740 GLE

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Outlander on myös siinä mielessä Jarin kaipaamin periaattein suunniteltu, että sähkömoottorien teho ylittää (marginaalisesti) mäntämoottorin tehon. 100 kW aggregaatin pyörittäjäksi voisi joku suunnitella 2.4 litran bensakonetta taloudellisemmankin p…
  • @Jari kirjoitti: Esim. tuossa Mitsussahan on keulalla perinteinen ja aikas janoinen 2.4l kone, ja mikäli oikein käsitin, siinä on myös mekaaninen voimalinja eli kone kytketään tarvittaessa kiinni etupyöriin. Eli siinäkin on voimalinja tuplana. …
  • Olen ihmetellyt samaa kuin Jarikin, koska jos vaikkapa sähkömoottorin ja mäntämoottorin yhteenlaskettua 150 kW tehoa ei katsota riittäväksi, pitäisi olla aika helppoa päätellä kumpaan harvoin käytettävä tehoreservi kannattaa rakentaa? Yksi syy 10…
  • Miksikäs dieselin ja suoraruiskubensamoottorin poljinta sitten pitäisi sanoa ellei kaasupoljinta saa kutsua kaasupolkimeksi vaikkei se sitä olekaan?
  • @Lukija31722 kirjoitti: Onneksi siitä on jääty kiinni ja seuraukset huijaamisesta ovat olleet tuntuvat. Näytin yläpeukkua, vaikka ylläolevaan toivoisinkin parempaa kohdistusta. Seuraukset ovat todella tuntuvat, ja niin pitääkin olla, m…
  • @Lukija60496 kirjoitti: Ja se voimalinja juu: pieni sähköauto, tuollainen ID painaa 1500 kiloa. Sitten jäisellä kelillä se onkin melkoisen pitelemätön reki, jossain mukavassa alamäessä. Niin - no juu, voi se siellä kaupungin sähkölämmitteisillä …
  • @Lukija60496 kirjoitti: Juu, on kait sellaisiakin taloyhtiöitä, jotka ovat ryhtyneet "sähkönjakeluasemiksi". Sääli vain heidän hoitovastikkeitaan. Jos asumisen hinta ja valinnanvapaus ovat valintakriteerinä, silloin kaiken ylläpidon ulkop…
  • @Lukija31722 kirjoitti: Ps. Nyt on tullut (jo) se vuodenaika, jolloin viileinä aamuina lyhyehköillä matkoilla (alle 10 km) kylmänä käynnistetty "itselataava hybridi" tai "Webastollinen TDI-DSG" vie ihan saman verran polttoainetta, kuin aivan tava…
  • @Lukija31722 kirjoitti: Vuotuinen ajoneuvoverohan on kaikilla autoilla. Miksi dieselit pitäisi laittaa erityisasemaan? Dieselkuskithan ovat jo erikoisasemassa. Heillä on pienen kiinteän maksun turvin lupa tuottaa paljon päästöjä muita kev…
  • @M880 kirjoitti: Etkös sinä 740 tuonut jossain vaiheessa esiin että Toyotan benssmoottori sylkee paljon niitä pienhiukkasia? Minulle jäi tästä keskustelusta nyt ymmärtämättä oliko tässä niin että nimenomaan Toyotan bensamoottorit ovat niitä pahim…
  • Anna olla, Quu, ei tässä ole kyse siitä voiko ajaa Hybridi-Toyotaa pienemmillä polttoainekuluilla. Tässä vaiheessa pitäisi jo tietää, että kulutusvertailuun ei saa osallistua oikeasti vähän kuluttavilla moottoreilla. Keskustelun tavoitteena on ai…
  • @NHB kirjoitti: Tuskinpa tasamaalla satasta ajettaessa voidaan mennä ”hybridiavustuksen turvin”. Itselataavan akussakaan ei riitä tuohon sähköä hetkeä pidempään. Laajalla välitysalueella varustettu cvt-vaihteisto voi pitää tasamaalla pitkää välit…
  • @Kumppani kirjoitti: @740 GLE kirjoitti: Aivan. Minusta se on aika suuri häpeä ympäristöarvoihin assosioidulle valmistajalle, kun uusi bensakone savuttaa mittausten mukaan enemmän kuin diesel Aivan. Ja noin niitä mieliku…
  • @Lukija31722 kirjoitti: Tähän vielä pitää lisätä, että 223 heppaisella "itselataavalla" takavetosedan hybridilläni vastaavaan reissuun menee vähemmän polttoainetta, yli 5 l/100km, mutta alle 6 l/100, vaikkei se parhaimmillaan maantiellä olekkaan …
  • @Kumppani kirjoitti: ....ja kuittaat sen siis muistellen tätä? Jos et ole ikinä kuullut dieselin savusta etkä osaa hahmottaa mitä bensakoneen vielä dieseliäkin pahempi savutus merkitsee, niin eipä mulla sitten muuta. Ai…
  • Uskon kyllä mitä sanot, mutta kokemasi suuri kulutus ei ole dieselin ja Webaston ominaisuus vaan ihan jotain muuta. Tiedän tämän siitä, että myös minä puhun todellisen elämän havainnoista pitkän ajan keskiarvoina, kenties jopa sinua karummassa talve…
  • Tuossa on taas yksi syy lisää otsikon kysymykseen liittyen: https://www.msn.com/en-gb/cars/news/daimler-to-pay-1-17bn-to-settle-emissions-cheating-probes-in-us/ar-BB1921gr?ocid=msedgntp
  • M880:n ja Quun tavoin teen omat valintani markkinoilla olevista tyyppihyväksytyistä malleista melko puhtaasti omasta näkökulmastani. En edes teeskentele ajavani hyvin vähän nokea, CO ja HC päästöjä ja erittäin paljon NOx päästöjä tuottavalla autolla…
  • Kaikki saksaksi julkaistu materiaali kannattaa tarkistaa alkuperäiskielellä, koska käännökset suomeksi tehdään yleensä englannin kautta, jolloin virheiden määrä kasvaa.
  • Linkki heille, jotka eivät vielä löytäneet jo aiemmin keskustelussa viitattua Tekniikan Maailman 2019 Talvitestiä: https://tekniikanmaailma.fi/lehti/4b-2019/tm-vertailu-talviauto-2019-yksi-naista-on-paras-talviauto/ "Uuden PN-raja-arvon myötä …
  • Montako levyä olet autoosi vaihtanut tällä vuosituhannella? Olen samaa mieltä siitä, että auton levylle ladatut kartat on kömpelö ratkaisu, mutta ei niinkään toimivuuden ja kestävyyden vuoksi vaan päivitettävyden. Auton kojetaulussa oleva tarv…
  • @Lukija31722 kirjoitti: TM voisi vähän kertoa lisää, mihin väite perustuu - kaasun tilayhtälöt kun pätevät kaikkiin kaasuihin. Hyvin, hyvin pieneltä osin vastaus voisi löytyä renkaassa olevan ilman sisältävän veden tiivistymisestä/höyrystymisest…
  • @Lukija65879 kirjoitti: Renkaiden ilman korvaaminen typellä aiheuttaa sen, että rengaspaine ei muutu lämpötilan mukana Radalla ei tarvitse pudottaa paineita ennen kulutuspinnan renkaan sivuihin liimautuviksi roiskeiksi sulattavia vetoja j…
  • @Lukija31722 kirjoitti: Kyllä se nopeuskin vaikuttaa siihen lämmitystehon tarpeeseen - huomaatte, kun ajatte moottoripyörällä. Tuossa tilanteessa 94 W on jo paljon, kunhan se on oikeassa paikassa 😀
  • Ollaanko siis samaa mieltä siitä, ettei lämmittimen käyttö tuolla tavoin ole järkevää? Lämpimänä 5 litraa sadalle kuluttavan auton 10 minuutin esilämmitys nostaa kulutuksen 11 km matkalla 5.9 litraan, eli suunnilleen jo kuvaamani litran lisää kes…
  • @Lukija31722 kirjoitti: jatkuvat lievät ylinopeudet ja totuuden puhuminen Tähän minunkin kulutuskeskusteluni aika usein päätyvät. Liikennekeskustelussa kannan ylpeänä Vetomies-viittaani, joka on minulle myönnettu kerrottuani ajavani todel…
  • @Lukija31722 kirjoitti: Puhuin hyötysuhteesta kylmänä. Kun auto lämpenee ja dieselin lisälämmitinkin sammuu, niin dieselin kulutus tippuu pienemmäksi kuin sen vastaavan tehoisen lisälämmittimettömän bensiinimoottorin. Kuten TM vertailusta näkeeki…
  • Uusilla vanteilla ja renkailla pyörän ääni katosi lähes olemattomiin. Kapeampi tubelessinä matalapaineisena ajettava rengas on hiljaisempi ainakin niillä nopeuksilla, joihin minä pystyn (30+) ja takanavan vapaaräikkä on hiljaisin koskaan kuulemani. …
  • 9-vuotias W212 E-sarjalainen katsastettu tänään hyvin arvosanoin. Savuarvot, jarrut ja koko alusta muutenkin virheettämässä kunnossa. Jarrulevyt ja -palat on 170.000 km jälkeen vaihdettu kertaalleen, muuten alusta on tehtaan jäljiltä ja kolinaton. A…
Default Avatar
Jäsen 11.12.2014 alkaen
21 aloitettua keskustelua
3657 viestiä
0 ×   185 ×