[ZeiMZei]

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • @Lukija31722 kirjoitti: Meneekö muuten teidän lataushybrideistä 2 johtoa talvisin pistorasiaan - latausjohto ja lohkolämmittimen johto? Ei mee. Ainoastaan latausjohto. Sisätilat lämpiää sillä, ja akuissa on sen verran paukkua että polttom…
  • @740 GLE kirjoitti: @[ZeiMZei] kirjoitti: @NHB kirjoitti: En muist määriä. Muistaakseni vaihteistoa huuhdellaan jollakin pumpulla ja öljyä tarvitaan yljytilavuutta enemmän. Kuulosta kyllä aika…
  • @NHB kirjoitti: En muist määriä. Muistaakseni vaihteistoa huuhdellaan jollakin pumpulla ja öljyä tarvitaan yljytilavuutta enemmän. Kuulosta kyllä aika erikoiselta jos 60tkm välein tehdään huuhteluöljynvaihto, mutta kaipa pelaavat todellak…
  • @NHB kirjoitti: Nämä asiat ovat sellaisia, joista olisi ihan mielenkiintoista nähdä vertailuja TM:ssäkin. Erot tuntuvat olevat olevan suuria. Toiset toteutukset toimivat täysin myös talvella ja toiset odottelevat säiden lämpenemistä. Sama…
  • @NHB kirjoitti: @[ZeiMZei] kirjoitti: @NHB kirjoitti: @PiiJei kirjoitti: Itselläni uusi bensa-hybridi-Mersu ja toiminta pakkasella ihan samanlaista kuin GLE:ssä. Hölmöimmillään polttis k…
  • @NHB kirjoitti: @PiiJei kirjoitti: Itselläni uusi bensa-hybridi-Mersu ja toiminta pakkasella ihan samanlaista kuin GLE:ssä. Hölmöimmillään polttis käy muutaman minuutin ennenkuin sähköajo sallitaan. Täytyy testata esilämmityksen roo…
  • Tottakai nuo "tyyppiviat" seuraavat niissä käytetyissä koko elinkaaren ajan, mutta nykyäänkin kyseisten merkkien uusien mallien esittelyjen yhteydessä yli 50% kommenteista viittaa jotenkin noihin "joskus kyseisissä merkeissä olleisiin vikoihin". Ede…
  • @takuulla257 kirjoitti: Miksi vw/Audeissa ja Bemareissa on niin kauheesti kalliita vikoja. Uudet autot ja esim. jakopäät ei kestä tai tulee muita yllättäviä suunnitteluvirheitä. Samaan sarjaan kuuluu myös miksi Mersu ja Ooppeli ruostuu? …
  • @_Quu kirjoitti: Ylivaihde on vaihde, jolla moottori ei pysty saavuttamaan suurinta tehoaan ja sitä vastaavaa kierroslukua, ajettaessa tasaisella maalla. Tuostakin on melko monta tulkintaa. Sivistyssanakirja sanoo näin "ylivaihde (tekni…
  • @▫️ kirjoitti: Onko fiksua että kahdeksanpykäläisen automaattivaihteiston kahdeksas vaihde menee päälle vasta kun nopeutta on noin 105 km/h ? Meinaan vaan sitä että onhan 100 km tunnissakin varsin kova nopeus ja tuskin on mahdotonta ajella…
  • Itselläni kokemusta Bemarin ratkaisusta ja kyllä -20 bensiinilataushybridillekin alkaa olla "tiukka paikka" pelkän sähköajon suhteen, varsinkin jos auto on "jäähtynyt" ulkona reilut puolivuorokautta. Omien havaintojeni perusteella kaikki riippuu aku…
  • @M880 kirjoitti: Sama (parempi) toteutus lienee myös Bemareissa joissa sähkömoottori on käsittääkseni ennen vaihteistoa. Tarkemmin Bemarin perinteisemmässä kardaaniin perustuvassa voimalinjassa (etuvetopohjaisissa phev ratkaisuissa mm. 22…
  • @_Quu kirjoitti: Koko romutuspalkkijärjestelmä on hanurista, autokanta vaihtuu luonnostaan ja turha sitä on verorahoilla yrittää kiihdyttää. Silmäilin pikaisesti noiden aikaisempien romutuskampanjoiden seurantatutkimusraportit Autoalan ti…
  • Komppaan täysin 740 GLE:tä tuon jarrurempan suhteen. Olettaisin että VWn insinöörit ovat tämän hyvin tarkasti laskeneet kun ovat päätyneet tuohon rumpujarruratkaisuun. Itselläni tuli seuraavat rumpujarrua puoltavat seikat mieleen tässä tapauksessa: …
  • Mikä tuossa on nyt sitten se ongelma? Eikös koko romutuspalkkion ideana ole päästä noista vanhoista romuista eroon. Kyllä se luonto säästyy vaikka ne eivät aktiivikäytössä olisikaan olleet - eivätpähän vuoda ruostuessaan litkuja pohjavesiin jossain …
  • @740 GLE kirjoitti: Selittäisittekö minullekin mitä "akkujen mittauttaminen" tarkoittaa? Mitä niistä akuista mitataan, mitä välineistöä tarvitaan ja mitä se kertoo käytetyn ostajalle? Onko tehtaan testereissä nykyisin akkujen testiohjelmia? …
  • Itse ainakin mittauttaisin akuston, jos tuollaista olisin hankkimassa. Riippuu auton valmistajasta miten akuston ylläpitotoiminnot on toteutettu auton käyttötarkoituksen vastaisessa käytössä. Toki automatiikka voi taustalla ylläpitää akuston varauks…
  • @_Quu kirjoitti: Ja portin jälkeenkin sähkö tuotetaan: Kiina sen sijaan luottaa edelleen pääosin fossiilisiin polttoaineisiin energiantuotannossaan. Ympäristöjärjestöjen selvityksen mukaan Kiina on aloittanut kymmenien keskeytettyjen voima…
  • Jos ei ole latausmahdollisuutta kotona ja ajaa pelkästään pitkiä matkoja, niin kannattaa unohtaa lataushybridit ja valita joko täyssähkö tai diesel. Lataushybridi on ominmillaan silloin kun sen voi laittaa aina yöksi latautumaan jolloin ainakin osa …
  • @_Quu kirjoitti: Jos ja kun nämä Suomen uutena eniten myydyt romutetaan keskimäärin 20v iässä, ja tuonti käytetyt isot dieselit romutetaan keskimäärin +- 30v iässä, niin autojen kesi ikä nousee väistämättä. Ihan sama, maasta nekin on tulleet, ja …
  • @M880 kirjoitti: @740 GLE kirjoitti: Tien hieman tilastoa artikkelin mainitsemien ääripää-merkkien osalta. Tässä otannassa Bemarin hinauksista 16% oli rengasrikkoja, Toyotalla 12%. Tämä ero sisältää sen toyotakuskien ol…
  • tuolta VDAn sivuilta löytyy hyvinkin tarkasti WLTP mittauksesta (jos ei vielä ollut tuttu paikka): https://www.vda.de/en/topics/environment-and-climate/exhaust-emissions/wltp-worldwide-harmonized-light-vehicles-test-procedure.html
  • @M880 kirjoitti: Mutta toiseen suuntaan vaikuttaa sitten se, että vakuutusyhtiöiden tilastoista puuttuu valtaosa uusista Bemareista, koska BMW:n oma palvelu maksaa hinauksia. Toyotalla vastaavaa palvelua ei ole. Tämän merkitys on suurempi kuin nä…
  • @M880 kirjoitti: Rengasrikot jakautuvat merkeille ihan tasaisesti, ei se riitä selittämään noita eroja. Toki se vararenkaan olemassaolo rengasrikkotapauksessa on etu. Bemarillahan pitäisi olla vastaava etu, kun ainakin jossain vaiheessa niissä o…
  • @M880 kirjoitti: Ehkä seuraavassa elämässä kannattaisikin olla japanilainen auto? https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b Kyllä ne vararenkaat niistäkin poistuu ajan kanssa kun pitää painoa sääst…
  • Hyvä että autoanta nuorentuu tuollakin tavalla. Lisäksi työllistääpähän jatkossa kotimaisia autokorjaamoyrityksiäkin, kun valtaosa on noita dieseleitä joiden päästölaitteistot auton ikääntyessä tulevat temppuilemaan näissä meidän talvisissa/vaativis…
  • @NHB kirjoitti: Euroopassa sedaneita ei niin kovin paljon myydä, kun siellä kaikenmaailman tupaöljyllä kukkuvat farmareiden suosimat korimallit ja pikkuautot ovat olleet kova juttu. Muilla mantereilla asiat ovat olleet toisin. Volkkari on matkall…
  • @Topi27 kirjoitti: Tarkoitin sähkömoottorien teknisiä eroja, jotka vaikuttavat kulutukseen, josta käsittääkseni M880 kysyi. Taulukko 1: Sähköautojen moottorityyppejä Auto Moottori BMW i3 Kestomagnetoitu reluktanssimoottori [7] …
  • Piti oikein asiasta tehden käydä lukemassa tuo IS juttu. Hyvinkin epäilyttävältä tuntuu koko juttu. Miksi vaihtaa ruiskutussuuttimia jos kerran moottorikin on jo vaihdettu vai tuliko uusi moottori ilman suuttimia. Muutenkin bensiinimoottoreihin ruis…
  • @Herbert kirjoitti: @Lukija31722 kirjoitti: Lienee aivan ymmärrettävää ettei kulutuslenkeillä aina saada samaa keskinopeutta sillä ne on ajettava muun liikenteen seassa liikennevaloja ja muita liikennesääntöjä noudattaen. …
Default Avatar
Jäsen 18.12.2014 alkaen
1 aloitettu keskustelu
283 viestiä
0 ×   71 ×