@Tiko kirjoitti:
@HybridRules kirjoitti:
Et tainnut lukea, mitä kirjoitin. 300kg painava jarrullinen telikärry vs 750kg painava jarruton kärry. Kevyempää kärryä ei saa vetää 100km/h vaikka siinä on jarrut. Raskaampaa saa vetää…
@Late1969 kirjoitti:
@HybridRules kirjoitti:
@Tiko kirjoitti:
@HybridRules kirjoitti:
Kuorman kanssa pidin mittarinopeuden hiukan alle 90km/h, mutta takaisin päin 100km/h. Ajattelin, ett…
@Tiko kirjoitti:
@HybridRules kirjoitti:
Kuorman kanssa pidin mittarinopeuden hiukan alle 90km/h, mutta takaisin päin 100km/h. Ajattelin, että jos käry käy, niin ei ainakaan peltipoliiseilta. Outo sääntö sekin, että jarrullista kärr…
@Pauli109 kirjoitti:
Pistokehybridien kulutuslukemissa ongelma ei todellakaan ole kuljettaja, vaan EU-poliitikot, jotka ovat KIELTÄNEET todellisten kulutuslukemien kertomisen. Pistokehybridille ei saa edes ilmoittaa erikseen kaupunki- ja maantiek…
@[ZeiMZei] kirjoitti:
@Lukija31722 kirjoitti:
Yo. kommenttini ei liittynyt rangeihin vaan Oulunmatkan pituuteen. 585 km sanoo jo paljon. Meidänkin vetokoukkuautolle olisi tullut tuolla matkalla ja kuormalla väkisinkin 1 tankkaus jo …
@Ei_mainoksia kirjoitti:
Kyllä ainakin itseäni
Minulla oli mainosten blokkaus päällä, joten mainokset eivät ilmestyneet häiritsemään. En nykyään lue digilehteä, mutta silloin kuin luin, niin oli noin.
@Jorma L2 kirjoitti:
@HybridRules kirjoitti:
@Jorma L2 kirjoitti:
@pnieminen74 kirjoitti:
ei, se on fiksumpi
Taitaa olla niin, että kun jokainen itse saa päättä…
@Josef kirjoitti:
Tästä päästään miun mieliaiheeseen "maalaisjärki"
Mikä se on on ja kenen maalaisjärki on oikeassa?
Minusta "maalaisjärki" ei ole millään tavalla ja minkään asian perustelu, vaan ihan oma mutu aiheesta.
Olisikoh…
@Jorma L2 kirjoitti:
@pnieminen74 kirjoitti:
ei, se on fiksumpi
Taitaa olla niin, että kun jokainen itse saa päättää mitä tekee, lopputulos on kaaos. Jos maailmassa olisi yksi ainoa, viisas päätöksentekijä, jolla olisi…
Tietääkseni aivot ohjaavat ihmisen toimintoja sähköisillä signaaleilla. Neuralinkin tavoite on minun käsityksen mukaan valmistaa hard- ja software, joiden avulla aivojen signaaleja voidaan lukea sekä myös kirjoittaa aivoihin meneviä signaaleja.
L…
@Kumppani kirjoitti:
@HybridRules kirjoitti:
Plugaria ei ole tarkoitettukaan pelkästään sähköllä ajettavaksi, sehän on hybridi. Ajatus on, että auton WLTP-syklin kulutus saadaan alas sähkön avulla.
Niinkö? Eli kyse on si…
@Jorma L2 kirjoitti:
@Late1969 kirjoitti:
@Jorma L2 kirjoitti:
Niin, toi XC90 T8 vie yli kymppiä jos ei voi ajaa sähköllä. Jo 120 km/h motarilla aiheuttaa keskikulutuksen tarkkailijalle näppyjä.. 😳
Siihen …
@Late1969 kirjoitti:
@Jorma L2 kirjoitti:
Niin, toi XC90 T8 vie yli kymppiä jos ei voi ajaa sähköllä. Jo 120 km/h motarilla aiheuttaa keskikulutuksen tarkkailijalle näppyjä.. 😳
Siihen kärry perään ja vaikka nopeus tippuu satase…
@Jorma L2 kirjoitti:
Niin, toi XC90 T8 vie yli kymppiä jos ei voi ajaa sähköllä. Jo 120 km/h motarilla aiheuttaa keskikulutuksen tarkkailijalle näppyjä.. 😳
Siihen kärry perään ja vaikka nopeus tippuu sataseen, ylämäessä hetkellinen kulutus läh…
@740 GLE kirjoitti:
@Jorma L2 kirjoitti:
Voisiko olla, että tutkat tietävät etäisyyden milleinä mutta näyttö huutaa pelkkää punaista jo 30 cm ennen hipaisua?
Tietävät, jo metri(e)n etäisyydeltä. Testerin livedatasta nä…
Jos puhutaan uusista plugareista, niin niistä löytyy malleja, joiden sähköajorange-WLTP on 100km ja lisäksi niissä on CCS-lataus. Jos kuski haluaa, hän voi ajaa pitkiäkin rupeamia sähköllä, koska CCS-latauksella, vaikka se olisi vain 50kW, pystyy la…
@Late1969 kirjoitti:
@HybridRules kirjoitti:
Onko TM uutisoinut Fordin onnettomuuden kissan kokoisella otsikolla?
https://www.teslarati.com/ford-bluecruise-engaged-fatal-tx-crash-investigators/
Ainakin pitki…
@koreileva kirjoitti:
@HybridRules kirjoitti:
Näin netissä äsken mainoksen sähköisestä Ford Explorerista. Muistui mieleen, että kun kävin koeajamassa Mustangin, niin myyjä mainitsi tulossa olevan Explorerin. Ihmettelen vain, että ma…