Aina joku ottaa asiakseen verrata Lapin suolaamattomiin teihin.
Otetaan nyt kerran vielä nämä perusasiat. Suolaa käytetään vain tarpeeseen. Tarve syntyy kahdesta tekijästä yhdessä: suuri liikennemäärä ja nollan vaiheilla keikkuva keli.
"Nopeudet kyllä laskisivat ilman suolaa, mutta niin laskisi myös ympäristön kuormitus, joka on mielestäni tärkeämpää kuin muutama ihmishenki."
-lähdetään nyt siitä ajatuksesta, että kyseessä olisi nimenomaan oman lapsesi henki...
Suolaamisessa ei e…
Suolaus on kieltämättä ympäristörikos.
Toivottavasti suolalle löydetään nopeasti korvaava aine. Sitä ennen on suolaus kuitenkin ainoa vaihtoehto. Esim tämänpäiväinen myräkkä muuttuu liikenteen alla ensiksi järkyttävän liukkaaksi (kävellen ei siellä…
Lainaus:05.07.2007 klo 23:51 kenesis kirjoitti
Passat voitti jo viime vuonna premium-autojen vertailun. Näiden tulosten valossa myös Avensis, Mondeo ja Accord on premium-autojen valioluokkaa.
Tuohan on tunnettu ja tunnustettu tosiasia.
Lainaus:05.07.2007 klo 22:07 BlueCar kirjoitti
Aika yllättävä tulos ja varsinkin Avensiksen voitto yhdessä Passatin kanssa oli yllätys. Samaten yllätys oli, että Accord arvioitiin yhtä hyväksi Mondeon kanssa.
Melkoista pilkunviilaamista.
Ei…
Tuli tuossa luetuksi Hesaria; budjettiin on kuulemma myönnetty varoja Kirkkonummi-Kauklahti-välin muuttamisesta moottoritieksi. Eiköhän kyseessä kuitenkin ole kyseisen välin muuttaminen nelikaistaiseksi.
Lainaus:10.06.2007 klo 02:49 carchild kirjoitti
minkä vaan muun lehden vertailua samoista vehkeistä lukee, voi todeta että loppujärjestys on ollu lähes poikkeuksetta päinvastainen
Voisitko ystävällisesti luetella ne vertailutestit, joissa Kia…
Lainaus:10.05.2007 klo 13:25 Simppa- kirjoitti
Vahvistuu vaan käsitykseni, että Golf on totaalisen ryötöhinnoiteltu Suomessa...
Miten se nyt niin ryöstöhinnoiteltu voi olla kun se päihittää vertailussa kilpailijansa?
Lainaus:04.07.2007 klo 19:13 American Muscle kirjoitti
miksi vouhotetaan että kaikissa autoissa pitäisi olla luistonesto? Eikö ennemmin ihmisten pitäisi osata ajaa
Miten tuon ajotaidon jokaiselle (miljardille kuskille joka tilanteeseen) hankk…
Lainaus:24.01.2007 klo 18:50 Rampe2 kirjoitti
Ihmettelen tuota kohkaamista C30 vuoksi! Sama kuin kohkattaisiin, jos esim Bemarin 1-sarjasta tehtäisiin kaksiovinen ja epäkäytännöllisempi versio. Kaiken huippu on se, että nähdään aivan uutena automal…
Asiasta en mitään tiedä, mutta eikö tuollainen vuosimalliajattelu ole jo jäänyt taka-alalle. Uudistuksia tehdään tarpeen mukaan ympäri vuoden ja eivätkä suuremmatkaan tuotantolinjauudistukset noudata enää perinteistä kesäseisokkiaikataulua.
Lainaus:10.01.2007 klo 22:06 Putput kirjoitti
Niinhän sitä on aina ennenkin sanottu että NYT tuleekin M3selle haastaja, mutta miten sitten aina käykään... Ei siihen teho riitä.
Voitko täsmentää?
Lainaus:24.06.2007 klo 14:25 MMS kirjoitti
Olen samaa mieltä, että Auto-Bild on autolehtien "seiska" kuten ennen viestisi muokkausta sanoit. Samaa voi kait sanoa "ajovalo-netistä ym samantasoisista "testeistä" niistä löytyy jokaiselle lähinnä omia …
Lainaus:14.06.2007 klo 15:27 VTEC kirjoitti
Ei tämä väittely ole missään vaiheessa objektiivista. Jos olisi, ei tätä palstaa lukisi kukaan
Itse ajan tämän hintaluokan autolla ja kyllähän se tunnepuolelle menee, ei tässä mitään järkeä ole Samantas…
Lainaus:14.06.2007 klo 09:44 MMS kirjoitti
Niin, miksiköhän autosta maksetaan noin 40000 euroa, kun saisi parillakympillä yhtähyvin toimivan kulkineen?
Olisiko vakuuttavia esimerkkitapauksia?
[quote title="14.06.2007 klo 09:44 MMS kirjoitti"…
Lainaus:14.06.2007 klo 00:00 MMS kirjoitti
monella suomalaisella on varaa valita kulkineensa ajattelettamatta hintaa.
Sen nk. "statusarvo" premimerkkeihin ei riitä
Montakohan tuo "moni suomalainen" mahtaneekaan olla (firmat erikseen)
h…
Lainaus:09.05.2007 klo 23:21 Putput kirjoitti
Tuo kertookin siitä kuinka yksin olet määritelmiesi kanssa.
Kuinkas tärkeää tässä on hakea yleispätevää määritelmää? Ja onko se edes mahdollista? Mikä on sinun tarkka määritelmäsi?
Lainaus:08.06.2007 klo 00:49 A-utoilija kirjoitti
Eivät premiumit mitään mullistavaa tarjoakaan
Oikeastaan on turha puhua kovin suureen ääneen jostain premiumista
Itse koen, että premiumeista aletaan puhua
Mihin tuota käsitettä tarvitaan?
Lainaus:01.06.2007 klo 18:36 Putput kirjoitti
mistä puhut, mitä tarkoitat?
Mietin vain tuota kilpailutilannetta lahden tällä puolella:
Volvo V70 D5A 53000 euroa
BMW 320dAT 53000 euroa
BMW 525dAT 69000 euroa
Lainaus:25.05.2007 klo 19:50 XWD kirjoitti
...riittäisikö eväitä pärjätä... matkaa on vielä... eväät eivät aivan riitä...
Volvo: 2.4 53300e
BMW: 3.0 68910e
Lainaus:30.05.2007 klo 01:04 Putput kirjoitti
Jos käyttä lainauksia niin silloin yrittää sanoa niillä jotakin.
Ei välttämättä.
Monelta on muuten jäänyt huomaamatta, että Volvo oli tuossa vertailussa toiseksi paras.
Nimimerkki vaihtelee keskustelupalstalta toiselle, mutta sama "autoista ymmärtämättömälle" käsittämätön jargoni jatkuu. Valtavasti sanoja ilman sisältöä.
Lainaus:19.05.2007 klo 02:06 Putput kirjoitti
täysin erilaisia autoja että vähän outoa niit…
Lainaus:20.05.2007 klo 00:08 Kalle Kehveli kirjoitti
nuo teholukemat muuten tulevat VW-konsernin tulevaan 2-litraiseen common rail dieseliin
Todistaa sen että kellään ei ole mahdollisuutta tekniseen etumatkaan. Moottoriteho on markkinalähtöi…
Lainaus:19.05.2007 klo 05:52 Jan79 kirjoitti
Onko muuten jotain varmempaa tietoa että Ykköseen olisi tulossa vielä tehokkaampaa dieseliä tarjolle????
Tokihan aikanaan tulee, mutta eiköhän tämä nykyinen (204hv, 400Nm) riitä vielä pitkäksi aika…
Lainaus:17.05.2007 klo 16:11 Jan79 kirjoitti
No joo.. ja sekaan soppaan täytyy heittää vielä 177 hevosvoimainen Toyota Auris..
Pistetään soppa kiehumaan... Nissan Qashqai (37930 euroa) olisi nelivetoinen poikamiehen unelma.