odotetun näköinen. Noista muodoista on silti paha nähdä, onko ruuma niin jumalaton kuin vois olettaa. Kuten sanottu, takatiloista vois vähän napata kontin hyväksi. Eipä se tila tietysti haittaa, mutta takapenkillä alkaa tulla jo orpo olo.
Lisätään tähän samaan porukkaan vielä otsikon mukaiset ajoneuvot.
Moottoritiellä pakut ovat alkaneet sujuvasti liittyä ylinopeutta ajavan henkilöautoletkan mukaan. Jos vauhtia on vaikka 130 uudet pakut ajavat +30 ja vanhat +50. Tämäkään ei tunn…
Saapa nähdä, miten tietullien kanssa lopulta käy.
Ainakin jossakin vaiheessa Tukholmalaiset olivat melko tyytyväisiä, kun ruuhkat hiukan helpottivat maksujen ansiosta. Alussa maksuja tietysti vastustettiin verisesti.
Omalla kohdallani tuli…
Jees... Se pointti oli siinä, että ajoin oikeaa kaistaa ja heti Kehä I liittymäkaistan alettua autoja alkoi mennä molemmilta puolin ohi. Asian voi todeta helposti jokaisena arkiaamuna ennen puuroutunutta ruuhkaa.
Ajan edelleen "alennettua" nope…
Totuttelin tuossa loppukesästä tiukempiin nopeusrajoituksiin. Kehä I ja III välissä Hämeenlinnanväylällä kaikki menivät ohi, vaikka todellinen nopeus oli 90 km/h kahdeksankympin alueella.
Jos homman meinaa aloittaa tiukasti ja todella valvoa no…
Vihdoinkin tuo hutunkeitto loppui ja asia saatiin päätökseen. SInällään varsin mielenkiintoista seurattavaa: Miten GM oikoo ongelmansa ilman Euroopan lonkeroita ja miten sopimusvalmistaja alkaa pelata volyymimerkin kanssa.
Ketjun alkuosassa on veikkailtu Astran pärjäämistä Golfiin nähden, mutta mielenkiintoisempaa on nähdä, miten se suhtautuu Insigniaan.
Insignia sai salama-alun, Vuoden auto ja sitä rataa. Kuitenkin tällä hetkellä auto on Suomessa sijalla 19., va…
sjvirt:
Jos tilastoihin on luottamista, kelvolliseksi todettuja halpiksia ei rekisteröity viime kuussa ainuttakaan ja syyskuussakin vain kolme.
Jos automyyjän puheisiin on luottaminen, niin Alton kysyntä yllätti maahantuojan täysin ja kok…
Pitkästä aikaa mielenkiintoinen avaus.
Vähiten arvailuja TM:n kulutusmittauksissa on noissa tasaisen nopeuden kulutuksissa. Niissä autolla on ajettu tyynellä ilmalla vaaterissa olevaa tietä, joten tuloksien pitäisi olla melko hyvin vertailukelp…
Vähän Burgracerin kannassa siinä mielessä, että harva uskaltaa olla autoon tyytyväinen, jos itse pitää siitä. Auton täytyy olla jees myös lähipiirin mielestä.
Jos ei välitä autoista pennin jeniä, miksei ostaisi halvinta oman laatutason täyttävä…
Tuo ikäluokka vielä onkin aidosti freesiä ja omaa uusia ajatuksia. Mutta heillä ei Suomessa ikäluokkana ole rahaa, eikä siten juuri vaikutusta automarkkinoihin. Tuossa kolmen kympin tietämissä tulee perhe ja taantumus. Kun kuuntelee vuoden lapsen hu…
Gallup näyttää tuottaneen aika samanlaisia tuloksia kuin lähipiirin tuttujenkin jutut. Tuo erojen tasoittuminen vs. 80-luku tulee melkein jokaisen suusta. Ja niin se varmaan onkin.
Aihe kiinnostaa itseäkin, sillä mersumiehet tuntuvat nykyisin laantuneen aika paljon. Vielä kunnon nokivasaroiden aikana aatteen palo tuntui kirkkaammalta.
Vikojen osalta ollaan varmaan menty hiukan parempaan, sillä säästökuuri osien laadussa o…
Jep,
Se voitti noin vuosi sitten tehdyn vertailun.
Ja Citroenhan tämän vertailun voitti, mutta Dacia pärjäsi silti, vaikka oli selvä altavastaaja hinnan puolesta.
En olisi etukäteen veikannut.
Miehet ovat kuin lehtipuhaltimia: pitävät kovaa ääntä ja päästävät kuumaa ilmaa.
Mut viesti on kai siinä, että täytyy olla sentään jotain, että joku pahastuu. Kyllähän koko ajan joku pieksee suutaan, muttei siihen reagoida, koska sanojalla ei o…
Nämä kyselytutkimukset...
Jo tutkimuksen tekemisessä on paljon virhemahdollisuuksia, otanta, kysymyksen asettelu, ...
Sitten tuossa tyytyväisyydessä vaikuttaa aika paljon odotustaso. Jos maine on huono ja hommaan on lähdetty riskillä, mutt…
Tuo käytettynä ostaminen on ihan hyvä pointti. Itse olen käyttänyt juuri tuota kakkosauton (ja välillä ykkösautonkin)kohdalla, eli olen ostanut ikähaarukassa 4 - 8v hyljeksittyjä malleja. Henkilökohtaisesti merkit ovat olleet Ford ja Opel tilanteest…
Noissa 27 sivun sepustuksissa taisi olla sekin pointti, että Volvo oli edullisin myös vertailuun mukaan laskettavilla varusteilla. Perusautoja ei ollut vertailussa yhtään, mutta Volvo oli lähimpänä Momentum-tason perusvarustelua. Muilla saattoi olla…
Asiaa on selvitetty sivulla 27 Kunnolliset varusteet alkaen. Autoihin on läiskitty lisähintaisia varusteita haarukassa 5000 ja 12000 euroa. Näistä osa on jouduttu ottamaan mukaan arvosteluun, koska ne väitämättä siihen vaikuttavat (lisähintaiset pyö…
No juu... Kyllä nuo kuulopuheet aika lähellä olivat.
Suomessa ajettiin 2008 pyöreästi 45 biljoonaa henkilöautokilometriä. Jos kulutus tuolla matkalla olisi i MiEVin kaupunkikulutuksen luokkaa, eli 200 Wh/km, koko sähköpotti olisi 9 terawattitun…
Jos hommaa lähtee purkamaan siitä, mitä nykyautoille tehdään huollossa.
Tällöin huomaa, että jäljelle jää läjä tarkistuksia. Suodattimista jäljelle taitaa jäädä vain sisäilman suodatin. Nestepuolella jarruneste taitaa tulla ensimmäisenä vaihtoo…
Noihin legendoihin sen verran, että Suomessa henkilöautoliikenteen hoitaminen sähköllä nostaisi sähkönkulutusta luokkaa 10 prosenttia. Tai jotain sellaista muistan lukeneeni.
Oletuksena taitaa olla se, että kuljetaan tuollaisia Mitsun tapaisill…
Jees ja litkuista tarvitaan vielä jäähdytysnestettä, jos on nestejäähdytetty moottori. Akkupuolella on myös nestejäähdytystä, mutta se lienee poistumassa.
Tuo pointti öljyttömyydestä on hyvä, sillä öljyä kuluu kuitenkin jonkun verran autoissa. …
No niin... Nyt sitten i MiEV olikin jo pienessä ensitestissä. Heräsikö ajatuksia? Toimintamatka näyttäisi olevan kaupungissa aika odotetun kaltainen lupauksiin nähden.