BMW 525 vm.2001

10 kommenttia

Kaipailisin kokemuksia kaikkeen autoon liittyvästä: huoltojen hinnoista, tyyppivioista, varaosien hinnoista sekä ihan vain käyttäjien/koeajajien kommentteja kulkineesta.



  
  • Kannatta etsiä itse netistä. Farkun takaluukku ruostuu alareunasta. Huoltohinnat saat tietty bemari -huolloista selville.



    Hyvä kesäauto se on, hiljainen ja mukava.



    Älä osta sitä ainoaksi autoksi, jos täytyy lähteä talviselle maantielle ja aikomuksena on ohitella lumivalli ylittäen - se lähtee metsähallituksen puolelle, niinkuin muutkin tehokkaat takavetoiset...





    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

      
  • Tietenkin on näin, jos ei yhdellä Bemarilla pärjää talvella, lienee parasta kulkea sitten bussilla, jos taidot eivät riitä talviajoon. En usko, että paljon auttaa, vaikka ajaa isolla, alitehoisella ja tunnottomalla ohjauksella varustella etuvetoisella autolla



    :cry: :cry: :cry:

      
  • Joka talossa pitää olla Auto isolla A-lla ja varalta vielä kulkine jolla ajelee myös pakkasella ja muilla keleillä luotettavasti 365 päivää vuodessa kun Auto on varikolla? :xmas:

      
  • tere!



    mulla on 2003:n ja vikoja: konepellin ruostuminen (pient&#228:wink:, lämmityslaitteen puhaltimen vaihto (400 merkkiliikkeess&#228:wink:, eikä oikeastaan muuta.



    Talviajossa ajohallinta toimii loistavasti, lähes Audin veroinen, paljon parempi kuin Volvossa. Itsekin hiukan tätä jännitin, ihan tavallinen kuski kun olen ja kaikki aiemmat (Volvot, Audit) olleet etuvetoisia.



    Hiljainen ja kaikin puolin todella hyvä auto. Jos ajaisin vielä paljon pitkiä matkoja, vaihtaisin Audiin, jossa ohjaustuntuma on hyvä, mutta ei samalla tavalla ääritarkka kuin Bemussa. Volvo sopii ajoon, jossa keskimääräinen päivän ajomatka on 700km +.



    Tuossa ikäluokassa Bemu ja Audi ovat hyviä vaihtoehtoja, niissä on auto vielä tiiviissä paketissa ja laatutunnelma jäljellä.

      
  • Iso,painava takavetoinen auto = ei mitään ongelmia talvikeleissä,ellei sitten ole ihan tumpelo ajamaan.

      
  • Hyvinhän se tosiaan menee sulalla tiellä? :xmas:

      
  • Oletko edes koskaan itse Bemarilla ajanut?

    Ilmeisesti ET. Nyt omistuksessa neljäs bmw ja noin 15 vuotta niillä yhtäjaksoisesti ajanut kesät talvet eikä koskaan mitään ongelmaa. Tämä väite ettei bemarilla talvella pärjää on TAAS niitä KATEELLISTEN panetteluja.

    Bemarillä pärjää ihan samalla lailla kuin muillakin.

      
  • Arnolds:

    Oletko edes koskaan itse Bemarilla ajanut?
    Ilmeisesti ET. Nyt omistuksessa neljäs bmw ja noin 15 vuotta niillä yhtäjaksoisesti ajanut kesät talvet eikä koskaan mitään ongelmaa. Tämä väite ettei bemarilla talvella pärjää on TAAS niitä KATEELLISTEN panetteluja.
    Bemarillä pärjää ihan samalla lailla kuin muillakin.




    Jep, näin se menee. Pari talvea olen kurvaillut 328 mallilla. Paremmin tämä menee, kuin edellinen toyotani. Suurin ihmettelyn aihen on ollut se, että auton puskiessa, kaasulla oikaistaan :lol:

      
  • rado:

    Arnolds:
    Nyt omistuksessa neljäs bmw ja noin 15 vuotta niillä yhtäjaksoisesti ajanut kesät talvet eikä koskaan mitään ongelmaa. Tämä väite ettei bemarilla talvella pärjää on TAAS niitä KATEELLISTEN panetteluja.
    Bemarillä pärjää ihan samalla lailla kuin muillakin.


    Jep, näin se menee.




    Ilman ongelmia itsekin olen pärjännyt useita vuosia vanhalla takaveto-japsilla, jossa oli jäykkä akseli ja kevyt perä. Samoin pakettiautolla.



    Odotuksistahan se on kiinni, pärjääkö vai ei. Kun ei liikoja odota, pärjää vaikka kuplavolkkarilla. Aika moni on ainakin pärjännyt. Jos ei pärjää, kannattaa harrastaa pientä itsetutkiskelua ja miettiä asioiden suhteellisuuksia.

      
  • Eipä tuottanut mitään ongelmia ajaa talviliukkailla edes kevyellä takavetoisella ja takamoottorisella smart Roadsterillakaan kun antoi ESP:n vaan hoitaa hommansa eikä ryhtynyt leikkimään sen kanssa. Eikös juuri takamoottori vetävien pyörien päällä taannut ennen vanhaan kuplienkin etenemiskyvyn talvioloissa ja siihen kun liitetään nykyaikaiset luistonesto- ja ESP-systeemit niin saadaan aikaan kaksivetoiseksi kyllä aika pätevä talvikulkine.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit