740 GLE

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • @_Quu kirjoitti: Matkaan kuluvalla ajalla on merkitystä kun ajaa työmatkaa, mitä ei lasketa työajaksi yli 300 km viitenä päivänä viikossa 11 k vuodessa. Aivan. Ja pidemmällä matkalla kun ajalla alkaa olla todellista merkitystä, matkaan ku…
  • @Eki. kirjoitti: Tuosta ajansäästöön liittyvästä harhasta on tehty useita tutkimuksia ja se on niiden mukaan yleinen harhaluulo. Uskon helposti, että suurin osa ihmisistä ajan säästöstä kysyttäessä arvioi sen väärin, koska eivät osaa lask…
  • @Eki. kirjoitti: Tuossa toisessa ketjussa kirjoitin : "Ajatusharhasta tuli mieleeni ajonopeuden muutokseen ja matka-aikaan liittyvä harha. En ymmärrä näitä tasaisin välein toistuvia ajansäästölaskelmia. Matkaan kuluva aika on valitun n…
  • Vielä on nousuvaraa: "Tesla going to over $6,000 per share" https://www.cnbc.com/2020/01/14/ark-invest-catherine-wood-tesla-stock-going-to-over-6000-per-share.html
  • Hyvä homma. Saa ajaa tikkari + vähän päälle myös työmatkat.
  • @NHB kirjoitti: Huomaa jo viimein kuitenkin se, että minä en ole missään vaiheessa aloittanut tai osallistunut bensa vs. diesel nettisotaan, jota sinä tyrkytät. En tyrkytä. Siteeraan vielä uudelleen postia, johon vastasit, mutta jätit täm…
  • @▫️ kirjoitti: Juridisesti merkityksellinen syrjivyys on kyseessä vain silloin kun tuontiautosta kannetaan enemmän veroa kuin mitä vastaavissa Suomi-autoissa on jäljellä. Tai kun autoa verotetaan tuotaessa, mutta veroa ei palauteta vietäe…
  • @NHB kirjoitti: Tosiaanko olet onnistunut sulkemaa silmäsi Tämä argumentti ei nyt oikein toimi, kun minä viittasin mittaustietoon, jota et joko tuntenut, ymmärtänyt tai siitä välittänyt. monet edelleen kuvittelevat yhden ADAC:n erit…
  • @Eki. kirjoitti: Turvallisuutta parantaa myös se, että autot kulkevat likimain samaa nopeutta ja ylinopeudet jäävät vähemmälle. Elämme juuri sitä vuodenaikaa, jolloin pelkästään valojen ja renkaiden erot levittävät ilman ylinopeuksiakin…
  • @Eki. kirjoitti: Artikkeli vahvistaa käsitystä siitä, että liikenneturvallisuudessa ei kannattaisi keskittyä yksittäisiin asioihin, sillä riskejä on paljon, ja onnettomuuksia sattuu pääasiassa silloin, kun eri riskit kasaantuvat yhteen. …
  • @NHB kirjoitti: Tuossa on karua todillisuutta niille, jotka kuvittelevat dieseleiden olevan lähes päästöttömiä. Aika ummikko pitää olla, jos sellaista kuvittelee mistään polttomoottorista. Sen sijaan sinun kommentissasi mietityttää, et…
  • Selityksistä huolimatta eniten omaan turvallisuuteensa vaikuttava elementti on kuljettaja itse.
  • @Eki. kirjoitti: Hän kirjoittaa: "Äskettäin julkaistujen brittitilastojen mukaan syyttä suotta ajettu alinopeus aiheuttaa vakavia liikenneonnettomuuksia. Arvaanko oikein, että hitauden ja tien tukkimisen merkitystä ei ole eroteltu viitatu…
  • @NHB kirjoitti: Joo’o, ei täällä mitään kysyntää ole. Hajaantukaa. Näen sarkasmisi, eikä kysyntää kannata kyseenalaistaa, koska se on täällä jo. Meidän on turha jäädä vääntämään keskenämme siitä, kuinka paljon mukana on hypeä ja paljonko …
  • @[ZeiMZei] kirjoitti: Näissä em. hybridivoimalinja on toteutettu rakentamalla sähkömoottori vaihteiston sisään (ts. ei erillisiä sähkömoottoreita etu/taka akselilla). Eikös kuitenkin vaihteiston etupuolelle kytkinkopan sisään eikä vaihtei…
  • Olennaistahan onkin hitaan ajon aiheettomuus ja haittaavuus. Eli jatkossakin saa, ja pitääkin, ajaa alle rajoituksen silloin kun se on tarpeen. Huvikseenkin saa ajaa ihan niin hitaasti kuin haluaa, kunhan ei haittaa muita. Hidastamisen aiheellisu…
  • @Kumppani kirjoitti: Ehdotit Karretelle, että ottaa dieselistä noen pois ja liittäisi sen suodattimettomiin suoraruiskumoottoreihin, niin olisitte samaa mieltä, Oletko sinä eri mieltä? että raha ratkaisee ja että siksi paljon ajaval…
  • @Kumppani kirjoitti: On täysin sinun oma valintasi jäätkö jeesustellen parantamaan maailmaa vaatimalla prosessimenetelmiä. Koeta nyt jo tajuta, etten edes yritä parantaa maailmaa. Oman riskitasoni ja keskikulutukseni pienentäminen kiinnos…
  • @Karrette kirjoitti: @740 GLE kirjoitti: Mitä mieltä olet ajatuksesta huomaamatta ajetusta ylinopeudesta lieventävänä asianhaarana, kun käry käy? Minun korvaani tuo ajatus kuulostaa yhtä pahalta kuin yritys löytää kotikaupungi…
  • @HybridRules kirjoitti: kun olet siinä suoriutunut keskimäärin 12km/h hitaammin kuin rajoitusten mukaan olisit voinut, niin tientukko mikä tientukko. Jos et omasta syystäsi niin joka tapauksessa. Toivottavasti myös muut tajuavat, että sop…
  • @Eki. kirjoitti: Teen niinkuin varmasti useimmat eli nostan nopeuttani. Pyrin hyvissä olosuhteissa ajamaan likimain rajoitusnopeutta, koska katson, että se on liikennevirran sujumisen kannalta parempi kuin alempi tai korkeampi nopeus. En …
  • @Kumppani kirjoitti: @740 GLE kirjoitti: ....ajattelen itsekin valinnassani vain verotuksessa hinnoiteltuja päästöjä.... Ota dieselistä noki pois ja liitä se suodattimettomiin suoraruiskumoottoreihin, niin ollaan samaa mieltä, että r…
  • @Topi27 kirjoitti: tracktest kerro vielä miten tiekaide hyökkäsi BMW:n kimppuun. Miksi yhden BMW kuljettajan pitäisi vastata muiden BMW kuljettajien ajamisesta? Mikä on sinun vastuusi siihen, että 20 vuoden kokemukseni mukaan lähes ain…
  • @Topi27 kirjoitti: tracktest kerro vielä miten tiekaide hyökkäsi BMW:n kimppuun. https://www.jokamies.fi/miten-tama-on-mahdollista-tiekaide-lavisti-bmwn-kuin-vaahtokarkin/ Topi, lakkaa leijumasta, vaikka löysitkin uskonvahvistukses…
  • @Eki. kirjoitti: Miksi ylinopeutta ajetaan? Yksi syy on se, että kuski luulee saavuttavansa merkittävämpää ajansäästöä kuin todellisuudessa saa On häkellyttävää kuulla, että ylinopeuden syy on joillekin kiire, mutta ei minulla ole parempa…
  • @tracktest kirjoitti: Aika harvan polttomoottorin vaihtamisen kustannukset ovat 20 000 € ja jos tuo on siedettävä taso niin wtf. Tässäkin on enemmän kuin yksi näkökulma. Esimerkiksi oman autoni nelosdieselin moottorinvaihdon hinta Veho…
  • @NHB kirjoitti: Mihin kokoluokkaan ei ole tarjolla sähköautoa? Näen mitä tarkoitat, mutta uusien vertailu on vain osatotuus. Omalta kannaltani puuttuu pitkän rangen täysikokoinen sähköauto tehtaan takuulla 30.000 € hintaluokassa. Eli s…
  • @Kumppani kirjoitti: Edelleen upeasti muotoiltua käsitteistöä! Tottakai, mutta koska ollaan täydelliseen ilmailuun verrattuna juurikin epätäydellisessä tieliikenteessä, jota haluat vertailla ensin mainittuun, niin eikö tuo ole aika jeesustelua? …
  • @Kumppani kirjoitti: No sanopas muuta. Sinulle ja meille kaikille ne ovat vain vapaaehtoisia kuitenkin. Ihan yleisellä tasolla: Turvallisuustietoinen kuljettaja motivoituu tekemään vähän enemmänkin kuin minimivaatimuksen. Ne muut, j…
  • @Kumppani kirjoitti: Voitko väittää, että autoilijoilla olisi samanlaiset koulutusvaatimukset kuin lentokapteeneilla kortin saamiseksi? Ei tietenkään ole, eikä kukaan ole niin väittänytkään. HÖHHH!!! Ilmailun turvallisuutta parannetaan…
Default Avatar
Jäsen 11.12.2014 alkaen
18 aloitettua keskustelua
3007 viestiä
0 ×   46 ×