Eihän 2,0TDI:n käyntiääntä kuule lainkaan kun Golfissa Dunlopin surkeat ensiasennusrenkaat ja urheilualusta pitävät kohtalaisesti ääntä...Väännön puutetta alakierroksilla ei ainakaan dsg:n kanssa ole tullut vastaan. Useilla kilpailijoilla sitäpaitsi…
VAG:n longlife moottoreilla (sekä bensa että diesel) huoltovälit on 30 tkm luokkaa, eli huollossa 15 tkm vuosittaisilla ajoilla saa käydä joka toinen vuosi. Tankkaaminen ei dieselin kanssa vxxxta, verolippujen maksaminen kylläkin. 15 tkm/vuosi käyt…
Tosiasia on että V50 on ahdas mutta niin on esim A4:kin. Väitänpä että esim Golf V:ssä on selvästi paremmat tilat takapenkillä kuin A4:ssä (sedan tai avant) Passat taas painii samassa kokoluokassa A6:n kanssa. Tietysti pari alle kouluikäistä, turvai…
A6 2,0 TFSI:ssä on noin 190 hv, tehot ilmoitetaan alle 2,4 V6:n juuri markkinointisyistä, harva viitsii maksaa ekstraa V6:n kauniimmasta äänestä ja suuremasta kulutuksesta. Sama käy ilmi myös esim arvosta 0-100km/h, turbo lähes sekunnin nopeampi...
A6 2,0 TFSI:ssä on noin 190 hv, tehot ilmoitetaan alle 2,4 V6:n juuri markkinointisyistä, harva viitsii maksaa ekstraa V6:n kauniimmasta äänestä ja suuremasta kulutuksesta. Sama käy ilmi myös esim arvosta 0-100km/h, turbo lähes sekunnin nopeampi...
Koeajoin joku aika sitten kaverin uuden V50 T5 automaatilla. Ajettavuus ok, kulkupuoli pieni pettymys: Automaatti luistattaa kiihdytyksissä kohtuuttomasti, melua enemmän kuin liikettä. Myös kojelaudan laatuvaikutelma/muovisuus tökki. Skoda Octavia t…
Täysin samaa mieltä Jorma1:n kanssa. Tallissa Passat 1,8T 150hv 210 nm ja Golf 2,0 TDI 140 hv 320 nm. Käytännön suorituskyvyssä ja ohituskiihtyvyydessä Golf hakkaa Passatin kirkkaasti 6-0, autot suunnilleen saman painoiset, kiihtyvyys 0-100 suunnill…
Mielestäni pitäisi paremminkin etsiä perusteluja sille miksi joku vielä viitsii ajella nuhaisella bensakoneella, nykyiset TDI:t hakkaa ne mennen tullen, kulkevat ripeästi ilman revittämistä, eikä tankkaaminen vi***a... Nykyään dieselillä ei ajeta …
Ehkä se puhekielen "turbodiisseli" tulee VW lanseeramasta tuotenimestä TDI. Omasta tallista löytyy sekä 2,0 TDI ja 2,0 TFSI (140 hp/200 hp , 320 nm/280 ) Luonnollisesti dieselissä kierrosalue on kapeampi, koska kierrosmaksimi on noin 4500. Moottorit…
Minkä version clima ostit? Ainakin A6 avant pro business 2,0T on mielestäni hinnaltaan kilpailukykyinen esim vastaavaan Passattiin verrattuna, vaikka tehoja kuristettu onkin. Samoin muotoilu on eri planeetalta Passattiin verrattuna. Uudessa TM:ssä k…