Homeros

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Style66: GT:n sisaren kulutusta moitittiin korkeahkoksi, mutta pari numeroa aiemmin täsmälleen samoihin kulutuksii yltävää Civic 1.8i kehuttiin taloudelliseksi. No oli kyllä muutenkin niin läpeensä epäneutraali tuo BRZ:n koeajo että harvoi…
  • Se, että ottaa autonvalinnan kriteeriksi jonkin pyöreän luvun epästandardeja tehoyksiköitä, ei nyt vaan ole oikein järkiperuste. Jos auto sattuu kulkemaan paremmin sillä 150-heppaisella turbolla kuin 200-heppaisella vaparilla, niin kannattaako hirtt…
  • Kun tuon 508 THP:n mittaustuloksia katsoo, niin allekirjoittaneen on vaikea nähdä miksi kukaan tarvitsee perheautoon tuon tehokkaampaa konetta. N. 9 sekuntia sekä 0-100 että 60-120. Ja silti 80km/h kulutus 5 litraa bensaa satasella, varmasti aika pa…
  • Tunnen kokemusperäistä sympatiaa japanilaisia kohtaan, mutta tuosta joukosta Pösö on kiinnostavin. Vaikka taaskin kokemusperäisesti Peugeot karmii. Tuolle 1.6 bensaturbolle mitattiin TM:ssä sen näköiset kulutuslukemat, että nimenomaan sillä kon…
  • Niinpä. Ja miksi ei Peugeot 308? Sen olisi vieläpä saanut manuaalilaatikolla tuon sitikan robotin sijaan.
  • AkiK: Kyllä minun autoni käy huollossa 30 tkm välein, eikä se edes ole Volkkari. Miksi Volkkari ei voisi niin tehdä? Kyllä se voisi. Mutta ei tee.
  • Kyllä tuo volkkarien 30tkm huoltovälin käyttäminen arvosteluperusteena on suoraan sanottuna kusetusta, minkä tietenkin TM:n toimituskin hyvin tietää. Eli kuka tässä nyt sitten kusettaa ja ketä... Ocu Scout pumpparidieselillä pyysi ekaa huoltoa …
  • AkiK: Makuasia tuo tilakysymyskin ilmeisesti on. Minusta tuon autoluokan takapenkit eivät sovellu aikuisen matkustukseen kuin tilapäisesti. Sedanmallien konttikokokin on aika olematon. Mutta sellaiselle joka tilaa ei tarvitse ovat hyviä a…
  • AkiK: Kovin ahdas se Lexus kyllä käytännössä on. Mitat eivät tietysti aina kerro mitään tilan käytettävyydestä. Siihen vaikuttavat penkit, ovet ja monet muut asiat. Sinänsä kyllä aika teoreettista tämä keskustelu, koska mikään noista autoi…
  • AkiK: Ei S/V60 sen ahtaampi ole kuin muutkaan luokkansa edustajat, aika lailla samaa sarjaa C-Mersun, 3-sarjan ja A4:n kanssa. Voidaan tietysti halkoa hiuksia ykkössenteistä, mutta mittaerot menevät ristiin noissa kaikissa ja mitään tilaihmei…
  • S60:n ohjauksesta en sano mitään kun en ole itse kokenut, mutta alusta näyttäisi toimivan aika hyvin AMS:n testien mukaan. Ilman kuormaa Volvo meni BMW:tä ja MB:tä kovemmilla vauhdeilla nuo AMS:n väistöt.
  • Tuli tänään luettua tuo AMS:n dieselvertailu. Volvon kulutus ei ollut kauhean paha, sen pystyy vielä selittämään suuremmalla painolla (mutta mitä sillä ekstrapainolla on saavutettu?). Sen sijaan kulkua uupuu turhan paljon. 0-180 välillä eroa kymmene…
  • On kaksi asiaa, jotka VAG-konserni on tehnyt paremmin kuin kukaan muu: konsernin halki menevä autojen modulaarinen rakenne ja kustannustehokas massaräätälöinti. Kumpikaan ei ole tekninen innovaatio, vaan teknistaloudellinen. Väittäisin, että suurint…
  • Melkoisen vanhaan ketjuun menee, mutta menköön. Mulle alkaa kanssa oikeesti piisaamaan nämä TM:n talvikauden autoesitteet. Lehden informaatioarvo autojen suhteen on hyvin lähellä nollaa lukuunottamatta talvivertailua. Koeajo, jossa ei ole mitat…
  • Kumpikohan on suurempi turvallisuusuhka: se ettei auto sudi kiihdyttäessä vai se että autolla ajetaan säännöllisesti vasten ajonvakautusta? Ensinmainittua näytetään edelleen käytettävän argumenttina nelivetoa vastaan ja jälkimmäistä argumenttina vaj…
  • Mikä tässä on näin vaikeaa? Koitan ajaa kaikki mutkat läpi ilman merkittäviä luistoja. Kun on tosi liukasta, niin kaksivetoisella tulee silti aika usein eteen mutkia tai risteyksiä, joissa vetoa on jossain vaiheessa aavistuksen liikaa -> vetävän …
  • GTamv: missäs ne sun faktat on? jos halutaan ajaa mutkaan ilman minkäänlaista luistoa niin ei se neliveto mitään tietääkseni auta. Kyllä se kuule on niin, että kun mutkassa painaa kaasua niin pito saattaa järkkyä. Kokeile, jos et usko. Ku…
  • GTamv: älä nyt jauha skeidaa Okei. Kyllä tuolla argumentoinnilla on nyt osoitettu että mähän olin ihan väärässä. Sori.
  • Poikittain ajaminen noin yleensäkin ja varsinkin nelivetoisella luistossa räppääminen kuuluu jonnekin ihan muualle kuin yleiseen liikennöintiin. Turvallisuudesta ja tuollaisesta ajamisesta ei kannata puhua samassa ketjussa.
  • GTamv: ihan samalla tavalla se nelivetokin alkaa luistamaaan mutkassa, kaasulla sitäkin pitää ajaa, jos et osaa voi auto hyvinkin puskea lepikkoon No ei ala. Samalla vauhdilla, samalla kaasunkäytöllä neliveto menee ilman sutimista ja…
  • Nelivedon edut tulee itselläni esiin tietenkin liikkeellelähdöissä ja mäennousussa, mutta myös mutkaisella tiellä. Kaksivetoisella tulee esim. 50-rajoituksisella mökkitiellä annettua aika useinkin sen verran liikaa kaasua mutkassa, että vetävä pää a…
  • Jos ajaminen tapahtuu aina kaksivetoisen vetopidon rajoissa, niin neliveto ei ole yhtään turvallisempi. Neliveto tuo lisää turvallisuutta siinä mielessä, että se ei ole liukkaalla yhtä herkkä virheelliselle kaasunkäytölle. Vetopidon raja ei tule nel…
  • On tullut ajettua koko talvi aika tasaisesti ristiin etu-, taka- ja nelivetoautoilla. Takavedolla on tarvinnut kahdesti ottaa mäen nousu uusiksi, muilla ei mitään ongelmia. Mutta kyllä nelivedon täydellisessä rauhallisuudessa ja eleettömyydessä on j…
  • Simpalle on ilmeisen turha kertoa faktoja, koska ne on kaikki jo luettu brittiläisistä autolehdestä, mutta vielä kerran: vilkaise joskus niiden 0-xxx -lukemien sijaan jotain muutakin. Ne kun eivät ole ihan kaikille kaikki kaikessa. Selailin tuo…
  • simppa: Kokemukseni IS Lexuksesta rajoittuu kahteen koeajoon. Toinen IS 220d ja toinen IS 250. Dieseliä ajoin suht pitkän lenkin. Pari päivää aikaisemmin ajossa oli ollut saman teholuokan 520d, ja kyllä silloin jo tuntui ettei siellä pellin a…
  • Simppa tykkää kovasti puhua lukemiensa numeroiden pohjalta pohtimatta asiaa sen pidemmälle. Olen nähnyt tuosta "surkeasta" Lexuksen 2,2-dieselistä riittävän monta dynotulosta voidakseni kertoa, että se tuottaa tehoa 170-175 heppaa ja vääntöä 405-420…
  • Hauskaa! Lexus on ihan selvästi massamerkki, jonka autot ei kelpaa kenellekään mihinkään tarpeeseen. Best of both worlds, you euro lovers.
  • Tuosta profiilikuvasta muuten tuli väistämättä mieleen nykyinen IS. On käytännössä yksi yhteen, paitsi tietysti hiukka venytetty. http://www.lexusshow.info/wp-content/uploads/lexus_is_250_sports_concept_images_001-4e07345ec34b2.jpg Onko om…
  • Muuten oikein hyvä, eikä edes mitään kopiointia, mutta keulassa tuo ylemmän ritilän laidoille tehty korotettu pokkaus ja vielä kromikorostuksin ei sovi kokonaisuuteen. Turhaa aggressiivisuutta muuten kliinissä autossa.
  • Melumittauksiin ei ole olemassa yleisesti vakiintunutta mittaustapaa. Siksi mittaustuloksia ei kannata vertailla kuin maksimissaan saman mittaavan tahon tekeminä, mieluiten samalla kertaa tehtyinä (vertailutesti). Mittarin kalibroinnit, sijoittelut,…
Default Avatar
Jäsen 05.12.2014 alkaen
0 aloitettua keskustelua
40 viestiä
0 ×   0 ×