Herbert:
Finnicus: Vakuutusmaksu on henkilöstökulujen jälkeen se suurin menoerä taksissa.
Kokeillaan rakentaa aasinsilta takaisin otsikon aiheeseen.
Ihan heti en usko, että vakuutukset olisivat toiseksi suurin kuluerä taksille, joka ajaa…
Kun kerran riittääkö taksit kinasteluun tämä keskustelu meni kerron oman mielipiteeni, joka ei ole niinkuin mikään muukaan absoluuttinen totuus.
Viikonloppuiltana Helsingin keskustaan tulee satatuhatta ihmistä junilla, busseilla, metrolla, ratikoi…
Ammattilainen:
Koetapa Finnicus ymmärtää se, että yleisille palstoille ei todellakaan pidä mennä jakamaan edellisen kaltaista informaatiota alan sisäisistä käytännöistä. Jos kerran olet alalla, luulisi sinunkin sen verran tajuavan....
Näille…
Ammattilainen:
On vain jotenkin outoa, että tullaan yleiselle palstalle mollaamaan muita kollegoita ja nostamaan omaa häntää. Toisaalta, kukas se kissan hännän nostaa jos ei kissa itse...
Omasta hännästä ei ole väliä, mutta toki kommentt…
Takapenkiltä neuvotaan ajamaan mitä uskomattomimpiin paikkoihin ja ainahan on kiire. Lopetin arpomisen ihan alkuunsa; Mitä liikennesääntöjä noudatetaan ja missä voisi antaa periksi. Sehän olisi ihan loputon suo. Parempi vaan kruisailla sääntöjen muk…
Minun ei tarvitse arpoa mikä on oikea nopeus. Se on yleensä suurin sallittu. Yhtään yli en aja, mutta toki huonoissa olosuhteissa pitää hiljentää. Liikenteen tukkona en ole, koska kukaan ei kuitenkaan voi lujempaa ajaa. Aikaa maantiellä ei mene oike…
Naapuri on ajanut satoja kertoja parin promillen maistissa ilman yhtäkään onnettomuutta!
Ylinopeus ja rattijuoppous ovat aivan yhtä kavalia ja kammottavia asioita. Salakavaluus piilee siinä, että sinä ja minä voimme mitä suurimmalla todennäköisyyd…
Rekka tuottaa sitä enemmän, mitä enemmän sillä kuljetetaan. Ja mitä kovempaa se kulkee, sitä useampia lasteja se ehtii viedä perille. Tämä on aivan yksinkertaista matematiikkaa.
Tässä on perustavaa laatua oleva virhe.
Rajoitinta vasten aje…
mikahe:
nelivetoinen:Mikahe:
Et selvästikään tahtonut ymmärtää tuota virkettäni. Sen tarkoitus oli kertoa, että tien tai rekan käyttämän kaistan ylitys olisi ollut mahdollinen turvallisesti ilman rekan huomattavaa ylinopeutta.
En tahdo enkä…
Derrick:
Ei kai se rekkakuskin vika ole, jos henkilöauto tulee kolmion takaa rekan eteen ?
On se jos rekkakuski ajaa huomattavaa ylinopeutta!
Tästä on KKO:n päätöksiä kokonainen liuta. Aivan samoin kaistan vaihtaja ei tule kaaharin etee…
Kilometrikorvauksen tulisi olla oikeudenmukainen niille, jotka autoa oikeasti työssään tarvitsevat. Sen tulisi kattaa auton kulut , mutta ei saisi ylittää sitä summaa mitä tulisi maksamaan saman matkan tekeminen halvimmalla julkisella kulkuvälineell…
Uskoisin, että mielikuvat jonkin merkin silmiinpistävyydestä liikennetapahtumiin johtuu niiden yleisyydestä liikenteessä muutenkin. Joku voisi tarkistaa tilastoista, mutta uskoisin, että Audi on erittäin yleinen työsuhdeauto. Varsinkin nuorten myynt…
Jalankulkijatkin kulkee punaisia päin, auto väistää junaa ja jalakulkija autoa koska ovat isompia...
Keskustelufoorumeilla ja ikävä kyllä liikenteessäkin on käsitys, että kaikki sellainen, johon poliisilla ei ole resursseja puuttua on sallittua. T…
Kameroiden negatiiviset vaikutukset Kehä III:n liikennetuvallisuuteen ovat ilmeiset. Kun autoilijoiden on sakon ja ajokortin menettämisen pelossa pakko keskittää huomionsa nopeusmittarin ja nopeusrajoitusten ja varmuuden vuoksi vielä kameroidenkin t…
Tekniikka on pelannut hyvin Kaivokadulla.
Kaivokadun kameroista:http://www.intermin.fi/poliisi/bulletin.nsf/pfbdarch/D763949F2C25B81CC225741900270363?opendocument
Tässä kuva punaisia päin ajavasta iltavalossa::
http://www.intermin.fi/poliisi/b…
Metsähaka:
Aikamoinen "tilastovale", siis ajamalla 99 satasen sijaan kuolemat vähenee 4%?
Kyllä näin tapahtuu. Tienpitäjälle tämä on pelkkää matematiikkaa. Me tavalliset autoilijat emme voi tietää kaikkia niitä perusteita, joilla nopeus…
Aivan. Poliisi noudattaa sakotuskäytännössään todella vanhaa KKO:n päätöstä, jossa pysäköity ajoneuvo on yhtä kuin pysähtynyt. Vuoden 1980 jälkeen KKO:ssa asiaa ei ole puitu.
KKO:n päätöksistä löytyi taasen helposti juuri tuo, että autoilija o…
Mielipiteillä ei ole merkitystä. On aivan sama onko auto parkkeerattu vai pysähtynyt suojatien eteen. Pysäköity auto on pysähtynyt ja sillä siisti. Sitä on turha enää koetella missään oikeusasteessa, turpiin tulee. Siinä ei ole yhtään tulkinnan vara…
Sain kauan sitten pysäköintirikemaksun Kampinkadulla (nykyään Urho Kekkosenkatu) ryhmitysalueelle pysäköinnistä. Paikalle oltiin laittamassa parkkimittareita ja pysäköin viimeisen tolpan taakse. Itse mittareita ei oltu vielä laitettu. Oli perjantai.…
Ajoin 80 kmh nopeuden vallitessa vakionopeudensäätimellä 99 kmh.
Hälläväliä!
Toivottavasti edes sattuu lompakossa.
Jos olisit asettanut vakionopeussäätimen 84km/h ja saanut sakot, olisi ollut aihetta sympatiaan. Nythän on vain iloinen asi…
Helsingin ympäristötilaston (www.helsinginymparistotilasto.fi) mukaan liikenne Helsingin niemellä ei mainittavasti ole lisääntynyt sitten 1970-luvun alun. Huippuvuosi liikennemäärissä oli 1990 ja sen jälkeen on tultu alas koko ajan.
Juuri oli u…
Laivasillankadulla, Vuorimiehenkadun risteyksen tienoolla, oli iso pakettiauto pysäköitynä aivan millilleen suojatien eteen. Kun pysähdyin tähän, tuli auton takaa ensin näkyviin lastenrattaat ja sitten nuori nainen, jolla ei ollut mitään mahdollisuu…
FARwd:
Jos se 100-120 km/h:n nopeus hirvittää noin kovasti, niin kannattaa tosiaan pysyä poissa moottoriteiltä ja käyttää muutenkin mukavan rauhallisia pikkuteitä. Näin kaikkien matka sujuisi paljon mukavammin ja turvallisemmin.
Minä aj…
Nyt kun katsoin, olen hieman samaa mieltä kanssanne, koska kaistamaalaukset eivät ruuhka-aikaan tietysti näy.
"Risteysalueella ei saa vaihtaa kaistaa". Nykysäännöin risteyksessä saa vaihtaa kaistaa. En muista lain tekstiä, mutta se tekee onnett…
Jorma L:
Kun oli puhetta siitä Reijolankadun ryhmittymisestä, huomasitko SO2001 mitään liikennemerkkejä, jotka olisi ohjeistanut ryhmittymään bussikaistalle (oikealle) ennenkuin jo olit risteyksessä ja "väärällä" kaistalla jos suoraan olisi aikom…
Vastauksia lukiessa voisi luulla, että meillä saa kortin murrosiän kynnyksellä, heti toisen uhmaiän jälkeen.
Onko jotenkin kunniakasta pysähtyä suojatien päälle mieluummin kuin kaksi metriä edemmäs jossa on pysäköiminen sallittu? Tai jalkakäytäväl…
pete61:
Jos TM:n liikennetoimittajilta kysytään, niin moiset kuljettajat olisi syytä passittaa pikimmiten vankilaan.
Jos multa kysytään, niin kyllä: sinulla on vähän turhan tiukka pipo. Jokaista sääntöä ei tarvi ihan kirjaimellisesti noudattaa…
Jaa. Minä en menisi tuomitsemaan nopeusrajoituksia ihan noin vain. Minulla kun ei ole koulutusta siihen vaikka ammatikseni ajelenkin. Sen takia en myöskään kapinoi niitä vastaan kaasujalallani. Ei ole mitenkään mahdollista, vaikka omistaisi iPhonen,…
Tuskinpa tässä mitään suurta murrosta tulee sähköautojen takia, ja onhan tässä vielä pari vuosikymmentä aikaa katsella muutosta.
Sanotaan vaikka näin että ainakaan seuraavaan 10 vuoteen ei kannata omaa päätä vaivata moisella pohdiskelulla. Amma…