Merikoinen

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Lainaus:30.08.2007 klo 22:38 JOXA kirjoitti Sellaisiahan nuo tiisselit on! Näin on, VW diisselit.
  • Lainaus:30.08.2007 klo 01:44 Putput kirjoitti Lainaus:30.08.2007 klo 00:35 Merikoinen kirjoitti Kuten sanoin kannattaisi tutustua aiheeseen, CDI on aina ahdettu. Tietysti jos tuo oli viittaus johonkin 'TypeRä' civicciin jota täytyy vinguttaa 6000 …
  • Kuten sanoin kannattaisi tutustua aiheeseen, CDI on aina ahdettu. Tietysti jos tuo oli viittaus johonkin 'TypeRä' civicciin jota täytyy vinguttaa 6000 kierrosta kytkimellä luistattaen että pääsee liikkeelle niin.. no joo.. [Merikoinen muokka…
  • Voi voi.. suosittelen tutustumaan CDI tekniikkaan jos pitää vinkua jostain kuormurin koneista. Siitä kakslitraisesta otetaan se 200 hevosvoimaa irti sivistyneesti ja bensakoneita pienemmällä polttoainemäärällä. Missä se kuormuri taas olikaan?
  • Toyota voi olla luotettava mutta eihän siihen saa ihmismäisiä varusteita kuten 200hp dieseliä automaattilaatikolla varustettuna. Jos haluaa palata 70-luvulle ja hämmentää mopon konetta käsin, Toyota on varmasti hieno vaihtoehto.
  • Sana 'chipattu' tai 'viritys' ei yleensä ole kovin positiivinen takuun yhteyteen liitettynä oli virityksessä millainen takuu tahansa. Minä en uuteen autoon moista riskeeraisi - jokaisella on kuitenkin vapaa valta päättää asiasta itse.
  • Lainaus:30.08.2007 klo 23:16 Putput kirjoitti Lainaus:30.08.2007 klo 22:06 Merikoinen kirjoitti On tullut henkilökohtaisesti todettua mitä paperi ja käytäntö merkitsevät Saabihuollossa, kiitos vaan. Eivät täsmää keskenään. No jos ei osaa oik…
  • On tullut henkilökohtaisesti todettua mitä paperi ja käytäntö merkitsevät Saabihuollossa, kiitos vaan. Eivät täsmää keskenään.
  • Varmasti tarjoavat, saavatpahan sitten paremman syyn evätä takuun kun ensimmäinen paikka laukeaa. Itäsuomessa joka Saabi on ajettu venäjän bensalla, siis silloin kun pitäisi takuuta saada. Venäjän bensa on syypäänä mm. sytytysongelmiin, katin hajoa…
  • Kyseessähän on täysin subjektiivinen määre joten se voi merkitä täysin eri asioita eri ihmisille. Katukaahari-räppääjälle hyvä ajettavuus voi tarkoittaa tehoa ja käsiteltävyyttä mutkissa ja sladeissa. Jollekin minun kaltaiselle se tarkoittaa riitt…
  • Lainaus:15.09.2007 klo 18:33 Newey kirjoitti Ei kannata HIILTYÄ heti aamusta, voi alkaa pienhiukkaset pölisemään vaarallisesti. Eihän se nyt ollut vakavalla naamalla heitetty ollenkaan, siinä oli se pärstä perässä. Juuri luin gallupin jostain l…
  • Lainaus:14.09.2007 klo 22:51 Newey kirjoitti Noki on terveellistä ja näkymättömät hiukkaset bensiinimoottorista joita ei ole vielä oikeastaan tutkittu (koska ovat kovin näkymättömiä)ovat erittäin vaarallisia? Älä viitsi olla pelle, yritä e…
  • No eikös tuossa yllä juuri listattu tekniikoiden eroja -> bensamoottorista irtoaa näkymättömiä ja vaarallisia pienhiukkasia siinä missä dieselistä tulee näkyvää ja vaarattomampaa nokea.
  • Pakokaasun kierrätys tukkii melko nopeasti koko imukanavan. On nähty imusarjoja joissa kanava on enää pikkusormen kokoinen ja moottoriteho on laskenut merkittävästi. Tästä syystä kierrätys yleensä otetaan pois päältä, siitä kun ei ole edes päästöar…
  • Lainaus:12.09.2007 klo 22:58 JOXA kirjoitti Pitääpä seurailla jos tulee uusia tutkimustuloksia. Viimeksi lukemani mukaan aikaisemmin kommentoin! Olihan asbestikin aikoinaan turvallinen aine! Noi lasit on liian suuret sun naamalle.
  • Sunnuntaikuskien juttuja nuo. Nakutin alkaa ihmeesti kiinnostaa kun kilometrejä alkaa kertyä. Alkoon ja takaisin voi ajaa vaikka bensamopolla 2-tahti käryten minun puolesta!
  • Lainaus:10.09.2007 klo 13:06 Simppa- kirjoitti Merikoinen: Ja tuo sinun kateuskorttisi on täysin säälittävä. Keksisit välillä jotain uutta. Minulla on niin hyvä itsetunto, ettei tarvitse väittää ketään kateelliseksi autostani. Itse olen omistanu…
  • Mielestäni on täysin loogista verrata Mersun huippudieselmallia BMW:N vastaavaan. Eiks niin? Ja mistä tämä jatkuva BMW:n dieselin hehkutus tulee? Tässä keskusteltiin EDELLEEN siitä ehtiikö dieselillä vai onko 'pakko' ajaa bensalla jos aikoo pääs…
  • Pojat ei kestä totuutta, siitähän se on kiinni.
  • Ei olisi uskonut tänne tullessaan miten naurettavaa porukkaa täällä on. Tmnetissä perisuomalainen kateus on huipussaan, ei voi muuta sanoa. Teille whinettäjille tiedoksi että kommenttini lähtivät liikkeelle tiettyjen kirjoittajien kateellisesta pan…
  • Lainaus:05.09.2007 klo 20:23 Putput kirjoitti Lainaus:04.09.2007 klo 10:06 Merikoinen kirjoitti Lainaus:03.09.2007 klo 22:16 JOXA kirjoitti Voipi ollakkin! Näköjään sinullakin kun kirjoitin "hyvistä pensakoneista"! Nii ohan foromulas…
  • Lainaus:03.09.2007 klo 22:16 JOXA kirjoitti Voipi ollakkin! Näköjään sinullakin kun kirjoitin "hyvistä pensakoneista"! Nii ohan foromulassakii 800 hevosvoimaa! Palataan nyt takaisin tähän keskimäärin 10 vuotta vanhaan suomalaiseen au…
  • Tuplaposti [Merikoinen muokkasi tätä viestiä 02.09.2007 klo 20:42]
  • 3.2 litranen bensakone taas kiihtyy puolet nopeammin kuin vastaava tiisseli Kyllä on naurettavaa puppua! Siis aivan silkkaa paskaa. Otetaan samantien esimerkki: E320 ja E320 cdi. Erinomainen esimerkki koska autoissa käytetään samaa koria ja alusta…
  • Ehkäpä sen vuoksi dieselkoneet onkin rakennettu merkittävästi kestävämmin osin. Kyse ei välttämättä olekaan siitä joutuuko kone rääkätyksi vai ei, vaan pikemminkin siltä miltä se tuntuu ajaessa. Ja tietenkin moottorin kulumisen ja kulmanopeuden väl…
  • Olet oikeassa, normaalisoftalla varustettu malli ei kierrä niin paljoa eikä loota laske sinne ilman pakkovaihdetta missään tilanteessa. Softalastutuskin yleensä päinvastoin alentaa vaihtokohtia normaaliajossa jotta paras tehoalue tulisi hyödynnett…
  • Minkä takia asiasta täytyy edes keskustella? Automaattilaatikko on ideaalinen dieselin kylkeen, etenkin mersun uudet 7-portaiset mallit jotka vaihtavat kuin automaatti, mutta vetävät kuin manuaali turbiinilukon aktiivisen käytön myötä. Kukaan ei vä…
  • Millä muuten itse ajelet jos 150-200hp (vuosimallista riippuen) ja 300-400nm vääntöä laajalla kierrosalueella ei riitä? CDI:t ovat sekä perstuntumalla että numeroiden valossa keskimääräistä bensahenkilöautoa suorituskykyisempiä. Olen itse asiassa …
  • Lainaus:30.08.2007 klo 23:23 Putput kirjoitti Mitä sanot Merikoisen vertauksista E320CDI:n ja 2-litraisten Toyotien välillä? Sen takia täällä 'outoja pareja' vertaillaan. Jos Merikoinen tajuaisi verrata vastaavia autoja keskenään niin se mitä olen…
  • Juu näillä tietyillä tyypeillä on oma vakiintunut käsityksensä asioista ja rankat ennakkoluulot. Minäkään en pitänyt dieseliä edes ajatuksen arvoisena ennenkuin ajoin isompaa cdi:tä ensi kertaa. Koska omistan sekä bensa- että dieselkoneella varust…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
0 aloitettua keskustelua
60 viestiä
0 ×   0 ×