740 GLE2

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Rape: Suolattu tie imee ajovalojen tehon ja myös likaa lasit ja valot. Siis selvä turvallisuusriski. Myöskin se sohjo, jota suolasta ja lumesta syntyy on pahin mahdollinen keli, sohjoliirto on siis pahin mahdollinen "olotila" renkaan ja tien väl…
  • Ajattelija2013: jos nastoista luovuttaisiin, niin sepelin ja suolan määrää lisättäisiin vain entisestään, mikä vain pahentaisi ongelmia. Tämän vuoksi vastustan nastakieltoa/-veroa. +1. Olen valmis vaihtamaan kitkoihin saman tien, jos sen…
  • Miten niin pian? Jos kolahtaa, BMW Assist, MBrace, GM OnStar ja Volvo OnCall soittavat autofirman palvelukseskukseen, josta tarpeen mukaan lähtee häly aluehälytyskeskukseen kolahduksen koordinaattien kera. Osa näistä jo myös Suomessa. eCa…
  • Quu..: Mitä kyttäämistä, liikennevalvontaa vai mitä? Ainakin minä ottaisin mieluummin liikennevalvontaa kuin tekniikkapornoa. Motoristina koen liikenneympäristöni paranevan sitä enemmän mitä enemmän todellista valvontaa on. Juuri sen vuo…
  • Herbert: Tuota:Mielestäni haja-asutusalueilla asuvat saavat ansiotonta hyötyä alemmista asumiskustannuksista, jota pitäisi jotenkin verotuksella tasata. Asumisen hinta muodostuu pääosin markkinalähtöisesti, joten verotuksella ei sitä pidä…
  • Olisin itsekin kirjoittanut vetoomuksen hieman toisin. Kävin silti allekirjoittamassa nykyisenkin tekstin, koska tämä on asia, jossa luottamukseni suomalaiseen poliitikkoon ja hallintoon on nollan alapuolella.
  • SO2001: Käytin autoani viime viikolla katsastuksessa. Läpi meni, joten ajaminen jatkuu. 19 vuotta vanha auto, eikä ruostevaurioita. Jotta niitä ei tulisikaan, aion suihkuttaa kynnyskoteloihin Plastic Padding -kotelonsuoja-ainetta. Poraan lattiama…
  • Viime kesänä ajoin autoa, jota ajaessani tunsin ylpeyttä juuri siitä hienosta autosta, jolla ajan. Egoani hiveli myötäkarvaan tankkaamaan pysähtyessä juttelemaan tullut pariskunta, joka autoani ihaillen kertoi heilläkin aikanaan olleen samanlainen. …
  • Mistä näkee vastauksien yhteenvedon?
  • SO2001: automalleissa ja renkaissa on eroja, joiden seurauksena toinen auto on herkempi lähtemään luistoihin kuin toinen. Veikkaanpa melkein, että erot voivat olla huomattavan suuria. Toisin sanoen jokin auto on liukkaalla kelillä potentiaalisest…
  • SO2001: Mikä on se fysiikan laki, johon perustuu se, että auto lähtee heittelehtimään. Kaarteessa auton kulkusuuntaa muutetaan kääntämällä ohjauspyörää. Jos renkaat eivät pidä, auto ei käänny vaan jatkaa alkuperäiseen kulkusuuntaansa, mikä tarkoi…
  • pete61: 80 luvullahan esimerkiksi oli tilanne, jolloin esim opiskelijoiden ja varusmiesten päiväsakko oli niin pieni, että ylinopeutta kannatti aina ajaa reilusti. Päiväsakko kun oli edullisempi kuin rikemaksu, joka tuolloin määrättiin max 15 km/…
  • Herbert: 740 GLE:En ole täysin vakuuttunut, että pelkkä rajoituksen noudattaminen ilman toisten huomioon ottamista takaisi kohtuullisia turvavälejä? Ei se mitään takaa, mutta olisi jo selkeä parannus. Tarve tuon kaltaiseen temppuiluun vähenee,…
  • Herbert: Tuli siinä vain mieleeni, että kun osaaminen ei riitä siihen, että muut otettaisiin huomioon, olisi syytä aloittaa tilanteen korjaaminen vaikkapa rajoitusten noudattamisesta. Tällöin koko tilannetta ei olisi syntynyt. En ole täysin …
  • baaah, Kiinassa sentään ajetaan kullakin kaistalla samaan suuntaan, eikä Intialaiseen tyyliin liikenneympyröissä lyhintä reittiä vaikka bussilla. Ennakointi ei tosin ole ihan maailmanluokkaa vielä, vaan täysin väistämättä tukkoon menevä risteys pitä…
  • C-Kadett, Golf Diesel. Ensimmäinen oma auto oli heti 80-luvun alussa 1969 Ford 20m 2.3 XL hardtop coupe. Traktorit olivat vain eri vuosikymmeniä miettiessä mieleen tullut erittäin selkeästi parantanut yksityiskohta. Silloin traktorin saatt…
  • mhj: Itse asiassa tilanne on nyt hyvin lähellä 1970-lukua. Nyt kun muistutit, erityiskiitos traktorien ja muiden työkoneiden kuljettajille 70-luvulla traktorin pukilla istui kuskeja, jotka eivät yksinkertaisesti kyenneet hahmottamaan …
  • Ajattelija2013: Enpä kyllä ole itsekään moista havainnut. Yksittäisiä sekopäitä liikenteessä on tietenkin aina ollut, mutta ei mielestäni sen enempää kuin ennenkään. Samaa mieltä. Syksyn aikaan tuli vedetyksi perävaunua pitkin ja poikin …
  • AkiK: Vakuutustilastot on myös hyvin mielenkiintoisia. Niistä paljastuu että tietyt automallit ja niiden kuljettajat vastaavat hyvin suuresta osasta onnettomuuksia. Pitäisikö nämä poistaa liikenteestä, koska riskiryhmä on niin ilmeinen että se nä…
  • SO2001: Jos ajattelutapa olisi toinen, poliisin autoissa olisi "kill switch", jolla pakenevan auton moottorin saisi sammumaan. Mitään takaa-ajoa ei tarvittaisi. Ensimmäisissä on jo, ja pian niitä tulee tännekin: http://www.bmwusa.com/Stand…
  • Tyhjä kuva: Olenko se minä, joka en ymmärrä mistä on kyse, vai onko se joku muu? Eikö kyse ole siitä, että ihmisten kyky selvitä normaaliliikenteessä heikkenee ikääntymisen myötä? Samalla lisääntyy riski heidän aiheuttamistaan onnettomuuksista…
  • Herbert: Osaatko hyödyntää ääreisnäköä ajoneuvon sijainnin suhteen talvisella, kenties sohjoisella tiellä, jossa reunaviivat eivät ole näkyvissä? Minä en osaa. En minäkään. Nyt kun kysyt, huomaan, että tilanne toistuu mökkimatkani viimeisi…
  • green: Euroopan komissio Iäkkäillä kuljettajilla ajokokemus korvaa fyysisiä vajavaisuuksia. Onnettomuusriskiä vähentää myös se, että rattiin tartutaan ehkä vain päivisin tai poutasäällä tai silloin, kun muuta liikennettä on vain vähän. Täällä…
  • Herbert: 740 GLE: Koska pyörä menee sinne, mihin kuljettaja katsoo, ei kannata katsoa niin kauas kuin pystyy näkemään, koska suunta voi silloin olla väärä. Kannattaa mieluummin katsoa juuri kuten Ajohanska kertookin, niin kauas kuin pystyt näkem…
  • green: Ajokoe ei varmasti paranna ketään, mutta se poistaa liikenteestä ne kuljettajat, jotka eivät osaa ajaa. Lääkäri taaseen poistaa ne kuljettajat, jotka ehkä osaavat ajaa, mutta joiden sairaudet ovat vaaraksi liikenteessä. Virhe on sattunu…
  • Herbert: 740 GLE: Oma arvaukseni aloittajaa (ja minua) häiritsevään mutkien oikomiseen on sama, kuin monen muunkin vastaajan, eli välinpitämättömyys. Minusta asiaa on syytä avata perusteellisemmin kuin vain tyytyä selitykseen välinpitämätt…
  • Herbert: Hauska ykstyiskohta on muuten raamattusi sivun 28 kuvassa. Nopeutta on mopoletkalla jyrkähkössä kurvissa 50-60 km/h, mutta etäisyydet toisiinsa pyörän, parin mittaisia. misar tuon selvensikin vain yhden pyörän kuvasarjaksi. Mut…
  • Herbert: Käsite "mahdollisimman kauas" tietysti taas riippuu monesta asiasta. Mutta pidätkö aivan mahdottomana, että monien tapa aloittaa kääntyminen liian aikaisin johtuisi juuri tuon neuvon orjallisesta noudattamisesta? Kun katse on pitkällä ka…
  • Käännöstyöhön osallistuneen tuttavan pyynnöstä osallistuin aikanaan Ajo Hanskassa oppaan käännöstyöhön oikolukemalla käännöksen draftin. Vielä julkaisematon teksti herätti keskustelua työryhmän kesken, mutta suomalainen versio pidettiin silti sangen…
  • Kiitos Herbertille minulta huomaamatta jääneen threadin linkityksestä toisessa keskustelussa sekä misarille ja Rätkättimelle moottoripyörän ajotavan hyvästä kuvauksesta jo ketjun ensimmäisillä sivuilla Oma arvaukseni aloittajaa (ja minua) hä…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
16 aloitettua keskustelua
2403 viestiä
0 ×   1 ×