Hank_80

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • @_Quu kirjoitti: Asfaltin silottuminen/kiillottuminen alentaa päällysteen ja renkaan välistä kitkaa ja sen myötä heikentää turvallisuutta. Suomessa asfalttien kiillottumista ei pidetä ongelmana, koska talvisin käytetään runsaasti nastarenkaita…
  • Lisää tutkittua faktaa tähän keskusteluun. Ilman nastojen jään karhennusta pärjättäissiin oikein hyvin: https://asiakas.kotisivukone.com/files/nastatutkimus.kotisivukone.com/tiedostot/tutkimusraportit/nastavirta_raportti_final.ay.pdf Myöskä…
  • Eiköhän se ole siinä tilastoituna kerrankin ilman nokian renkaiden lobbausta. Eiköhän tämä teiden ja tästä asiasta jauhaminen saisi jo loppua. https://yle.fi/uutiset/3-10689503
  • Mielestäni laissa on todella paljon vikaa liikenneturvallisuuden näkökulmasta. Yleensä tähän aikaan vuodesta on ainakin jossain päin suomea täydet talvikelit, mutta lain mukaan saa ajaa kesärenkailla, kunhan niissä on 1,6 mm pintaa. Niin moni tekeek…
  • Nastakuskien viivytellessä talvirenkaiden vaihtoa ärsyttävän rapinan takia tapahtuu paljon liukkaan kelin onnettomuuksia kesärenkailla autoileville. https://yle.fi/uutiset/3-7648456 Yksi syy tähän on tietenkin typerä laki, jonka mukaan talvire…
  • Ympäristötietoinen autoilija ei valitse missään nimessä autoonsa nastarenkaita. Nastarenkailla autoilua voi verrata 80-luvun dieselillä autoiluun. Niin paljon ne aiheuttavat hiukkaspäästöjä. Niille ei ole edes kehdattu laittaa eu-rengasmerkintää, ku…
  • Ymmärtäkää nyt edes yksi perusasia. Suolaa käytetään pääasiassa raskaan liikenteen vuoksi. Henkilöautoilla pärjää hyvillä talvirenkailla kelillä kuin kelillä ennakoimalla ja oikealla tilannenopeudella, eikä renkaisiin tarvita nastoja. Raskas liikenn…
  • Onneksi meillä on sentään yksi puolueeton media tässä maassa, joka uskaltaa haastaa Nokian renkaita ja lahjottuja valtion virkamiehiä. https://yle.fi/uutiset/3-10449782
  • Tuossa ylen dokumentissa ei ole mainittu yhtä tärkeää syytä, miksi rengasteollisuus haluaisi myydä kaikkien autojen alle nastat. Renkaat kuluvat nastarenkaiden karhentamilla teillä paljon nopeammin kuin nykyajan hiljaisella asfaltilla. Nyt ei puhuta…
  • En pitäisi minään ihmeenä tässä markkinatalouden sekoittamassa maassa, vaikka valtio haluaisi pitää kiinni väkisin kaikista työpaikoista, joita nastarenkaiden käyttö tuo. Se lisää mm. rengasliikkeiden, asfalttifirmojen, tuulilasifirmojen (suomessaki…
  • En pitäisi minään ihmeenä tässä markkinatalouden sekoittamassa maassa, vaikka valtio haluaisi pitää kiinni väkisin kaikista työpaikoista, joita nastarenkaiden käyttö tuo. Se lisää mm. rengasliikkeiden, asfalttifirmojen, tuulilasifirmojen (suomessaki…
  • Rengasvertailujen tuloksilla ei ole todellisessa elämässä hirveästi merkitystä nastarenkaiden osalta. Vertailujen aikana renkaita rasitetaan todella kovaa, jolloin nastaulkonema kasvaa ja pito jäällä paranee. Muutama tuhat kilometriä rauhallista ajo…
  • ”Hankin kommenttia nastarenkaan yllättävyydestä kuluneena en ymmärrä, kun en ole sitä ilmiötä ainakaan Nokian, Hankookin, Continentalin enkä Michelinin nastarenkaassa havainnut. Paremmat aina taakse, ja seuraavaksi talveksi taas edestä taakse vähemm…
  • ”Ette taida nyt ymmärtää mitä siitä seuraa jos pohjavedet suolaantuu. Salpausselänharjulla oli jo katastrofi lähellä. Tienpinnan pystyy uusimaan, mutta pohjavesi on meille elintärkeä.” Mihin perustuu oletus, että teitä pitäisi suolata enemmän, …
  • ”Verratkaa nyt vielä minun nastarenkaiden aiheuttavaa tuhoa Pietarin viidenmiljoonan asukkaan mereen meneviin paskavesiin. Ihan sama minä en nastarenkaista luovu.” ”Nastoja ei valmisteta muovista ja kulumattomia kitkarenkaita ei tietääkseni ole …
  • Lisäksi sivistyneessä maassa pitäisi ajatella ympäristöä ja ihmisten terveyttä enemmän kuin yksittäisen ihmisen oikeutta saada turvallinen tunne rengasvalinnalla. Meillä keskustelu pyörii enimmäkseen katupölyssä ja liikenneturvallisuudessa. Enemmän …
  • Siksi koska se vaatisi poliittisen päätöksen lain muuttamisesta. Poliittisia päätöksiä ei taas tehdä turvallisuuden tai taloudellisuuden perusteella, vaan pakon vuoksi tai suuren yleisön miellyttämiseksi. Poliitikot tietävät, että lähes 90 % autoili…
  • NHB on täysin oikeassa, paitsi nastarenkaiden yleinen käyttö saattaa jopa lisätä vaarallisia onnettomuuksia. Ensinnäkin nastarenkaat ovat käytettynä erittäin arvaamattomat. Etuvetoisessa nastaulkonema eturenkaissa antaa tuntuman hyvästä pidosta, mut…
  • Menkää nastojen puolustelijat näin keväällä katsomaan jonkun vilkasliikenteisen tien kuntoa jalkaisin. Ei tarvi ihmetellä, miksi autoilu suomessa on niin täristävää, meluisaa ja kallista (polttoainetta, renkaita ja tiet kuluu enemmän). Meillä suomes…
  • No ei se kumma jos autovalmistajat eivät halua asentaa ajovalopesureita suomen ja venäjän markkinoita varten. Muualla ei taida juuri vastaavaa ongelmaa olla ainakaan meidän laajuudessa.
  • Joopa joo. Nuo 740 GLE:n linkkaamat Kauppalehden mainosjutut on julkaistu loppuvuodesta uudestaan ja tietysti samassa järjestyksessä. Itse hain 2013-vuoden E mersun tehdastakuulla juuri huollettuna saksasta merkkiliikkeestä sellaisilla varusteill…
  • Sataako meillä pohjoisessa likaisempaa lunta/vettä vai miksi meillä on valot sotkeutuu enemmän kuin esimerkiksi saksassa? Soratiet on asia erikseen, mutta jos ei aja soratiellä, niin mistä se lika on peräisin?
  • Minä olen sitä mieltä että nastarenkaat pitäisi kieltää tai asettaa niille haittamaksu, jotta niiden osuus vähenisi huomattavasti. Kommentillani olen ensin koittanut perustella miksi ja sen jälkeen vastaillut toisten kommentteihin. Asiasta keskustel…
  • Ihan varmasti nastarenkaat ovat ainakin uutena sileällä jäällä kitkarenkaita pitävämmät. Missään vaiheessa en ole muuta väittänyt. Ihan yhtä varmasti kypärän käyttäminen autoillessa vähentäisi loukkaantumisen tai kuoleman todennäköisyyttä kaikilla k…
  • Tracktest unohti kopioida Nokian renkaiden sivuilta kappaleen alkuosan: ”Talvirenkaiden jarrutusmatkat jäällä Kovalla pakkasella ei nasta- ja kitkarenkaiden käyttäytymisessä ole suurempia eroja. Merkitykselliseksi rengasvalinta tulee hieman leud…
  • Suosittelen lukemaan 17/2010 talvirengasvertailun, jossa oli mukana myös käytettyjä renkaita. Ei niihin testivoittaja nastarenkaisiin voi enää luottaa edes 6 mm kulutuspinnalla enempää kuin kitkoihin. Miten te uskallatte sitten ajaa käytetyillä nast…
  • Milloin aletaan tekemään pitomittauksia talvirenkaille mustalla jäällä? Se on kuitenkin yleisin jääkeli, jolla talvirenkailla ajetaan ja se on vaarallisin, koska sitä on vaikea havaita ja lämpötila yleensä lähellä 0. Voi tosin olla että tällaisessa …
  • Kerran olen istunut uuden 90-volvon takapenkillä taksissa viime vuonna ja mieleen tuli epäusko rengasmelusta. Tien ei pitänyt olla erityisen karkea, koska aika oli alkusyksyä. Ajattelin että alla on varmaan ylileveät renkaat, joiden kokohan piti tar…
  • Kyllähän suolauksen määrä ainakin pääteillä on sitä tasoa, että tiet ovat sulat lähellä 0 lämpötiloja. Kukaan tuskin on väittänyt, etteikö ainakin uudet nastat olisi jäällä pitävämmät kuin kitkat. Minun omien kokemuksien ja rengastestien mukaan ero …
  • Ehdottomasti aloittajan kanssa samaa mieltä. Nykyajan kitkarenkaat ovat jo hyvinkin samalla tasolla jäällä kuin nastarenkaat 10 v. sitten. Kuinka paljon sileällä märällä jäällä te oikeasti ajatte? Eikö niitä kilometrejä voisi ajaa vähän hiljempaa j…
Default Avatar
Jäsen 26.09.2016 alkaen
0 aloitettua keskustelua
41 viestiä
0 ×   2 ×