Toyotankin laatu menossa alaspäin

117 kommenttia
124»
  • Joo onhan se pakko myöntää että japanilaisten laatu on putoomaan päin kun on kuplia sävytyskalvossa ja paikat natisee.Mutta eteenpäin silti mennään ja niitä kitinöitä vastaanhan ne stereot kai on??Edelleenkin on mielestäni hinta/laatusuhde pielessä jos yli 40 000€:n uudessa (2004) autossa ei suojalakkaus pysy vauhdissa mukana ja maali halkeilee ovien reunoilla ynnä ruostetta on takaluukussa.Lisäksi auton elektroniikka keksii yhtä sun toista mukavaa,sammuttaa auton kesken matkan ja väittää vaihdelaatikossa olevan vikaa ym ym .Heittää siinä kohta rauhallisempikin jätkä nitroja kitaan vaikka kuinka mahtuis matkalaukkua ja golfbägiä mukaan.Niin saihan siinä kaupassa myös kännykän mukana,siihen on hyvä ohjelmoida lähimpien hinurien numerot niin pääsee perillekin.

      
  • Lainaus:
    30.08.2005 klo 09:34 salo-m kirjoitti
    Mutta eteenpäin silti mennään ja niitä kitinöitä vastaanhan ne stereot kai on??


    No tämä jo kertoo syystä, miksi yleensä japanilaiset menestyy kyselytutkimuksissa, kun odotukset eivät ole kovat, ei voi pettyäkkään. Minulle ainakin kitinät on jumalattoman ärsyttäviä, enkä niitä suvaitse. Minulla stereot eivät todellakaan ole kitinöitä vastaan, niinkuin ilmeisesti japanilaisissa, vai? Tosin kitinöitä saattaa löytyä minkä maalaisesta autosta tahansa.

    Kyllä se Avensiskin tuntuu tielle jättävän, muutenhan se olisi selvä ykkönen tuossa Adacin testissä, joka mittaa juuri tielle jäämisiä. Kuudes ei ole huono saavutus, muttei nyt ylivoimainenkaan. Itselle se on kaikkein tärkein laadun mitta, paljon tärkeämpi kuin esim katsastus- tai tyytyväisyystilastot. En vaan halua jäädä tuonne pimeälle taipalleelle.. Oma autoni on tosin kärkiryhmässä kahdessa noissa, esim Avensiksen edellä, katsastustilastossa taas takana.. Kuitenkin vaikka Ave olisi kaikissa testeissä luotettavuudessa edellä, en haluaisi maksaa sitä hintaa niin huonolla ajettavuudella. Onneksi näin ei edes ole.


    [individual muokkasi tätä viestiä 30.08.2005 klo 10:43]
      
  • Lainaus:
    30.08.2005 klo 09:34 salo-m kirjoitti
    Edelleenkin on mielestäni hinta/laatusuhde pielessä jos yli 40 000€:n uudessa (2004) autossa ei suojalakkaus pysy vauhdissa mukana ja maali halkeilee ovien reunoilla ynnä ruostetta on takaluukussa.Lisäksi auton elektroniikka keksii yhtä sun toista mukavaa,sammuttaa auton kesken matkan ja väittää vaihdelaatikossa olevan vikaa ym ym .Heittää siinä kohta rauhallisempikin jätkä nitroja kitaan vaikka kuinka mahtuis matkalaukkua ja golfbägiä mukaan.


    Voisitko nyt kertoa minkä merkkinen tämä ongelmatapaus mahtaa olla, ja muistuttettakoon että jos 1 auto temppuilee niin sehän tarkoittaa automaattisesti että koko merkki on syvältä. :grin:

    Niin itsellä on kyllä myös samanlainen asenne nitinöihin ja natinoihin, niitä ei yksinkertaisesti saa olla, ja sillä selvä. Tähän syynä se, että radiosta tulee nykyisin usein niin luokatonta tuubaa että sitä ei kuuntele kun pakosta.

      
  • Mikä siinä Aven ohjauksessa mättää...siis puhutaanko nyt tästä topicin alussa olevasta vm-99 Avesta.

    Uusissa Aveissa 1.6 ja 1.8 koneisissa on sähköinen ohjaustehostin jota on moitittu...samoin on moitittu yleensä sähköisiä ohjaustehostimia lähes merkistä riippumatta.

    2.0 ja 2.4-litraisissa on hydraulinen tehostin ja käsittääkseni näiden ajotuntumassa ei niin hirveästi virhettä pitäisi olla.

    Nytkö täällä sitten väitetään että vuosikausia ykköstilaa myyntimäärissä pitävän automerkin hankkineet viis veisaavat nitinöistä ja ajavat tietoisesti HIRVEILLÄ autoilla... :grin:

    Kas kun en ole näitä Japanilaisia niin hirveiksi todennut...olenkohan huono autoilija :grin:

    jaa...Härveli muuten on japanilainen eikä nitise tai natise sekään. Eikä muuten nitissyt edellinen Corollakaan...ja korvien entisellä hifistillä pitäisi yhä olla kunnossa.

      
  • Hyvä AL ! Ikävä kyllä ei kavereissani ole kovin montaa jonka auto maksaa yli 40 000€ ja niilläkin ressukoilla on toisella Mersu uutena ostamansa ja toisella itsetuotettu melkein uusi bemari,joku niistä isommista.Mersussa on katon maalausta korjattu kaksi kertaa,elektroniikasta ei löydy vikaa viidennenkään pysähtymisen jälkeen.Bemarin tietokone kehottaa vähän valiä ottamaan yhteyttä korjaamoon vaihteistovian takia ja kuvaan kuuluu myös ettei auto vaihda isoimmille vaihteille eikä kulje paljon yli 50 kmh.Enpähän ole mersun enkä bemarin korjaamoilla käynyt, mitä nyt ulkopuoleella kavereitani tuomassa viemässä.Mersun omistajan mukaan on samantapaisia vikoja siellä muillakin.Bemarin omistaja joutuu vaihtamaan autonsa toiseen kun itsetuotuihin autoihin suhtautuvat kuin ruttoon merkkikorjaamolla.Lisänä huomautti katsastusmies bemarin etupään nivelissä olevan klapin alkua.
    Älä nyt vaan sitten kysele vielä tarkemmin yksityiskohtia mutta on ainakin minulle riittävä varoitus kun sitten muiden muunmerkkiset halvemmat autot vaan toimii ja natisee ja kyllä niihinkin matkalaukkuja saa soviteltua.Jos se nyt sattuisi jotakuta kiinnostamaan ajan tällä hetkellä Maanantailla (Mondeo) V6 -97,jonka onneksi ostin manuaalina ja käytettynä kun en jaksanut tomaattia kyttäillä.Kyllä siinäkin kaikki heepelit toimii ja se kulkee, ja oli niin halpa etten kehtaa sanoo

      
  • Kiitosta. :grin: Mersun ongelmat toki ovat olleet tiedossa jo kauan, etenkin tuo maaliongelma. Tuo BMW taas kuulostaa siltä, että pihi saksalainen on todennut että tulee halvemmaksi vaihtaa pois kun korjata, ja on jättänyt ongelmat seuraavalle omistajalle, se mikä näyttää liian hyvältä ollakseen totta, ei ole totta. Lisäksi nyt lienee selvää minkä takia auto kannattaa testata ja tarkistaa huolellisesti jo ennen ostoa, siis Saksassa. Sitä onko se ollut uutena jo ihan läpi **ska en tiedä. :smile:

      
  • Kun nyt monikossa keskustellaan saksalaiset ja japanilaiset, niin katsokaa nyt esim. Nissan Primeran vikamäärä ADAC:in tilastossa. Eniten vikoja koko tilastossa. Jossain tilastoissa Mazda oli taas vikaisin auto, jossain taas Mazda oli aivan kärjessä. Mihin loppujen lopuksi tulisi uskoa. Tämän palstan japsifaneihin? Vai pelkästään omiin kokemuksiin. Tullaan väistämättä tilanteen eteen jossa on mainittava raha. Haukutaan autoja joihin ei itse ole varaa, on vain kuullut asioita. Ne välitetään edelleen sitten tosiasioina, Audi, BMW, MB jne. ne ne vasta huonoja ovatkin jne. Eiköhän siellä takana piile se perisuomalainen kateus. Jos joku on 316 teinibemarilla joskus ajanut, ei se tarkoita 500-sarjalaista eikä uusia mitenkään.

      
  • Lainaus:
    30.08.2005 klo 17:32 salo-m kirjoitti
    Bemarin tietokone kehottaa vähän valiä ottamaan yhteyttä korjaamoon vaihteistovian takia ja kuvaan kuuluu myös ettei auto vaihda isoimmille vaihteille eikä kulje paljon yli 50 kmh.Enpähän ole mersun enkä bemarin korjaamoilla käynyt, mitä nyt ulkopuoleella kavereitani tuomassa viemässä.Mersun omistajan mukaan on samantapaisia vikoja siellä muillakin.Bemarin omistaja joutuu vaihtamaan autonsa toiseen kun itsetuotuihin autoihin suhtautuvat kuin ruttoon merkkikorjaamolla.Lisänä huomautti katsastusmies bemarin etupään nivelissä olevan klapin alkua.


    Korjaisin tarinaa sen verran BMW:n osalta ettei tietokone ilmoita vaihteisto viasta yhtään mitään. Sen sijaan mittaristossa on valo (samanlainen kuin esim. latausvalo) vaihteisto häiriöstä. Häiriön tapahtuessa vaihteisto kytkee kolmosen päälle ja tällä yhdellä vaihteellakin saa kortin hyllylle millä tahansa suomen tiellä.

    Mielenkiintoista saada kuulla, ettei tuontiautot kelpaa merkkihuollolle. Täällä pääkaupunkiseudulla Laakkosen edustaja oli varsin mielissään tuonnista. Koska tuontiautojen joukossa on entistä enemmän tuoreimpia vuosikertoja, ja näiden autojen omistajat haluavat nimenomaan huollattaa kulkuneuvonsa merkkihuollossa.



    [juster muokkasi tätä viestiä 30.08.2005 klo 20:33]
      
  • Lainaus:
    30.08.2005 klo 18:59 SixPack kirjoitti
    Kun nyt monikossa keskustellaan saksalaiset ja japanilaiset, niin katsokaa nyt esim. Nissan Primeran vikamäärä ADAC:in tilastossa. Eniten vikoja koko tilastossa. Jossain tilastoissa Mazda oli taas vikaisin auto, jossain taas Mazda oli aivan kärjessä. Mihin loppujen lopuksi tulisi uskoa. Tämän palstan japsifaneihin? Vai pelkästään omiin kokemuksiin. Tullaan väistämättä tilanteen eteen jossa on mainittava raha. Haukutaan autoja joihin ei itse ole varaa, on vain kuullut asioita. Ne välitetään edelleen sitten tosiasioina, Audi, BMW, MB jne. ne ne vasta huonoja ovatkin jne. Eiköhän siellä takana piile se perisuomalainen kateus. Jos joku on 316 teinibemarilla joskus ajanut, ei se tarkoita 500-sarjalaista eikä uusia mitenkään.

    Korjaisin juttua sen verran, että
    1) Primera ei ole listan vikaisin auto
    2) Nissanilta puuttuu Saksassa nk. Mobilitätsgarantie, joka on 3-vuotisena kaikilla saksalaismerkeillä.
    Niinpä saksalaismerkkien omistajat soittavat ADACiin vain, jos ovat unohtaneet, että automerkillä on oma ilmainen numero, johon voi soittaa ongelmatapauksissa. Niinpä tilasto on täysin vertailukelpoinen vain yli 3-vuotiaiden autojen osalta.


    [MatLog muokkasi tätä viestiä 30.08.2005 klo 21:15]
      
  • Kiireessä kirjoitin bemarin tietokone kun niinkuin korjattiin oli valosta kysymys ja täydennetään nyt sen varran että asun kaukana länsisuomessa (Stockholm) joten kaikki mm hinta yksityiskohdat ei aina ole ihan tarkkoja.Vaikka olenkin sitä mieltä että japseissa on vähän vikoja en usko olevani mikään fanaatikko puoleen tai toiseen.Tilastojakin on monenlaisia ja määrätynlaista kotiinpäin vetoa ei voi olla huomaamatta.Ikävä kyllä en osaa ranskaa joten en tiedä miten rellut ja c:open_mouth: pärjää omissa lehdissään,oisko jollain tiatoo??
    Oma Maanantaini on kuten sanoin sekin tähän asti (kop kop) vienyt perille kitinöitä on ja vikojakin, mutta on se helppo ja halpa korjata nyt kun ei enää ole sidottu täkäläiseen merkkiliikkeeseen lisäksi on ollut tuuria kun ollaan Mersun miehen kanssa samassa työpaikassa ja aina jollain on töihin päästy.Mekaaniset viat korjaa tuttu pikkupaja melkein odottaessa Elekroniikan häiriöt on korjattu Vammalassa Levorannan autossa tosi halvalla ja nopeasti.Ostin auton siinä vaiheessa kun siinä oli vetonivelien ym liikkuvien osien vaihto edessä mutta kuten sanottu perille on aina päästy ja pitkiä reisuja tehty.
    Unkarissa ja benelux maissa ,Ranskassa ja Puolassa sekä Balttian maissa on koluutettu kuukausitolkulla.
    Rahaa korjaukset on tietysti vienyt mutta uuden auton arvonalennus olisi ollut isompi kustannus.

      
  • En oikein ymmärrä, mitä Salo-m yrittää sanoa? Kaikki tutkimukset, missä japanilainen ei pärjää on kotiinvetoa, kaikkien saksalaisten laatu on ala-arvoinen, koska hän on jostain kuullut kahdesta vikaisesta sakemannista, ihmiset ei saisi peruskommunismin hengessä ostaa kalliimpaa autoa, kuin Corolla ja nitinät kuuluvat autoiluun.

    No itse en ainakaan usko Saksan tiepalveluliiton harrastavan hirveää kotiinpäinvetoa, mitä se siitä hyötyisi ja miksi Mazda olisi siellä kärjessä? Toiminta kuitenkin rahoitetaan autoilijoiden jäsenmaksuin, niinkuin AL, niin luulisi heidän juuri ajavan jäseniensä etuja kertomalla faktaa.

    Minä kerroin omia kokemuksia kolmen Toyotan huonosta laadusta ja sinä jotain yksityiskohdiltaan paikkaansapitämättömiä juttuja MB:stä ja BMW:stä. Esim BMW:n laatikolla voi ajaa kolmosella vähintään 160 km/h vikamoodissakin. Mikä on pointtisi? Minusta kaikissa noissa merkeissä on vikaisia yksilöitä, en vaan ymmärrä miksi ne täytyy tuoda esiin, kun keskusteltiin Toyotan laadun olevan menossa alaspäin. Kun kerran verrataan, niin sanon edelleen oman saksalaismallin olevan kahdessa kolmesta täällä viitatusta laatututkimuksesta Avensista edellä. Mikäköhän tässä on niin mahdoton yhtälö, ei se Toyotakaan nyt vaan ole viaton auto, vaikka kuinka aatteen miehet täällä käyvätkin omaa ihme taisteluaan sen puolesta.

      
  • En yleensä mene henkilökohtasuuksiin , toteempa vaan että on se kovaa omistaa saksalainen auto vai oletko muuten vaan tiukkapiponen.Älä ny hikeenny on minullakin saksalainen auto jota tosin mieluummin nimittelen maanantaiksi ja on mulla bemarikin ollu enkä sitäkään ihan rikki saanut.
    Pointtini vaan kaikessa yksinkertasuudessa vaan on että japanilaiset autot on yleisesti ottaen keskivertoa parempia autoja ja niissä on hinta laatusuhde hyvä mitä tukee myyntimäärät ja hyvät tulokset useissa puolueettomissa tutkimuksissa.
    Jos sinulla sitten vielä on otsaa väittää että valehtelen niin suosittelen pientä itsetutkiskelua, aiheen kerron jos kysyt.
    Mahdatko muistaa kun joku volkkarin maahantuoja uhkas haastaa TM:n oikeuteen kun kuplaa arvostelivat?Juttus on samaa luokkaa

      
  • Lainaus:
    31.08.2005 klo 09:31 individual kirjoitti
    Kun kerran verrataan, niin sanon edelleen oman saksalaismallin olevan kahdessa kolmesta täällä viitatusta laatututkimuksesta Avensista edellä. Mikäköhän tässä on niin mahdoton yhtälö, ei se Toyotakaan nyt vaan ole viaton auto, vaikka kuinka aatteen miehet täällä käyvätkin omaa ihme taisteluaan sen puolesta.


    Oho, oletko suunnitellut ihan oman automallin vai? Ei Toyota ole viaton eikä mikään muukaan merkki. Kaikkiin tulee vikoja, mutta se että kuinka paljon ja missä suhteessa myytyihin autoihin nähden, niin on sitten asia erikseen.

    Voiko olla enemmän aatteen mies kuin Voortimies, Mersumies tai Volvoilija?

      
  • Kyllä. Uskallapa vain, vaikka kuinka vähäsen, arvostella Toyotaa...

      
  • Opelixille:Kyllä voi, tunsin joskus kiihkokommunistin jolla tietysti oli Pobedan jälkeen Elite (Mosse).Ne vasta oli kovia vehkeitä.Pobedaa lämpösempää autoa ei näistä nykyvehkeistä taida löytyä.Ihan totta!Ja penkit sai kaadettua sängyksi ,ei niissä nukkua voinu mutta muuta puuhastelua kyllä ja paljon helpommin kuin jossain volkkarissa. Oon kummatkin kokenu.

      
  • Lainaus:
    31.08.2005 klo 18:40 salo-m kirjoitti
    Pointtini vaan kaikessa yksinkertasuudessa vaan on että japanilaiset autot on yleisesti ottaen keskivertoa parempia autoja...


    Mielipiteensä kullakin mutta minulle tuo on p.skapuhetta. Jos viittaat autojen toimintavarmuuteen, niin siinä on pientä eroa japanilaisten hyväksi mutta muuten japanilaislähtöiset autot eivät ole mitenkään erinomaisia kokonaisuutena, minun silmissä enemmänkin keskinkertaisia.

    Japanilaisten parasta osaamista ovat moottoriteknologia etenkin bensakonepuolella ja luotettavuus, muussa on vielä parantamista. Erot kaventuvat jatkuvasti molempiin suuntiin, joten kohta nämäkin väittelyt ovat entistäkin enemmän mutu-pohjaisia :smile:

      
  • Lukiessa pistesijoituksia eri lehtien ja firmojen teettämissä kyselyissä, on erot pieniä seuraavaan autoon. Jos joku auto on pari pistettä edellä jossain tutkimuksessa, ei se tee siitä ylivoimaista muihin verrattuna. Samalla tavalla ne rullaa tuotantolinjoilta ulos, materiaalivalinnat, osat ym. ovat eri alihankkijoiden tekemiä. Autojen luotettavuus on pääsääntöisesti tänä päivänä hyvä. Omituisia vikoja saattaa harvakseltaan esiintyä mille tahansa automerkille, yleensä elektroniikan puolella veikkaisin.

    Ulkonäkö ja muotoilu on seikka johon ehkä enemmän voi vaikuttaa, ja ne ovat sitten makuasioita. Japanilaiset myyvät n. 98% autoista alle € 40K, joten on selvä, että niitä on paljon. Mielestäni ei voida aina rinnastaa tai verrata jotain japanilaismerkkiä suoraan BMW, MB:n tai Audin kanssa jonka myynti on usein 50-60% yli € 40K maksavissa autoissa, erityisesti Suomessa jossa hinnat ovat edelleen vääristyneitä muuhun maailmaan verrattuna.

      
  • saman asian voi suhteuttaa myös eri autolehtien autovertailuihin. Jos voitttaja-auto voittaa muutaman pisteen erolla toiseksi tai kolmanneksi tulevaan, ei se tee voittajasta mitenkään ominaisuuksiltaan ylivertaista. Tällöin pitkän omistussuhteen kannalta tosi testi alkaa monasti vasta myöhemmin kun laatu-ja luotettavuuskuviot astuu mukaan.

    Siinä olen Sixpacin kanssa samalla kannalla että vertaillaan saman kategorian autoja keskenään...nämä ikuiset Corolla-Mersu vertailut välistä todella tympii.

      
  • Tämäkin keskusteluketju on pikkuhiljaa juuttunut "ikuisuusaiheeseen" : Kumpi se onkaan parempi, eurooppalainen vai japanilainen? Aika hedelmätön keskusteluaihe, ei siihen koskaan ratkaisua tule. Kaiken lisäksi koko juttu on monipiippuinen: puhutaanko, missä/ketkä auton ovat suunnitelleet, muotoilleet, valmistaneet, mistä tulevat alihankintaosat, vai tarkoitetaanko yhtiöiden omistussuhteita vai onko kyse pelkästään alkuperäisestä tuotemerkistä?
    Kaikissa tapauksissa tulee vastaan ongelmia, omistavathan esim. amerikkalaiset Volvon, Saabin, Jaguarin, Opelin, jne, toisaalta aasialaisilla autovalmistajilla on suunnittelu- kehitys- ja muotoilukeskuksia mm. Euroopassa, lisäksi esim. Volkswagen-merkillä valmistetaan autoja ympäri maailmaa, ja Eurooppaankin niitä tuodaan esim. Meksikosta ja Brasiliasta, DaimlerChrysler tuo Mersuja USA:sta, Ford omistaa aimo osuuden Mazdasta, Renault Nissanista ja päinvastoin, kiinalaiset aikovat tehdä autoja Rover-merkillä Kiinassa kuten Honda ja BMW tekivät niitä UK:ssa jne jne..

    Onhan näitä muitakin ikuisuusaiheita: Nastarenkaat vai nastattomat,
    etuveto vai takaveto, bensa vai diesel, porrasperä vai 5-ovinen jne...
    Aina ne tulevat uudestaan ja uudestaan keskusteluun, ilman mitään lopputulosta.

      
  • Kerrankin olen jonkun kanssa täysin samaa mieltä!

      
  • Olen Matlogin kanssa täsmälleen samaa mieltä.

    Ottamatta kantaa, kummat nyt on parempia autoja, halusin vain tuoda ketjun aloittajana ilmi, että myös japanilaisissa autoissa on todella ärsyttäviä vikoja nykyään, eikä laatu ole mitenkään ylivoimaista ja sitä tuntuu myös esim Adacin tutkimus tukevan. Keskimääräistä parempaa se silti todennäköisesti on. Itse myös petyin Toyotan luotettavuuteen, kun sitä on joidenkin fanaatikkojen puolelta niin rummutettu ja itse ajattelin sen olevan erinomainen. Kuitenkin nekin jättävät tielle niinkuin tuntuu muillakin merkeillä tapahtuvan, yrityksessämme tosin kävi ilmeisesti harvinaisen huono tuuri, kun kolmesta kolmessa oli isoja ongelmia.

    Olen sitä mieltä, että erot tasoittuvat erittäin kovaa vauhtia, sekä laadussa, ajettavuudessa ja muissa ominaisuuksissa. Onneksi voimme valita juuri sen maalaisen ja merkkisen auton kuin haluamme.

      
  • Lainaus:
    01.09.2005 klo 14:18 individual kirjoitti
    Olen Matlogin kanssa täsmälleen samaa mieltä.

    Ottamatta kantaa, kummat nyt on parempia autoja, halusin vain tuoda ketjun aloittajana ilmi, että myös japanilaisissa autoissa on todella ärsyttäviä vikoja nykyään, eikä laatu ole mitenkään ylivoimaista ja sitä tuntuu myös esim Adacin tutkimus tukevan. Keskimääräistä parempaa se silti todennäköisesti on. Itse myös petyin Toyotan luotettavuuteen, kun sitä on joidenkin fanaatikkojen puolelta niin rummutettu ja itse ajattelin sen olevan erinomainen. Kuitenkin nekin jättävät tielle niinkuin tuntuu muillakin merkeillä tapahtuvan, yrityksessämme tosin kävi ilmeisesti harvinaisen huono tuuri, kun kolmesta kolmessa oli isoja ongelmia.

    Olen sitä mieltä, että erot tasoittuvat erittäin kovaa vauhtia, sekä laadussa, ajettavuudessa ja muissa ominaisuuksissa. Onneksi voimme valita juuri sen maalaisen ja merkkisen auton kuin haluamme.


    Tarkennuksena vielä, että Avensikset tehdään Englannissa.

    [HMT muokkasi tätä viestiä 01.09.2005 klo 14:42]
      

  • Eiköhän pistetä piste tälle keskustelulle.(alkaa meinaan kuulostaa aika teinihommalta)
    itsellä kyllä on tuo toitsu hyvä kaupungissa maantiellä huono,mutta sen kyllä sanon että jos rahaa olisi 40000 autoon laittaa en sitä kyllä toitsuu laittais ja varmaan en ole ainoa joka sitä ei toitsuu laittais.
    :grin:

      
  • Erittäin mielenkiintoinen keskustelu ja siksi tänne rekisteröidyinkin juuri :sunglasses:

    Haluaisin heittää luotettavuuskiistan ratkaisemiseksi ehdotuksen. Vastatkaapa seuraavaan tilanteeseen hiljaa mielessänne:



    Aurinko paistaa ja lämpömittari näyttää lähes +30 astetta. Vieno tuuli puhaltelee ja viilentää oloasi hieman kun haaveilet kesälomasi alkamisesta joka muuten alkaa tämän työpäivän päätyttyä! Lomalle lompsis siis aivan muutaman hetken kuluttua.

    Vaan ryntääpä kiireinen pomosi luoksesi ja ilmoittaa ehdottoman kiireisestä toimitettavasta asiasta jota kukaan muu ei voi hoitaa kuin juuri sinä. Tehtäväsi pitää suorittaa 100km päässä olevassa paikassa jonne sinun pitää kiiruhtaa työpaikkasi autolla. Valittavanasi on kolme autoa. Samalla kun pomosi juoksee jo muualle hän huikkaa että kaikki 3 ovat pikkuvikaisia (sattumalta) mutta kyllä niillä PITÄISI päästä vielä tämä matka edestakaisin.



    Valitsetko siis pikkuvikaisen:

    A pari vuotta vanhan upean näköisen ja hyvin kiihtyvän bemarin

    B uudenuutukaisen Citroen merkkisen häristimen

    C 300 000 ajetun vuosituhannen vaihteen Aven?



    (ok, kysymyksissä oli pientä johdattelun makua mutta ymmärrätte pointin)



    Millä autolla todennäköisimmin pääsette kesälomallenne ajoissa?



    (ulkonäköön yms en halua ottaa kantaa)

      
  • O Shit! No, jos aiotaan lomailla, niin uusi citikka on taattu valinta! Vanha Tojo on kauhistus, jota vältän jos haluan laadukkaan loman! Lomalla en tarvitse mitään kiihtyvää autoa, joten pikkuvikainen Bimmerikään ei sovi kuvioon! Oletuksena tietenkin hyvä ja ongelmaton loma!

      
  • Ainoa vaihtoehto on Tojo! :xmas:

      
  • Näin käy kun halvoista osista tehdään kalliita "autoja"

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit