Bertone

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Valmistajan mukaan (www.opel.de) 4-ovisen Insignian omapaino kuljettajan kanssa on 1503kg. Suomen maahantuojan sivulla on ainakin aiemmin ollut vääriä lukuja. http://www.opel.de/res/download/pdf/0I_69_specs.pdf
  • Nasse: Ja onko onnistuttu: painoa liikaa, moottorit tasapaksuja, muotoilu samaa mitä kaikilla muillakin! Hohhoijaa, heräsivät liian myöhään! Enpä ole samaa mieltä mistään mainitsemastasi, mutta tuo painoon liittyvä kommentti on yksinkerta…
  • juuso01: ddr5: Itse äärikonservatiivina käytän edelleenkin termiä "kallis" Itse realistina käytän termiä "ylihintainen". OT. Ylihintainen on väärä termi koska esim. Audi myy erittäin hyvin nykyisillä hinnoilla. Kallis on ter…
  • Tuo gallerian sisäkuva on kylläkin Insigniasta.
  • Jos haet nimenomaan edustavaa perheautoa, miksi Skoda on mukana listalla? Tilava ja edullinenhan se on, mutta edustavuutta siitä on vaikea löytää? Itse ottaisin noista A4 quattron jos vain tilat riittävät. Edustava ja etenemiskykyinen vaihtoe…
  • juuso01: Tuossa on vaan semmoinen ongelma, että miten arvostelet semmoisen kuin ajettavuus noinkin tarkasti? Eri kuljettajilla on eri mieltymykset ja kymmenyksien tarkkuudella arvosteleminen on mielestäni täysin mahdotonta. Puolikkaita pisteitä…
  • Tuohon uuden ooppelin sisustaan en ota kantaa, pitäisi nähdä se livenä ennen kommentoimista. Ne älyvalot ovat muuten vakiona kaikissa Insignian malleissa ja parkkiavustimenkin saanee rahalla kädettömille.
  • Onhan tuo uusin Haldex Insigniassakin, mutta paljon nätimmissä kuorissa...
  • Ominaisuuksiltaan varmasti hyvä auto, mutta ulkonäkö tappaa kiinnostuksen täydellisesti. Tuosta tulee varmasti suosittu taksi, jos laatu saadaan kohdalleen. Edullista tilaa,automaatti ja diesel, taksikäytössä ulkonäkökään on tuskin este.
  • Valitettavasti premium-luokkaan ei pääse suurilla takajalkatiloilla. Kyllähän Skoda kilpailee tällä hetkellä tasapäisesti muiden perusmerkkien kanssa, Dacia on mielestäni luokkaa alempana.
  • Niin, siis Superb eikä Octavia. Superb sai varmaankin mukavasti pisteitä mm. vakiona olevista xenoneista. Samoin moottori on uudehko ahdettu, mikä näkyy pieninä päästöinä. Jos suoritus on muuten tasainen, noissa lienee eväät voittoon.
  • AkiK: Itse katsoin nuo lukemat Insignian esitteen teknisistä tiedoista. Ilmeisesti väärät siis? Ei välttämättä väärät, mutta eivät vertailukelpoiset mainitsemiesi Passatin (tyhjäpaino) arvojen kanssa.
  • AkiK: Insignia on suhteellisen painava, vaikka onhan niitä muitakin massiivisia autoja olemassa. Sedanin painohaarukka 1672-1992 kg, sports tourerin 1784-2098 kg. Opelin omien tietojen mukaan. Esim. Passat Variantin painohaarukka on 1429-…
  • finman: kyllä vaan tuo huippumalii painaa...(kuljettajan kanssa) http://www.opel.fi/content_data/GME/019/FI/fi/GBPFI/pdf/0I_Tech.pdf Vertaillaanhan nyt sitten samoja arvoja, eikä esim. toisen merkin maksimakantavuutta ja toisen tyhj…
  • Thorne2: Insignia kiinnosti, varsinkin kun tarjolla on nelivedon ja automaatin yhdistelmä farmarikorissa. Mutta eipä kiinnosta enään kun katsoin kyseisen mallin teknisiä tietoja. Pituus: 4908mm Leveys: 1856mm Paino: 2098kg. Missä tämä 20…
  • www.opel.de antaa Insignian tyhjäpainoksi 1503kg ja farkulle 1610kg. En tiedä mistä alfred sait mainitsemasi luvut. Asiaan. Kävin myös kokeilemassa viikonloppuna Insignian ja auto oli kieltämättä vakuuttava esitys. Erityisesti sisusta ja ohj…
  • Automaateista puhuttaessa pitää muistaa että Opelilla ei ole vielä käytössä kaksoikytkentävaihteistoa. Perinteinen automaatti lisää kulutusta reilulla litralla, eli juuri sen mainitun eron verran. Kunhan Insignia saa ko. vaihteiston, kulutuksetkin…
  • Olikohan tässä tarkoitus tuoda esille Insignian kulutuslukemia vai sitä, että Opel kuuluu General Motorsiin?
  • Pointtini olikin se, että kun automerkin x nivelet väljistyvät, kuljettaja kuulee kolinaa ja korjauttaa autonsa. Automerkissä y tuota kolinaa ei kuulu ja vika huomataan vasta katsastuksessa. Merkin x hylkäysprosentti on 0 ja y:n esim. 50%. Onko y…
  • Tiedoksi, että Renault Traffic = Opel Vivaro. Eli Vivaro on 100% Renaultin paku Opelin logoilla. Zafirassa taas on ongelmana pari niveltä etuakselistossa, joiden väljyyttä kuski ei välttämättä ajossa huomaa. Zafirahan jakaa tekniikan Astran kanssa…
  • Pieniä näyttävät erot olevan tässä suosikkiluokassa. Huonoja autoja ei taida juuri löytyä, ellei sitten luotettavuudessa pidemmän päälle ole eroja. Erikoista oli, että lehden mukaan MB C oli melutasoltaan samaa luokkaa kuin "Cee´d-luokan" autot. …
  • Lainaus:13.01.2007 klo 00:02 Critical kirjoitti Robert Collin on minusta todellinen ammattilainen ja erittäin kokenut toimittaja. Hän on tehnyt erittäin hyviä juttuja autoista ja on aina mukana siellä missä tapahtuu. Tulee vähän mieleen Top Gearin …
  • juuso01: Onko tuosta 1,6T:stä joku matalaviritteisempi versio? Suomen teillä ei nimittäin juurikaan tarvitse noin paljon tehoa, mutta ahtimen tuoma vääntö olisi kyllä poikaa hiukan heikkotehoisemmassakin koneessa. Esim. tuon 1,8:n voisi helposti …
  • simppa: Ei noista Insignian painoista tullut selvää. Eihän siitä Insignia painosta jäänyt mitään epäselvää, auto ei ole sen painavampi tai kevyempi kuin muutkaan vastaavat. 1.8 koneen heikot suoritusarvot kertovat ehkä enemmän itse moo…
  • En jaksanut rekisteröityä tuonne saitille manuaalia varten, mutta tässä linkki artikkeliin 1.8 litraiseen koneeseen liittyen. Uusi kone tuli ensin Zafiraan kesällä 2005 ja muihin Opeleihin 2006 aikana. http://www.greencarcongress.com/2005/03/g…
  • Ryne: Tässä edessäni on vm.2001 astran manuaali ja siinä seuraavaa: esim.1.8litranen kone 175nm/140hv, sylinterin halkaisija 80,5mm ja iskunpituus 88,2mm ja puristussuhde 10,5:1. Arvaa minkälaiset arvot "uudessa" insissä on? Olisipa k…
  • Ryne: Matti: Nuo insignian bensakoneet näyttävät olevan edelleen samoja vanhoja ecotökki koneita kuin b-vectrassa, joten ei herätä juurikaan omistamisen hakua moiset viritykset. No eivät todellakaan ole samoja koneita. Tässä tulee taas…
  • Onneksi sentään nimimerkki SportShift antaa meille arvokasta tietoa uusiin autoihin liittyen tällä asiapitoisella keskustelunavauksellaan. Olisit tosin voinut vielä mainita hauskan jutun siitä miten kaikista autoista tulee vanhana ooppeleita.
  • kenesis: Yleisenä trendinä näyttää olevan saksalaisten paranevat tulokset. 90-luvun pahat epäonnistumiset synnyttivät useimmissa saksalaisissa autonvalmistajissa todella massiiviset laadunparannusohjelmat, joiden tulokset alkavat nyt näkyä laaj…
  • Katsastustilastot ovat mahdollisimman huono mittari auton luotettavuudelle tai viattomuudelle. Katsastuksessa tulevat esillä lähinnä sellaiset piilevät ongelmat esim. pyötäntuennan kanssa, joita auton käyttäjä ei itse huomaa. Tilaston kärkiautotki…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
11 aloitettua keskustelua
260 viestiä
0 ×   0 ×