"Tämä asia kiinnostaa, koska vähintään kerran vuodessa pyyhkäisen Saksan läpi."
Toivottavasti et satu olemaan samanaikaisesti liikenteessä, kun minäkin ajelen sielä vuosittain.
TeeCee:
Ensimmäiseksi tulee mieleen että keksit omasta päästäsi ikäviä piirteitä kuskeille jotka noudattavat nopeusrajoituksia siksi, että joudut heidän vuokseen usein ikäviin liikennetilanteisiin. Jos näin on, niin voisiko olla mahdollista e…
Herbert:
Kuluttaja hakee tiettyjä ominaisuuksia. Tällöin kiinnostavampaa on se, löytyykö ne 20 vai 70 k:n autosta.
Duster olisi ollut ehdottomasti kiinnostava osallistuja.
Väitätkö tosissasi, että jokapojalla on varaa 70 k:n autoon? Äl…
Herbert:
Olen samaa mieltä tuosta, mutta olihan kuitenkin 12 katumaasturin otos aika kattava ja testinäkin melkoinen. Jatkossa eri hintaluokan kalustoa voisi entistä enemmän sekoittaa. Hintaa kiinnostavampi ryhmän valintaperuste on esim. auton ko…
NHB:
Vaikka Golfissa on samaa ulkonäköä edeltävien sukupolviensa kanssa, niin voisi olla menekki aika heikkoa, jos tänä päivänä yritettäisiin myydä ensimmäisen korimallin GOlfia. Olennaistahan tässä ei ole se muoto, vaan tekninen kehitys.
…
Penteles:
Tulevana CR-V:n omistajana kiinnosti uusin TUV-katsastusraportti.
CR-V:n sijoitukset olivat seuraavat:
2-3 v. sija 34/132
4-5 v. sija 52/121
6-7 v. sija 16/107
8-9 v. sija 13/87
Mitä sijoitukset kertovat? Mitä vanhempi auto …
Manual:
liitu2:Merkkifanaattisuus on sairaus todellakin.
Miksi? En puhuisi fanaattisuudesta vaan uskollisuudesta. En minäkään vaihda HIFK:iä Jokereihin, vaikka joskus joukkueen esitykset eivät miellyttäisikään. Tai vaimoa. Sinä lienet kuin t…
Ajattelija2013:
Nimenomaan uskon asioita minun osaltani, koska mitään tarkkoja lukuja tai tietoja minulla ei ole. Ongelmia on aivan varmasti ollut, mutta joissain keskusteluissa väitetään, että lähes jokainen DSG/TSI hajoaa ennen kuin on 100.000 …
Ajattelija2013:
Mutta jos nyt unohdetaan tämä Audi-BMW keskustelu, niin mielenkiintoista on, että Golf on taas myynyt todella paljon. Esitin jo aikaisemmin kysymyksen, mutta kysynpä taas, että jos ongelmia todella olisi niin paljon kuin väitet…
mecanica:
Ylivoimaisin automalli?
Mikä mahtaa olla ylivoimaisin automalli ja miltä vuodelta, kun summataan yhteen vertailumenestys, menestyminen laatu/kestävyys/vähävikaisuus ym. vertailuissa, menestyminen kolaritesteissä jne.
Mitä te oikei…
Bugracer:
Vielä nostaisin mukaan täällä hyljeksityn VW Golfin sen vuoksi, että auto on aidosti suosittu malli myös rapakon toisella puolella ja huomattavasti esim Corollaa edistyksellisempi kautta aikojen. Mallistosta löytyy myös eri gti mall…
Ryne:
Tämä olisi paras:
-Alfan muotoilu
-Volvon penkit
-koottu japanissa ja japanilaiset
-bensa/hybrid tekniikka (mieluiten 2,5 tai isompi bensakone)
-denson sähköosat
-ei väylä ohjattuja sähkölaitteita
-4-veto
Tähän vielä B…
Trumppa:
Vedän kyllä nyt täysin muistista. Hyvä että joku korjaa. Esim. Tuo Spitfire kaljakorit allaan oli hieno, ei korjaus mutta täydennys.
Muistaakseni lahnaskodat tai tutummin vesipöhöt olivat Skoda 440:n edeltäjiä. 440 kehittyi sitten Octav…
mhj:
Toivottavasti ette pahastu.
En ole varma oliko tarkoitus lähteä tarinoimaan vain muistellen vuosien taa. Hyvinkin olen voinut väärinymmärtää.
Olen koettanut pysytelllä poissa tuosta Googlen taikasauvasta.
Miten vaan ihan mukavahan on …
mhj:
Ei ollut kovinkaan montaa merkkiä valittavissa noina aikoina ja
länsiautoja vielä vähemmän. Liekö ollut monella Skodan valinta siksi, ettei se nyt sentäs venäläinen ollut.
Octavia oli hyvinkin tuttu auto noina aikoina.
Oliko jommassa kum…
Herbert:
Sehän se onkin. Kaikki automatisoituu, kohta edes kaukovaloja ei tarvitse itse vaihtaa kun auto tekee sen puolesta. Mutta takavalot pitää tunnelissa, sateella, hämärässä yms. olosuhteissa muistaa itse laittaa päälle. Omissa autossani 80-…
CS2800:
MMS: Olisiko niin, että nämä ekohörhöt ja "ajomukavuutta" kaipaavat kuskit luulevat pystyvänsä vaikuttamaan mielipiteisiin. Ei kyllä onnistu, kyllä järkevä kuski AINA VALITSEE NASTAT.
Itse asiassa turvallisuushörhöjen vuoksi itse tu…
740 GLE:
Ei mullakaan ole 740:ssa ollut parkkitutkan kanssa ongelmia, mutta olisi kiva kuulla yllä olevilta myös se, missä autoissa nuo anturit kestävät
Corollia olivatten, mutta anturien valmistajaa en tiedä.
Kahdessa edellisessä kiesissä oli lisävarusteiset peruutustutkat, ei ongelmia. Yhteensä lähemmäs 180 tkm tuli noilla ajeltua, tosin reilun viiden vuoden sisään, eli aika ei ehtinyt kummassakaan tekemään tepposiaan.
Nykyisessä peruutuskamera, jonka…
NHB:
viltteri valjami:Eikö auto voi olla premiumia, jos sillä ei ole maineikas pitkähistoriainen nimi?
Totta kai voi olla. Esimerkkejäkin on monia. Yksi sellainen on Lexus. Ihan helppoa ei ole kuitenkaan hinnoitella tuntematonta merkkiä pre…
Böpi:
Lankomiehellä oli 2000-luvun alussa vajaa 400 tkm aj. 520 BMW -84 ja oli todella yllätys kuinka hiljainen ja tasaisesti liikkuva se oli niillä kilometreillä ja vuosilla. Silloin ymmärsin jotain laadusta. Kaikki oli erittäin siistiä.
…
Trumppa:
Muistaakseni joskus 60-luvulla Peugeot mainosti 404 mallin dieselversiotaan lähes bensakoneen suorituskyvyllä. Oli hieman vaikea uskoa. Siitä sittenkin tuli tämä kunnon kone jota monet autonvalmistajat käyttivät.
Muistini mu…
NHB:
Trumppa:Siis tarkoitin sitä perusmersua 220D.
Vuosikymmen ja sylinterien määrän vastaavuus Laureliin ei oikein osu.
Taisi Nissani olla aika paljon halvempi kuin vaikkapa (W123 tai 124) MB 200D? Karuja traktorejahan nuo olivat k…
viltteri valjami:
Mahdollisimman pitkään, ja kun noista premium-luokan autoista on ollut puhetta, niin minulle se tarkoittaa, että kaikki on tehty hyvin, myös ja varsinkin ruosteenesto.
http://www.vibilagare.se/reportage/dold-rost-hotar-au…
920:sta ei ole kokemusta, mutta 800 oli vähän aikaa käytössä työnantajan tarjoamana. Melko nopeasti totesin, että Windows-käyttis ei totisesti ole mikään hääppöinen systeemi vielä ainakaan. Ostin sitten omalla rahalla Sampan, ja onhan Android tällai…