Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • @tracktest kirjoitti: @Tiko kirjoitti: @HybridRules kirjoitti: Minun mielestäni kenenkään ei tarvitse varsinaisesti väistää siinä mielessä, että tekisi tietä toiselle. Nopeuden lisääminenkin on ok, jos sillä ei h…
  • @HybridRules kirjoitti: Minun mielestäni kenenkään ei tarvitse varsinaisesti väistää siinä mielessä, että tekisi tietä toiselle. Nopeuden lisääminenkin on ok, jos sillä ei hankaloita/vaaranna ohitusta. Ohitettava ei saa ottaa omapoliisin roolia j…
  • @[ZeiMZei] kirjoitti: @Tiko kirjoitti: Ja koska yksinkertainen boomer olen ja sen myönnän, niin mulle riittää aivan luomuna kutosen äänet autossa, harrasteyksilössä bonarina imupuolikin kuullostaa - perinteiseltä (M-historiaa tietäv…
  • @HybridRules kirjoitti: Vai että annetaan bemarille reilusti kenkää? No, mikä ettei. Ja sitten tilalle joku täyssähköauto, eikö vain. Tai täyssähköbemari. Eikö niissä ole teiniboomereita varten oikein stereoista tulevat polttomoottoria simulo…
  • @HybridRules kirjoitti: Mutta hitaissa nopeuksissa ja esim. parkkihalleissa diesel pitää selkeästi havaittavaa ja säälin tunteen aiheuttavaa ääntä. No enpä tiedä kannaattaako tuntea ylpeyttä parkkihallissa sähköautosta kuuluvasta ulin…
  • @GeeTeeJ kirjoitti: @Tiko kirjoitti: Bemarin kyseessä ollen relevantti kysymys, jota olen itsekin pohtinut. Nykyisellä hybridillä voi ajella nurkka-ajoja sähköllä aina, silti tulee valittua silloin tällöin sport-moodi jolla kutosen …
  • @GeeTeeJ kirjoitti: Lainaus Hesarin BMW i4 -koeajosta: ”Toinen tärkeä kysymys liittyy ajokokemukseen. Saadaanko sähköisellä voimalinjalla aikaan sellaista ylellisyyden tunnetta, josta autoilija on valmis maksamaan?” Olen jokseenkin …
  • @740 GLE kirjoitti: @Kumppani kirjoitti: No älä! Se vaatii vain rajoitusnopeutta kovempaa ajamista, sitä "+15km/h" -tyyppistä, loogisesti ajatellenkin siis. Ei vaadi. Sama havainto kuin Hybridrulesilla ja viimeisimmäst…
  • @HybridRules kirjoitti: Kuinkas muuten, netistä löytyi tietoa Teslan mietteistä 800V arkkitehtuuriin. (Teslan 2022 Q1 earnings call, teslarati). Ei ole toistaiseksi tulossa pieniin autoihin, mutta ehkä Cybertruck ja Semi. Ei ole kannattava…
  • @HybridRules kirjoitti: @Tiko kirjoitti: @HybridRules kirjoitti: @Topi27 kirjoitti: listaan Lightyear One 22 kW. Lucid Air on rakennettu 900 voltin sähköarkkitehtuuril…
  • @HybridRules kirjoitti: @Topi27 kirjoitti: listaan Lightyear One 22 kW. Lucid Air on rakennettu 900 voltin sähköarkkitehtuurille, mikä tarkoittaa käytännössä jopa 32 kilometrin latausnopeutta minuutissa, jos käytössä on 3…
  • @HybridRules kirjoitti: @Tiko kirjoitti: @HybridRules kirjoitti: Minä en ole tutustunut 800V tekniikkaan. Mitä se tarkoittaa käytännössä? P=UxI eli teho on jännitteen ja virran tulo. Jos jännite tuplataa…
  • @HybridRules kirjoitti: Minä en ole tutustunut 800V tekniikkaan. Mitä se tarkoittaa käytännössä? P=UxI eli teho on jännitteen ja virran tulo. Jos jännite tuplataan 400V > 800V niin virta pienenee puoleen. Miksi niin halutaan tehdä? Onko t…
  • @Esmeralda kirjoitti: @Tiko kirjoitti: Paljon oleellisempaa kuin 22kW sisäinen laturi on, onko auto on tehty 800V arkkitehtuurilla vai (vanhalla) 400V systeemillä. Ainakin Taycan E-tron GT, EV6 ja Ioniq 5 ovat jo 800V systeemeillä, …
  • @Topi27 kirjoitti: Missäs lataat esim. Suomen rannikkoseuduilla, jos haluat vaikka tehdä kesä vierailun Turun saaristoon Parainen, Nauvo, Korppoo ja Houtskar niin ei ole edes tehokkaampia latureita kuin tuo 22 kW:a. Ja voit uskoa kesäisin …
  • @Topi27 kirjoitti: Onhan noita sähköautoilijoita paljonkin, jotka latailevat kauppa ja asiointireissuillaan autonsa ja silloin tuo 22 kilowatin laturi on juuri se hyödyllisin monessa paikkaa ja säästöjä ajatellen. Toki niille jotka eivät …
  • @Esmeralda kirjoitti: Tällä hetkellä tiedossani on kaksi täyssähköautoa joissa on 22kw AC laturi: Renaul Zoe ja Renault Megane e-tech (tulossa 2022 syksyllä). Onko muita? Taycan, EQS, EQE E-tron on saatavissa 22kW laturilla, mutta …
  • @Quu kirjoitti: Siis ne suomalaiset yritykset jotka on siirtäneet tuotannon kiinaan, ovat tehneet päästöjä vähentävän teon, tuotanto on puhtaampaa siellä henkeä kohti. Kymmenen kiinalaista autoilijaa päästelee vähemmän henkeä kohti, kuin yksi…
  • Ärsyttävää kehitystä! Varmasti näihin erikois-ratteihin tottuu, kun niillä ajaa pidempään, mutta jos ajaa myös jatkuvasti monilla erilaisilla/eri merkkisillä autoilla tämän perushallintalaitteiden kanssa kikkailu on s---nasta.
  • @HybridRules kirjoitti: @Tiko kirjoitti: @HybridRules kirjoitti: @tracktest kirjoitti: En muista lukeneeni mitään vastaavaa. Tesla Model X:n Kolmannen istuinrivin kiinnitys. Kolmannen is…
  • @HybridRules kirjoitti: @tracktest kirjoitti: En muista lukeneeni mitään vastaavaa. Tesla Model X:n Kolmannen istuinrivin kiinnitys. Kolmannen istuinrivin istuimet saattavat kolaritilanteessa irrota, joka on matkustajalle turvallisu…
  • @Herbert kirjoitti: Mitä siis tarjoittaa, että auto pääsee oikeuksìnsa kesällä? No vaikka niin että jos on kuusivaihteinen auto niin voi käyttää suurinta vaihdetta järkevästi, kun 80km/h nopeuden sijasta voi ajaa 100km/h. Ainakin omassa C…
  • @740 GLE kirjoitti: Tämä järjestelmä ja etenkin sen tietoinen ylimitoitus on tulonsiirto työssäkävijöiltä eläkeläisille. Sijoitusmielessä olisimme saaneet prosentuallista tuotto-odotusta hieman ylemmäs 4 - 6 panelia pienemmällä investoinnilla…
  • @M880 kirjoitti: Laskutaitoyleistyksissäsi lienet väärässä. Ministerit ovat lähtökohtaisesti kaikki korkeakoulutettuja, samoin virkamiehet. Ei niitä kouluja läpäistä ilman jonkinsortin matemaattista ymmärrystä. Jos lukion käynti laske…
  • @HybridRules kirjoitti: @GeeTeeJ kirjoitti: @HybridRules kirjoitti: Menee meikäläisen aivot solmuun tätä pohtiessa. Nastan nopeus on renkaan kehänopeus ja sen suunta renkaan pinnalla tangentiaalinen. Jahk…
  • @Quu kirjoitti: Nykyaikainen ajoavustamilla varustettu auto, ei salli viivanvieressä ajoa. Riippuu mikä tason valitsee, mulla on päällä vain 'kaistalla pysymisen' -varoitus eli ratti alkaa värisemään suuriin piirtein tuossa ~ 5cm etäisyyd…
  • @tracktest kirjoitti: @[ZeiMZei] kirjoitti: @Karrette kirjoitti: Ehkä TM voisi taas tehdä artikkelin jotta ilmanvastuksen tai ennakoivan ajon vaikutus polttoainelaskuun / latauksessa sähkölaskuun olisi jatkossa l…
  • @Quu kirjoitti: @M880 kirjoitti: Ydinvoima on parasta voimaa 💪 Miksi sitten sivistyneet valtiot on luopumassa ydinvoimasta? Viher-punaisen virheen vuoksi, minkä demokratia mahdollistaa. Tovottavasti nämä ideali…
  • @Quu kirjoitti: @Tiko kirjoitti: @Quu kirjoitti: @Tiko kirjoitti: @Quu kirjoitti: Yhteenvetona voin todeta nykyiset ns. talvinopeudet ympäri vuoden on kan…
  • @Quu kirjoitti: @Tiko kirjoitti: @Quu kirjoitti: Yhteenvetona voin todeta nykyiset ns. talvinopeudet ympäri vuoden on kansantaloudellinen ja ympäristöteko, eikä valtion tarvitse tehdä kuin nopea päätös. …
Default Avatar
Jäsen 16.12.2015 alkaen
0 aloitettua keskustelua
198 viestiä
0 ×   207 ×