740 GLE

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • @HybridRules kirjoitti: Onko EAK vastaavaa asennekasvatusta vai teknisten taitojen kehittämistä? Riippuu EAK:sta, ja niitä on hyvinkin erilaisia. En edes tunne alaa kovin hyvin muuten kuin itselleni saamani avun osalta. Olen osallistunut …
  • Onnittelut Kumppanille. Sait minut motivoiduksi kirjoittamaan niin pitkän vastauksen, ettei TM keskustelupalsta suostunut nielemään kaikkea kerralla, joten jouduin pätkäisemään kahteen osaan. Tässä loput: Radiomainosta vapaasti lainaten: "Liia…
  • @Kumppani kirjoitti: Tuhansien? Saattaa olla kymmenentuhattakin, en ole varma? Kyse on nopeasta väistöstä, joita tulee ratakierrosten lisäksi harjoitelluksi autiolla tiellä eri nopeuksilla pujotellen jatkuvasti. Vapaalla tiellä voi väiste…
  • @Kumppani kirjoitti: Herbert: Itse olen käyttänyt rinnastusta urheiluun, mutta työturvallisuus on yhtä hyvä nimike. Ehkä sikäli parempikin, että töitä jatkuvasti tehdään ilman, että sitä erityisesti harjoitellaan. Työtur…
  • @Kumppani kirjoitti: Kourallista? Pyydät pysymään asiallisena, mutta sallit itsellesi ison pensselin maalauksia. En usko omistavani sinulle sopivaa pensseliä, koska nostaessani yhden yksittäistapauksen miljoonan kilometrin matkalta sinä t…
  • @HybridRules kirjoitti: Minä olen lueskellut TM:n palstaa vasta puolisentoista vuotta. Voisitko uudestaan jonkin esimerkin kertoa EAK:n autoa koskevista opeista? Mistä mahtavat kouluttajat saavan osaamisensa, parhaiden parhailtako, vai kenellä ma…
  • Kirjoitat niin paljon asiatonta, että vastaan vain suurimpiin virheisiin (asenteesi ohella): @Kumppani kirjoitti: Vai oikein käsikirjoitukset. Vaan kun liikennetilanteet eivät ole luokitteluja Kerro tuo viranomaiselle, joka luokitte…
  • @Herbert kirjoitti: Oma lukunsa on ennakointi ja käsittelytaidot. Tätä ei pidä vesittää sillä, että huippu-urheilija treenaa päivittäin ja vastuullinen ratinkääntäjä satunnaisesti. Ero niihin, jotka eivät harjoittele ollenkaan on silti suuri. …
  • @Kumppani kirjoitti: Minä tarkoitin sitä, ettei kokemus, tai kova treeni poista tuuria - ei edes urheilusuorituksessa. Huippusuorituksia treeneissä tehnyt urheilija tyrii kisassa ihan yhtä lailla. Seisot malliesimerkkinä fatalistisesta "k…
  • @Kumppani kirjoitti: Miten niin tarkoittaa, ikään kuin yksinomaisesti? Se tarkoittaa täsmälleen sitä mitä sanoinkin, eli että ilman tietoista harjoittelua ei saa kokemusta havoin toistuvista tilanteista. Sinun ratkaisusi oli se ajoh…
  • Pyöräilijä nopeampana väistää on hyvä ohje "yhteiskäyttöpoluilla", mutta viikonlopun ajoleirin perusteella näyttää olevan vähän vaikeasti toteutettavissa, koska suurin osa patikoijista väistää jo kaukaa. Sitä en tosin voi tietää, tekevätkö he näin v…
  • Tuo jousilautanen, joka ei ota kiinni katkennutta jousta näyttäisi olevan se BMW:n erikoisuus, jossa se poikkeaa muista, eikä edukseen. Eihän näillä normaalisti ole muuta merkitystä kuin yksittäinen pamaus, jonka jälkeen hetken ihmettelyn jälkeen ja…
  • Juuri tätä tarkoitinkin. Toivotaan toki, että hyvä onnesi jatkuu. Mutta vastauksesi tarkoittaa, että ilman tietoista harjoittelua et ole vielä saanut mitään kokemusta yhden eniten kuolonkolareita aiheuttavan huonon tapahtumaketjun purkamiseen, jos s…
  • @_Quu kirjoitti: kohtaamisonnettomuuksilla ei sekuntikellolla vältetä. Tämä on hyvä esimerkki riskistä, jota moni ei kohtaa ikinä, mutta jonka seuraukset ovat yleensä kohtalokkaat silloin onneksi harvoin kun nalli napsahtaa. Minä olen …
  • @_Quu kirjoitti: Kyllä minun mielestä voidaan sanoa yleensä opitaan (välimatkat ilman sekuntikelloa) ja osataan kun ajosuorite on 40 614 miljoonaa autokilometriä. Näennäisesti saamme harjoitusta hyvinkin paljon, mutta vaikka kilometrit mi…
  • @_Quu kirjoitti: Kyllä sitä yleensä opitaan persetuntumalta tilanteen ja nopeuden vaativiin välimatkoihin. Ei opita ja opittua ei muisteta. Meistä jokainen osaa ajaa omalla kaistalla ja väistää risteävän tien liikennettä. Siitä huolima…
  • Itse olen niin uusi maastopyöräilijä, etten osaa verrata vanhoihin perinteisiin, enkä ole kovin monessa maastopyöräilykohteessa edes käynyt? Mutta sinakin Syötteellä ja Hossassa on siinä mielessä eri meininki, että pyöräilyreitit on sellaisiksi e…
  • Ensimmäinen, mutta toivottavasti ei viimeinen Syötteen kierros uudella pyörällä on nyt takana, ja meno vain paranee. WTB Ranger 2.8" renkaan aiempaa 29'eria (Vittoria Barzo) parempi pito, Big Honzon minulle sopivat välitykset ja SRAMin täsmälline…
  • Onkohan ohittamisesta tulossa katoava luonnonvara? Eilen mökille tullessa kiinnitti huomiota pari Bemaria, joista toinen ajoi selvästi minua nopeammin, ja toinen hieman nopeammin ilmeisesti aika tarkasti puuttumiskynnyksen rajoilla. Ei siinä mitään,…
  • Rahaa tuollaisella on vaikea tehdä, joten paras vastaus löytyy siitä, mitä auto omistajalleen merkitsee. Jos auto säilyy, hyvin varustellut isomoottoriset yksilöt ovat harrasteautoina yleensä arvostetuimpia, mutta sekään ei riitä perusteeksi polt…
  • Meillä Rouva ohjeisti lapsia ostamaan kunnolliset kodinkoneet ja alleviivasi kehotustaan lahjoittamalla vanhan mutta yhä toimivan pesutornin nuoremmalle tämän muuttaessa omaan huusholliinsa. Sekä uudet saman saksalaisvalmistajan koneet että vanha…
  • Mikä auto? Onko sähköinen huoltoloki ajan tasalla?
  • Tuohon vielä takaveto, niin minä tilaan yhden 😀
  • @HybridRules kirjoitti: Miksi ajaisi kesätkin talvirenkailla? Renkaan vaihdon vaivan/kustannuksen välttämiseksikö? Muiden motiiveja en tiedä, mutta itse harkitsin tätä varmistaakseni, ettei tule houkutusta säästää väärässä paikassa ja aja…
  • @tracktest kirjoitti: Vääränlainen rengas on turvallisuusriski. Painoin peukkua, koska kirjoitit asiaa. Ei tässä ole mitään epäselvää. Mutta asioiden mittasuhteet vaan ovat sellaiset, että jos kitkarengas märällä tiellä +10 asteessa on…
  • @Lukija31722 kirjoitti: Kitkarenkaat ovat paljon, paljon paremmat nastarenkaiden korvaajat, kuin kesärenkaiden. Tästä olen eri mieltä, koska kesällä keli vaihtelee vähemmän ja hitaammin. Jos kitkarenkaita on pakko sietää, niin vähemmän ha…
  • Bah! Raiseritanko saapui, istuu paikalleen nätisti, ja on jokseenkin saman korkuinen kuin "Kona Raiser Handlebar", jonka tarkkoja speksejä ei kerrota. Muoto ihan eri, mutta lopputulos muuten sama kuin ennenkin, mutta nyt tiedän lähtökohdan tarkal…
  • @M880 kirjoitti: nopeusrajoitus ei ole mikään absoluuttinen turvallisuusraja kumpaankaan suuntaan. Auton kuljettajan näkökulmasta asia on useimmiten näin, mutta täysi yleispätevyys vaatii poikkeuksen hitaille nopeuksille. Vaikka nopeud…
  • En näe yhtään syytä, miksi kitkarenkaiden käyttöä kesällä pitäisi paheksua, kieltämisestä puhumattakaan. Kesä on helpoin keli, minkä talvirengas koskaan näkee. Siksi renkaalla jolla on selvinnyt talvesta selviää kesästä vielä paremmin. Kävi it…
  • Edellisen 29erin kolautin kapealla polulla ensin kevyesti oikean kahvan pään puun kylkeen, ja heti perään vielä syvemmälle vasemmalle ryteiköön ennen kuin ehdin sanoa "mukkelismakkelis". Metsäisillä neulaspoluilla leveä tanko tuntuu häiritsevän kaik…
Default Avatar
Jäsen 11.12.2014 alkaen
18 aloitettua keskustelua
2592 viestiä
0 ×   20 ×