Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Minulle tämä uusi Legacy on ulkonäöllisesti pieni pettymys, edellisessä oli enemmän omaa tyyliä mukana. Muistuttaa jotenkin viimeistä Opel Vectraa, ainakin farmarina. Autona kyllä varmasti hyvä. Automaattiosasto on aika heppoinen, mikä rajoittaa oma…
  • Miksi niiden pitäisi itse suunnitella? Kaiken voi ostaa, ja autonvalmistajia aika pilkkahintaankin.
  • Ammattilainen: Veikkaan että parin vuoden kuluttua on jo Suomessakin kinuskiautoja myynnissä. Tai ihmettelen suuresti jos ei ole. Onhan meillä jo nyt autoissa runsaasti osia jotka on tehty Kiinassa. Periaatteessa voisi hyvin ajaa myös…
  • Minulle eräs pankinjohtaja kertoi, ettei pääomakuluja kannata autoissa edes laskea. Ne ovat joka tapauksessa mielettömät Kun laskee auton arvon alennuksen suunnilleen niin että 6-8 vuotiaana sillä ei enää ole arvoa, niin ei tule yllätyksiä k…
  • Minusta aloittajan kriteerit parhaiten täyttävä auto on Volvo XC60. Ei herätä samanlaista huomiota kuin vaikkapa BMW tai Audi. En usko että Volvo herättää erityistä kateutta tai negaatioita, merkin imago perheautona on aika vahva. Subarut jääv…
  • ddr5: Tunnut olevan varma asiastasi. Mihin perustuu analyysisi luotettavasta tekniikasta? Uskallanko nyt suosituksestasi ostaa Dacian? Autojen perustekniikka on nykyään varsin luotettavaa. Tuossa autossa ei ole juuri muuta kuin pe…
  • Sikäli tuo Dacia on kyllä vähän epäilyttävä tuote, että ajonvakautusta siihen ei edes saa. Pakollinenkaan se ei lain mukaan vielä ole, mutta minusta ilman sitä ei autoa pitäisi enää ostaa. Ei niitä turvavyöttömiäkään autoja enää osteta. Muilta…
  • Herbert: Miksi autossa sopivasta imagosta pitäminen on ok, mutta varallisuuden peittelemisessä ei ole? Itselleni nykyisessä menestymistä ja varallisuutta korostavassa yhteiskunnassa nimenomaan Dacialla ajaminen olisi imagollisesti positiiv…
  • nimim Erkki: Kenties Dusterin hinta paljastaa jotain olennaista muiden katumaasturien hinnoista: todelliselta kooltaan, laatutasoltaan ja edullisesti toteutettua nelivetoa lukuunottamatta myös tekniikaltaan lähinnä ns. alemman keskiluokan far…
  • sjvirt: Voi yllättää, mutta kaikilla varakkailla eikä edes sikarikkailla ei ole autoa! Uskomatonta?!? Ei lainkaan. Jos minä olisin todella rikas, en ajaisi metriäkään autolla.
  • Thorne2: Täällä palstalla kiihkeän keskustelun lomassa unohtuu monelta se, että varmaan 90%:lle ihmisistä auto on vain paikasta toiseen siirtymistä varten, ja heille on suunnilleen ihan sama millä matkaa taittavat. Autot on heille sama kuin pyyki…
  • Ammattilainen: 2 euron psykologiaa....tietäisit vaan kuinka monen rahamiehen/naisen mersun rekisteriotteessa lukee omistajan kohdalla ihan jotain muuta kuin ajajan nimi....mutta tämä nyt tästä tällä erää, ettei mersumiehet nyt ihan rupea itke…
  • Ammattilainen: Ei kannata pohtia liian syvällisiä....mersunkin olisin voinut vaihtaa, mutta en katsonut tarpeelliseksi maksaa ylihintaa.... Aivan. Tämä on pätevä ja uskottava selitys. Paljon on niitä jotka olisivat Mersun (tai vastaav…
  • Herbert: Sen olen autokauppaa tehdessäni huomannut, että uuden auton viehätys häviää aika pian. Siitä, jota hankintavaiheessa ihailee mallivaihtoehtoja pohtien, tulee osa tavallista arkea. Onneksi. Näin ollen omaperäisyyteen paljonkaan en i…
  • Ammattilainen: Mersun ostajia on vaan mukava vähän piikitellä....älä nyt pelihousujas revi. Lähinnä ihmettelen tuota "piikittelyn" tarvetta...mistähän liene kertoo?
  • Ammattilainen: Mitä eemelin myyntiin tulee, niin kannattaa muistaa että valtaosa niistä myydyistä autoista tulee ihan muuhun kuin yksityiskäyttöön... Tarkoitat varmaan takseja, mutta onpa niissä aika paljon 5-sarjan Bemareitakin nykyään. Kaiki…
  • Kalliiita ja kalliita... Minusta useimmat Mersut, vaikkapa E 200-350, ei ole mikään ylimaallisen kallis auto. E 500 alkaa olla jo kallis Suomen verotuksella. Jos perus-E olisi kallis, niitä ei tosiaan myytäisi yli 1000 kpl vuodessa Suomessa. Jo…
  • Minulle tulee Daciasta mieleen, että muutaman tonnin takia joutuu tinkimään aika monesta asiasta. Tehtävänsä täyttävä peruskulkupeli se kyllä on, mutta paljon ei tarvitse lisää maksaa kun saa jo erittäinkin hyviä.
  • Tuolla rahallahan saa paljon hyviä autoja, myös isompia jos haluaa. Jos myyntiedustajan ajo on maantiepainotteista, ottaisin itse isomman luokan auton jossa on parempi äänieristys. Se on mukavuuden kannalta tärkeämpi kuin highline-varusteet. Esim tu…
  • On tuo aika tyylikäs, jos sitä vertaa vaikkapa Bemarin 5-sarjan GT:hen joka lienee aika suora kilpailija. Totta ettei MB:n viime aikaisissa malleissa ole mitään mullistavaa uutta sinänsä. Sitä ei mielestäni tosin ole Bemarin eikä Audinkaan mal…
  • Böpi: Uskotko, että ne ovat oikeasti vaihtoehtoja yksityiselle ostajalle. Hintaeroa on 6 - 7 k€. Säännölliselle auton vaihtajalle se on melko iso välirahan eli kuukausierän kasvu. Tässähän tullaan juuri siihen mitä sanoin. Jos ostajat…
  • 235+255: Tilaakin on monenlaista. Tila-autoissa tilaa on usein pään yläpuolella jossa ainakaan minä en sitä tarvitse. Toki myös muuneltavuus ja erilliset takaistuimet voivat olla suuri etu, mutta kaikkia tilaa haluavia nekään eivät ehkä kiinn…
  • Tuollainen tutkimus ei kerro mitään siitä, minkä ihmiset mieltävät taloudelliseksi ja miten se taloudellisuus suhteutuu todellisuuteen. Jos esimerkiksi vaihtaa 5-6 vuotta vanhan bensakoneisen Volvon tai minkä hyvänsä muun isomman perheauton nykyisee…
  • Bertone: Sama koskee mielestäni myös näitä Audin eri mallien elinkaaren loppupuolella esiteltäviä Business ja Sport Edition malleja (koskee myös Volvon Classic versioita), joihin ostaja saa kaupan päällä parhaassa tapauksessa yli kymmenen tuh…
  • Ammattilainen: Sanoisin että ei kyllä ihan pidä kutiaan.... Tässä esim. vuosimallin 2007 autojen arvonmääritystietoa isojen autojen luokasta, taulukko on vuodelta 2009 eli 2 vuotta vanhoista oli kyse: Volvo V70 uusi 75 % Au…
  • NHB: Mistä lähtien Audit ovat säilyttäneet arvonsa missään suhteessa hyvin? A6 2.0 TDI on pitänyt tietääkseni hintansa erinomaisesti, jos sen on hankkinut suht perusvarusteissa. A6 on muutenkin isojen autojen jälleenmyyntiarvoissa varsin k…
  • GTAm: AkiK:Fiat 500 on siinä mielessä kyllä aito retro, että kummoinen se ei ole myöskään ajaa. Sekin on siis säilytetty vanhasta mallista. olet siis ajanut molemmilla? Sattumoisin olen. Tosin tuo vanha Fiiu oli ja aika kolhuinen..…
  • Fiat 500 on siinä mielessä kyllä aito retro, että kummoinen se ei ole myöskään ajaa. Sekin on siis säilytetty vanhasta mallista.
  • Kyllä tuo tuollakin konstruktiolla ilman muuta onnistuu, jos kyseessä on yhteistyömalli jota tehdään riittävästi. Tyyliin Aygo/C1/107. Turvallisuuskin saattaisi olla parempi, etenkin pienissä autoissa on ongelmaa etumoottorin takia törmäystila…
  • A-utoilija: Nykyinen autoni S80 2,5T tarjoaa jo ihan riittävästi tuota kaipaamaani ohituskiihtyvyyttä ja vääntöä, mutta eihän extra pahaakaan tekisi. Dieseleissä on kuitenkin sitä vääntöä eli eihän tuo Volvon käyttämä 1.6D siinä suhteessa ole…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
7 aloitettua keskustelua
5511 viestiä
0 ×   0 ×