Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • @Päivittäistoiminta kirjoitti: https://m.nettiauto.com/jaguar/i-pace/11940192?vifAdCount=0 Jaguar I-Pace taitaa olla riskein sähköveturi. Jarrullinen vetomassa 2670kg. Taitaa olla tarua, kuten monet noista nettiauton arvoista. T…
  • @HybridRules kirjoitti: Muutama juttu taakse päin tässä ketjussa olen kertonut kokemukseni kärry perässä 300km suuntaansa työreissusta. Minulla on 3,5m lavalla oleva jarrullinen Respo-peräkärry, jossa on kuomu. Minulla ei ollut reissussa kuor…
  • Mielenkiintoinen aihe, mutta aika off-topicia koko ketju hyvän alun jälkeen. Millä sähköautoilla ylipäätää kärryä voi vetää ja mikä painoista? Selvää on, että kulutus lisääntyy reilusti, mutta paljonko loppujen lopuksi, ei oikein selvinnyt. Jo…
  • Tästä on kyllä jo lähes parikymmentä vuotta aikaa, mutta kollegan uusi upea työsuhdeauto on jäänyt lähtemättömästi mieleen. Auto avasi itsekseen kaikki ikkunat sateella täysin auki. Ja asiaa korjattiin hartaasti (toki ekalla kerralla huollossa väi…
  • @Kumppani kirjoitti: @Tiko kirjoitti: Itse päädyin Miniin tässä koko luokassa, tosin vaatimuksena oli myös perinteinen vanhan liiton automaatti. Edustiko tuo kommenttisi vastausta nuorekkuuteen ja innostavuuteen? …
  • @Kumppani kirjoitti: @Kaitsu952 kirjoitti: Vaimon Yaris on kyllä yli 150000 km ajettunakin erittäin luotettava ja toimintavarma auto, mutta ei kovin nuorekas tai innostava Makuasioita, mutta mikäs pieni auto (eli samassa…
  • @NHB kirjoitti: @Katukivi kirjoitti: Tuosta aloituksestani puutuu kaksi tärkeää mainintaa, jotka osoittavat Toyotan suurta innovatiivisuutta, verrattuna muihin autonvalmistajiin. Lehtileikkeet sitaateissa: Aloi…
  • @Kumppani kirjoitti: @Tiko kirjoitti: kun sitten kouluttaja löytää sielunveljen, lähteköön sirkus liikkeelle kumminpäin vaan, periaatteen puolesta tehdään tempauksia, jotka on melkoisia stuntteja. Liikenteessä on tosiaan…
  • @Kumppani kirjoitti: Selvennän esimerkillä: taulu näyttää 120, sinä ajat +20km/h autosi mittarin nopeudesta. Mitä näyttää GPS todellista nopeutta, mittavirhe huomioidaan siis? @Tiko kirjoitti: Tottakai, todellinen nopeus vie et…
  • @Kumppani kirjoitti: @Tiko: Ajan moottoritiellä vakkariasetuksella taulu+20kmh. Muilla valtateillä +15-20kmh Ja todellinen nopeus on silloin 80:n 100:n ja 120:n alueella silloin? Nuo on siis todellisia nopeuk…
  • @Kumppani kirjoitti: @Tiko: Ajan moottoritiellä vakkariasetuksella taulu+20kmh. Muilla valtateillä +15-20kmh Ja todellinen nopeus on silloin 80:n 100:n ja 120:n alueella silloin? Nuo on siis todellisia nopeuksia,…
  • @Kumppani kirjoitti: @Tiko: > Jotenkin hämmentää. Ollaan aiemminkin keskusteltu keskinopeuksista palstalla meinaan. Rajoitusnopeuksia (+/-5km) ajellen, varsinkin jos tulee yhtään punaisissa seisomista ja muutenkin taajama-…
  • @Kumppani kirjoitti: @Tiko: Vakio 400km-legi Etelä-Suomen halki Lpr:sta Turkuun sujuu noin 110 km/h keskinopeudella ihan leppoisasti vakionopeusäätimellä ajellen. Autosi ajotietokone näyttäisi yhtäjaksoisen ajon jälkeen …
  • @takuulla257 kirjoitti: normaali maantie keskinopeus on 80/100 teitä liikuttaessa yleensä aina noin 77-80 km/h. Harvoin ajetaan esim 100 km keskinopeudella 100. Toki jossain lapissa yöllä se onnistuu. Aika alhaisilta kuulostaa nämä kesk…
  • @M880 kirjoitti: Hyvin kerätty tilasto, ja mielenkiintoinen analyysi, kiitos. Eikös kaikkiin, tai ainakin useimpiin, noista jo kiinnitetä huomiota? Öljylämmittäjiä kannustetaan/tuetaan vaihtamaan lämmönlähdettä, ja bussiliikenne sähköi…
  • @HybridRules kirjoitti: @740 GLE kirjoitti: Sinulle tai minulle nollasummapeliä, mutta Repelle tarkasti valitun hyvin hoidetun 20-vuotiaan ja hyvin hoidetun 17-vuotiaan auton ero on käytännössä merkityksetön, toisin kuin muide…
  • @▫️ kirjoitti: Autoveron voisi poistaa ja korvata se kaikki autot kattavalla tuntuvalla käyttömaksulla. Silloin vanhoilla autonromuilla ajavat joutuisivat enenevässä määrin maksumiehiksi. Näillähän on semmoiset autot että niissä on arvonlasku väh…
  • @M880 kirjoitti: Päästöoikeuksien hinta ei (välttämättä) riitä korvaamaan ilmastonmuutoksen tuhoja. Kun tulee vedenpinnan nousun aiheuttamia vahinkoja, kuivuutta, sadon menetyksiä, myrskyjä ja mitä näitä nyt on, niin ne "sakkomaksut" joita nyt ve…
  • @M880 kirjoitti: @_Quu kirjoitti: Antakaa palaa vaan, vuotuinen ajoneuvovero ei sisällä käyttörajaa. Ilmastoa ei Suomalaiset autoilijat pysty pelastamaan, vaikka työntäisivät autoa paikasta a paikkaan b ja takaisin a jne. …
  • @M880 kirjoitti: ajan vuodessa n. 30tkm ja lensin viime vuonna n. 80 yhdensuuntaista matkaa. Osa näistä on pakollisempia kuin toiset. Tällä määrällä haaskasit siis luonnovaroja enemmän kuin meidän ruokakunta viime vuoden aikana, mutta kos…
  • @M880 kirjoitti: Kuulostaa siltä että autovero on toiminut juuri tarkoitetulla tavalla. Ongelmahan ei ole jos yksi laskee päästöjä ilmaan, ongelma on yhteiskunnan tasolla. Siksi yksiöitä pitää ohjata kun yksilö ei muuten ymmärrä. Huh…
  • Itselle ei ole vaikeaa myöntään , että ostin hybridimallin pelkästään verosyistä. Jos hintataso olisi ollut kuten naapurissa tai muissa merkittävissä länsimaissa, uuden autoni moottori olisi olla bensakasi. Mutta koska kotimaani onpi Suomi, bensamo…
  • @HybridRules kirjoitti: @Tiko kirjoitti: @HybridRules kirjoitti: Tesla X:llä jäisi 2,7tn traileri vetämättä ainakin, jos speksien mukaan menet. Toisaalta 2,2tn sallittu vetopaino oli minulle yllätys (posi…
  • @HybridRules kirjoitti: Tesla X:llä jäisi 2,7tn traileri vetämättä ainakin, jos speksien mukaan menet. Toisaalta 2,2tn sallittu vetopaino oli minulle yllätys (positiivinen). Negatiivinen yllätys voi olla olla, että kovin pitkää matkaa…
  • @Ruuhkamies kirjoitti: Juhannuksen aikana testattu täyteen lastatulla autolla ilmastointi reilu 10 astetta ulkoilmaa pienemmällä. Eli ei optimaalinen, mutta lähellä. Tuulen suuntaa en huomioinut, eipä tainnut juuri tuulla. Talv…
  • @Ruuhkamies kirjoitti: @Tiko kirjoitti: @Ruuhkamies kirjoitti: Laskinpa tuossa huvikseni, että viimeisimmän autonvaihdoksen yhteydessä ajamiseen käytettävä energia laski noin 100 kWh/100 km tasolta noin 22 kWh/10…
  • @M880 kirjoitti: @Tiko kirjoitti: @NHB kirjoitti: @Tiko kirjoitti: @NHB kirjoitti: Jos liikkuu keskuksissa, niin keskinopeudet jäävät väkisinkin kohtuulli…
  • @NHB kirjoitti: @Tiko kirjoitti: @NHB kirjoitti: Jos liikkuu keskuksissa, niin keskinopeudet jäävät väkisinkin kohtuullisen mataliksi. Toisinaan tulee korkeampiakin nopeuksia, mutta se ei venettä kaada. Olihan no…
  • @NHB kirjoitti: Jos liikkuu keskuksissa, niin keskinopeudet jäävät väkisinkin kohtuullisen mataliksi. Toisinaan tulee korkeampiakin nopeuksia, mutta se ei venettä kaada. Olihan noin 11 kilowattia satasella, mitä TM mittasi niin maantiellä kuin ka…
  • @▫️ kirjoitti: Jos katumaasturia halutaan myydä USA:ssa niin kyllä siinä täytyy olla neliveto. Koska asiakkaat vaativat nelivetoa. Päinvastoin, USA:n markkinoille tehdään monestikin SUVista vain takavetoversiota (mm BMW X-sarja -mallinimi…
Default Avatar
Jäsen 16.12.2015 alkaen
0 aloitettua keskustelua
46 viestiä
0 ×   19 ×