Karrette

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • @Late1969 kirjoitti: Onkohan leveäkaistapääteillä kevyt liikenne kielletty liikennemerkein? Ei mielestäni ole. Ihan tavallinen valtatie, missä ei ole leveää piennarta polkupyörille, vaan molempiin suuntiin yksi tavallista paljon leveämpi …
  • Leveäkaistatien piennar pyöräilijöille ja mopoilijoille voi jäädä ajoittain kapeaksi, ellei ohittavat kuljettajat osaa ennakoida myös vastaantulijoiden ja ohitettavien kohdalle osuvia tilanteita. Laki edellyttää huomioimaan ajolinjan valinnassa t…
  • Kun miettii tällaisia asioita, niin on hyvä verrata muita alan toimijoita. Kirjastossa voi olla hyvä valikoima myös ulkomaalaisia lehtiä, ja internetissä niitä on varmasti saatavilla. Mainittu Teknikens Värld on hyvä, mutta toisin kuin nimestä voisi…
  • @Lukija31722 kirjoitti: Nyt jo ex diesel jolla ajelin saavutti huipputehonsa jo tasan 3000 r/min. Bensa-autoillani huipputeho saavutetaan tasan 6000 r/min. Jostain kumman syystä dieselillä tuli käytettyä suurimman tehon kierroslukua useammin. …
  • @740 GLE kirjoitti: Land Cruiseria halvemmat ovat varsin epäkäytännöllisiä. Land cruiser mainittu. Siinä on kotimaista autoveroa 39 462,00 €, joten kannattaa miettiä muitakin vaihtoehtoja. Itse tykästyin joskus Renaultin mallistoon, mu…
  • Mahtoiko aloittaja tarkoittaa että kilowatit on oikea yksikkö? Että jalat ja tuumat on nekin mittoja, mutta niiden käyttö on vaikeampaa, tai tulisi olla vaikeampaa. Toki amerikkalaiset niitä käyttää. Jos taas mietitään moottorin tehoja, niin kork…
  • @Teekkari kirjoitti: Hyvä nosto, olin juuri etsimässä täältä aluetta jossa voisi esittää toivomuksen, että sotilaskalustolle uhrattu palstatila annettaisiin ihan mille tahansa muulle, vaikka sitten ompelukoneille. On hyvä huomoida että ki…
  • @Quu kirjoitti: Suomessa jossa takapuskurissa roikkuminen on virallisella taholla hyväksyttyä, ylinopeus ei ole. Siinä imussa kuulema säästää omaa kulutettua energiaa? Riippuu tietysti siitä voiko ajaa tasaisesti ja…
  • Aikoinaan Micralla ajava S2000 -nimimerkki keskusteli samasta aiheesta, että jos hän ajaa kaupunkiautolla, niin miksi muut ajavat maantie- tai moottoritielle suunnitellulla autolla. Itse ajoin mieluusti maantiellä 80 km/h tunnissa autoillani joid…
  • @Lukija7996 kirjoitti: Valmistusmaalla on merkitystä, vaikka osien ja komponenttien toimitusketjut ovat pitkiä. Valmistusmaa on kerrottava TM:n jutuissa ja lisäksi tuotteen toimitusketjua (autojen akut, moottorit, ohjelmistot jne.) on avattava ma…
  • @koreileva kirjoitti: @Late1969 kirjoitti: @Vital kirjoitti: No niin, nyt saatiin jonkinlainen hinta nastojen käytöstä väylävirastolta. Itse en tuota summaa ole vuosien varrella hakemallakaan löytänyt ja lisäisin…
  • @Jorma L2 kirjoitti: 6mm nastat oli 4 vuotta vanhat, 6 mm kitkat 2 vuotta. Nämä ensimmäiset vuodet vanhentavat renkaita nopeasti - lisäksi renkaiden säilytys vaikuttaa silloinkin kun pyörät ei ole auton alla. Itse en saa testistä muuta irti kuin …
  • @Quu kirjoitti: Juu tunnen minäkin kaverin joka on ajanut puhtaalla kolarihistorialla vuosikymmeniä, periaatteella muut väistää. Kerran siltä lähti ovi avatessa, kun takkaa tullut ei ehtinyt väistämään. Eli ei sitten kuitenkaan ollut puhd…
  • @Late1969 kirjoitti: Näkemisellä ei ole välttämättä mitään merkitystä. Joskus luin, kun autosta oli perä hitsannut kiinni vauhdissa ja aika nopeasti se oli pysähtynyt. Itse ajoin maantiellä täysperävaunuyhdistelmän perässä jäiseen mäkeen ja siltä…
  • @Jorma L2 kirjoitti: Kommentistasi tuli mieleen kun vaimoni oli juuri saanut kortin ja ajoi mielestäni vähän turhan lähellä edessä olevaa autoa. Kun kehoitin jättämään vähän pidemmän välin, vaimo sanoi, "En halua hidastella" Vaikka tä…
  • Klassikkotesti on TM 17/2010 - siitä on kulunut harmittavan kauan. Siinä 6 mm tasoon kulunut nastarengas jarruttaa sileällä jäällä pari metriä pidempään kuin 6 mm tasoon kulunut kitkarengas. Tai jopa 12 metriä pidempään kuin testin paras kitkarengas…
  • "Ajoneuvon katsotaan ajavan jonossa, mikäli sen ajallinen etäisyys edellä ajavaan (aikaväli) on pienempi kuin 5 sekuntia." Turvavälin maksimi on periaatteessa 5 sekuntia. Sen jälkeen ajoneuvo määritellään vapaaksi. Jos ajetaan 120 km/h tarkoitta…
  • @Late1969 kirjoitti: @Quu kirjoitti: Energiansäästöillä ei tätä tulevaa konkurssia pelasteta, markkinataloudessa ainoa nousun ehto on, korkeatyöllisyys ja kulutus. Suomihan ei ole mihinkään konkurssiin menossa, maailma…
  • @740 GLE kirjoitti: Kova huoli muiden rengasvalinnoista näyttää jatkuvan. Minä toivon jokaisen löytävän omaan ajotapaansa ja -ympäristöönsä sopivat renkaat ja ajavan kelin ja rengasvalintansa edellyttämällä tavalla. Toivottavasti myös muid…
  • @Kumppani kirjoitti: @Karrette kirjoitti: Renkaat on mielenkiintoinen tuote, niidenkin kumi vanhenee siinä missä jakohihnat (vaihtoväli 5-6 vuotta) ja kuten mainittiin niin vasta silloin kun jarrutetaan tai kaasutetaan tietyn rajan yl…
  • @Jorma L2 kirjoitti: Peräänajo tapahtuu varmaan useimmiten silloin kun keskittyminen edelläajavaan on herpaantunut mutta toki voi olla niitäkin tapauksia jossa edellä ajavalla on paremmat renkaat ja/tai jarrut. Jos katsotaan esim. moottoritie…
  • @Vital kirjoitti: En ymmärrä renkaiden vanhentumista, ajatteko rimalla? Mitä tarkoittaa rima tässä yhteydessä? Vanhentuminen tapahtuu automaattisesti vuosien kuluessa. Kuljettajan ei tarvitse tehdä mitään, aika hoitaa sen. Ajoittain…
  • Renkaat on mielenkiintoinen tuote, niidenkin kumi vanhenee siinä missä jakohihnat (vaihtoväli 5-6 vuotta), ja kuten mainittiin niin vasta silloin kun jarrutetaan tai kaasutetaan tietyn rajan ylittäen, loppuu pito. Pito voi loppua myös märällä asfalt…
  • @Quu kirjoitti: @Karrette kirjoitti: Ajonopeuksiin luulisi kalliin polttoaineenkin vaikuttavan, mutta ylinopeutta ajavia eli ohittajia riittää edelleen. Turvallisuus puolestaan edellyttäisi riskien tiedostamista, mutta aivan l…
  • @Jorma L2 kirjoitti: Jos ei nyt aivan Uudellamaalla niin viime viikolla, kuluvalla viikolla ja ensi viikolla on Suomessa vaihtelevien kelien säät. Jo Tampereelta pohjoiseen päivällä räntää ja vettä, sitten illalla ja yöllä tiet jäätyvät. Epäilen,…
  • En näihin aloituksen kommentteihin osaa sanoa paljoakaan, mutta oletan että nastojen suosioon on pari-kolme syytä. Jollei nastoille määrätä käyttömaksua tai tule alueellisia nastarengaskieltoja, niin nastoilla ajetaan jatkossakin. Sähköautojen ja hy…
  • Tuttu ilmiö kahdesta eri merkkisestä autosta että adaptiivinen nopeus jarruttelee ilman järkevää syytä. Tai syy jarruttamiseen varmastikin on ohjelmoituna, koska se tapahtuu aina samassa kohtaa.
  • @HybridRules kirjoitti: @Karrette kirjoitti: @Lukija31722 kirjoitti: @Quu kirjoitti: Meille riittää tällä erää kaksi perättäistä Toyota hybridiä, esiviikolla tilalle tulee saksalaismerki…
  • @Lukija31722 kirjoitti: @Quu kirjoitti: Meille riittää tällä erää kaksi perättäistä Toyota hybridiä, esiviikolla tilalle tulee saksalaismerkin SUV pensa TSI eikä siitä sen enempää. Kaipaamaan jäämme Toyotan voimalinjaa, rengasm…
  • @koreileva kirjoitti: @Karrette kirjoitti: ... Suomessa yksi poikkeus moneen muuhun EU-maahan on se että sakon uhalla on ollut pakko käyttää ajovaloja aina, tilanteesta riippumatta (vaihtoehtona olisi ollut asen…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
3 aloitettua keskustelua
2900 viestiä
0 ×   461 ×