Hank_80

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Tänä keväänä päätin että tuo vm-2013 S212 farmari E-mersuun hommataan sellaiset pyörät että se kuulostaa ja tuntuu mersulta myös suomen teillä. Hommasin w203 mersun teräsvanteet 7x16 ET37 ja niille Michelin Crossclimate+ kesärenkaat. Auto on nyt pal…
  • Itse pidän Kuluttaja-lehdessä julkaistuja rengasvertailuja luotettavimpina. Ne on teetetty eurooppalaisten kuluttajajärjestöjen kanssa yhteistyössä testifirmoilla. Rengasmalleja on enemmän kuin autolehtien vertailussa ja renkaille tehdään jopa kesto…
  • Melua suurempi poikkeama sileiden testiratojen ja karkean asfaltin välillä on varmaan renkaiden pidossa. Meille syötetään koko ajan ainoana totuutena että kesärenkaat ovat parhaat kesällä ja kaikki muut renkaat ovat suorastaan hengellä leikkimistä. …
  • @HybridRules kirjoitti: Minä ajattelen hybridien/sähköauton energiaproblematiikan menevän yksinkertaistetusti näin: energiaa otetaan akusta, kun nopeutta muutetaan ylöspäin eli kiihdytetään ja kun vauhtia ylläpidetään. Energiaa saadaan takaisin a…
  • Yksi vinkki edulliseen plug-in hybridiautoiluun on 2012 esitelty prius phev. Meillä kakkosautona toimii loistavasti n. 15-20 km kaupunkireissuilla melkein sähköautona ja pidemmillä matkoilla n. 4-5 l/100 km kuluttavana polttomoottoriautona. Auton ku…
  • @Vital kirjoitti: Juuri nyt kun jauhoin netissä nastojen käytön kieltoa ja kävin välillä ruokaa hakemassa kaupasta (jaksaakseni edelleen mouhata nastoista) niin kas, sieltähän se lensi vastaan tulevasta henkilöautosta voimalla suoraan tuulilasiin…
  • Ei ole vielä TM:ään ehtinyt uutinen että vertailussa hyvin pärjänneet nastarenkaat vedetään pois markkinoilta nastojen irtoamisen vuoksi. Vastuullista toimintaa Continentalilta. Nokian Hakkapeliitta 8 irtoili paljon nastoja suomalaisen autolehden kä…
  • @740 GLE kirjoitti: @Lukija31722 kirjoitti: Mitähän hyötyä on enää dieselmoottorisesta autosta? Kun vertaa esim. uusimmassa TM:ssä ollutta Scalaa omassa käytössä olevaan samantehoiseen 2016 vm. diesel Ocatviaan, niin tuon Scala…
  • @NHB kirjoitti: @Hank_80 kirjoitti: @Lukija31722 kirjoitti: Kyllä nuo testit auttavat valikoimaan itselle sopivimmat renkaat, mutta tosiaan se testivoittaja ei välttämättä ole se itselle sopivin. I…
  • @Lukija31722 kirjoitti: Kyllä nuo testit auttavat valikoimaan itselle sopivimmat renkaat, mutta tosiaan se testivoittaja ei välttämättä ole se itselle sopivin. Itse voisin kertoa hyvän esimerkin testivoittajan valinnasta. Aikoinaan, kun as…
  • Eihän noilla kesärengastestien tuloksella ole todennäköisesti mitään käyttöä suomen teillä. Testit tehdään sileillä moottoriradoilla eteläeuroopan pienirakeisella oikealla asfaltilla. Tällaistahan ei ole suomessa ole kuin kevyen liikenteen väylillä.…
  • @740 GLE kirjoitti: En tiedä miten TL testasi, mutta omasta kokemuksesta tiedän, että uusi Continentalin kitkarengas on kitkarenkaiden parhaimmiston edustajaksi yllättävänkin surkea esitys luonnollisella mustalla jäällä. Useamman talven aj…
  • https://yle.fi/uutiset/3-9550920 Karkeammalla asfaltilla on huonompi pito eli nastarenkaat vaarantavat hengitysilman lisäksi myös kaikkien autoilijoiden turvallisuuden. Kesärengastestit tehdään sileillä moottoriradoilla ja talvirengastestit jä…
  • Katupölykausi voidaan julistaa alkaneeksi kun Kuopiossa ilmanlaatu oli tänä aamuna jo huono ja monissa kaupungeissa välttävä nastarengaspölyn vuoksi. Milloinkahan terveysuutisista innostunut uudistunut TM uskaltaa kirjoittaa tästä aiheesta, mikä joh…
  • Suolaus on todellakin tarpeellista pääteillä raskaan liikenteen vuoksi. Ärsyttävintä suolauksessa on kun nastakura sotkee auton ja haittaa näkyvyyttä. Mikäli nastoilla ei rouhittaisin asfalttia, niin suola ei paljon sotkisi ja sehän on helppo pestäk…
  • Nastarenkaiden vuoksi suomen tiet tehdään suuremmalla raekoolla ja lisäksi nastat rouhivat pien tiestä irti, jolloin teiden karkeus lisääntyy entisestään. Tämä lisää tietenkin melua, mutta harvemmin tulee esille että karkeammat tiet lisäävät kaikkie…
  • Pitää muistaa että lämpötilalla on myös suuri merkitys jääkitkaan. Mitä kylmempää, sitä paremmin kitkarengas pitää ja suhteessa kitkoihin nastarenkaan pito huononee, koska nastat eivät pure yhtä hyvin kovaan jäähän. Nokian renkaatkin ovat myöntäneet…
  • Tm 17/2010 oli talvirengasvertailussa myös kuluneita kitka-ja nastarenkaita. Tulos oli että jääpito sileällä jäällä oli käytännössä samalla tasolla tai kitkarenkaalla jopa vähän parempi. Nastarenkailla tulee helposti epätasaisesta nastaulkonemast…
  • Hyvä että nyt alkaa löytymään puolueettomia talvirengasvertailuja, joita pyritään tekemään todellisissa olosuhteissa, eikä siellä ole tarvittu mitään nastarenkaiden karhennusta. Ajoratatesti testiin jäädytetyllä asfaltilla oikealla pakkasella ja con…
  • @_Quu kirjoitti: Asfaltin silottuminen/kiillottuminen alentaa päällysteen ja renkaan välistä kitkaa ja sen myötä heikentää turvallisuutta. Suomessa asfalttien kiillottumista ei pidetä ongelmana, koska talvisin käytetään runsaasti nastarenkaita…
  • Lisää tutkittua faktaa tähän keskusteluun. Ilman nastojen jään karhennusta pärjättäissiin oikein hyvin: https://asiakas.kotisivukone.com/files/nastatutkimus.kotisivukone.com/tiedostot/tutkimusraportit/nastavirta_raportti_final.ay.pdf Myöskä…
  • Eiköhän se ole siinä tilastoituna kerrankin ilman nokian renkaiden lobbausta. Eiköhän tämä teiden ja tästä asiasta jauhaminen saisi jo loppua. https://yle.fi/uutiset/3-10689503
  • Mielestäni laissa on todella paljon vikaa liikenneturvallisuuden näkökulmasta. Yleensä tähän aikaan vuodesta on ainakin jossain päin suomea täydet talvikelit, mutta lain mukaan saa ajaa kesärenkailla, kunhan niissä on 1,6 mm pintaa. Niin moni tekeek…
  • Nastakuskien viivytellessä talvirenkaiden vaihtoa ärsyttävän rapinan takia tapahtuu paljon liukkaan kelin onnettomuuksia kesärenkailla autoileville. https://yle.fi/uutiset/3-7648456 Yksi syy tähän on tietenkin typerä laki, jonka mukaan talvire…
  • Ympäristötietoinen autoilija ei valitse missään nimessä autoonsa nastarenkaita. Nastarenkailla autoilua voi verrata 80-luvun dieselillä autoiluun. Niin paljon ne aiheuttavat hiukkaspäästöjä. Niille ei ole edes kehdattu laittaa eu-rengasmerkintää, ku…
  • Ymmärtäkää nyt edes yksi perusasia. Suolaa käytetään pääasiassa raskaan liikenteen vuoksi. Henkilöautoilla pärjää hyvillä talvirenkailla kelillä kuin kelillä ennakoimalla ja oikealla tilannenopeudella, eikä renkaisiin tarvita nastoja. Raskas liikenn…
  • Onneksi meillä on sentään yksi puolueeton media tässä maassa, joka uskaltaa haastaa Nokian renkaita ja lahjottuja valtion virkamiehiä. https://yle.fi/uutiset/3-10449782
  • Tuossa ylen dokumentissa ei ole mainittu yhtä tärkeää syytä, miksi rengasteollisuus haluaisi myydä kaikkien autojen alle nastat. Renkaat kuluvat nastarenkaiden karhentamilla teillä paljon nopeammin kuin nykyajan hiljaisella asfaltilla. Nyt ei puhuta…
  • En pitäisi minään ihmeenä tässä markkinatalouden sekoittamassa maassa, vaikka valtio haluaisi pitää kiinni väkisin kaikista työpaikoista, joita nastarenkaiden käyttö tuo. Se lisää mm. rengasliikkeiden, asfalttifirmojen, tuulilasifirmojen (suomessaki…
  • En pitäisi minään ihmeenä tässä markkinatalouden sekoittamassa maassa, vaikka valtio haluaisi pitää kiinni väkisin kaikista työpaikoista, joita nastarenkaiden käyttö tuo. Se lisää mm. rengasliikkeiden, asfalttifirmojen, tuulilasifirmojen (suomessaki…
Default Avatar
Jäsen 26.09.2016 alkaen
0 aloitettua keskustelua
60 viestiä
0 ×   5 ×