235+255

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • petos: muistanko oikein että jokin aika sitten uudistunut mazda6 on kevyempi kuin edeltäjä..? En tiedä, mutta melko kevyt se kuitenkin on. TM 2/2008 koeajossa ollut 2-litrainen bensamoottorinen sedan painoi 1395kg, jota voi pitää hyvänä lukem…
  • simppa: Käsittääkseni tuo edelleenkin kevyempi kuin S-sarjalainen tai 7-sarjalainen. 7-sarjan omapainot (http://www.bmw.fi mukaan) 740i 1935kg ja 740d 1950kg. A8 omapainot TM:n mukaan 4.2 FSI 1910kg ja 4.2TDI 2070 kg. Eli ainakin tässä valoss…
  • Tähän liittyen sattui uusimman TM:n Audi A8 -jutussa silmään se aika tavanomainen hehkutus "painonhallinnasta" ja alumiinikorin keveydestä. Omapainot näytti kuitenkin huitelevan jossain 1900 kg suunnalla, ellen nyt ihan väärin muista. Eikös sam…
  • Lada Niva? Vai ehkä joku Suzuki? Pieni ja ketterä kuitenkin.
  • Hiilipäästö: Termostaatti taas ei tiedä tätä, vaan mittaa vain moottorista tulevan nesteen lämpötilaa. Vanhemmissakin Bemareissa on jossain määrin sähköinen termostaatti. Voikohan tämä vaikuttaa tähän mitään? Lainaus http://bimmer.roadfl…
  • Hiilipäästö: Tässä voikin sitten pohtia ideaalisen lämmityksen toimintaa. Moottorin kannalta olisi parasta päästää moottori mahdollisimman nopeasti mahdollisimman lämpimäksi eikä lainkaan lämmittää matkustamoa. Kun moottori on sitten lopullisessa…
  • Hiilipäästö: Kun lämpötila on noin -20 'C, sähköiseen moottorilämppäriin menee noin 1 kWh (pari tuntia). Ainakin Defan "säteilylämmittimen" suositukset puhuvat pitemmän lämmitysajan puolesta jos pakkasta on -20°C. Itse lämmitän kotona 2,5 - 4…
  • mikkot: Itäauton piirteitä octaviassa?? No tarkoittaisko sitä, että se on pitäny muotoilla tahallaan rumaksi, jotta Audi/VW kävis myös kaupaksi...?
  • kulkuepeli: Esim. Yetin kokonaispaino on suurempi kuin Priuksen, vaikka pituus ja akseliväli ovat selvästi lyhyemmät. Eikö suuri kokonaispaino ole vain etu, omapainojahan tulisi verrata jos halutaan kritisoida auton massaa.
  • Penteles: Mukavuuteen liittyen lisäisin yhden mittauksen lämmityslaitevertailuun ja se on puhallinmelu suurimmalla nopeudella. Erittäin hyvä idea. Itse olen aika allerginen puhallinmelullekin, enkä käytännössä koskaan pidä puhallinta 2/3 teho…
  • BoxerDiesel: Taas BMW:n lippulaiva sai sellaiset adjektiivit, että ois voinut luulla kuskin kuvailevan jotain Citroenia? Mikä BMW:lle on tullut? Vai onko testaajat olleet niin kuutamolla, etteivät ole nähneet metsää puilta, tuskin? Erittäin h…
  • Warcraft: BMW:n talvikulutus on vain 19,7 ja kun siihen lisätään kaupunkiajo päälle niin ollaan lähes 30 litran lukemiin. Ei talvikulutus, vaan kylmäkulutus. Ja eikös se mitattu kulutus olla nimenomaan EU-kaupunkisykli dynamometrillä ajettuna…
  • kulkuepeli: Onkohan penkinlämmittimen teho ihan aikuisten oikeasti jollekin yksi autonvalinnan kriteeri? Ei valinnan, mutta kyllä sitä osaa arvostaa jos välillä ajaa autolla jossa järkevästi toimivaa lämmitintä ei ole. kulkuepeli: Its…
  • TC05: Ja muuten omassa Corollassani ei taatusti ole Priusta parempia istuinlämmittimiä, mutta siinäkin parissa minuutissa ahterilla on turhan lämmintä minun makuuni, joten jää käyttämättä. Lämmitysteho ja lämmön jakautuminen ovat tietysti iha…
  • GTAm: testin kalleimmat autot? Jep, 43k€ Priukseen ei ole muusta hienosta tekniikasta huolimatta riittänyt kunnon istuinlämmitystä. EDIT: Vähän hassua myös, että tekstissä TM ihmettelee, miten paljon Opel, Seat ja Skoda kärsivät "leveist…
  • Vain kahdessa autossa asiallisesti toteutettu istuinlämmitin: BMW & MB. Syystä tai toisesta ei ollut enää grafiikkaan laitettu kiihdytystuloksia luistonesto ja ajonvakautus poiskytkettyä, että olisi nähnyt takavetojen todellisen tuloksen. T…
  • Pauli Petteri: Kertoisitko lisää tuosta joukkokanteesta? Eiköhän tuo koske 3-litran dieseleissä olleita imusarjan "pyörreläppiä" jotka irtoilee ja rikkoo koneen.
  • Ryne: -Neliveto "maasturikin" voi olla kevytkin. Itsellä 1100kg. Ei ilmeisesti tämä kun kevyempi: http://ekoake.autoalanverkkopalvelu.fi/tietosivu.asp?hk=37637 Ryne: -Kulutus on taatusti pienempi kuin missään takaveto bemussa tai mers…
  • Herbert: Jos siviililiikenteestä puhutaan, minä en muista koskaan ajaneeni autoa, joka ei täytä mikahe:n ilmoittamia vaatimuksia hyvälle ajettavuudelle. Minä olen, useinkin. Viimeisenä pari-kolme viikkoa vuokralla ollut Kia Carens, sitä ennen…
  • Major: Pitkälle talvimatkalle kaikkein mieluiten lähtisin isolla SUV:lla, sillä kuten maastovälitys jo aikaisemmin totesi, niin massa tuo tukevuutta menoon. Silloin ei sohjo tai kertynyt lumi vie autoa niin pahasti kuin kevyttä kinneriä. Tuo …
  • Jeepman: Nytkin meille on tänne pohjolaan suotu taas perinteiset kunnon talvikelit joten meno on makeaa päivästä toiseen Samaa voi kyllä sanoa, vaikka ehkä eri syystä, takavedostakin näillä tämänhetken keleillä.
  • Anders-Simo: Mutta pettymyksekseni olen havainnut, että halvin bensakone maksaa 60 000 euroa! Niin, halvin bensakone = ainoa bensakone tällä hetkellä eli juurikin tuo xDrive28i A.
  • Tänään kävin ajaan X1 xDrive28i A:n. Uutta lunta pukannut yöllä kohtuulliset 8-10 cm ja pakkasta oli vain muutama aste eli oli mitä mainioin koeajosää nelivedolle. Tarjolla ois toki ollut myös 335xiA Coupé, mutta halusin testata vielä tollasta viime…
  • Ei noista Castrolin Edge-öljyistä ole kyllä tarvinnut ikinä tuollaisia hintoja maksaa. Kts. vaikka http://lsvoitelu.shop.wosbee.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=EDGE530
  • happohui: - Teho 63kW, suurin vääntö 132Nm/3800 r/min, kiihtyvyys (0-100) 12,1 s, huippunopeus 177 km/h - Kulutus 5,9 l, CO2 139 g/km happohui: - viimeistään 2011 testiauton moottori korvautuu 1.2 TSI:llä, jolla pienempi kulutus/päästöt j…
  • Pari lyhyttä kommenttia alkuperäiseen listaan: 1. Kännykän käyttö on pistänyt itselläkin silmään. Tuntuu että on harvassa ne raskaan liikenteen kuljettajat jotka eivät aja kännykkä korvalla. Eikö näissä autoissa todellakaan ole HF-laitteita? …
  • Ekasta tulee vaan mieleen että eihän sitä ajamaan opi kuin ajamalla. Automaattivaihteinen auto vois olla myös aika kätevä.
  • En aja paljain ajoin, mutta kenkien vaikutus poljintuntumaan on kyllä suuri, ja siksi en tykkää ajaa paksu tai jäykkäpohjaisilla kengillä. Kiinnostaiskin kokeilla miten Vibram FiveFingers tms. "paljasjalkakengät" sopis ajamiseen.
  • Olet oikeassa siinä, että en ajanut kaistalla tarpeeksi oikeassa reunassa. Varsinaista vaaraa poliisi ei tuossa aiheuttanut, mutta melkoisen yllärin mulle ja vaimokin pelästyi. Ihmettelin lähinnä vain sireenin huonoa kuuluvuutta autoihin verrat…
  • Kyllä poliisi tutki mulla vähäpätöisemmänkin asian kun se oli riittävästi dokumentoitu ja toistuva ongelma naapurin osalta.
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
23 aloitettua keskustelua
805 viestiä
0 ×   0 ×