Karrette

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • @Herbert kirjoitti: Poliisin tiedotteen vuodelta 2017 mukaan puhallutusten lukumäärää on lisätty. Se lienee elävää valvontaa, vaikka sitä ei juurikaan pitäisi olla. Toisaalta kun ennen kameroita poliisi mittasi nopeuksia, samanlainen poru siitä o…
  • Uusimmassa Moottori-lehdessä tutkittiin liikennekuolemaa missä kuljettaja oli pysäköinyt autonsa (auton merkki ja malli kirjattiin) kaupan parkkiruutuun. Kuoleman syyksi epäiltiin sydänkohtausta. Tämä luokiteltiin siis liikennekuolemaksi jolloin …
  • Kaasuauton osalta pitää sitten valita biokaasu, ei maan alta pumpattava maakaasu. Vähän sama valinta kuin dieselissä voi valita biodieselin (MY) ja fossiilisen välillä.
  • " Avensiksia saa tällä hetkellä vähän ajettuina 20-24 000 eurolla, kun uutena ne on maksanut hiukan yli 30 000. En millään saata uskoa, että 30000 euron käytetyssä Bemarissa saisin jotain lisäarvoa verrattuna saman hintaiseen uuteen Toyotaan." Av…
  • https://www.managementstudyguide.com/brand-image.htm Jos asia oikeasti vaivaa, niin markkinointi on ala jonka perusteet kannattaa opiskella. Omalla kohdallani laskukaava premiumautoista meni aikoinaan seuraavasti: mielikuva / kokemus = pettymys.…
  • @Katukivi kirjoitti: Tänä vuonna autokaupassa nähdään valtava muutos. Toivotttavast maaseudun kaukana menneisyydessä elävät vanhanaikaiset automyyjät eivät tilaa liikaa myyntiin autoja, jotka on varustettu pelkällä polttomottorilla. Pelkällä polt…
  • @NHB kirjoitti: @Karrette kirjoitti: Uskon että monelle käytännön kulutus voi olla yllätys kun se hänelle kerrotaan - jos auton ostaja on aiemmin edes ymmärtänyt seurata sitä tankkausten / latausten yhteydessä, ja tiedostaako …
  • @NHB kirjoitti: Ei kai siinä voi olla mitään yllättävää, että tehokas möhköauto kuluttaa paljon. Eikö tuossa testissä päästy kuitenkin aikalailla normilukemiin? Uskon että monelle käytännön kulutus voi olla yllätys kun se hänelle kerrotaa…
  • Vielä kun oikeinkirjoituksen tarkistuksen oletuskieli olisi sama kuin palstalla käytettävä. Suomeksi keskustellaan, mutta vain silloin kun kirjoittaa englanniksi saa kirjoitusvirheilleen korjausehdotuksen. Muutoin jatkuvaa punaviivaa tekstin alla j…
  • "Ei se tee autosta premiumia...." Käytännössä kokemus kuitenkin tuntuu samalta kuin siinä "merkkituotteessa", eli matkustajan tulisi tuntea automaailman brändit huomatakseen erot. Vajaavarusteinen /-moottoroitu premium kun taas on joiltakin osin …
  • @_Quu kirjoitti: Uuden auton autoverolla mitätön merkitys autojen keski-ikään. http://www.aut.fi/tilastot/kansainvaliset_tilastot/henkiloautojen_keski-ika_eraissa_euroopan_maissa Laittamasi taulukon mukaan saksalaisten palkka on pienem…
  • Ehkä merkkimielikuvalla on paljonkin merkitystä, voinee sanoa että se olisi jonkinlainen aineeton varuste. Luottamus tuotteeseen tai tyytyväisyys valintaan on hyvä asia verrattuna siihen harmitukseen että olisiko se toinen hyvämaineinen merkki sitte…
  • @_Quu kirjoitti: http://estofennia.eu/viro-keskipalkka-mediaanipalkka/ https://www.bbc.com/news/magazine-17543356 Tuosta ei selviä vielä paljonko kuluttajahinnoissa on kaikenlaista veroa, eli kassakuitissa on "inflaatiota", ja paljonko…
  • @_Quu kirjoitti: Suomen valtio voi maksaa sosiaalipolitiikasta aiheutuvien menojen valanmaksua autoilijoiden maksamien ylijäämäverojen tuotolla. Viroa ei kannata Suomen verotukseen verrata. Sähköauto ei tee läpilyöntiä Suomessa (syy töpseli…
  • @Vital kirjoitti: ”Kommunismivaltion rukkasen alla”? Mielestäni polttoainevero voidaan kaksinkertaistaa ja samaa mieltä ovat myös kokoomus ystäväni. Ehkä ruuhkatkin hieman pienenisivät, jokatapauksessa se tekisi hyvää kauppataseellemme ja ympä…
  • Premiumauto on helposti lähinnä mielikuva siitä että valmistaja tekee vain laadukkaita tuotteita, jolloin odotetaan että myös halvimmat mallit ovat parempia (vaikka käytännössä voi olla oletettua tehottomampi moottori ja vähemmän varusteita). Omassa…
  • Liikenteen päästöt ovat näkyviä ja myöskin kuuluvia, siksi niistä puhutaan. Jos asunnon lämmitykseen käyttää 25 000 kW vuodessa vastaa se yli 100 000 kilometrin ajoa jos auton kulutus on 20 kW /100 km. Tietysti bensa /diesel -vertailussa on eri k…
  • Dieselin litrahinnassa on Suomessa vähemmän veroa, ja talvella diesel on kalliimpi tuotteena kuin kesällä. Muualla dieselin ja bensan pumppuhinta on kesällä melkein sentilleen sama, mutta vuotuista diesel-lisämaksua ei peritä. Dieselauto (ilman auto…
  • @740 GLE kirjoitti: Aika teoreettinen lähtökohta olettaa, että kaikkiin riskeihin vaikutetaan jollain prosenttiluvulla. Tämä on väärä näkökulma etenkin väistämisvelvollisen osalta, jolle useissa tilanteissa ainoa sallittu nopeus on 0 km/h, jonka …
  • @Eki. kirjoitti: Karrette: Tässä pohdinnassa on faktat oikein, mutta käytännön ilmiönä on se että virallisen suosituksen ollessa 4 sekuntia (sopii hiljaisena aikana) luovuttaa moni kokonaan sen sijaan että noudattaisi luontevaa, mutta silti tu…
  • @Eki. kirjoitti: Keskustelupalstoilla turvavälikirjoituksissa on mielestäni menty hakoteille siinä, että on lähdetty pikemminkin etsimään sellaista ajoneuvojen etäisyyttä, joka riittäisi hyvissä olosuhteissa silloin, kun kaikki menee satapros…
  • @Herbert kirjoitti: Kun tavoitteena on pyrkiä ajamaan turvallisesti, valvonnan määrä on mielestäni aika huono peruste vedota muihin asioihin kuin rajoituksen noudattamiseen. Ja toisaalta tuo vaaran aiheutaminen on tulkinnanvarainen juttu. Mikä te…
  • Herbert: "Mutta nopeus kovin herkästi nousee tuollaisen vähättelyn asemaan. Miksi?" Siksi että nopeus on muita rikkeitä selvästi tiukemmin valvottua ja ankarammin rangaistavaa, eikä silloin oteta kantaa siihen onko siitä ollut kenellekään millään…
  • @InsAmk50 kirjoitti: Osaako joku kertoa, miksi useimmissa autoissa moottorin kierroslukumittari on kojelaudassa nostettu niin tärkeään osaan, että sen pitää olla samankokoinen nopeusmittarin kanssa. Itse en koe tarvitsevani sen näyttämää tietoa m…
  • @HybridRules kirjoitti: @HybridRules kirjoitti: @Karrette kirjoitti: @740 GLE kirjoitti: @Karrette kirjoitti: Itse näen suolan aiheuttamat vauriot ja nast…
  • @_Quu kirjoitti: @Karrette kirjoitti: @_Quu kirjoitti: @Karrette kirjoitti: @TeeCee kirjoitti: Karrette: ”Uskallan väittää että turvavälien parempi noudat…
  • @_Quu kirjoitti: @Karrette kirjoitti: Jos isot pääomatulot ahdistavat, niin Valtiokonttoriin voinee tarjota lahjoituksia sen sijaan että maksaa tuotteista ylihintaa verrattuna naapurimaihin. http://www.valtiokonttori.fi/fi-FI/…
  • Jos isot pääomatulot ahdistavat, niin Valtiokonttoriin voinee tarjota lahjoituksia sen sijaan että maksaa tuotteista ylihintaa verrattuna naapurimaihin. http://www.valtiokonttori.fi/fi-FI/Valtionvelka_ja_talous Viro on esimerkkinä lähinnä siksi…
  • @_Quu kirjoitti: Kyllä kyllä me on maksettu autoveroa 2-3v välein mielellämme, muista en tiedä. Siinähän se roikkuu vaihtoarvossa osaltaan mukana. Kyseessä on pääoma jota ei saa irti autosta, vaikka ei tarvitsisikaan korollista autorah…
  • @_Quu kirjoitti: @Karrette kirjoitti: @TeeCee kirjoitti: Karrette: ”Uskallan väittää että turvavälien parempi noudattaminen vähentäisi peräänajojen määrää. Nopeudesta riippumatta.” Mitä ajat tuolla…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
2 aloitettua keskustelua
1313 kommenttia
0 ×   0 ×