Sähköautomies2024

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Palstan itse niin hyväkäytöksinen ja asiallinen prinsessa taas nyyhkyttää, että hyökkään henkilöä vastaan, kun täällä vain osoitetaan kuinka pihalla NHB oli ennusteissaan Volvon, neloskoneiden ja kiinalaisen omistuksen suhteen vielä muutamia vuosia …
  • NHB enää en muista lukuja, mutta jos tuo 20 tuhatta dollaria on se mitä joskus kirjoitin, niin se on lähteestä poimittu luku muistaakseni vuodelta, jolloin vanha XC90 myi eniten ja sen muistan, että kyseessä oli V8 Volvo ja saman teholuokan n. 300 h…
  • 740, unohda lainausmerkit. Nimenomaan tarkoitin juuri sitä, että nuo yhtiöt olivat jo valmiiksi halpoja P/E:n puolesta ja halpenivat siis edelleen. Lainausmerkit siksi, että yrityksen halpuus on aina määrittelykysymys. Nyt sitten Porschen dieseli…
  • XC90:en hinnoista vielä sen verran, että joskus kun noita tarkastin, niin ainakin USA:ssa vanha XC90 V8 oli parhaimpana myyntivuonnaan huomattavasti vastaavaa X5 Bemaria halvempi ja oikeastaan hintansa puolesta suunnattukin eri ostajakunnalle. Uusi …
  • RXluxus: "Ottamatta kantaa kuka kasvaa lujiten ja missä on Volvo kyllä kieltämättä mielenkiintoisessa tilanteessa. XC90 myynti ei näytä yltävän vanhan mallin lukuihin missään. Tänä vuonna XC90 on USAssa jo -25% ja Euroopassa -15% 2016 myyntiin verr…
  • NHB: "Enkö tuossa juurikinottanut kantaa monen viestin voimin? Sen jälkeen Ajattelija alkoi valehtelemaan niin suoraan, että un mielenkiinto laskee osallistua keskusteluun, jossa ei ole mitään väliä sill, ysytäänkö totuudessa vai ei." Jospa nyt …
  • Daimlerin, BMW:n ja Volkkarin osakkeet mukavassa pulkkamäessä. Jo ennestään "halpojen" osakkeiden kurssit luisuvat entisestään. Luottamus näihin yrityksiin alkaa olla vähissä.
  • http://www.talouselama.fi/uutiset/massiivinen-kartelliepaily-uhkaa-saksan-autojatteja-panoksena-koko-saksan-autoalan-uskottavuus-6664537 Saksan talousministeri: "Panoksena ei ole vähempää kuin koko Saksan autoalan uskottavuus. Luottamusta ei voi…
  • NHB ei ole ikinä ymmärtänyt kokonaisuuksia. Volvo kasvaa tällä hetkellä Kiinassa markkinoita nopeammin ja se on hyvä suoritus ja osoitus siitä, että kiinalainen omistus on eduksi verrattuna Fordin omistukseen. Tällaisissa keskusteluissa täytyy ti…
  • Derric tuossa laittoikin aika tyhjentävästi puppugeneraattori NHB:n juttuja aikaisemmilta vuosilta. Kun Volvolla oli mennyt surkeasti Fordin seurassa ja varmasti oltiin jo lähellä koko merkin katoamista, niin NHB kirjoitti toistuvasti siihen suuntaa…
  • NHB ei näe mitään ongelmaa missään, mutta tällainen pikkulehti kuin Bloomberg kirjoittaa näin. “The allegations are quite detailed, so it’s unlikely there’s this much smoke without fire,” said Christian Ludwig, an analyst at Bankhaus Lampe in Ger…
  • Kuten kirjoitinkin, en ihan muostanut mistä huijauksesta tuolloin oli kyse. Menevät nämä saksalaisten huijaukset hieman sekaisin. Eihän tuo siis ollutkaan luotettavuustilasto, vaan tyytyväisyystilasto, joka toki jollain tasolla saattaa korreloida my…
  • Niin sehän olikin tämä ADACin huijaus, jossa paranneltiin vuosikausia saksalaismerkkien sijoituksia suosikkiautoäänestyksissä. http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001826640.html
  • En pidätä hengitystä odottaessani saksalaisten sukellusta, mutta pidätän kyllä hengitystäni aina kun näen lähelläni päästöhuijausohjelmistolla varustellun dieselvolkkarin. Mitään ongelmaa ei tietenkään ole missään, ihan hyvää hyvyyttään nämä merk…
  • Vai että nihkeästi menee. NHB onkin maailman ainoa henkilö, jonka mukaan Volvolla menee nihkeästi. Merkillä on edelleen melko vanha mallisto (vain 90 sarja on uudistunut ja myynnissä) ja silti ollaan näissä kasvulukemissa. Mitäs kun uusi XC60 tulee …
  • Ei yhtään yllätä, vaikka viranomaisetkin olisivat peittelemässä jälkiä. Ja tosiaan yhä enemmän haiskahtaa siltä, että nämä uusimmat takaisinkutsut ovat yritys peitellä jotain suurempaa skandaalia. Tuskin on sattumaa, että juuri ennen tätä uutista ju…
  • Poikkeaa todella paljon huonompaan suuntaan. Monet sikailevat aivan sumeilematta ja ajavathan he kännissäkin paljon suomalaisia enemmän.
  • Ongelmahan on juuri siinä, että liikennerangaistukset koskevat vain tavallisia ihmisiä.
  • Ai nyt tämä muuttuikin trollaukseksi, kun jaan uutista Bemarista, llsäämättä itse tuohon linkkiin mitään. No ei mitään uutta. Jospa tracktest sinä laittaisit niitä jäitä hattuun ja vähän muuallekin.
  • No niin, nyt myös BMW aloittaa korjaukset. http://www.tuulilasi.fi/uutiset/mercedeksen-lisaksi-myos-audi-ja-bmw-kutsuvat-euro-5-dieseleita-ohjelmistopaivitykseen
  • Audi taas ongelmissa? Bensamallien myynnissä paussi? http://www.autoexpress.co.uk/car-news/consumer-news/100150/audi-hit-by-sales-pause-on-a4-and-a5-models
  • Viisi tähteä myös täältä: http://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/volvo/volvo-xc60-2017-review/
  • No pahoittelen NHB todella kovasti tätä julmaa trollaamistani tässä ketjussa. Toivottavasti en pahoittanut kenenkään muun mieltä. Ja sivuseikka tai ei, niin eipä ole muut merkit joutuneet ostelemaan autojaan takaisin päästöhuijauksen vuoksi.
  • Täydet viisi tähteä AutoExpressin testistä: Verdict 5 The second-generation XC60 shoots straight to the top of the premium SUV class thanks to its beautifully crafted cabin, comfortable ride and economical engines. A Jaguar F-Pace is more engag…
  • Täytyy kysyä uudestaan, kun en ole vastausta nähnyt. Onko etuvetoisen Passat hybridin kardaanitunneli pienempi kuin nelivetoisen Passatin, koska akut ovat bensatankin kohdalla ja bensatankki takakoppaa pienentämässä. Tai onko ylipäätään minkään etuv…
  • NHB "Tämä on trollaajille vähän haastava aihe, kun oikeastaan yhdelläkään merkillä ei kotipesä ole puhdas." Miten niin? Valtaosa automerkeistä ei ole jäänyt kiinni petoksesta ja huijaamisesta. VW on ja Daimlerista on vahvat epäilykset. Ei tässä …
  • Mutta näissä testioloissahan ne huijausohjelmat nimenomaan toimivat.
  • Näinhän se taitaa olla, että Daimlerin ja VW:n osaaminen ei vain riitä. Ei osata tehdä vaatimuksien mukaista moottoria ilman huijausta. Taitaa olla Saksassa maan tapa. Ehkä voisivat kysellä kiinalaisilta apua.
  • NHB: "Akkujen sijoitus näyttää tosiaan olevan tunteita nostattava paikka muutamille kirjoittajille. Selitys akkujen sijoitukseen on täysin selvä. Mersu takavetoperustaisena ja ”täydellä” nelivedolla varustettuna tarvitsee kardaanin, mutta etuvetopo…
  • "tracktest ”Toinen huono puoli on ajettavuus etenkin liukkaalla, kun peräpäässä onkin painoa huomattavasti enemmän kuin muissa versioissa.” Tämän voi laskea puhtaaksi provoiluksi Auto-m. BMW G30 530e:n painojakauman ollessa 48/52." Tarkoiti…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
27 aloitettua keskustelua
1187 viestiä
0 ×   0 ×