Mullakin oli aikoinaan Camarossa alkuperäiset Kanadassa valmistetut renkaat M+S -merkinnällä, mutta ei olisi tullut mieleenkään ajella niillä talviliikenteessä.
Navin ajo-ohjeet on helpointa ja turvallisinta katsoa HUDista. Ei tarvi käännellä katsetta tiestä eikä lääppiä sormenjälkiruutuja.
Oikeasti pitkistä matkoista puheenollen minä ainakin valitsisin mieluummin pitkän rangen (yli 1000 km) polttisauto…
Mun kaupunkilaisjärki sanoo, että keskisaarekkeella paikallaan seisova jalankulkija on aikeissa ylittää myös suojatien jälkimmäisenkin osan. En ole vielä nähnyt kenenkään leiriytyvän keskisaarekkeelle, jollei sellaiseksi lasketa saksalaisen moottori…
@740 GLE kirjoitti:
Adaptiivisista vakionopeussäätimistä puuttuu aika usein hyvin tarpeellinen mahdollisuus, jolla kuljettaja voisi pyytää älykästä ei-vakionopeussäädintä käyttäytymään vanhanaikaisen vakionopeussäätimen tavoin. Sille olisi se…
Kuplasta muistan mittaristossa olevan "vesiliirtovaroituksen", eli kun sateella nopeusmittarin neula kiertyi vauhdissa nollaan, tiesi etupyörien olevan vesiliirrossa, jolloin oli syytä nostaa pikku hiljaa kaasujalkaa. Vastaavaa ilmiötä en kyllä muis…
Olet yhtä huono ennustamaan, kuin laskemaankin. Tosin väitit jo yli kuusi vuotta sitten, että pelkällä polttomoottorilla varustetut autot olisivat muuttuneet arvottomiksi, mutta eipä niitä ilmaisia (arvottomia) autoja ole vieläkään näkynyt. Näillä b…
@Karrette kirjoitti:
Ei nuo urille kulutetut asfaltit niillä nastoilla tasoitu.
Silloin, kun ajelin vielä talvisin nastarenkailla, ainakin yritin tasoittaa niitä uria ajamalla aina mahdollisuuksien mukaan urien viereisten harjanteiden pä…
@tracktest kirjoitti:
Eikös se niin mene, että jos täytyy vehkeitään helvetisti kehua jokin ongelma siellä taustalla yleensä on.
Luultavasti, mutta se ei välttämättä liity autoon.
@tracktest kirjoitti:
Liikenne- ja viestintäministeri Timo Harakka ota tästä koppi ja laita asioihin tarvittavaa vauhtia.
Siltä varalta, ettei Harakka sattuisikaan lukemaan tätä foorumia, kannattanee kirjoittaa suoraan ministerille: t…
@M880 kirjoitti:
@Lukija31722 kirjoitti:
@740 GLE kirjoitti:
Onko Topilla tai muilla paneleihin perehtyneillä tietoa siitä, mihin perustuu eri lähteistä löytämäni huhtikuun korostetun suuri tuotanto?
…
@740 GLE kirjoitti:
Miksikähän se tehorajoitus pitää asettaa niin alas, että auto ei liiku?
Uskoisin, että jäisellä maantiellä alkavat luistot pitää ottaa kiinni heti alkuunsa, ettei normikuljettajalle tule ylimääräisiä sydämentykytyk…
Puhutaan kahdesta eri asiasta:
1. Vetoluiston esto = moottorin tehoa vähennetään vetopyörien pyrkiessä luistamaan
2. EDS (Electronic Differential System) = luistavaa vetopyörää jarrutetaan pyöräjarrulla eli simuloidaan tasauspyörästön luistonrajoi…
@740 GLE kirjoitti:
Kertokaas mullekin mikä idea on muutaman valmistajan tarjoamassa valinnassa kytkeä vetoluistonesto pois päältä vaikka ajonhallinta jääkin tiukasti valvovaan moodiin? Tai yleensäkään kytkeä vetoluistonesto pois?
Minä en …
@[ZeiMZei] kirjoitti:
Omassa käytössäni olevassa lataushybridissä tuo kabiinin lämmitys on toteutettu hieman eritavalla, eli PTC vastukset on jätetty kokonaan pois (vaikka nämä kyllä löytyvät bensiini ja diesel käyttöisistä sisarmalleista), ja jä…