Joo kyllä evo6 ja 6,5 olivat jo tosi nopeita laitteita ja juuri keveys oli niiden valttikortti uudempia evoja vastaan. Mutta totuuden nimissä esim. evo9 on ajettavuudeltaan ihan toista maata verrattuna kutoseen. kuten tuolla edellä olleessa youtube …
Kaikkein paras vertailu EVOn, RS:n ja WRX STi:n kesken olis et pantas ne vastakkain kuivalla asvaltilla, soralla, lumella ja jäällä ja katsottais yhteisajat ja päätettäis vasta sitten mikä noista on nopein ja hauskin peli ajella, sopis hyvin näin Su…
Siinä 400+hv evosa ei oo yhtään enempää viivettä, kun vakiossakaan, evo 9 ja X vakio ahdin riittää reilusti yli 400hv lukemiin. Tuo 400+ touhupaketti sisältää pakosarjan, putkiston ja uuden ecun ohjelman, pelkällä putkistolla saa evoon yli 40hv lisä…
Joo kyllä ne vanhemmat cossut olis ihan kivoja laitteita kyllä, mut ei kestä nipussa kun pyhättömän viikon. niissä on eräs harmittava suunnittelumoka voimansiirto puolella, joka porsii. Itse kone on kyllä suht kestävä ja saa melko helposti suuriakin…
Kyllä se etuvedolla on, edellyttää tietenkin että luisto on edes jotenkin vielä hallinnassa. Mutta jos luistoon joutuu yllättäen, silloin kytkinpoljin on paras apuri. Etuvedolla takapyöräluistossa kaasun nostaminen on se pahin virhe, luisto vaan kas…
Siinä se tuleekin suurin ero etu ja takavedon väillä. Jos etuvedossa pyörien pito on menetetty, ei ole enää olemassa sivuttaisvoimaakaan, joka ohjaisi etuvedon kaarteeseen. Kun etuveto puskee, eli luistaa, myös siinä tilanteessa pitäisi luisto halli…
Niin ja jos lehmällä olis pyörät alla niin se olis maitoauto ja jos ja jos ja jos..Bemskut vaan kesti maaliin ja etuveto nöyrtyi ei sille nyt jossittelutkaan auta ei.
Maastovälitys
Katselin tuolta linkistä 2009 vuoden tuloksia ja siellähän on otettu Bemarilla kolmoisvoitto isossa F-ryhmäässä, että ihmettelen mihin tämä suuri neronleimaus perustuu, ettei takavedolla muka luokkavoittoja oteta?? Eikös se hyvin …
Lainaus:05.11.2007 klo 12:34 FlatOut kirjoitti
Lainaus:16.10.2007 klo 16:51 Stivax kirjoitti
Kun ajetaan puoli miljoonaa kilometriä mittariin,niin siinä vaiheessa ne on jyvät erottuneet akanoista...puoli miljoonaa ajetut japanialaiset järjestään a…
nelivedoista puheenollen, kannataa mennä yuotube.com sivuille ja sieltä hakea volvo vs subaru, sieltä lyötyy subaru outback vastaan volvo XC70, niin näkee mikä neliveto on oikeesti neliveto ja mikä on täyttä kusestusta.
Eiköhän tämänkin ketjun aloittajaääliön olis kannattannu pistää se vakionopeussäätimensä siihen nopeusrajoituksen tasoon, niin ei tarviis itkeä ja parkua täällä muiden teiden ritarien joukossa. Ihan oikein koukut on mitanneet ja olisivat vielä ottan…
Totta, ahdetussa koneessa ns. pumppaushäviöt on vaparia pienemmät, sillä ahdin puskee paineella ilmaa moottoriin, vaparihan joutuu "imemään" tarvitsemansa imuilman kitusiinsa. Tosin osa hyödystä hukkuu pakopuolen suurempaan virtaushäviöön ja moottor…
peräöljy:
A-utoilija:Ihan hyvä, että 3 GT voitti, koska tuo auto kiinnostaa. Tuota vähän toivoinkin, mutten uskonut. Osoittaa vaan, että tuo on enemmän 5-sarja kuin 3-sarja ominaisuuksien suhteen. 5-sarjahan tuli toiseksi silloin kun S60 voitti v…
Aika odotettu järjestys, muutamin pienin poikkeuksin. Nissan GT-R:ltä kova veto parhaasta ajasta, mitä osasi kyllä dottaakkin. Vaikka arvostelussa Nissan sai vain moitteita. Lotukset oli pieni pettymys, olisin odottanut niiltä parempaa suoritusta. M…
Derrick:
Niin tuo mun vertailu perustuu ihan mun henkilökohtaiseen tuntemukseen. Niin kuin tuossa viestissä mainitsin, niin suurin ero on ohjaustuntumassa ja alustan jäykkyydessä. Joku toinen ajaja voi päästä Volvolla saman kaarteen Mazdaa nope…
Viime viikolla pääsin suorittaMaan parivertailua Volvö XC 60 vs Mazda CX-7, ensin volvolla paikasta a paikkaan b, noin 300km ja masukalla sit takaisin. Volvolla olen ajanut paljon ennenkin, mut mazda oli uus tuttavuus. Molemmat oli bensaturboja ja m…
Simpan kannssa samaa mieltä, eiköhän tuo EVON:n neliveto ole markkinoiden pisimmälle kehittynyt nelivetojärjestelmä. Kannattaa käydä kokeilemassa sitä evoa ellei muuten usko. Esim. monia nelikkoja vaivaava aliohjautuminen on siinä elektroniikan ja e…
Älä välitä noista vollukka imbesilleistä Experience. Olet ihan oikeassa. Mut nuo hinttivankkuripellet ei kestä palvonnan kohteenaan olevasta merkistään minkäänlaista kritiikkiä, vaan aina on nostettava esille vain joku yksittäinen muka vahvuus, kute…
Lainaus:29.07.2007 klo 14:36 Aeronautti kirjoitti
Lainaus:29.07.2007 klo 11:51 lauravee kirjoitti
Kuka vielä jaksaa kehua noita volvon laatikoita, ne on vieläkin ku ajaisi rautakangella. Ei voi samana päivänäkään verrata esim. Audiin, BMWhen tai M…
Kuka vielä jaksaa kehua noita volvon laatikoita, ne on vieläkin ku ajaisi rautakangella. Ei voi samana päivänäkään verrata esim. Audiin, BMWhen tai Mersuun. Sulavuus on noista viitos kurnuttajista yhtä kaukana ku sika balleriinasta. Mittarit ja hall…
Turboviive ei enää ole ongelma evo kympissä, sen vakioahdin riittää 400hv:en mainiosti. Siihen FQ400:seen on juoduttu vaihtamaan ahdin, kun aiempien evojen vakioahtimet riittää noin 380hv saakka. Evo 9:stä saa 400hv vaihtamalla ahdin, softa ja pakop…
Simpan mieliksi vähän myös kritiikkiä evosta, ensin se alkaa olla jo liian painava, pitäis saada 200kg painosta pois, vakiona myös tehoa on hieman vähänlaisesti, noin 400hv pitäis olla, mut sen siihen saa suht. helposti. Myös polttoaineen kulutus on…
Kyllä tuo evo tarjoaa ihan eritavalla ajamisen iloa, oli sitten kyseessä asvalttirata, soraränni tai vaikka talvella jäärata. Evossa on poistettu tehittyneellä nelivetosysteemillä kokonaan pois monia nelikkoja vaivaava aliohjautuminen, evo on yksi n…
No sinä se varmaan olisit ajanu paremmin, hyvä että noita virtuooseja löytyy täältä tuulipukukansan syvistä riveistä.
Miten niin muka sivuluisussa, kun se kokoajan itki sitä aliohjautumista.
Ja eipä tietenkään tuo testi kertonut mitään ei, väär…