Karrette

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • @M880 kirjoitti: En usko että kovin moni ajattelee noin. Olen samaa mieltä. Autoveron keräys on tapa kerätä rahaa, ja siinä sivussa ohjataan päästöjä. Aika rajusti siinä ohjataan autokauppaa, mutta toisaalta ne joilla ei ole…
  • En yritä. Suomessa uskotaan vain että 5 ja 1/2 miljoonaisen kansan vaikutus nimenomaan henkilöajoneuvoliikenteen osalta olisi kokoaan merkittävästi suurempi globaaliin ilmastoon. Eihän muutoin tavallisen Toyota Avensis 1.6 autovero olisi ollut tuhan…
  • @Kumppani kirjoitti: Löydän helposti useita lehtijuttuja esim. turvaväleistä tältä vuodeltakin, joten mitä yrität niinku sanoa? Tässä esimerkki: https://autotoday.fi/liikenneopettajat-helppo-tapa-estää-tieliikenteen-yleisin-kolarityyppi-muis…
  • Onko se yliampuva? Vuosia täällä on väännetty siitä miten monta prosenttia ihmisiä kuolee kun keskinopeus nousee 1%. Uskon myös että virkamiesten parissa on niitä jotka uskovat että 1 gramma autonvalmistajan ilmoittamassa päästötasossa on niin me…
  • En minä ylinopeuksista tiedä, mutta on annettu ymmärtää että se, ja vain se on liikenneturvallisuuden vaarantamista. Turvaetäisyyksistä ei tarvitse välittää jos ei aja ylinopeutta. Nythän kävi sellainen kämmi että kun 20 km/h ylitykset ovat liike…
  • Niin, onhan se mielenkiintoista että alkuun autovero oli vähentämässä Suomen markka-valuutan virtaamista pois Suomesta. Tuplaverotus ja korkea korkotaso kannusti tyytymään halpaan ajoneuvoon, ellei keinotekoisen kallista autoa saanut maksatettua asi…
  • Tuollaisissa tapauksissa on se peräänajon tai ketjukolarin riski. Koska noita ei ole päivittäin, niin siksi ne ovat yllätyksiä. Ei kaikki kolarit johdu kaahaamisesta ja ohittelusta tai muusta tahallisesta toheloinnista. En tarkoita tahallisella joka…
  • Jos käyttää navigaattoria on etuna esimerkiksi se että kun tietää että seuraavaan risteykseen on vain 3 km voi jättää ohituksen tekemättä, ellei sitten erikseen tykkää ohittamisesta. Toinen on se että kun näkee että perille tullaan vaikkapa 34 minuu…
  • @kojokin kirjoitti: Jos on epäloogista automaattivaihteen käyttö, niin sitä on kyllä ollut tämä keskustelukin, jossa ruvettiin keskustelemaan jostain hiton tapista? Tuon keskustelun arvo on täysi nolla mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen.…
  • @M880 kirjoitti: Mikä osuus autojen nuoremmuudesta johtuu autoverosta? Ruotsi on Suomea vauraampi kansakunta jossa ei tarvitse edes asuntolainoja juurikaan lyhentää, joten siellä on suurempi potentiaali autokannan uudistamiselle (vrt. autover…
  • Autoveron haittoja oli ne likaiset pakokaasut vanhemmissa autoissa, ja puuttuu niistä myös turvavaruste ESP. Ja vanhoista autoista puuttuu start/stop yms. kulutusta vähentävä tekniikka. Lisäksi väittäisin että auto on monelle kodinkone, eli se ei…
  • @M880 kirjoitti: ps. Osallistun mieluusti väittelyyn lähes mistä tahansa aiheesta, ja voin olla asian puolesta tai vastaan, ehkä jopa päinvastoin. Otetaan se tuolla Politiikka-topicin puolella. Kalliit hybridit ei ole kaukana aiheesta, mu…
  • Argumentointia tulisi olla myös nykytilan ylläpitämiseksi. Yksi syy autoveron kohtuullistamiseen on Suomen vanha autokanta (toki kommunistien miehittämien maiden kanta voi olla vielä vanhempaa), kun samalla tavoitteena on olla edelläkävijä ilmast…
  • Populismi-väite on sekin populismia. Eikö olekin? Siinä halutaan vähätellä toisen ehdotusta samalla kun korostaa oman ehdotuksensa erinomaisuutta. Autojen arvo laskee joka tapauksessa joka vuosi, joten arvonalennusta ei voi estää. Jatkossa pääoma…
  • Vuotuinen ajoneuvovero on maksu joka on helposti käsiteltävissä neljässä erässä (ns. seisontavakuutus keskeyttää myös veron), eikä se tee auton vaihtamista sopivampaan niin kalliiksi kuin mitä se autoverotettuna on (arvonalennus on kirpeää). Toki aj…
  • Mielenkiintoista ajatustenvaihtoa. Vaikka _Quu on aiemmin puolustanut uuden auton ostajan sakottamista (a.k.a verottamista), niin varsinkin siinä mielessä että toinen keskustelija kokoomuslaiseksi autokaupan edustajaksi joka lentää 2 kertaa viikossa…
  • @[ZeiMZei] kirjoitti: Tietoisesti jätin tuon 520d pois, että saadaan suhtkoht samantehoisia malleja. 520d on kuitenkin satakunta hevosvoimaa laiskempi kuin nuo muut valitut - en toki väitä etteikö silläkin ehtisi. Budjettimalli 518d näyttää fa…
  • @Kumppani kirjoitti: Etenkin Karretelta asia pitää vielä kerran varmistaa, ei millään enää pysty ymmärtämään mitä viime kädessä ajattelee. Leikki on hauskaa niin kauan kuin se on hauskaa leikkiä, joten ehdotan että lopetetaan tähän. Jos …
  • @740 GLE kirjoitti: Tässä yksi korneimmista esimerkeistä autossa, jonka pakoputki todellisuudessa loppuu taka-akselin kohdalle. Noiden muovisten "kromi"rinkuloiden funktio vaikkapa tässä A250e hybridissä ei avaudu minulle sen enempää kuin joidenk…
  • Kiitos NHB. Vaikka tuohon samaan loppupäätöksen itsekin päädyin, niin on aina hyvä voida todeta että joku toinenkin vahvistaa havainnon.
  • @Kumppani kirjoitti: Se on henkilöön kohdistuvaa, eli henkilökohtaista. Niin. Oletin että Kumppani tunnistaa sanonnan "älä ota tätä henkilökohtaisesti". Vaan tämä vahvistaa sen mitä tuossa totesin, että on olemassa henkilöitä joiden on hy…
  • @Kumppani kirjoitti: @Karrette kirjoitti: Tämä EI ollut ns. henkilökohtaisuus vaikka uskon että sen sellaiseksi mieluusti tulkitset Jos nimimerkkini on suoraan mainittu, niin mitä muuta voi tulkita! Älä nyt aivan lapsell…
  • @Kumppani kirjoitti: @Karrette kirjoitti: Tämä on vertauskuvallista...(en siis tarkoita fonttia, joka on kaikilla sama) No shit! Ei olisi kyllä arvannut. Tässä tiivistit lyhyesti meidän kahden kommunikointivaikeu…
  • @Riekkosak kirjoitti: Synkkä päivä tieliikenteessä: seitsemän kuollutta viidessä eri onnettomuudessa. https://yle.fi/uutiset/3-11451675 ja https://yle.fi/uutiset/3-11450137 Kokemäen tapauksessa "asiaa tutkitaan törkeänä liikennetur…
  • @Kumppani kirjoitti: Malkahan ei ole omassa silmässä monenkaan mielestä ja sormi osoittaa helpoiten muualle. No se tarkoittaa myös sitä, että joutuu tekemään kysymyksiä, että saisi kommentoitavan logiikasta tolkkua ensin. Tämä on …
  • @_Quu kirjoitti: Hyundai IONIQ electric MY20 38 kWh 136 hv Autovero 999,74 € Eli veroetu nappaa 1000 euroa pois arvonlisäverosta, tai jos saisi alvit vähennettyä pois, niin sitten auton hinnasta. Tässä esimerkissä olisi parempi ilmo…
  • @M880 kirjoitti: Yksinkertaista. 50-70k hintaluokassa saa plugarina paremman auton kuin pelkällä polttomoottorilla hankittuna. Onko mielessä jokin tietty automalli jossa hinnoittelu toimii noin? (Menee yli minun budjettini, mutta mi…
  • @Kumppani kirjoitti: Kyseenalaistavaa viestintuojaa moititaan siis! No miten ajattelit, että pääsette yhteisymmärrykseen - ja mistä? Kyseenalaistava viestintuoja voisi keskustella enemmän, ja kyseenalaistaa vähemmän. Aitaan kuuluu …
  • Minullakin on dieselauto (meillä on siis kaksi autoa), ja halvimmaksi tulee ajaa mahdollisimman vähän. Vuotuinen dieselvero 370 euroa on tietty asia mitä voi miettiä kannattavuuden kannalta, mutta se on vain bruttosumma. Diesel valittiin siksi että …
  • Aihetta on kyllä käsitelty jo paljon, mutta lataushybridin idea on se että tavanomaiset ajot voi ladata kotitaloussähköllä, eli ei tarvitse tankata bensaa välttämättä joka kuukausi ollenkaan. Joku voi silmät kirkkaana kertoa että autosta ei tule …
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
3 aloitettua keskustelua
2154 viestiä
0 ×   55 ×