@Jorma L2 kirjoitti:
Oletko miettinyt mitä kirjoittamasi sana ”keskimäärin” tarkoittaa? Tyypillinen autoilija ajaa vuodessa n. 18.000 km, eli noin 50 km päivässä. Entä jos ajot ei olekaan joka päivä 50 km? Kävellään töihin ma—pe ja käydään mummol…
@HybridRules kirjoitti:
@Tiko kirjoitti:
@HybridRules kirjoitti:
Niin, kumpaa Yosemite tarkoitti? Veikkaan, että venäläisiä eikä pitkiä rahtiautoja?
Minua ei mitenkään haittaa eikä harmita vaikka v…
@HybridRules kirjoitti:
Niin, kumpaa Yosemite tarkoitti? Veikkaan, että venäläisiä eikä pitkiä rahtiautoja?
Minua ei mitenkään haittaa eikä harmita vaikka venäläistä rekkaria sanotaan pitkäksi. Tulee vain ihmeteltyä erilaisia ilmiöitä.
…
@Quu kirjoitti:
@Tiko kirjoitti:
Miten 80km/h pätkät valtateillä kesällä keskellä ei mitään?
Ei siellä keskellä ei mitään ole mitään valvontaakaan, anna mennä sataa jos se ajansäästö tulee tarpeeseen, muutenhan s…
@Quu kirjoitti:
@HybridRules kirjoitti:
Ihmiset ovat erehtyväisiä. Myös he, jotka ovat keksineet nykyiset rajoitukset. Tikkataulu ja heittäjällä side silmillä tai horoskooppi.
Rajoituksiin vaikuttavat asiat
Ti…
@Quu kirjoitti:
Minä voin arvata tutkimustuloksen, jos taajamien 50 alueet muutetaan 80 niin ylinopeudet vähenee tilastoissa.
Älytön ajatus että nopeusrajoitukset nostetaan ylinopeuksien vähentämiseksi. Päinvastoin jos nopeusrajoitusalueella a…
@Karrette kirjoitti:
@Tiko kirjoitti:
Mutta hyvä kysymys paljonko olet valmis maksaan esim tunnin vapaa-ajastasi euroina?
Suurinta sallittua nopeutta ei ole pakko ajaa, eikä toisaalta kovin alhainen nopeus ole mielekäs…
@M880 kirjoitti:
@JEV2 kirjoitti:
@M880 kirjoitti:
Selitä nyt vihdoinkin tämä raha-asia. Miten se aika muuttuu rahaksi? Kenelle se raha tulee? Selitä konkreettisesti ja kansantajuisesti kiitos.
Vai…
@HybridRules kirjoitti:
@Jokeri kirjoitti:
@HybridRules kirjoitti:
@Late1969 kirjoitti:
Kyse on selkeästi oikeasta teosta, ylinopeudesta. Onko oikein, että ylinopeus on krimina…
@MakeMik kirjoitti:
Juu. Tuollaista infoa olen saanut. 300e:ssa 550 Nm ja 400e:ssa 650 Nm. OK vääntöä siis molemmissa - 400e:sas todella mukavasti. Sain MB:lta Saksasta tietoa, että 98 on suositus, ei ehdoton vaatimus. Uskon sen olevan luotettava…
@Yosemite kirjoitti:
Tuskin johtuu suositus säilyvyydestä. Eiköhän syynä ole se, että luvattu suorituskyky ja kulutuslukema saadaan vain tuolla korkea oktaanisemalla bensalla. Jos tankataan 95E niin suoritusky laskee ja kulutus nousee h…
@MakeMik kirjoitti:
@[ZeiMZei] kirjoitti:
Todennäköisesti säilyvyyden takia tuo 98E5 laadun käyttöpakko (vai liekkö suositus?). 95E10 laadulle ei säilyvyyttä luvata yli 6kk, ja jos oikein vähän ajaa lataushybridillä pitempiä matkoja…
@Jorma L2 kirjoitti:
Ajoin eilen jonossa VT25 länteen. Edessä oli kaksi täysperävaunurekkaa, niiden perässä X5, sitten X1 ja minä Volvolla. Kotitienhaara oli tulossa alle 10 km joten siinä köröteltiin. Sitten taakse tuli Model 3, joka punnersi ka…
@740 GLE kirjoitti:
Vasemmalle kaistalle on houkutus jäädä siksikin, että aika usein sen takaa tulevan toisen ohittajan eväät on syöty hänen päästyään rinnalle estämään kohteliaasti väistäneen seuraava ohitus.
Tämä on totta ja ärsyttä…
@Herbert kirjoitti:
Eilen sain seurata hauskaa näytelmää. Olen jälleen muuttanut kuljettajien nimet, ettei kukaan voi syyttää siihen liittyvien mielikuvien luomisesta.
Ajelin moottoritietä n. 110 km/h. Minut saavutti Mersu n. 120-125 km/h.…
@Topi27 kirjoitti:
@Late1969 kirjoitti:
@Herbert kirjoitti:
Varmistukseksi, että ohitustilanne ja kääntymistilanne olivat täysin eri asioita, eivätkä liittyneet toisiinsa.
Kyllä ne eri tilante…
@Late1969 kirjoitti:
@Tiko kirjoitti:
@Late1969 kirjoitti:
Onko nykyään väliä kummallakaan ominaisuudella? Ei taida moottorit osata normaaliajossa käyttää (liian) korkeaa oktaanilukua hyödyksi eikä karstoittumine…
@Late1969 kirjoitti:
Onko nykyään väliä kummallakaan ominaisuudella? Ei taida moottorit osata normaaliajossa käyttää (liian) korkeaa oktaanilukua hyödyksi eikä karstoittuminenkaan ole mikään nykypäivän ongelma. Joskushan TM on tutkinut bensiinejä…
@Kumppani kirjoitti:
@Tiko kirjoitti:
Tämä keskustelu lähti liikkelle jonosta, joka eteenee kesäisellä maatiellä keskellä ei mitään 15-20km/h alle rajoituksen ja vieläpä niin että jonoon liittyneet ajavat toisensa perässä hyvin lähek…
@Kumppani kirjoitti:
Ja taidettiin unohtaa, että "muita hitaammin ajavaksi" on palstalla tulkittu pelkästään jo se, että ajaa rajoitusnopeutta. Hui hirveetä!
Jonoksi keräytyminen sellaisen taakse on myös sitä nopeammin ajavien kuljettajien…
@hobbit kirjoitti:
Markkinatalouden lait määrittävät bensan ja sähkön hinnat. Jos jostakin tuotteesta on pulaa , niin hintahan nusee.Nyt kun maailmanmarkkinnoilla on öljyn kulutus jo vähentynyt , niin hintakin on tippunut . Tätä trendiä kannatt…
@HybridRules kirjoitti:
Pohjimmiltaan latausaseman kokonaisteho tietysti määrää latausliitäntäkaapeleille mahdollisen tehon. Eli siis se, kuinka paksut touvit ja suuret sulakkeet aseman syöttöteholle on. Sama pätee hidaslatauksessakin. Esim. …
Tallä viikolla tuli ajaettua Suomea poikkittain ees taas (n. 300km suunta) Lahden korkeudella keskellä päivää. Ja kyllä totta se on, nopeudet ovat laskeneet, merkittävästi. Matkalla oli todella useita 5-6 auton letkoja jotka ajelivat reilusti (15-20…
@boss2 kirjoitti:
Moottoritiellä E4 ajellessa tuntuu, että keskinopeus on jo laskenut, kun siellä kohtaa 80 km/t köröttäviä henkilöautoja, jotka joko ovat hädässä sähkön käydessä vähiin tai säästävät kallista bensaa. Myöskin sellaisia 140 - 150 k…
@HybridRules kirjoitti:
@Tiko kirjoitti:
@HybridRules kirjoitti:
@740 GLE kirjoitti:
@HybridRules kirjoitti:
Tesla on jo voittanut. Olikohan niin, ettei s…
@Tiko kirjoitti:
@HybridRules kirjoitti:
@740 GLE kirjoitti:
@HybridRules kirjoitti:
Tesla on jo voittanut. Olikohan niin, ettei sataan vuoteen ole kukaan muu auton valmistaja noussut ty…