Lukija67542

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • @740 GLE kirjoitti: Joidenkin merkkien katsastustilastoja kaunistaa se, että katsastustilastossa näkyvät vain katsastuspäivänä käyntiin lähtevät autot: Ja Mersun tilastoa ei edes sekään: "Näillä autoilla päädyt varmimmin hinattavaksi …
  • @740 GLE kirjoitti: Missä ne raamit ovat kysymäni kääntymisen lakkaamisen ja ajoneuvon paikan alkamisen osalta? Raamit ovat siinä, että bussipysäkki ei ole osa ajokaistaa. Ajotapani nähneet ja sitä kommentoineet ovat olleet täysin p…
  • @740 GLE kirjoitti: Vaimoni osaa jo, ja hänellä taitaa olla enemmän ajokokemusta ja raskaammat kirjaimet ajokortissaan kuin sinulla? No jätetään tämmöinen kuvitelma kuitenkin elämään. Voidaanko nyt keskustella puheena olevasta asias…
  • @740 GLE kirjoitti: On ajanut riittävän monessa koulutustilanteessa ja riittävän monta tuhatta ratakilometriä ymmärtääkseen omat rajoituksensa. Missä koulutetaan ajamaan tieliikennelain vastaisesti? Jos takanani on toinen auto, näen…
  • En kyllä ymmärrä noita bussipysäkin kautta koukkijoita, tulee sieltä vasemmalta joku vai ei. Se, että itselleen ja muille perustelee käyttäytymisensä jollain mahdollisella havaintovirheellä on vain merkki siitä, että: * vauhtia on edelleen l…
  • @740 GLE kirjoitti: Esimerkin autoja voidaan verrata vaikkapa seuraavasti: vm2008 Auris hylky%:t kasvoivat vuosien 2011-2022 välillä 1,9%:sta 18,5%:in (184.000 km) Vm2008 E-mersulla vastaavat prosentit toteutuivat väliin 22-38,6% (350> …
  • @740 GLE kirjoitti: @Lukija67542 kirjoitti: Esimerkin vm2008 Auris hylky%:t kasvoivat vuosien 2011-2022 välillä 1,9%:sta 18,5%:in. Vm2008 E-mersulla vastaavat prosentit toteutuivat väliin 22-38,6%. Antaisitko nyt viime…
  • @Late1969 kirjoitti: @Lukija67542 kirjoitti: @JEV2 kirjoitti: @Lukija67542 kirjoitti: Kolmevuotiaat, paljon parjatut Aurikset klaaraa noi vuodet 0,6-1,1 hylky%:lla mediaanikilsojen sattu…
  • @JEV2 kirjoitti: @Lukija67542 kirjoitti: Kolmevuotiaat, paljon parjatut Aurikset klaaraa noi vuodet 0,6-1,1 hylky%:lla mediaanikilsojen sattuessa 45-47 tkm väliin. Off-topic, mutta onhan tuo Toyotan huollolta vähemmän …
  • @740 GLE kirjoitti: Esimerkiksi Toyota Yariksen ja Auriksen hylkäysprosentit nousevat kilometrien kertyessä selvästi nopeammin kuin vikapesinä pidetyissä jo ensimmäisessä katsastuksessaan niitä selvästi enemmän ajetuissa automalleissa. Vi…
  • @740 GLE kirjoitti: @Lukija67542 kirjoitti: @740 GLE kirjoitti: Aika näyttää pysyykö herra A alle 20% hylkyprosentin sitten joskus muutaman vuoden kuluttua kun hän on ajanut saman verran kuin muutkin? …
  • @740 GLE kirjoitti: Aika näyttää pysyykö herra A alle 20% hylkyprosentin sitten joskus muutaman vuoden kuluttua kun hän on ajanut saman verran kuin muutkin? Elämme jännittäviä aikoja. Silloinhan tuo +14-vuotias Auris saattaa romahtaa taso…
  • Kolmevuotiaat, paljon parjatut Aurikset klaaraa noi vuodet 0,6-1,1 hylky%:lla mediaanikilsojen sattuessa 45-47 tkm väliin. Ja alkuperäisen esimerkinkin vm2008 Auris taittoi noi kolmevuotiaiden E-mersujen kilsat hyvin todennäköisesti 5-6 vuotiaana…
  • Kolmivuotiaita E-mersuja katsastuksessa. Katsastusvuosi, hylky%, mediaanikilsat. Vuonna 2018 7,1% 89 tkm Vuonna 2019 7,1% 72 tkm Vuonna 2020 6,2% 65 tkm Vuonna 2021 8,6% 85 tkm Ei kestä kilsoja edes nuorempana ja tokkopa ko. peltilehmien juok…
  • @740 GLE kirjoitti: Esimerkiksi Toyota Yariksen ja Auriksen hylkäysprosentit nousevat kilometrien kertyessä selvästi nopeammin kuin vikapesinä pidetyissä jo ensimmäisessä katsastuksessaan niitä selvästi enemmän ajetuissa automalleissa. En…
  • @740 GLE kirjoitti: Esimerkiksi Toyota Yariksen ja Auriksen hylkäysprosentit nousevat kilometrien kertyessä selvästi nopeammin kuin vikapesinä pidetyissä jo ensimmäisessä katsastuksessaan niitä selvästi enemmän ajetuissa automalleissa. La…
  • @740 GLE kirjoitti: Halpojen vikasaldo kasvaa rajusti jo alle 200.000 km ja data loppuu niiden osalta jo ennen 300.000 km. Laitatko linkin tilastoon mistä on data loppunut?
  • @740 GLE kirjoitti: 2016:"Toyotan kestävyys ei ole makuasia." Ei olekaan. Suomalaisen katsastustilaston mukaan Toyotat romutetaan keskimäärin sangen alhaisilla ajomäärillä. Kyse ei ole edes hintaluokan aiheuttama eloonjäämisharhasta, vrt. …
  • @740 GLE kirjoitti: Minusta tämäkin keskustelu osoittaa jälleen kerran, kuinka tyhjänpäiväisiä merkkikohtaiset katsastustilastot ovat. Katsastustilasto kootaan rajatulla otannalla vain niiden autojen kesken, jotka lähtevät käyntiin katsast…
  • @740 GLE kirjoitti: Minä vain kerroin tilastosta näkyvän Toyotan hintaluokassaan hyvin tavanomaisen poistuman ajosuoritteen funktiona. Toyotista ei näiden halpojen autojen kannan puolittumisen ohittaneelle 200.000 km merkkipaalulle selviä yhtään …
  • @Lukija31722 kirjoitti: @740 GLE kirjoitti: Tilaston piirissä olevaan katsastukseen saapuvista Toyotista 76.5 % on saavuttanut vähintään 100.000 km, mutta vain 38.8 % on ylittänyt 200.000 km. Interpoloimalla saadaan hyvä varmuus sii…
  • @740 GLE kirjoitti: @Lukija67542 kirjoitti: Et tunne asiaa, vaikka aikoinaan olet kirjoittanut siitä? Olen kirjoittanut vuosien kuluessa monia asioita, mutta tuossa yllä sinä yritit laittaa sanoja minun suuhuni väärin …
  • @740 GLE kirjoitti: Jahas, pitää näköjään aloittaa ihan perusteista: https://fi.wikipedia.org/wiki/Interpolaatio Tilaston piirissä olevaan katsastukseen saapuvista Toyotista 76.5 % on saavuttanut vähintään 100.000 km, mutta vain 38.8 %…
  • @740 GLE kirjoitti: Ei olekaan. Suomalaisen katsastustilaston mukaan Toyotat romutetaan keskimäärin sangen alhaisilla ajomäärillä. Kyse ei ole edes hintaluokan aiheuttama eloonjäämisharhasta, vrt. Volkswagen, Opel, Mitsubishi, Mazda. h…
  • @740 GLE kirjoitti: Ei olekaan. Suomalaisen katsastustilaston mukaan Toyotat romutetaan keskimäärin sangen alhaisilla ajomäärillä. Kyse ei ole edes hintaluokan aiheuttama eloonjäämisharhasta, vrt. Volkswagen, Opel, Mitsubishi, Mazda. …
  • @740 GLE kirjoitti: @Peterstar kirjoitti: Sinulla näyttää olevan jokin agenda todistella, että Toyota on jotenkin huonompi kuin tilastot antavat ymmärtää. Minulla ei ole muuta agendaa kuin yllä mainittu katsastustilast…
  • TM:n Talviauto-vertailuissa noille lisälämmittimien päästöille (pl. CO2) ei ole koskaan korvaa lotkautettu. Laiskuutta, osaamattomuutta... Toki TM:n Talviauto-vertailuun osallistuneiden autojenkin säänneltyjen päästöjen arvostelu on ollut aina…
  • @Tekniikan Maailma kirjoitti: 1) Käytät pääasiallisena opinkappaleena iltapäivälehden nopeasti raapaistua nettitekstiä ja oletat, että se on johdonmukainen, paikkansapitävä kokonaisuus, jossa jokainen siteeraus on tehty tarkasti ja oikein. Itseki…
  • @Tekniikan Maailma kirjoitti: Kiitos kysymyksistä, Lukija67542! Ennen kuin vastaan, joudun kyllä ihmettelemään, miten vuoden 2012 renkaat liittyvät tämän vuoden rengasvertailuun tai millaista lisäarvoa tämän puuron hämmentäminen tuo uusia talvire…
  • @Tekniikan Maailma kirjoitti: Ihan samaa mieltä kuin yllä. Sen sijaan olen henkilökohtaisesti harmissani, ettei vuoden 2015 paljastuksen yhteydessä selvinnyt, mihin kaikkiin rengastesteihin ”testioptimoituja” renkaita oli toimitettu. Muis…
Default Avatar
Jäsen 16.03.2020 alkaen
0 aloitettua keskustelua
94 viestiä
0 ×   3 ×