Newey

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Nämä Nurren nopeat aikakierrokset ovat aivan täyttä höpönlöpöä, yleinen vitsi siellä testaavien autonvalmistajien insinöörien keskuudessa. Aikoja voisi vertailla ainoastaan jos rataolosuhteet, renkaat, paino, polttoaine ja mootorikartta jne. olisi t…
  • Ainoa fiksu tapa verottaa päästöjä on mielestäni polttoaineiden hinta. Kiinteä maksu moottorin litratilavuuden mukaan tms. yhdistelyjen oletettujen päästöjen mukaan on täyttä rahastusta, verotulojen maksimointiyritystä. Päästöjä syntyy kulutetun …
  • nastaterroristi: Herbert:Newey:Voi jotenkin alustavasti ymmärtää miksi kahdeksamkympin nopeuksissa moinen mälli on käynyt, edelläajava pysähdyksissä tulee eteen reaktioaikaa nopeammin kun takavaloja ei näy. Vaikeampi on ymmärtää, miksi tuoss…
  • Herbert: Newey:Voi jotenkin alustavasti ymmärtää miksi kahdeksamkympin nopeuksissa moinen mälli on käynyt, edelläajava pysähdyksissä tulee eteen reaktioaikaa nopeammin kun takavaloja ei näy. Vaikeampi on ymmärtää, miksi tuossa kelissä ajetaa…
  • Siinäpä hyvä kuva näkyvyydestä: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/silminnakija-nakyvyys-8-metria-vauhtia-120-kmh/art-1288446633703.html
  • Helvetin hauska juttu aukoa päätä venäläisille eikö . Homman nimi on se että Pietarissa on saman verran ihimisiä kuin koko persaukisessa Suomessa. Moskovassa tuplat. Ja nyt kaikki pisnisäijät laskemaan.
  • Lainaus:18.08.2007 klo 09:55 Herbert kirjoitti http://www.liikenneturva.fi/fi/tutkimus/tutkimusmonisteet/liitetiedostot/Rattijuopumus_Suomessa.pdf Hauskaa raportissa oli tyhjät kossupullot kansilehdessä ja sanan "rattijuopumus" toistaminen…
  • Lainaus:10.08.2007 klo 20:11 ritsa kirjoitti Hitti vai huti, mitä vaikutusta niihin nuoriin jotka lähtevät rattiin kolmen promillen humalassa, keskustelua hyvät ihmiset! Tämä on sarjassamme hyvinvointivaltion uskomattoman huonoja/hyödyttömi…
  • Autoilijoissa on vikansa, mutta itse en uskalla pysäyttää ruuhkassa suojatien eteen kuin selvissä tapauksissa - oikealta paahtaa kuitenkin paremmin tietävä ohi järjestäen pedestrianille giljotiinin. Karmein päinvastainen esimerkki ovat esim. pyöräi…
  • Samaa mieltä, käteisen syytämisessä ei liene mieltä - tuotot hoitaa rahoituksen ja pääoma ei hupene. Ilmeisesti tuotot kuitenkin hoitavat päättäjien mukaan enimmäkseen vielä "ns. jotain muuta" tarpeellista.
  • Ei ole missään vakuutettu mitään. Juurikin tätä kyseltiin että onko kohtuullista että tietyillä verorahoilla saa vaikka mitä, mutta niitä ei käytetä ollenkaan alkuperäisen tarkoituksen parantamiseen. Verojenhan pitäisi vähintään kattaa autoilun …
  • Anders puhuu asiaa, en ymmärrä miksi vaarallisia tieosuuksia vastaan käydään alentamalla nopeuksia kun on olemassa parempia keinoja parantaa liikenneturvallisuutta. Autoilijoiden maksamasta verosta se ei voi olla kiinni, koska vain murto-osa palaut…
  • Selkänoja on lähes pystyssä, jalat jäävät kevyesti koukkuun kun polkimet ovat pohjassa. Kuitenkin niin että, kädet suorana ratin ylälaita on ranteiden tasalla, kiinni pidettäessä kyynärpäät ovat vähän koukussa. Ratin hallinta on paras mahdollinen,…
  • Lainaus:30.10.2007 klo 02:02 misar kirjoitti Ehkä kuitenkin 80%:lla autoilijoista on sitä tervettä järkeä enemmän, kun he ymmärtävät valita nastat Tilastokeskus etc. ei mittaa älykkyysosamäärää Suomessa, kiitos siitä kovin paljon. Voin tod…
  • Lainaus:29.10.2007 klo 17:29 polarice kirjoitti http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=689157 Tuohan on aivan täyttä asiaa, nastattoman renkaan lamellit nuljuvat tosi epämäämääräisesti jos ajetaan kuivalla tiellä huom. kovaa!, luistonesto vi…
  • Lainaus:23.07.2006 klo 11:44 Turboahdin kirjoitti Olen kyllä ennenkin suhtautunut skeptisesti kaiken maailman maksettuihin sekä maksamattomiin testeihin joissa erot saadaan vain laboratorioolosuhteissa esille ja/tai halutun lopputuloksen saavuttam…
  • Lainaus:16.07.2006 klo 10:04 Turboahdin kirjoitti En kyllä lähtisi lyömään roposiani tehonousun puolesta, vaikka on kuinka testattu. Tuollaisiin tehopenkeissä mitattaviin käyriin vaikuttaa monet asiat ja eri vetokerroilla saadaan eri tulokset jne…
  • Lainaus:15.07.2006 klo 16:56 Turboahdin kirjoitti Täytyy kyllä todeta, että on aivan soopaa tuo V-Powerin tuoma teholisä normaaleissa katuautossa. Se on jo testattu käytännössä (Fifth Gear penkitti kolme autoa) eli ei ole täyttä soopaa, no…
  • Fifth gear on asiaa hiukan jo tutkinutkin: http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=601&featureid=143&pageid=272 [Newey muokkasi tätä viestiä 14.07.2006 klo 22:54]
  • Hyvät kokemukset itselläni tuosta 99+ oktaanisesta turbossa (Volvon T5). Vääntöä selkeästi alakierroksilla lisää ja tasaisemmin kiertää ylös, eikä vain korvien välissä. Viime tankillisessa tuli tappiota 60 senttiä 98E:hen, ei saa mäkkäristä edes…
  • En tiedä omista kilometreistä, autoja on ajettu kuutisentoista vuotta, joista Helsingissä suurin osa. Nostan toki hattua kiihdytysautoilulle kuin kaikille muullekin moottoriurheilulle. Eihän kukaan kaksin käsin enimmäkseen ajava vedä käsiä ristiin …
  • Lainaus:23.03.2005 klo 16:17 SixPack kirjoitti Itselläni on rento ajotyyli. Yhtä hyvin ratin kääntö onnistuu yhdellä kädellä, ei tule ylilyöntejä, vastakäännös tapahtuu nopeammin. Kaksi kättä jumittaa ratin kääntöä. Toivottavasti et vielä r…
  • Lainaus:18.03.2005 klo 22:34 vok kirjoitti Itse en huomannut lainkaan jäätä viikko sitten tuolla Porvoon motarilla. Siis oliko sitä ihan oikeesti? Ähem, nukuit viikon?
  • Aivan yhtä hyvin niitä ennakoivia järjestemiä, kuten vaihtuvia varoittavia valotauluja/aktiivista valvontaa/tilannetiedotusta Saksan malliin voisi olla tiheämmin valtaväylillä tarjolla. Saisi autoilijatkin tasapuolisesti koville maksuilleen jotain …
  • Tuliko lunta niin paljon että tie/maisema meni aivan valkoiseksi jolloin on erittäin hankala enää erottaa missä tie, kaiteet, kaistat ja pientare menevät? Kerran on sattunut itselleni kovassa lumipyryssä, että sään vuoksi pitänyt ajaa sivuun, koko …
  • 23.10.2004 klo 14:48 Anders-Simo kirjoitti: "Jo on taas se aika vuodesta kun foobisimmat ja ylivarovaisimmat kansanosat ovat hiki päässä ja sekuntikello ranteessa tunkkaamassa autoaan ylös saadakseen pikimmiten nastasirkkelit kaaransa alle puremaa…
  • Tämä lyhyt tarina vain ilmeisesti kertoo ao. BMW-kuskin ajatusmaailmasta, pienet on huolet Espoon maatiloilla .
  • Ei kai 0,5 tai 0,2 arvoilla ole mitään käytännön eroa, mutta jos joku ehdottaa progressiota iän/promillen mukaan se kuulostaa äkkiseltään virkamiehen/"tutkijan" päähänpistolta. 0,2 on aivan hyvä mielestäni, eikös se ole jo RuÅtsalaisillakin. […
  • Lainaus:13.01.2006 klo 18:16 BZR kirjoitti Eilen Helsingin Tapanilassa auto ajoi suojatiellä jalankulkijan yli seurauksin, että jalankulkija on edelleen teho-osastolla. Tyypillinen tilanne, jossa autoilija on orientoitunut havaitsemaan liikenteessä…
  • Lainaus:10.08.2007 klo 22:08 Putput kirjoitti Millä tavalla se 'voitti' 320d:n? Ruosteisella saksalla, tuossa pätkässä (ehkä?) se voitti väistökokeessa vähän paremmalla alustan käyttäytymisellä. Uuden alfan rungon kiertojäykkyys on aika kun…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
9 aloitettua keskustelua
212 viestiä
0 ×   0 ×