@tracktest kirjoitti:
HR en lähde tähän trollaukseen minkä käynnistit. Totean vain sen, että kaikki eivät nähtävästi ole kutsua noudattaneet. Kaikki on omistajan vastuulla, jos ei noudata kutsua. Itse olen kutsuja noudattanut. Huolto-ohjelma puut…
@M880 kirjoitti:
@740 GLE kirjoitti:
Odotan mielenkiinnolla kokemuksia Polestar 3:sta?
Niitä on luvassa, valmistajaa lainatakseni, alkaen Q4/2023.
Odotteluajat erityisesti sähköautorintamalla ovat absurdeja.
Mitäpä niistä jenkkien hinnoista, kun Venäjän Ruotsin suurlähetystö juuri tviittasi Euroopan bensanhinnoista. Julkaisemansa kartan mukaan Ukrainan Krimillä, Luhanskissa ja Donetskissa hinta on tuplat Venäjään verrattuna.
@Jokeri kirjoitti:
https://tekniikanmaailma.fi/jeep-avenger-on-vuoden-auto-2023/
Kia ei ollut eurooppalaisten makuun.
Itselle tosi yllättävä valinta, siis Stellantis konsernin Jeep!
VW Buzz kakkonen ja Nissan Ariya kolmas.
Oma vei…
Jorma L2 kirjoitti: "Ei firmaan tehty tarkastus selvitä mitenkään mitä ajoja autolla on ajettu koska mitään kirjaa ajoista ei pidetä."
Verottaja tulkitsee kaikki ajot yksityisajoksi, mikäli ei toisin näytetä. Näyttövelvollisuus on siis autoedun saa…
@Henrik61 kirjoitti:
@Ruuhkamies kirjoitti:
@Henrik61 kirjoitti:
@Ruuhkamies kirjoitti:
Toyotan ensimmäiset hapuilevat askeleet sähköautomaailmaan ovat olleet sanalla sanoen luokattomia,…
@HybridRules kirjoitti:
Ennen kaikki olikin paremmin. Asuin muinoin Vuorimiehenkadun alkupäässä ja aina sai auton parkkiin lähelle omaa porttigångia. Eikä ollut mitään nykyajan hömpötyksiä asukaspysäköinteineen. Niin se vaan kehitys kehittyy jois…
@EsaSairio kirjoitti:
"KUUMA-KUNNAT eivät hyväksy tiemaksuja, ympäristövyöhykkeitä, pysäköintipolitiikan tiukentamista eivätkä ajonopeuksien alentamista Kehä III:n sisäpuolella. Samoilla linjoilla ovat kokoomuslaiset."
Aivan erinomainen uu…
@Quu kirjoitti:
Millä Helsingin sisääntuloväylällä työmatkaruuhkassa pystyy ajamaan edes nykyisiä nopeusrajoituksia.
Tänään aamulla Kehä I Pukinmäen kohdalta Vihdintielle reilu 30 minuuttia. Normaali talvikeli 80:n rajoituksella.
@740 GLE kirjoitti:
@koreileva kirjoitti:
Tätä olen itsekin ihmetellyt, että miksi korotettuja nelivetofarkkuja (Volvo, Mersu, Audi, Skoda, VW - onko muita?) ei saa lataushybrideinä. Ehkä jonkun pitäisi avata pää...
Se…
@M880 kirjoitti:
@janne_s kirjoitti:
Moi,
Auton vaihto edessä ja vähän sutii nämä omat ajatukset.
Eli käyttö on useimmiten normaalia kaupunki pyöritystä, mutta joka toinen viikko pitää ajaa pitkiä vetoja Suomen…
@Quu kirjoitti:
Ei ne minunkaan kommentit useinkaan kovin syvällisiä ole.
Se ei tarkoita että olisin aina eri mieltä, vaan haluan kääntää myös aiheen B puolen keskusteluun.
Totta. Et kuitenkaan alentune alatyyliseen loanheittoon.
@HybridRules kirjoitti:
@Kumppani kirjoitti:
Sähkisfarmari!
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/1a-2023/tm-ajettua-mg-5-luxury-long-range-sahkofarmari-ilman-erikoisuuksia/
Suomalaisen vastuuntuntoisen lehden e…
@Quu kirjoitti:
Autoedun verotusarvoa kaavamaisesti määrättäessä lähtökohta on se, että yksityisajoja on vuodessa 18 000 kilometriä. Vuosiraja kertyy siitä, että autoedun kuukausittaista verotusarvoa laskettaessa yksityisajoja oletetaan olevan 1 …
@Quu kirjoitti:
@Late1969 kirjoitti:
@Quu kirjoitti:
Kyseessä on tietenkin työsuhdeautot, sopimusosapuoli haluaa vaihtoon, ja niille vielä myyntiarvon.
Siis "Siinä ajassa minä ajoin kolme uutt…
@Late1969 kirjoitti:
@Jorma L2 kirjoitti:
Mites kitkarenkailla ajetaan taajamassa muun liikenteen mukana? Siellä risteysalueet yms voi olla hyvinkin liukkaaksi kiilloitettuja ja suojatiet aiheuttaa jonoon arvaamattomia hidastuksia? …
@Hank_80 kirjoitti:
@Lukija31722 kirjoitti:
@Late1969 kirjoitti:
Itse sanoisin, että nastarenkaiden luisto on lineaarinen sanaa laajasti tulkiten. Luisto alkaa jossain nopeudessa ja lisääntyy ymmärrettävästi nope…
@Kumppani kirjoitti:
@Quu kirjoitti:
Koittakaa palata otsikon teemaan
Viimeiset 2-3 sivua lähtivät (lapasesta?) tästä kommentista:
@Sairio 06.11.2022 10:02
Perusasiana nopeusrajoituksia tulee nostaa ma…
@Late1969 kirjoitti:
@M880 kirjoitti:
Jos ei takerruta mr. Lehden seikkailuihin, niin ehkä ei olisi huono asia merkitä nopeusrajoitukset, erityisesti laskevat sellaiset, entistä näkyvämmin. Kakkos- ja kolmostiet ovat aika puuduttava…
@HybridRules kirjoitti:
@Tiko kirjoitti:
@HybridRules kirjoitti:
Niin, kumpaa Yosemite tarkoitti? Veikkaan, että venäläisiä eikä pitkiä rahtiautoja?
Minua ei mitenkään haittaa eikä harmita vaikka v…
@tracktest kirjoitti:
Hämmentäjä löytää aina vasta-argumentit, näin saadaan aikaan inttämisen ABC. Älytön tapa tuhota mielenkiintoinen keskustelu ajankäytöstä.
Ja pahin inttäjä on Esa Sairio, joka on kyvytön tai haluton perustelemaan tark…
@EsaSairio kirjoitti:
@EsaSairio kirjoitti:
Peltipoliiseista pitää poistaa puolet ja asentaa jäljelle jäävät vain todella vaarallisille tieosuuksille. Pöntöt pitää varustaa ko. alueen nopeusrajoituksen kertovalla liikennemerkillä ja…
@EsaSairio kirjoitti:
@EsaSairio kirjoitti:
Peltipoliiseista pitää poistaa puolet ja asentaa jäljelle jäävät vain todella vaarallisille tieosuuksille. Pöntöt pitää varustaa ko. alueen nopeusrajoituksen kertovalla liikennemerkillä ja…
@Late1969 kirjoitti:
@Quu kirjoitti:
Minä olen jo aikaisemmin ehdottanut, nyt olisi hyvä sauma siirtyä kitkarenkaisiin, kieltämällä uusissa sähköautoissa nastarenkaat.
Tämä hallitus sitä päätöstä ei ainakaan saa aikaan, me päät…