Tieteellisen tiedon mukaan ketjukolaritkin ovat vältettävissä mikäli kaikki asianomaiset kuljettajat pitävät riittävää turvaväliä, eli on pidettävä sellaista nopeutta että asianomaisissa keliolosuhteissa ajoneuvo on voitava pysäyttää ennen edessä ol…
"Onko se autosta kiinni? Kuvittelin että Androidista"
Niin. Android Auto pyytää valitsemaan kielen, mutta valikkoon ei tule Suomen kieltä. Kielivalikoima on muutenkin aika suppea - mitä seikkaa ihmettelin myös.
Lisäksi ilmeisesti Google Assist…
Voihan se kaksivetokin tulla kalliiksi jos pitää tilata hinausauto vetämään auto pois lumihangesta. Ja vielä kalliimpaa on jos yrittää itse päästä pois lumihangesta ja rikkoo auton turhalla kuopimisella. Puhutaan jo tuhansista euroista.
Nykyautoi…
Ainakin törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen - jos se tehdään niin että ylinopeus on yksi vaaran aiheuttava tekijä - voisi olla "kaahailua". Toki raju kiihdytys 0 - 90 km/h liikennevaloista kuudenkympin alueella kun pitää kokeilla auton kiiht…
Toki muutkin kuin Audi-kuskit törttöilee. Kiinnitin alkuviestissäni huomiota etenkin semmoiseen hillittömään kaistanvaihtoon, ihan kuin tuommoinen matkaa nopeuttaisi.
Totta, mutta mitä isompi ruutu niin sitä isommat kuvakkeet ja sitä helpompi käyttää - integrointi kai pienentää kokoa jollei näyttöä levitä sivusuunnassa. Ulkonäkö on siiten toinen juttu.
Aika iso ruutu on myös S-sarjassa, mutta ehkä siistimpi.
…
Tai sitten autonvalmistajat kusettaa koko Eurooppaa kun hybridien ranget jää puoleen Amperan sähkörangesta 80 km.
Suomalainen kai pikkasen hyötyy autoveron myötä, vaikka hybriditekniikka lisäisikin auton verotonta hintaa.
Mach-E, 400 kilometriä Ruotsin talvessa.
"På papperet verkar den ha riktigt bra räckvidd, lever den upp till det i verkligheten?
– I såna här vinterförhållanden verkar den leverera ganska bra och vi har en räckvidd på cirka 40 mil."
https://t…
* "Millä tavoin tämä liittyy videolla nähtyyn polttiskatumaasturiin? Manuaalivaihteisen Subarun neliveto on ainakin vielä videolla esiintyvässä korimallissa mekaaninen neliveto, jota saa kuopia kinoksessa niin paljon kuin sielu sietää kuumentamatta …
""Sulla on mun luonto", sanottiin jo Pulttiboisissa aikoinaan.""
Tuli vaan mieleen että polttiskatumaasturista saattaa kytkin ja vauhtipyörä hajota jos sillä autolla huudattaa hangessa jumissa. Nykyäänhän on kaiken maailman nestekytkimiä joiden k…
"Sivistys kulkee sähköautossa! Tämän näkee siitä, että ei tarvitse polttiskuskin tavoin ajaa lumilinnalla.
Minä en olisi kehdannut postata ihmisten näkyville tuota Foresterin poistumista. Eipä tosin olisi mitään postattavaakaan, koska en kykene l…
"Kun ajelin X:llä kaupungissa n. 25 asteen pakkasessa, niin keskikulutusnäyttö huiteli 39-42kWh/km lukemissa, kun syyskelissä menee alle 20."
Kaupungissa ajettaessa ei ole juurikaan ilmanvastusta, joten ainakaan korkeaa koria ei voi syyttää korke…
Norjalaiset tutkineet rangen pienentymistä Pohjolan oloissa. Keskimääräinen rangen pudotus on 46 prossaa noilla sähköautoilla.
Esimerkiksi Polestar kakkosen range laskee 470 kilsasta 300 kilometriin.
VW ID3:n range laskee 265 kilometriin 420 k…
Subarua ei ollut mukana testissä. Tuossa näytettä siitä kuinka vanhalla Foresterilla voi lähteä pihasta vaikka löysää lunta on semmoiset 40 senttiä koko ajan keulan edessä.
Ekonomistin mukaan polttomoottori-autojen hinnat romahtaa, joten ethän osta liian kallista pirssiä.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007787482.html?fbclid=IwAR2qoHgWjuohooRsu34fv72GUwMqvdba7j2PU5k7Svia1YrPBQ76_Osa12g
"60€/tunti veroineen"
Tuosta työsuhteisen kuskin palkka noin 50 %, vai onko sitäkään ??
Kerran olin töissä tekemässä paperihommia, jolloin palkka oli nettolaskusta 65 %. Lasku = arvonlisäveroton palkkio josta vähennetty niin sanotut yleiskulut.
Mitään varsinaista huijausta en löytänyt tuosta summasta 38 euroa paitsi että reitti olisi voinut olla lyhyempikin ilman turhaa kaartelua.
Jos 11 kilometrin matka maksaa 38 euroa niin kyseessä ei ole halpa lysti.