Tuo sopiva nopeus on vallan psykologinen asia. Jos ajaa satasen tiellä ilman kärryä kahdeksaakymppiä, pidetään ajajaa pahimman laatuisena tien tukkeena ja alinopeutta junnavana ja hänet toivotetaan hornan kuuseen. Kun perässä on kärry, ei kahdeksanp…
Kiertoliittymään saapumisen ja poistumisen vilkutussäännöt ovat selvät. Ovatko säännöt samat myös pyöräilijälle, joka ajaa kiertoliittymää reunustavaa kevyen liikenteen väylää? Pitääkö pyöräilijän siis näyttää suuntamerkkiä oikealle poistuessaan lii…
Tämä ei varsinaisesti liity Insigniaan, vaan TM - testeihin yleensä. Tietääkö kukaan, miten TM:n toimitus mittaa talvella polttoaineenkulutuksen moottoritienopeudella 112 km/h, kuten Insignian tuoreessa 25.2.2009 ajetussa testissä? Eiväthän arvostet…
Käsittämätöntä, miksi Q5:n kaksilitraista dieseliä ei saa automaattina. Voiman pitäisi riittää, esimerkkejä on muilta valmistajilta. Ja miksi isompi diesel tuon kokoiseen on kolmilitrainen. 2,7 olisi taloudellisempi ja varmasti tarpeeksi vahva.
Metsähaka:
Esim. jos Lahdenväylällä ajaa 120 vasenta kaistaa, niin muut jyrää yli!
Ei tarvitse antaa muiden kohelluksen vaikuttaa omaan ajamiseen. Rajoitusten noudattaminen tai jopa "alinopeudella" ajaminen ei oikeasti ole vaikeata…
Jos halutaan tehdä taloudellinen auto, miksi ihmeessä sen pitää kulkea kahtasataa? Teknisen satsauksen voisi mieluummin kohdistaa taloudellisuuteen. 120 km/h huippunopeus riittää kaikissa olosuhteissa ja silloin energiansäästössä on todella mahdolli…