[ZeiMZei]

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • @Lukija961482 kirjoitti: Uudet MB autot pyytävät huoltoa vuoden välein ajettiimpa niillä 100 tai20000 km onko muilla merkeiilä sama Bemareissa ja monessa muussakin toi CBS (condition based service) ilmaisin kertoo huoltotarpeen ja sen käy…
  • @740 GLE kirjoitti: Starttiakun saattaa pikavanhentaa myös kulutusta äärimmilleen optimoiva latausalgoritmi, joka vetää tehokkaan laturin ohjauksen niin minimiin, että akku on suurimman osan ajasta huonosti varattuna. Juurikin näin. Joiss…
  • @Peterstar kirjoitti: Eipä noissa hiilivoimalla kulkevissa sähköautoissa ole paljoa järkeä tälläkään hetkellä, vaikka kieltämättä tuohon vedyn tuotantoon nähden parempia ovatkin vielä. ...vielä vähemmän sillä hiilivoiman avulla tuotet…
  • @_Quu kirjoitti: http://woikoski.fi/fi/vedyn-valmistus-ja-jakelukanavat eri asia sitten onko tuo vedyn tuottaminen nykyisellä sähköön perustuvalla elektrolyysillä järkevää - tietysti jos sähköenergiaa on äärettömästi saatavilla niin mikä …
  • Varmaan ovat tarkat laskelmat tehneet kuinka paljon polttokennojen kehittämiseen kannattaa satsata. Jos (ja kun) vedyn valmistus saadaan jossain suhteessa järkeväksi (tarkoitan tällä nyt sitä kuinka paljon energiaa tarvitaan vedyn valmistuksessa) …
  • Tuli vaan mieleen että onko Teslan maahantuoja unohtanut stanssata tämän VIN numeron runkoon/koriin? Vaikkakin uskoisin, että jos auto on tarkoitettu eurooppamalliksi niin siihen olisi älytty tuo jo tehtaalla tehdä. Jenkkiautoissa on hyvin yleistä e…
  • Aikaisemmin ainakin lainsäädäntö Suomessa vaati että runkonumero pitää olla "stanssattu runkoon". Aikoinaan toin "kevtytkuorma-auton" jenkeistä ja sen rekisteröiminen suomen tieliikenteeseen onkin pitkä juttu, mutta tosiaan tuo VIN numero piti haka…
  • BMW Sales Global 2019 - 2,520,307 - muutos +1.2% BMW Sales Europe 2019 - 1,081,563 - muutos -1.5% (sis. Mini ja RR) MB Sales Global 2019 - 2,456,343 - muutos +1.3% MB Sales Europe 2019 - 937,881 - muutos +0.4% (sis SMART)
  • Ei niitä myydä suomessa, kun ei niitä myydä muuallakaan. Aika suppeaa taitaa olla tarjonta "valmisauto" markkinoilla. Volvo lopetti aikoinaan ruotsissa valmistuksen kun ei käynyt enää kaupaksi. Yhtenä syynä ruotsissa oli varmaankin etanolille langet…
  • Nyt se BMW:kin vihdoin sanoi "jaa" sille AA:lle. Tulee OTA updatena heinäkuussa niille joilla on iDrive7. Sain kyllä sen käsityksen että tulee pelkästään toi AA wireless versio... https://www.theverge.com/2019/12/11/21009806/bmw-android-auto-2020-w…
  • @tracktest kirjoitti: Tuo teräsarkku tappaa kaikki jalankulkijat ja pyöräilijät pelkällä hipaisulla, siinähän sitä on jo muutettavaa näin alkajaisiksi. En edes ajatellut noin pitkälle, vaan lähinnä sen teräsarkun sisällä olevia. En ole no…
  • @NHB kirjoitti: @tracktest kirjoitti: Yhdysvaltojen hän ei usko edes tarvitsevan täyssähköautoja. Fröhlich näkee niille kysyntää lähinnä länsirannikolla sekä tietyillä itärannikon alueilla. – Muuten Yhdysvalloissa ajettaneen ja…
  • Juurikin näin, ilmaisin hieman epäselvästi :-) Tuossa ihan hyvä kuvaus: https://www.zf.com/products/en/cars/products_34949.html
  • @▫️ kirjoitti: No tuo i3 poistunee tuotannosta parin vuoden sisällä, ikävää on jos tilalle ei tule vastaavaa sähköistä tila-autoa. BMWn mukaan valmistus lopetetaan 2024 ja ennen sitä tulee vielä aikakin yksi battery upgrade "We will co…
  • Pieni ero on, mutta ero kuitenkin. Sama vaikutushan se on tuolla polttomoottoripuolellakin, eli kun laitetaan samaa koriin vähän tehokkaampaa moottoria ja madalletaan alustaa/muutetaan jousitusta sporttisemmaksi/muutetaan rengastusta leveämmäksi ja …
  • joku virhe varmaan ollu tuolla autozeitungin webisivuilla viimeviikolla(?). Avasin saman linkin uudeleen ja nyt tuolla taulukossa on tosiaan BMW i3s:n kohdalla ihan eri luvut kuin viimeviikolla, eli nyt taulukon mukaan akku on 42,2kWh ja WLTP 254/27…
  • Näyttää löytyneen tähän vertailuun jostain vielä myös tuollainen 33,2kWh malli i3:sesta, jossa siis kapasiteetiltaan puolet pienempi akku verrattuna noihin muihin testattaviin, mutta toki lyhyemmäksi se sähkörange jäisi sillä 42,2kWh:n akullakin ver…
  • Menee vähän ohi, mutta nuo lataushybridien WLTP testit näyttävät olevan huomattavasti monimutkaisemmat kuin pelkällä polttomoottorilla tai pelkällä sähkömoottorilla varustettujen ajoneuvojen. Testisykli ajetaan useaan kertaan aloittaen täyteen ladat…
  • @_Quu kirjoitti: Ja se vaatii n.40 pysähdystä useammaksi tunniksi lataamaan. Eikös juuri tuo se ladattavan hybridin idea ole(?). Auto voi olla latauksessa silloin kun sillä ei ajeta(?). Aikaisemmalla autolla omalla latauskäyttäytym…
  • Tarkoitinkin että "absurdia niin kauan kun ei arvioida dinofossiilisien tuotannossa syntyviä päästöjä". Yleensä näissä vertailutapauksissahan otetaan huomioon vain sen dinofossiilisen lopputuotteen palamisesta aiheutuneet päästöt ja verrataan niitä …
  • @Herbert kirjoitti: ...Tai sitten kyse viassa on ihan jostain muusta, mutta asiakkaalle pitää kehittää hyvä tarina. Juurikin näin. Asiakkaan suuntaan noista linjastoon liittyvistä ongelmista on annettu vaan tietoa joko haljenneista linjas…
  • ...mitenkään bemaria puolustamatta, mutta softakoodia alkaa nykyautoissa olla jo sen verran monta miljoonaa riviä, että epäilen minkään valmistajan pystyvän tuomaan täysin virheetöntä ulos - varsinkaan tuotaessa uusia järjestelmiä kuluttajakäyttöön …
  • Juurikin näin, eli putkisto on säiliön ja SCR katin välissä. Olen ollut siinä uskossa ettei järjestelmää ajeta tyhjäksi aina moottoria/päävirtaa sammutettaessa, vaan tiettyjen reunaehtojen pitää täyttyä. Toki hyvinkin voin olla väärässä ja voihan ky…
  • Itsellä ei kokemuksia AD Bluen jäätymisestä bemarissa, mutta ehkä siksi että auto on käytössä päivittäin (vaikkei missään lämpimässä tallissa majailekkaan). Hyvin on toiminut niinä vähäisinä päivinä jolloin täällä Oulun korkeudella on päästy -30 pak…
  • Eikös bemarin sähköinen xtraboost ole käytössä vain sen 10 sekuntia kerrallaan, eli pitkässä kiihdytyksessä jossain siellä 140kmh varmaan tippui se 40heppaa pois käytöstä ja meni jäähylle. Vaikuttanee ainakin jonkin verran tuossa kiihdytystuloksessa.
  • ahaa, ok, rupesinkin jo ihmettelemään noita tarinoita että miten ne voi niin ristiin mennä, mutta nähtävästi AMS ei laita "ilmaiseen" nettiin edes makupaloja lehdessä olevista vertailuista (jotka siis mahdollisesti innostaisivat irtonumeron ostoon).…
  • Kiitos, tämä tarkennus selvittää asiaa. Tuolla saksan AMS puhutaan kyllä edelleen 330i (ei 330e), mutta tuo antamasi omamassa ja teholukema kyllä viittaa tuohon Bemarin PHEV malliin, joten luotan siihen. Kiihtyvyys tosiaankin sähkömoottorin ylivoima…
  • @NHB kirjoitti: BMW selvästi tehokkaampi, mutta häviää selvästi kiihtyvyydessä. Jos nuo otsikon mukaiset mallit pitävät paikkansa (en ole AMS tilaaja joten en pääse lukemaan artikkelia kokonaisuudessaan ...ainakaan vielä), niin ei se nyt …
  • Minkä maan sähköntuotannon keskiarvoon tuo WLTP arvo tulisi rinnastaa? Tulisiko se rinnastaa esim. saksalaisen auton tapauksessa saksan sähköntuotannon co2 päästöjen keskiarvoon, ja vastaavasti japanilaisissa japanin sähköntuotannon co2 päästöjen ke…
  • Aikaisempaan yksipuheluuni viitaten - Iltasanomissa oli että tuo Mersun 31,2kWh:n akkupaketti painaisi 250kg, joten kyllä jotain kehitystä on noissakin siis tapahtunut kun jäädään alle 10kg/kWh (tuosta taitaa tulla jotain 8kg/kWh, joten vielä 25% pi…
Default Avatar
Jäsen 18.12.2014 alkaen
0 aloitettua keskustelua
129 viestiä
0 ×   4 ×