740 GLE

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Niin se sitten varmaan on? Onneksi tiedän hyvän keinon, jolla kuljettaja oppii olemaan luistelematta, ja ellei opi, ainakin Suojelusenkeli pysyy tajuissaan ajon aikana.
  • Tuli eilen vielä yksi bugi kitkarenkaan syntilistalle. Otan osaksi omaan piikkiini sen havainnon vaikeuden, että auringon paistaessa aurinkolaseja vaativalla tavalla siniseltä taivaalta selvästi plus-asteilla ja veden helmeillessä konepellillä en ta…
  • @_Quu kirjoitti: Hintojen P I TÄ I S I alkaa Euroopassa noin 30 000 eurosta, eli VASTAAVAN diesel-Golfin tasolta. Tällä hetkellä e-Golfin listahinta on suomessa reilut 43 000 euroa. Katsotaan nyt, mitä sieltä tulee. Toistaiseksi sähköisii…
  • Etenkin vähintään kahden ajoneuvon ryhmänä liikkuessa edellä ajavan kartturin hyvä käsiala helpottaa perässä kenties itselleen oudossa paikassa liikkuvan ajamista edellä ajavan osoittaessa väistettävät kohteet ja käännökset hyvissä ajoin. Itsellä…
  • Näinpä. Vanhat rakenteet poistuvat luonnostaan, kun parempia tulee saataville. Pelkkä uuden tekniikan olemassaolo on riittävä peruste early adoptereille, mutta suuret massat vaihtavat vasta sitten kun heille sopivia malleja tulee saataville kohtuuhi…
  • @furesis kirjoitti: Mitä merkitystä takapenkin pääntilalla on ellei auto ole edustus- tai taksikäytössä. Ei mitään, ellei takapenkillä istu koskaan aikuisia. Minun autoni takapenkkiä käytetään sen verran usein, että minun valintakriteerei…
  • HUOH! Syötteeltä Ahmatuvan lenkki vuokraläskärillä, reilut 20 km vei pari tuntia polkemiseen ja puoli tuntia elpymiseen tuvalla kaakaon ja munkin ääressä. Erittäin raskas keli, kun väylä hieman upotti nousuissa ja tuisku ehti ajaa avoimissa paiko…
  • Yllättävän kaunis ja tyylipuhdas retrokopio alkuperäisestä 504 coupesta. 504 sedan sytytti aikanaan viha-rakkaussuhteen autoon jota oli hieno ajaa, mutta jonja tekniikja oli Ranskaa pahimmillaan. Ei korrelaatiota nykypäivään, enkä tunne uudemp…
  • Asiaa tuntemattomana kysyn onko US markkinoilla olemassa joku joulukuu-ilmiö, vai onko joulukuun lukema suunnilleen normaalilta kuukaudelta, jonka jälkeen yleinen epävarmuus on vetänyt markkinoita alas (ja Teslaa näköjään vielä enemmän)?
  • @NHB kirjoitti: Laturin hyötysuhde nousee 92 prosentista 96:een. Asiat kehittyvä nopeasti. Nykyinen teknologia tarjoaa jo vaihtoehtoja itselleni riittävään nopeaan lataukseen. Jatkuvasti käytössä olevan suurteholaturin hyötysuhteessa pros…
  • Vahvistan Inspektorin kommentin. Kontiainen on edellisestä takavetoisesta tuttu. Uutena hetken aikaa meluisa, mutta puoli talvea ajettua alkavat harvemmin Mersun kyydissä istuvat arvioida äänen perusteella kitkarenkaaksi. Lisäksi perheessä eri au…
  • @Rapro kirjoitti: Omakohtainen kokemus yhden aikaisemman autoni jarrujen talviongelmasta. Sopiva pöllyävä lumipinta, pakkasta muutama aste ja useamman kymmenen kilometrin ajomatka. Auton takaosan alusta lumikuorrutettu, myös jarrusatulat, jarruki…
  • Samalla kartalla ollaan. En minäkään kaipaa automaattista käsijarrua, ja tarkoitin itsekin, että KULJETTAJA pysäköi. Autoa pysäköitäessä kaikissa kontrollereissa pysyy virrat päällä hetken aikaa, kunnes päätetään mitkä nukutetaan ja mitkä jäävät val…
  • Oli taas tavallisesta talvikelistä tehty ihan tarpeettoman liukas. Kolme astetta pakkasta ja kevyt lumiharso paljaan näköisten ajourien päällä, eli talvikeli mitä parhaimmillaan, eikä edes suolaa haittoina, kun sää ei sitä tosiaankaan tarvitse. M…
  • @perussuomalainen kirjoitti: paljon pastaa. Olet väärässä.
  • @_Quu kirjoitti: No ni, nyt se Corollan ja Camryn itselataavien vallankumous alkaa tänä keväänä, siinä ei ole muilla itselataavilla paljon jakoa Voi hyvin ollakin, mutta on vastuutonta tuoda markkinoille uusia bensamoottoreita ilman hiukk…
  • Asia selvä. Nyt alkaa jarrusatulan hintakin näyttää jollain tavalla ymmärrettävältä muutamilla kympeillä vaihtosatuloita vanhoihin autoihin ostavallekin. Lisäksi yhteen satulaan integroitu käsijarru kiinnostanee valmistajaa entistä enemmän. Mutta…
  • Kiitokset Jokerille linkistä. Näyttäisi olevan erillinen pieni jarrusatula käsijarrua varten. Vaikka satulan hinta onkin aika kova, niin valmistajaa tietenkin houkuttelee kahvan ja vaijerien pois jättäminen. Ei tämä ollutkaan ihan niin yksinkerta…
  • En luvannut poistua itse. Lupasin jättää sinut vastaisuudessa huomiotta, mistä aion myös pitää kiinni jatkossa. Kiitos kuitenkin siitä, että kuukausien vänkäämisen jälkeen myönnät itsekin että sinun omilla sanoillasi, jopa vanhaan dieseliin verra…
  • @Jokeri kirjoitti: Mersussa on siis vieläkin takalevyjen sisällä pieni rumpujarru seisontajarrulle? En tiedä, mitä on nyt, kun omani on jo 7 vuotta vanha? Mutta siinä on kyllä tuo sama zydeemi kuin viimeiset 40 vuotta. Rakenne on hyvin sa…
  • Käyttöjarrun jäätyminen vaatii sopivan olosuhteiden ja ajotavan yhdistelmän. Lumituiskussa lumi tietenkin pöllyää auton alustassa vähän joka puolella eikä osaa aina pois nykyajan syvän offsetin vanteen sisältä. Siitä ei aiheudu mitään ongelmaa, jos …
  • @M880 kirjoitti: Ja tässä tullaan siihen mainitsemaani ajatusvirheeseen. Jotenkin olen ajatellut että ne satunnaiset ja varsin harvinaiset pitkätkin matkat pitää pystyä suoriutumaan sillä "ykkösautolla" niinkuin nytkin, kun tosiasiassa siitä 30tk…
  • Tuossa se seisoo pihalla seisontajarru päällä -15 asteen pakkasessa tänään lämpimässä hallissa pestynä ja kunnolla painepesurilla lotrattuna myös vanteet. Autolla ajattelin mennä töihin huomenna, kuten edellistenkin pesujen jälkeen. Käyttöjarrun …
  • @M880 kirjoitti: Ehkäpä tällainen veivaus on mahdollista tehdä kun autokanta on vielä suhteellisen pieni, ja kärsijöitä melko vähän. Early adopterit ovat myös valmiita maksamaan uusimmasta mallista. Teslan lyhyen aikavälin strategia…
  • @NHB kirjoitti: @740 GLE kirjoitti: Yhden osan vastauksesta antoi Bruno Sacco... Merkittävissä tekniikkamurroksissa tämä on kieltämättä helpommin sanottu kuin tehty Tuo ajatusmaailma toimii hyvin, kun puhut…
  • En ymmärrä, selvennätkö? Ellei jatkuvasti käytetty käsijarru jäädy, miksi sitä ei saisi jatkuvasti käyttää, vai mitä tarkoitit? Näkemykseni on tosiaan sen verran suppea, että meidän perheen Volvo ja Mersu-mallien seisontajarrut ovat periaatteilta…
  • Ihmettelen koko seisontajarrukeskustelua, kun en lähes aina pysäköidessäni jarrun kytkevänä ole havainnut mitään siitä aiheutuvia ongelmia. Tietoisesti luiston rajalla ajavana voisin kuvitella jarrujenkin pysyvän lämpimänä? Mutta jos joissain aut…
  • @NHB kirjoitti: Miten sinä ratkaisisit tämän problematiikan? Teslan osalta yksi osa ratkaisusta on alalla yleisesti käytetty facelift, jolla puolustetaan vanhenevan mallin kilpailukykyä markkinoilla. Tällainen ehostus on tasapainoilua van…
  • Pienestä koostaan huolimatta Tesla on ollut monin tavoin muutoksen ajuri alalla. Minusta hyvässä ennen kaikkea sähköisen voimalinjan tuotteistamisessa ja onlinepäivityksissä. Tästä matkapuhelinten tapaisesta yhden mallin elinkaaren aikana tapahtu…
  • @Wille kirjoitti: Kuten edellä oli, todellinen ajatteluvirhe on katsoa ajomatkojaan +400 km harvojen matkojen kannalta. Ne ovat juuri mahdollisen kakkosauton reissuja. Jos perheessä on "halpa" ja "kallis" auto, joista toinen on patterivet…
Default Avatar
Jäsen 11.12.2014 alkaen
17 aloitettua keskustelua
2420 kommenttia
0 ×   11 ×