Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Iku-Turso: Mukavaa on huomata Toyotakuskien (A Tapio & kumppanit) lojaalius Japanilaiselle autojätille. Jos he vielä pystyisivät tunnustamaan, että Toyota on AUTO siinä missä muutkin, olisi se vielä hauskempaa. Luulenpa, että tuon t…
  • AkiK: Ei asiaan tarvita mitään laseja, vain vähän laskutaitoa. Katsastukseen tulleilla Passateilla oli ajettu keskimäärin 24,7% enemmän ja niissä oli 14,7% enemmän vikoja kuin Avensiksissa. Varmaan pystyt jotenkin kääntämään Passati…
  • On varsin mielenkiintoista, kuinka kiivaasti Toyotan ongelmiin ottavat kantaa varsinkin sellaiset, joilla ei itsellään ole Toyotaa. Ilmeisesti he haluavat pönkittää oman autonsa erinomaisuutta toisen kustannuksella. Vai pelkäävätkö he, että vastaant…
  • AkiK: Avensiksella on suunnilleen sama vikaprosentti kuin Passatilla, mutta kilometrejä on Passateilla ajettu keskimäärin 20 tkm enemmän. Pitäisin tuolla perusteella Passattia jopa laadukkaampana kuin Avensista. Onko 4,21 ja 4,83 suunni…
  • Nasse: Pikkuautojen ostajathan ovatkin joko naisia tai muuten vanhoillisia käsityksiltään! Keski-euroopassahan tuo Fabia näkyy myyvän ihan simona! Luulenpa, että isojen autojen ostajat ovat huomattavasti vanhoillisempia kuin pikkuautoje…
  • E2800: Kitkarenkaat ovat ensisijaisesti ekovalinta. TM- talvirengastestistä puuttuu ohiajomelun mittaus (EU-tarrasta löytyy kitkaversion tieto.. ) ja tienkulutusvaikutus (asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä ). Kaksi olennaisimmista asioista jot…
  • Kitkarenkaiden käyttöaikaa pitäisi rajoittaa aivan samalla lailla kuin nastarenkaiden. Kitkat eivät toimi kunnolla kuin lumella. Jäällä ja märällä tiellä ne ovat selvästi huonommat kuin nastat ja kesäkelillä kitkat ovat suorastaan surkeat. Nypityt n…
  • NHB: Priusta näkee takseina sen vuoksi, koska sen käyttäminen on edullista ja auto on osoittautunut luotettavaksi. Tilat, mukavuus tai ajettavuus eivät ole takuulla tuolle valinnalle. Istuin tänään sattumalta Priuksen ja Auriksen takapenkillä.…
  • 235+255: No tarkoittaisko sitä, että se on pitäny muotoilla tahallaan rumaksi, jotta Audi/VW kävis myös kaupaksi...? Ei Octavian muotoilua ehkä nyt ihan rumaksi voi haukkua mutta aika vanhanaikaiseksi ja mitättömäksi kylläkin. Näin se v…
  • slowgear: No Prius näyttää ilmiselvältä 30-luvun Kamm-perältä, eli oliskohan oikea vastaus sitten Octavia? Se on hienoa, että vankkumaton uskosi Octavian moderniin muotoiluun säilyy. Varmaankin uskot myös edelleen 12 suomen mitaliin Van…
  • AkiK: Kannattaa sitten käydä koeistumassa, ennenkuin alkaa väittämään jotain tiloista. Prius on tiloiltaan Golf-luokan auto, vaikka ei farmariakaan mukaan laskisi. Itse asiassa Golf-luokkaan lukeutuva Octavia on jo Priusta suurempi. Jep…
  • NHB: Eipä tule kyllä tuollaisia ajatuksia mieleen kun istuu Priuksen takapenkillä pää olkapään ja katon välissä. Prius on toki ulkomitoiltaan pidempi kuin Golf, mutta se ei vielä paljoa ratkaise. Kyllä tilanne selviää ihan vain koeistumalla…
  • AkiK: Oletko käynyt mittaamassa? Veikkaisin Golf Variantin olevan Priusta suurempi tiloiltaan. Luotan ilmoitettuihin mittoihin, ei ole ollut tarvetta käydä autoliikkeissä mittanauhan kanssa. Nyt puhuttiinkin Golfista, ei Golf Varia…
  • NHB: Priusta nyt on aika ontuvaa verrata Yetin kaltaiseen cross overiin. Pitää myös verrata tiloja eikä ulkomittoja. Esimerkiksi Golf on 10 prosenttia keveämpi kuin Prius. Nuo nyt vaan sattuivat olemaan mukana TM:n talviautovertailussa.…
  • AkiK: Suurin hyötyjä taisi olla Prius, joka vie painoonsa nähden vähän. Tosiasiassa suurimmat hyötyjät olivat BMW ja Mersu. Kummankin kylmäkulutus oli yli kaksinkertainen Priukseen nähden mutta pisteitä tuli suhteessa enemmän. Priu…
  • MMS: Jep,kyllä meitä löytyy,mutta menoveden+päästöveron maksamme itse. Se ei kai ole keneltäkään pois. Kyllä on niin, että valinnan vapaus tapaan liikkua pitää kaikilla olla. Ei nämä ilmastoasiat aikoihin mihkään muutu, siitä kyllä pitävät jen…
  • MMS: Heh, heh vieläkin näköjään löytyy niitä, joille kulutus merkkaa jotain. Itsellä kulutus pyörii 12-17 litran välillä, enkä koe mitenkään pahana. Jos kulutus vaivaa, niin kannattaa siirtyä vaikka potkulautaan. Päästöillä ei ole itselleni m…
  • 235+255: Jep, 43k€ Priukseen ei ole muusta hienosta tekniikasta huolimatta riittänyt kunnon istuinlämmitystä. EDIT: Vähän hassua myös, että tekstissä TM ihmettelee, miten paljon Opel, Seat ja Skoda kärsivät "leveistä" 225-koon renkaistaan k…
  • slowgear: Onko se nyt oikeesti sitten yhtään sen säälittävämpää kuin se, että sinäkin joudut asumaan täällä arktisessa pohjolassa jonkun palmusaaren sijaan ja pistämään talvella turkkia niskaan että tarkenet pakkasessa. On. En joud…
  • Aika säälittävää, jos vielä nykyäänkin joutuu virittelemään maskeja auton keulaan, ettei moottori hajoa: http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2010/02/26/kallis-moottorivaurio-uhkaa-naita-automalleja/20102977/139
  • Audi A1 on käsittääkseni alunperin suunniteltu pääasiassa nuoremmalle asiakaskunnalle. Siksipä herää kysymys, miksi ihmeessä se näyttää lähinnä uneliaalta pappamallilta. Auto on muiden Audien tapaan varmaankin teknisesti laadukas ja ajettavuudeltaan…
  • Polo on kieltämättä ensimmäinen suht modernin näköinen perusauto VW:ltä aikoihin. Vielä kun VW saisi laadun kuntoon, niin sitten se alkaisi olla vakavasti otettava vaihtoehto. Muutama viikko sitten Hesarissa julkaistu Jenkeissä tehty laatututkimus o…
  • SO2001: Edellä esitetty kuvitteellinen koetulos perustuisi siihen, että kun Micra ajaisi perässä, takaa tulevat autot ohittaisivat sen rutiininomaisesti, koska Micra kuuluu ohittaa. Seuraava ohitettava auto olisi Audi tai jokin muu sen perään …
  • tracktest: Omakohtainen kokemus tieltä Volvo-kaahari näkyi peileissä tulevan reippaasti, mutta jäi kiltisti BMW:ni perään ja mentiin ihan sääntöjen sallimissa lukemissa lopun matkaa ennen kuin kääntyi huoltoasemalle. Syytä voinee jokainen miet…
  • E2800: Minun pointtini on se että monella näyttää oleva kuluneita ja/tai vanhoja renkaita autoissaan. He pitänevät renkaitaan ”testivoittajina” siksi että niissä on Liikenneturvan suosittelemat nastat. Myös suurin osa käytössä olevista …
  • kuruma: Mielenkiintoista on, että viiden vuoden takainen testivoittaja nastarengas Hakkapeliitta 5 häviää jo selvästi uudelle Hakkapeliitta R2 kitkarenkaalle. Jos ei nyt uskalla kokeilla kitkoja, miten uskalsi viisi vuotta sitten ajaa testivoi…
  • zoso: Ei tuo muuta sitä tosiasiaa, että märällä asvaltilla Goodyear-kitka pysähtyi huomattavasti nopeammin kuin Nokian-nasta. Ja märkää keliä on (ainakin viime talvena oli) huomattavasti enemmän kuin jääkeliä. Olisihan se aika ihmeellis…
  • zoso: Mutta jos vain jarrutuspidolla on väliä, otetaan seuraavat lukemat TM-vertailun testivoittajista: ABS-jarrutus jäällä Nokian-nasta 34,1 m - Goodyear-kitka 39,4 m Ero Nokian-nastarenkaiden hyväksi 5,3 m Talvella kuitenkin usein aj…
  • E2800: Tänään näin Helsingissä jo ensimmäisen auton nastarenkailla. Kaikkihan eivät ajele pelkästään etelässä, vaan joku saattaa lähteä sieltä ihan lappiinkin saakka, niin uskomattomalta kuin se joidenkin mielestä kuulostaakin. Pohjois-…
  • Arto Nissi: Tuo väite, että nastat tekisivät jäänpinnan kitkoille sopivaksi ei pidä alkuunsakkaan paikkaansa. Minä olen vuosikymmenien ajan ajanut yöllä, kun tienpinnat ovat jäätyneet ja nastoilla liikkuvat ovat nukkumassa ei ole kuin rekkoja …
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
2 aloitettua keskustelua
193 viestiä
0 ×   0 ×