Vuoden turhin keskustelu.
Mikään, mikä käy kaupaksi ja on kannattava valmistaa, ei ole turhaa. Ei turkit, kalliit autot tms.
Huvittavinta koko turhakkeiden valinnassa ja valittamisessa on se, että lähes poikkeuksetta turhakkeeksi mainittu on kalli…
Minua on ihmetyttänyt aina ajoasennot, tarkemmin sanottuna puutteelliset säädöt. Etäisyyssäätö ulottuu lähes poikkeuksetta kaukaa vielä kauemmaksi. Penkki kyllä kulkee joka suuntaan, mutta ne ratin säädöt. Yleensä rattia ei saa säädettyä riittävän l…
Tuskinpa siitä mitään opitaan. Syksyllä sitä ei edes kukaan enää muista.
Ainoa asia mikä on varmaa, on se, että syy onnettomuuksiin ei ollut huonossa kelissä ja olosuhteissa, vaan kuljettajissa.
Ehkä kolarista tuomion saavat kuitenkin jotakin oppi…
Ei herra isä sentään. Kuinka tyhmiä ihmiset oikein voivat olla. Miten ihmeessä talvi, ja liukas keli muka voi yllättää ?!! Eihän Suomessa tule talvi kuin joka vuosi puoleksi vuotta ja samaan aikaan !! Mitä liikkuu sellaisen kuskin päässä, joka ajaa …
Suomessa on paskat tiet, se on tietty. Paskalle tielle tarvitaan hyvä auto. Sellainen, joka on suunniteltu ajettavaksi muuallakin, kuin Saksan autobahnilla kahta sataa. On muutamia karvaita kokemuksia niin ratin takaa kuin karttamiehen penkiltäkin n…
Niin, miksi pitää verrata kalleimpiin maihin ? Verratkaa vaikka jenkkeihin, missä polttoaineen verotus on sentään siedettävä !! Euroopassa ei järkevää verotusta olekaan. Ainoa järkeenkäypä verottaja lienee tasaprosenttisella tuloverotuksellaan Viro…
Minulla on tehokkaampi, ja halvempi konsti :
Aja rajoitusten mukaan, ja pysäköi sinne missä se on sallittua. Pysäköintimaksun maksaminenkin on tehokas ja varma keino välttyä parkkisakolta.
Lainaus:19.01.2005 klo 10:00 jalkkis kirjoitti
Lainaus:18.01.2005 klo 14:14 pkj kirjoitti
Pahaa on siinä, että auton toivoisi olevan HYVÄ ajettava, eikä kivikova, jäykkä ja epämukava kolistin, jossa ajo-ominaisuuksista ei ole tietoakaan. Rata-auto…
Lainaus:17.01.2005 klo 16:43 Rattimies kirjoitti
Mitä pahaa siinä on, jos auto on oikeasti urheilullinen ajettava? Tai siinä, että autolehti tuosta ominaisuudesta kertoo? Urheilullisuudella tarkoitettaneen sitä, että auto ei kallistele pahasti, hal…
Ajaa ne rekat Lapissakin. Risteyksiin ja mäkiin voitaisiin laittaa hiekkaa.
Suuri osa kuskeista on niin idiootteja, että on kelistä huolimatta pakko painaa juuri sitä vauhtia, ja mieluusti vähän yli, mitä merkissä lukee. Kýllä nekin oppivat, kunhan…
Ihmetyttää vain, kuin pohjoisen miehet pysyy tiellä ollenkaan, kerta siellä teitä ei suolata. Entä tuleeko meistä etelän kuskeista pohjoiseen ajaessa parempia kuskeja, ja taas kotiin palatessa ajotaito ruostuu...
Teiden suolaus on vihonviimeistä to…
Mitähän järkeä siinä sitten on ?!! Kaikille sama raja, vaikka 0,2. Siihen kestää vielä nielaista ruuan kanssa yhden tuopin, ellei millään pysty vettä tai maitoa juomaan.
Sen sijaan uusille kuljettajille joku merkki takalasiin. Nopeutta ei tarvitse …
Naurettavinta sumuvalojen laittoman käytön puolustajien jankutuksessa on, ettei kukaan pysty esittämään ainoatakaan järjellistä syytä lainrikkomiselleen ja toisten häikäsylleen. Puolustajat lähinnä kivenkovaan väittävät näkevänsä paremmin sumuvalot …
Lainaus:08.12.2004 klo 11:47 Saint kirjoitti
Jos joku tahtoo käyttää sumuvaloja päivällä näyttääkseen "coolimmalta" tai käyttääkseen niitä status symbolina, niin siitä vaan. En nyt kommentoi sitä, miltä se näyttää - jokainen tehköön omat johtopäätö…
Yhtään syytä ei ole olemassa, miksi sumuvaloja pitäisi käyttää, muutoin kuin lumipyryssä, kovassa vesisateessa tms.
Sen sijaan syitä, miksi ei pidä käyttää löytyy useampia, tässä muutama:
- joitakin ne saattavat häikäistä
- näkyvyys kauemmaksi he…
Lainaus:02.12.2004 klo 14:42 misar kirjoitti
Aina oikeassa kirjoitti asiaa!
Miten oli ennen kuin Ranskalaiset saivat jyrättyä eurooppalaisen säännön ettei puolivaloja saa kahdentaa. Ennen puolivaloilla oli jotain käyttöä, nykyäänhän ne ovat lähinn…
Ei sillä väliä, mistä etanoli tuodaan, vai tislataanko itse. Jos autot joskus viinalla kulkee, niin tankkaajaa tuskin kiinnostaa mistä menovesi on lähtöisin. Ainoa mikä tankaajaa kiinnostaa on hinta, ja sillekään ei mitään voi. Mikään polttoaine ei …
Ei ole montaa kertaa sellaista keliä ollut, että sumareista olisi hyötyä. Käytännössä turhat vehkeet. Yhden käden sormilla on laskettavissa ne kerrat, kun olen sumareita käyttänyt. Lisäksi on niin naurettavan näköistä, kun keulalla palaa valoja kuin…
Suomalaiset vain eivät osaa käyttäytyä liikenteessä. Suomalainen ajaa tai kävelee, millä nyt sitten liikkuukin, liikenteessä kuin ketään muita ei olisi olemassakaan.
Palasin vastikään amerikasta, ja voi poijjaat kuulkaa oli mukava ajaa autolla, kun…
Huvittava testi jälleen. Ei sanallakaan hauskuudesta ja suorituskyvystä, toki verrokkien moottoreilla niistä ei paljoa sanottavaa kyllä löydykään...
Ei noin vaatimattomilla moottoreilla varustetuista autoista kivoja ajettavia saa millään, joten…
Kyllä on automainonta, ja hankinta hulluksi mennyt, kun tärkeimmät argumentit tuntuu olevan autoilun koko ajatuksen ja hauskuuden kannalta täysin epäolennaiset co2 päästöt. Ennen korostettiin oikeasti merkityksellisiä asioita, kuten teho ja moottori…
AkiK:
Anders-Simo:Noinhan se maailma taitaa mennä. Mutta vielä löytyy meitä jääriä, joiden mielestä autossa täytyy olla vähintään V6 ja mieluiten V8. Ja tietenkin bensalla! Sitä äänten sulolaulua! Siihen eivät sähköautot, dieselit, neloset sun mu…
Suomi on niin pieni markkina-alue, että mitään suuria panostuksia ei tänne kenenkään kannata tehdä. Lisäksi Suomen typerä verojärjestelmä pitää huolen siitä, että noita "parempia" autoja myydään täällä todella vähän. Nekin vähän jotain dieseleitä.
…
Syyei ole amerikkalaisessa (typerässä vai ei, riippuu katsantokannasta) oikeusjärjestelmässä, vaan jälleen kerran mediassa, joka tyypilliseen tapaansa on tehnyt kärpäsestä härkäsen.
Kunpa markkinoilta löytyisi arkeen sopiva, mukava, näyttävä ja tehokas auto, jonka hintalapussa ei komeile kerrostalokaksion hinta. Tai löytyisihän näitä, ilman Suomen naurettavaa autoverotusta.
Esim. MB:n 63AMG-mallit.
Myös minulla on syyni isoon bensapataan, ennen, nyt. Tulevaisuus epävarma, kiitos älyttömän verouudistuksen.
Ensinnäkin, iso painava vaunu tarvitsee voimakkaan ja ison moottorin, jotta voima piisaa pienillä kierroksilla. Ja toisaalta on mukava,…
JormaL:
Heh, kyllä minä siellä sisällä olin. Valitettavasti se ääni kuului kiihdytettäessä juuri sen verran, että kalkatus erottui. Ulkoääni onkin sitten se varsinainen harmi. Rehellisesti sanottuna, hävettäisi.
Onneksi ei tarvitse tuost…
Jorma L:
Minusta penninvenytys määritelmä sopii huonosti näihin autoihin...
MB:n 4 litran V8 CDI
Audin 4.2 litran V8 TDI
BMW:n 4 litran V8
Itse en ole millään näistä koskaan ajanut, mutta jotain ihmeellistä niissä on kun Saksassa käyvät…
simppa:
Miksi 350hv kahdeksikkoa ei voisi vaihtaa dieseliin? Mielestäni dieselit ovat oikein kilpailukykyisiä koneita samantehoisiin bensoihin verratuna.
Siksi, että dieseli ei vain vedä millään vertoja. Ei suorituskyvyssä, ei käyttöominai…