740 GLE

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Kiitos tulkkausavusta, FARwd. Ohjattavuus on minulle vetovoimaa tärkeämpää. Tein tämän rajauksen siksi, että en halua boikotoida kaikkia kytkeytyviä nelivetoja, koska esimerkiksi BMW:n pitkittäismoottoristen mallien xDrive on oikein miellyttävä j…
  • @Lukija31722 kirjoitti: Kyllä se neliveto-Superb heittää perää ihan kaasua painamalla - kaartosäde on vaan suurempi kuin takavedossa. Tällä ei ole mitään tekemistä valintani kanssa. ES ei ole GS:n seuraaja vaikka GS:n poistuessa myy…
  • @Kumppani kirjoitti: No nyt on LC ovelasti ujutettu mukaan vaihtoehdoksi. E-farkun valinnan lähtökohta oli harmittavan usein tarkasti pakattava vanhanaikaisen ison sedanin 540 litran tavaratila. Siihen vaatimukseen saman kokoluokan farkku…
  • @Lukija31722 kirjoitti: Kun on pienitehoisempi mp, niin voi ihan maantielläkin nautiskella toisinaan koerrättämällä konetta punarajalle. En väitä vastaan, koska moottoripyörä on fiilisjuttu. Oma fiilikseni menee pilalle koneen kiekuess…
  • @Kumppani kirjoitti: Mihin häneltä unohtuu vastaavan tasoinen (teknisesti ja sävyltään) vertailu muihin saksalaisiin, ranskalaisiin, italialaisiin, korealaisiin - ja tietysti jaappanialaisiin? Mihin ranskalaisiin, saksalaisiin, korealaisi…
  • @Karrette kirjoitti: @740 GLE kirjoitti: Land Cruiseria halvemmat ovat varsin epäkäytännöllisiä. Land cruiser mainittu. Siinä on kotimaista autoveroa 39 462,00 €, joten kannattaa miettiä muitakin vaihtoehtoja. …
  • Satunnaisten roudausten vuoksi meilläkin pidetty ainakin yhtä farkkua, kun ei isostakaan sedanista ole pesukoneen kuskaamiseen, eikä juhlapyhinä viitsisi tiskata tai pyykätä itse, jos kone kilahtaa eikä siihen hätään saa kuljetusta. Sehän onkin t…
  • @Quu kirjoitti: En tiedä onko Toyota hyvä valinta, se on useimmiten järkivalinta, kun huomioidaan auton käyttötarkoitus. Jos se käyttötarkoitus sisältää kuljetuskykyvaatimuksia, Land Cruiseria halvemmat ovat varsin epäkäytännöllisiä. V…
  • Yli 100.000 km kokemuksella moottoripyöristä, joiden kaasukahva kävi stopparissa ainoastaan moottoriradalla ja lentokentällä nopeuskokeessa kerron mielipiteenäni, että turhia hevosvoimia tarvitaan takaamaan vaikutelma kaikkiin tilanteisiin riittäväs…
  • Toinen juttu on sitten kannattaako pienellä negatiivisella hinnalla verkkoon syötettävää energiaa edes vältellä? Jos samaan aikaan on päällä kulutusta, jonka voi kattaa panelisähköllä, silloin kohtuullisen pienikin kulutus suhteessa panelien tehoon …
  • Suunnilleen kuukausittain tulee napsautettua pari kertaa turvakytkin pois ja takaisin päälle, että toimii sitten jos sitä joskus tarvitaan. En tosin kiskaise kytkintä auki täydellä teholla vaan tyypillisesti illalla. Mittausapplikaatio saattaa hä…
  • @Kumppani kirjoitti: Aijaa? Vai maailman paras BMW-sedan kuitenkin? Mistäs tiedon voi vahvistaa? Mersumiesten tietotoimistosta! Jos olisin valitsemassa sedania E39 ikäluokasta, en minäkään ostaisi Mersua. Paras BMW pitkiin aikoihin ja …
  • Takatilojen osalta näyttää selvästi ryhdikkäämmältä kuin EQE, mutta vasta livenä näkee miten tilava i5 on? Yläpeukku "Mulpuran" säilyttämisestä keskikonsolissa. Ei minulla sinänsä mitään ole touch padia vastaan, mutta suomalaisella tiellä selkeäs…
  • @M880 kirjoitti: Autoissahan on aina jotain pientä kulutusta päällä, ja nykyisin yleistyneet applikaatiot jotka ottavat yhteyden autoon kuluttavat akkua myös sieltä auton päästä kun sen pitää "herätä". Ainakin tuon meillä olevan uudehkon …
  • Tiepalvelutilastoa. https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/c150f197-0aa5-4659-9735-3039ff61974d Vähävikaisia nuo sähköautot, aivan parhaiden polttomoottoriautojen tasoa ja VW ID jopa parempikin: "Tesla Model 3:lla lukema oli vuosimallin 2019 …
  • Kääntymis- ja ryhmittymiskysymykset olivat ilmeisesti sinulle liian vaikeita, koska et uskalla vastata, joten minäpä kerron miten asia on. Suuntamerkki, ryhmittyminen kääntymään ja kääntyminen tulosuunnassa lähinnä olevaan kaistan reunaan tehdään om…
  • Jos tilaa ei tarvita niin paljon kuin Ioniq 5 tarjoaa, silloin Ioniq 6 kulkee samalla akulla ja samalla moottorilla yhdellä latauksella noin 100 km pidemmälle. Tällä perusteella Ioniq 6 on minun silmääni kaunis vaikka takaosan suunnittelu ei olekaan…
  • @Quu kirjoitti: Kuinka monta tuntia vuorokaudessa te siellä autossa istutte tuijottamassa sisustuksia, kun takapuoli ei kestä vakiopenkkejä. Tässä kävi toisin päin, eli keinonahka ei kestänyt takapuolta ja sen korjaus lähti vähän lapasest…
  • @pnieminen74 kirjoitti: Paljon joutuu ajelemaan vierailla mannuilla, jotta noista olisi yhtään mitään hyötyä. Totta. Puhelimellakin selviää kyllä. Mutta jos autossa on navigaattori ja jos se on käytössä silloin kun joku muu keksii tähyste…
  • @Lukija67542 kirjoitti: Ehdotukseni on, että aja niin kuin TLL luo sulle raamit, älä keksi omiasi. Missä ne raamit ovat kysymäni kääntymisen lakkaamisen ja ajoneuvon paikan alkamisen osalta? Vastaus joko lakitekstin pohjalta lähdeviitt…
  • @Lukija67542 kirjoitti: Kumpikaan noista pykälistä ei tee noista sun ajolinjoista laillisia. Tämän suhteen olet käsittääkseni oikeassa. Voitko nyt vastata kysymykseeni milloin sinun mielestäsi TLL 22§ noudattaminen vaihtuu TLL 19§ muka…
  • @Late1969 kirjoitti: Jos nyt millintarkkoja ollaan, ajan minäkin pysäkin kautta joskus. Päätielle kääntyessä ei tule täysin suorakulmaista käännöstä tehtyä, vaan oikean puolen pyörät kulkevat pysäkillä jonkun metrin. On siinä mielessä käynyt myös…
  • Bike24 paketti saapui juuri Saksasta. Uudet lukkopolkimet väljäksi kuluneiden tilalle, kaksi Shimano 105 ketjua, Yksi Shimano XT ketju (kun uudessa pyörässä on paikallaan lähes ajamaton). Jarrusatulan adapteri tarvitaan isommille jarrulevyille ja ja…
  • Kiitos, hyvä lisäys. Oli alkuperäisessä laskelmassa mukana, mutta unohtui kopioida tänne. Verotkin ovat vaihdelleet vuosien välillä, mutta 9 x 650 € on suunnilleen oikein, yhteensä 5850 €. Loppusumma oikein laskettuna 65.503 € ja 32.7 senttiä kil…
  • @Lukija67542 kirjoitti: En kyllä ymmärrä noita bussipysäkin kautta koukkijoita, tulee sieltä vasemmalta joku vai ei. Ei sitä ymmärtää tarvitsekaan. Minulle riittää osumien välttäminen. Se, että itselleen ja muille perustelee käyttäy…
  • @Late1969 kirjoitti: Protestoin tuota bussipysäkin käyttöä silloin, kun päätietä ajava ei voi tietää mitä toinen aikoo. Samaa mieltä! Tämän voisi laajentaa kaikkeen sellaiseen toimintaan, johon päätietä ajava joutuu reagoimaan. Kolmion…
  • @Herbert kirjoitti: Yksi asia tähän kuitenkin liittyy, mikä tuntuu olevan yleinen virhe ajotavassa. Läheskään kaikki eivät varsinkaan maantiellä ennen oikealle kääntymistään varmista, että tie edessä on vapaa. Väistettävät tulevat vasemmalta, jot…
  • @Late1969 kirjoitti: Kun ajat kolmion ohi bussipysäkille, luistat väistämisvelvollisuudestasi. EN! Bussipysäkki kuuluu osana etuajo-oikeutettuun tiehen, vaikka normivauhdissa ei sen kautta saakaan koukata. Joka tapauksesta tulet ret…
  • Kuulostaa siltä, että katsomme molemmat muotoa toimivuuden osana. En itsekään pidä Ioniq 6 tyylilajia kovin käytännöllisenä omassa elämässäni, mutta en voi silti olla ihailematta ajovastusten minimointia. Tuossa tapauksessa muoto ei ole pelkkää urhe…
  • Saisi nyt edes sen verran aikaiseksi, että Seittenneliskanttisen museoiduksi. Eemeli on vain auto, joka on budjetoitu vain käymään meillä vaikka se visiitti meillä kestääkin jo kymmenettä vuottaan. Sen päivät ovat luetut, vaikka en vain tiedä luk…
Default Avatar
Jäsen 11.12.2014 alkaen
34 aloitettua keskustelua
5669 viestiä
0 ×   1906 ×