Puppetmaster

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Kyllä joukkoliikenne on kokeiltu. Siksi olenkin automies.
  • Lainaus:18.04.2005 klo 12:04 TeeCee kirjoitti SKP: ” Kummallisinta on, että useimmissa poliisiautoissa on vielä nastat alla.” Sama juttu ambulansseilla ja paloautojen johtoautoilla. Mikähän ihme siinä on? Tätä mysteeriä ei ihmisäly kykene ratkaise…
  • commodore: Viimeistelyssähän Tesla jää eurooppalaisille(ja Lexukselle ja Infinitille) kakkoseksi, mutta suorituskyky Teslalla on huima ja varmasti monelle tämän hintaluokan asiakkaalle se on jollain tavalla merkittävä juttu, uskoisin. …
  • Lainaus:25.04.2005 klo 22:13 Anders-Simo kirjoitti On jo aikakin päästä dieseleistä, sillä - ne eivät lähde talvella käyntiin - ne pöllyttävät syöpää aiheuttavia partikkeleita ilmaan - ne pitävät ronklottavaa ääntä - ne haisevat pahalta - ne o…
  • Täällä on Nissan -miehenä jo hetken odotettu Infinitiä kädet hiessä. Varaa ei minulla ole likimainkaan moiseen, mutta silti on hienoa, että saadaan tännekin. Yhden G35:sen olenkin tien päällä nähnyt joskus viime tai toissa vuonna. G35 on uuden ke…
  • Lainaus:11.08.2005 klo 18:02 Tietäjä kirjoitti Eikös se auto ollut Ford GT? GT40 on se vanhempi malli 60-luvulta jonka mallimerkintä tuli siitä 40:n tuuman korkeudesta. Kyllä se juurikin näin on.
  • Lainaus:23.08.2005 klo 21:32 emma79 kirjoitti Juu kiitoksia vaan tiedosta! Lisäksi löysin kuvia Volkswagenin Cross foxista, joka kyllä kolahti heti ensi näkemältä! Onkohan malli ihan vain näyttelykamaa... Kyllä Cross Fox ihan myyntimalli on…
  • Jos ei vielä ole selvinnyt, niin kyllä se vaan sumuvalon johto on se yksi "ylimääräinen". Auton sumuvalo kiertää rasian kautta, ja sen tosiaan pitäisi autosta sammua, milloin kärry on perässä. Jos se nyt ei sammu, on se kytkin viallinen. Usein …
  • Sellaisenkin uutuuden näin tässä kerran, kuin laitteen, joka sijoitetaan moottoritilaan, ja kytketään lämmittimen johdon väliin. Se sitten "haistelee" konehuoneen lämpötilaa, ja pätkii virtaa sen perusteella. Jos nyt oikein muistan. Tampereen Käyt…
  • Aika yössä ovat Kuningaskuluttajan tyypitkin eläneet jos eivät tienneet osan nesteistä olevan etanolipohjaisia... Tiedä haittavaikutuksista sitten, mutta itse en enää etanolipohjaisia osta. En ainakaan itse ole mitään haittoja käytöstä huomannut, v…
  • Joskus vuosia sitten olikin TM:ssä laaja valovertailu. Muistaakseni sadan auton valot. Ei muuta kuin kirjoittamaan toimitukselle, että nyt tarvittaisiin uusi.
  • Ei ole kokemuksia, mutta kuulostaa siltä, että saattaisi olla ihan softabugi. Siispä merkkiliikkeestä kyselemään, saattaa selvitä pelkästään ajamalla uudet softat sisään. Oletan siis, että Uudessa Octaviassa on pyyhkijät väylässä. [Puppetmast…
  • Heijastimet ovat todella arat, eikä sitä peilipintaa todellakaan ole niissä paksusti. Mutta jos saat umpiot auki, voi niitä yrittää puhdistaa. Itse juuri putsasin vanhan Volvon umpiot. Olivat vuosien saatossa menneet sellaisiksi harmaan karheiksi. …
  • Tästähän autojen virittelystä innostuneet ovat keskustelleet vilkkaasti. Itse olen sitä mieltä, että sinällään bensiinin oktaaniluvun kasvattaminen ei hyödytä mitään moottorissa, joka ei normaalilla bensalla nakuta, ellei moottorin säätöjä muuteta …
  • Nokialaisissa, ainakin Hakkis 4:sissa on ollut kuulemma ainakin alkuun nastojen kiinnipysymisongelmia. Osassa pysyy hyvin, osasta irtoaa. Näin olen kuullut. Yksi uusi pari hakkiksia saatiin Nokialta takuuna, kun lähti luvattomasti nastoja.
  • Itse tietenkin, ei siitä kannata todellakaan kenellekään maksaa. Ja vaihdan edestä taakse. Paremmat aina taakse, takavedolla kun ajelen. Muutoin en anna minkäänlaista arvoa tuolle "paremmat taakse" -ohjeelle, eli jos etuvedolla ajaisin, niin parem…
  • Faijalla on ollut viime kesästä BMW 530d E39 -01 ja siinä on sitten hiljainen auto. Jaksaa hämmästyttää joka kerta kun sen ratissa on. Muutenkin mainio peli. Eikä uusi E60 muistaakseni hävennyt melussa tuolle vanhemmalle. E39 oli muistaakseni ensie…
  • Takarenkaissa (GY UG400) ei yhden yhtä nastaa jäljellä, etukumeissa ehkä yhteensä parikymmentä (Hakkis 2). Koko 185/65R15. Muutama talvi ajettu molemmilla. Pintaa olisi vaikka kuinka, mutta nastoja ei. Tallissa GY UG400 -kumit, joissa pintaa 7 mm j…
  • TM on tullut vuodesta -94, eli kymmenvuotiaasta. Hetkinen taisinpa olla vielä yhdeksän ensimmäisen numeron kolahtaessa laatikkoon.
  • Lainaus:15.02.2005 klo 20:21 MatLog kirjoitti Etu- ja takavedon paremmuudesta on kiistelty ainakin 60 vuotta - tuskin täällä mitään uutta tulee keskusteluun. Pari juttua kuitenkin: 1) Sekä BMW että Daimler-Benz haluavat aluevaltauksia myös etuve…
  • Oranssi ja punainen lienevät parhaat, punertava valohan haittaa vähiten hämäränäköä. BMW käyttää oranssia mittarivalaistusta käsittääkseni juuri tästä syystä. Perinteisestä vihreästä en pidä lainkaan, ei ole kovin häävi lukea minun silmääni ja näyt…
  • Tervetuloa aikaan, kun hiilidioksidipäästölukema on markkinointivaltti... Eivät ne uusissa autoissa pidä kovinkaan hyvin paikkaansa nuo ilmoitetut kulutukset. Enkä kyllä keksi, miksi VW olisi tässä sen totuudenmukaisempi? Ei se sen kummoisempi …
  • No eipä sinne kellokytkintä ole ihan helppo laittaa, oli siellä minkälainen pistoke tahansa. Se kun ei pyöri ennen kuin se säteilylämmitinkin saa sähköä. Se tarttis joka ilta ruuvailla menemään päälle sitten vaikka tunnin päästä siitä kun sähköä alk…
  • Lainaus:07.01.2007 klo 11:27 MaNi80 kirjoitti Vastaanpa tähän jo vanhentuneeseen aiheeseen. Minulla 1.9 tdi vm.99 Audi A4. Kuluttaa rauhallisessa matka-ajossa alle 5 litraa. Kestää lämmitä noin 8 km sinne 90 asteeseen. Lämpöä -muutama aste. Lämpöä …
  • Sateella saattavat loppuunkuluneet kitkarenkaat olla todella liukkaat, jos nyt eivät muutenkaan kesärenkaat ole. Itse en ole harrastanut talvikumien loppuunajoa kesällä, mutta isäukon Bemariin jotenkin jäivät Contin kitkat pyörimään taakse kevääll…
  • Tätä ollaan kanssa joskus pohdittu. Ilmeisesti pakoputki on suunniteltu yleensä tien puolelle, ettei tule kaasut niin suoraan jalankulkijoiden nenään. Nykyautoista ei kyllä niin väkeviä kaasuja tule, että tuolla merkitystä olisi, mutta liekö entisa…
  • 5000 km välein olen nuo litkut vaihtanut, kuten huolto-ohjelmakin kehoittaa. Täyssynteettistä, talvella 5W-50 ja kesäisin 10W-60. Ainakaan niin paljoa ei 300 tkm ajettu turbo-Nissan öljyä syö, että tikusta mitään tuolla välillä huomaisi, vaikka väl…
  • Nissan 200SX Turbo -90 About 300 tkm takana, mutta se ei menoa haittaa.
  • Faijalla on 2001 530d, ajettu jotain 230 tkm. Käsilaatikolla. Kiva moottori. Turboa ei ole tarvinnut uusia. Joku polttoainepumppu sieltä kerran hyytyi. Liekö siirtopumppu tai jokin. Kunnossa ollessaan ajettavuudeltaan ihan älyttömän hyvä auto. Mu…
  • Jarrut, kuten todettu aiemminkin, pysyvät kunnossa käyttämällä niitä. Myös takajarrujen mäntien ja tappien jumiminen vähenee, kun edes välillä jarruttaa niin, että takanakin ihan oikeasti tapahtuu jotain. Ja lämpimän tallin ruostuttamisessa levyje…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
0 aloitettua keskustelua
31 viestiä
0 ×   0 ×