740 GLE

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • @Ruuhkamies kirjoitti: Aika paljon on erilaisia kriteerejä lisätty tuohon vaatimuslistaan sitä mukaa, kun edellisiä on kumottu. On tuossa Herbertin argumentissa sellainen mielestäni ihan järkevä pointti, että jos lähtökohtana on varsin su…
  • @Kumppani kirjoitti: Olipas tuoretta tietoa, löysin enkkoja vuodelta 2005. Onko FIA ollut hereillä sen jälkeen? Miksi kyselet minulta onko FIA ollut hereillä? Nyt on sinun vuorosi antaa linkki tietoon, jonka nojalla FIA on unohtanut kirja…
  • @NHB kirjoitti: Sähköautolla on ajettu jo pieni ikuisuus sitten vuorokaudessa melkein 3000 kilometriä. Se riittänee omiin tarpeisiini. Kulutus tuossa oli 311 Wh/km eli energian suhteen noin kolme litraa polttoainetta sadalle kilometrille. …
  • @Kumppani kirjoitti: @740 GLE kirjoitti: ....vakioautoilla ajettiin FIAn valvoman nopeuskokeen jälkeen yli tuhannen mailin reitti muun liikenteen seassa ilman välitankkausta. Janoisimman yksilön kulutukseksi jäi noin 4.8 litraa sadall…
  • @tracktest kirjoitti: @740 GLE kirjoitti: @tracktest kirjoitti: Tervejärkisen ihmisen määritelmä edellyttää täydellistä sopeutumista voimassa olevaan lakiin ja säädöksiin Siinä menivät minun m…
  • @Ruuhkamies kirjoitti: Nelikon ainoa huono puoli (minusta) on suurempi kääntösäde. Kaikki muut ominaisuudet ovat joko parempia, tai merkityksettömiä. Kustannuksista saa merkityksettömän vain olemalla piittaamatta niistä, mutta kyllä ostoh…
  • @Ruuhkamies kirjoitti: Omat kokemukset hinaamisesta on sellaiset, että kaikki siirrettävä on tullut perässä ja perille on päästy ilman latauksia. Eli käsittääkseni sellaista suht tyypillistä kaatopaikkakuormaa ja rautakauppa- yms rompereissua. …
  • @Herbert kirjoitti: Taloudellisuusajokilpailun tuloksista löytyy tosiaan lukuja, jolla otetaan melkoinen loikka tavallisen ihmisen arkeen verrattuna. Aivan, ja juuri siksi maailman nopein auto kuluttaa alle 5 litraa sadalle. Yhä tänään…
  • @tracktest kirjoitti: Tervejärkisen ihmisen määritelmä edellyttää täydellistä sopeutumista voimassa olevaan lakiin ja säädöksiin Siinä menivät minun mahdollisuuteni päästä tervejärkisen kirjoihin tässä maassa.
  • @Vital kirjoitti: @NHB kirjoitti: @Vital kirjoitti: Takavetoinen on turvallisempi, se menee minne ohjaat vaikka perä tykkääkin katella maisemia. Lisäksi jarrutuksessa painopiste on edessä (esim.Taunus). …
  • Takaisin threadin aiheeseen: mistä me tiedämme että keskustelussa Audikuskiksi mallinnetun ajotavan motiivina on ajan säästö? Täsmennän vielä, että en puhu Audikuskeista yksilöinä, vaan häirikkömäisesti ajavista merkistä riippumatta. Audin alla o…
  • @HybridRules kirjoitti: En muista, kauanko on aikaa, kun oli joku nopeuksien tehovalvontaviikko ja radiossa sitten toimittaja kertoi, että niin ja niin moni "kaahaaja" oli saanut rikesakon. Avasin jonain kesänä MP-ORGissä kisan kesän hita…
  • @Herbert kirjoitti: Kun kuskilla on kiire tai on rakentanut itselleen illuusion kiireestä, se vaikuttaa harkintakykyyn selvästi. Silloin kynnys tehdä typeriä juttuja mitättömänkin ajansäästön toivossa laskee huomattavasti. Juuri siksi tät…
  • @FARwd kirjoitti: Auto ei kuitenkaan valitse kuskiaan. On hienoa nähdä, etten ole täällä yksin. Sigmund Freudilta jäi huomaamatta sellainen mahdollisuus, että joku saattaa kantaa sateenvarjoa mukanaan ihan vain välttyäkseen kastumasta.
  • @M880 kirjoitti: Onko joku jossain kuvitellut tai väittänyt uuden sähköauton olevan vaihtoehto 5000€ autolle? Kai se relevantti kisa käydään uusien autojen kesken? Model X:n hintaluokassa varmaankin, mutta sen alapuolella löytyy monia hin…
  • @HybridRules kirjoitti: Peräkärryn vetäminen lisää kulutusta, mutta tuo 300km sivu on pisin matka mihin kärryä yleensäkään vedän ja se matka menee ok (yhdellä välilatauksella samalla kun pitää pidennetyn kahvitauon tai ruokapaussin). Taka…
  • En näköjään onnistunut kommunikoimaan viestiäni vieläkään, joten yritän vielä kerran ja annan sitten olla omasta puolestani. @HybridRules kirjoitti: Niin kuin M880 aiemmin sanoi, ei samaa rahaa voi käyttää indeksisäästämiseen ja auton ostam…
  • @Karrette kirjoitti: Vertaus oli turhan kärjistetty. Olihan se. Siitä huolimatta teen omat valintani itse ja annan muiden tehdä samoin. Pystytkö sinäkin samaan?
  • @M880 kirjoitti: Ei tässä ollut kyse hankinnan rahoitusmuodosta, vaan kulutuksen ajoituksesta ja hankinnan tarpeesta. Tässä hankintojen ja rahoituksen vaiheistuksessa lienee monilla se suurin ongelma? En minä ketään moiti etupainotteis…
  • Valintamme ovat omiamme eikä niitä tarvitse muille perustella. Mutta niiden valintojen hinta on hyvä ymmärtää, kun yksi maksaa korkoa muille ja toinen tienaa pääomatuloa. Hankinta lainarahalla vie palkasta enemmän rahaa kuukausierään kuin saman h…
  • @Vital kirjoitti: Määrä on arvoitus, mutta kiinnostava pyrkimys ja varsin järkevää etenkin nuoren ja koko yhteiskuntamme kannalta. Periaate on oikea, koska nuorella on varaa ottaa isompia riskejä. Riskienhallintaan kuuluu silti realistine…
  • @HybridRules kirjoitti: Sijoittaminen on varmaan hyvä asia ja jos välttää viimeiseen asti kuluttamista ja sen sijaan panee säästöön ja sijoittaa kaiken pakollisten kulujen jälkeen käteen jäävän voi hyvinkin olla aikanaan hautausmaan äveriän asukk…
  • @Vital kirjoitti: Hyvä sijoittaja saa kymmenkertaistettua sijoituksensa kymmenen vuoden välein, siis 100k€ kasvaa miljoonaksi euroksi. Varsin hyvä pitää ollakin, että saa kestävällä tavalla 26% vuosituottoa, joka ylittää keskimääräisen ma…
  • @M880 kirjoitti: Mitä jos sen lisäksi ajattelee niin, että auton turvallisuus on hyvä maksimoida silloin kun kyydissä takapenkillinen lapsia, silläkin uhalla että se syö mahdollisuudet ajaa kuusikymppisenä velattomalla E-Mersulla (yksin)? …
  • @NHB kirjoitti: Eli pahimmasta tilanteesta tarve tuonnille vähenee 40 prosenttia. Tämä on tietenkin hyvä asia. Nykyisinkin on pärjätty ihan ok ja tilanteen pitäisi helpottaa tuntuvasti. Mutta tämä on poliitikkotasoista riski…
  • @PiiJei kirjoitti: Ainoa harmi uudessa C-sarjassa on ilmajousituksen poistuminen lisävarustelistalta. Toinen epäilykseni kohdistuu edeltäneen mallin tahallisen pienentämisen mahdolliseen toistumiseen tuoteprofiloinnin vuoksi? Hyvä jutt…
  • Lisään listalle vielä ainakin Suomessa vakiovarusteiset Ultra High Beam LEDit ja uudet bensamottorit ja vakiovarusteisen 11 kW latauksen, joka toimisi jo hyvin kotilataajalle, jota ei pikalaturien sijainti isommin kiinnosta. Jos Ceen teho-LEDien …
  • @Ensin NHB kirjoitti: Tuohon kohtaan jos näyttöä alkaisi upottamaan muovin sisään, niin siitä tulisi tosi surkea lopputulos. @tuota kommentoituani NHB vastasi: Jotenkin en viitsi alkaa keskusteluun, jossa tarjotaan vastausvaihdoehdoiksi…
  • @HybridRules kirjoitti: siinä menee tuplafossiilit, yksi kuskin paikalla ja lisää tankissa😉 Toistat samaa teemaa sen verran ahkerasti, että sinulle ihmisen arvo näyttää tosiaan olevan hänen ostamissaan tavaroissa.
Default Avatar
Jäsen 11.12.2014 alkaen
22 aloitettua keskustelua
4033 viestiä
0 ×   372 ×