Esa Sairio

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/valtavayla-matelee-pysyvasti-80-km-h-ruuhkan-ajaksi-vaihtuva-nopeusrajoitus-olisi-ollut-liian-kallis-6302605
  • http://www.talouselama.fi/uutiset/ratkaisu-on-jarjeton-vs-valtavaylaa-levennettiin-meluaidat-rakennettiin-ja-nopeusrajoitusta-alennettiin-20-km-t-6302175
  • Länsiväylälle ja muualle järkevät nopeusrajoitukset Länsiväylässä 6.2.2016 on kirjoitus Länsiväylän uudesta nopeusrajoituksesta, jossa jutussa siteerataan muun muassa allekirjoittanutta. Toistan edelleen mitä kirjoituksessa kerrottiin. Suomenoja-…
  • Hyvä kannanotto Ajattelija2015!
  • Käytännössä jokainen Helsingin Sanomien nopeusrajoitusjuttuani kommentoiva lukija tietää mikä on Länsiväylä ja missä se kulkee ja kuinka tasokas moottoritie se on ja kuinka harmittavaa on 80 rajoitus Suomenojalta Kivenlahteen. Vaikka Suomi ei ole…
  • Jarrutuksia ja kiihdytyksiä tulee sen takia, että osa autoilijoista alentaa nopeutta "varmuuden vuoksi" pönttöjen kohdalla. Olen tutustunut ilmiöön satoja kertoja pönttöteillä, etenkin kehä III:lla, jota ajan usein. Itse käytän mahdollisimman pal…
  • Kuka haluaa, löytää eri medioista nuo syyt. Minua ne eivät vakuuta ja niiden perusteella ei kuuluisi laittaa 80 rajoitusta tielle, jolla vähintään 100 on järkevä ja sellainen, että sitä kokee asialliseksi noudattaa. KehäI:n peltipoliisit on asete…
  • Yli puolet autoilijoista todennäköisesti kannatta ajatuksiani korkeammista rajoituksista. Kirjoitukseni korkeammista nopeusrajoituksista julkaistiin Helsingin Sanomissa 13.1.2016 ja se sai yli 110 vastauskirjoitusta. Näistä enemmistö eli yli puol…
  • Yli puolet autoilijoista todennäköisesti kannatta ajatuksiani korkeammista rajoituksista. Etkö Hybrid lue mitä juuri kirjoitin tuossa hieman aiemmin tällä samalla palstalla. Ohessa tieto uudelleen: Palataan olennaiseen eli asiaan, jonka takia …
  • Lukemani mukaan 95% ikääntyneistä hallitsee autonajon hyvin ja ongelmitta. Lopun viiden prosentin takia ei missään tapauksessa pidä rajoittaa millään tavoin 95%:n ikääntyneiden ryhmän liikkumista. Sitä paitsi turvallisemmat autot lisääntyvät kovaa v…
  • Tuo yleinen tilasto ei ole mikään syy alentaa nopeusrajoitusta kohtuuttoman alhaiseksi, kuten on tehty Länsiväylän uusitulla, todella hyvällä moottoritieosuudella. Ainahan noita onnettomuuksia valitettavasti sattuu, kun ajetaan autoilla. Jos aut…
  • Palataan olennaiseen eli asiaan, jonka takia aloitin tämän ketjun. Kirjoitukseni asiasta julkaistiin Helsingin Sanomissa 13.1.2016 ja se sai yli 110 vastauskirjoitusta. Näistä enemmistö eli yli puolet oli samaa mieltä kanssani, joten en todellakaan …
  • Anna-Stina Nykäsen kirjoitus on erittäin hyvä ja täyttä asiaa. Kiitokset hänelle rohkeasta asioiden esille tuonnista! Kaupunkibulevardit Helsinkiin ovat tyhmä ajatus. Kaupunkia tulee kehittää niin että autoilla pääsee sujuvasti ja nopeasti kaupun…
  • Kyllä ketjun aloittajana tiedän syyt, joihin on vedottu Länsiväylälle asetetun 80 ylikireän rajoituksen perustelemiseksi välille Suomenoja-Kivenlahti. En vaan hyväksy noita perusteita ja pidän 80 rajoitusta järjettömänä ja autoilua tahallisesti v…
  • Suomi on yksi maailman parhaimmista valtiosta erilaisten kansainvälisten testien ja kyselyjen mukaan. Suomi on yksi maailman vähiten korruptoituneista maista, elintasoltaan maailman kärkeä ja sananvapaus on Suomessa korkealla tasolla. Näin pitää oll…
  • Kumppanin kantaa en osaa arvata. Voisitko kertoa sen? Mitä mieltä olet nopeusrajoituksista ja niiden nostamisesta? Mitä mieltä olet Hesan kaupunkibulevardeista? Helsinki voi ja sen pitää kasvaa ylöspäin. Korkeata rakentamista pitää suosia. Muissa…
  • Kiitos asiallisesta kirjoituksestasi, Ajattelija2015. Nyt toinenkin nimimerkki puhuu asiaa nimimerkki Tracktestin lisäksi. Hankkeita, joita vastustaa 74% vastanneista, ei missään tapauksessa pidä toteuttaa. Helsingin kaupunkibulevardit ovat täysi…
  • Valitettavasti monet täällä kirjoittavat ja usein väärää tietoa antavat henkilöt piiloutuvat nimimerkkien taakse, kuten Hybrid. Myös ns. trollien, joiden tehtävänä on nettipalstoilla vain ärsyttää muita, asiallisia keskustelijoita, piiloutuvat nimim…
  • Valitettavasti monet täällä kirjoittavat ja usein väärää tietoa antavat henkilöt piiloutuvat nimimerkkien taakse, kuten Hybrid. Myös ns. trollien, joiden tehtävänä on nettipalstoilla vain ärsyttää muita, asiallisia keskustelijoita, piiloutuvat nimim…
  • Hybrid antaa taas väärää tietoa: Saksassa on noin 60% moottoriteistä vapaa ajonopeus ja maanteillä rajoitus on 100. Onko Saksassa nimimerkin mielestä tiukemmat nopeusrajoitukset kuin Suomessa? Vastaus on: EI TODELLAKAAN. Voisiko nimimerkki pitäytyä …
  • Kiitos asiallisesta kannanotostasi, Tracktest!
  • Tekniikan Maailma on erinomainen lehti ja näyttää olevan joustavan autoilun ja asiallisten (ei ylikireiden) nopeusrajoitusten kannalla. Jo toistamiseen lehti lainasi osaa kirjoituksestani TM:n nettipalstalla. TM:n uusimmassa numerossa heti lehden…
  • Tekniikan Maailma on erinomainen lehti ja näyttää olevan joustavan autoilun ja asiallisten (ei ylikireiden) nopeusrajoitusten kannalla. Jo toistamiseen lehti lainasi osaa kirjoituksestani TM:n nettipalstalla. TM:n uusimmassa numerossa heti lehden…
  • Minusta nettipalstoilla ja eri medioissa pitää aina kirjoittaa omalla, oikealla nimellään. En oikein ymmärrä miksi useilla nettipalstoilla annetaan kirjoittaa nimimerkillä – täälläkin. Hyvä esimerkki korkeatasoisesta nettifoorumista on FSNordic.n…
  • Minusta nettipalstoilla ja eri medioissa pitää aina kirjoittaa omalla, oikealla nimellään. En oikein ymmärrä miksi useilla nettipalstoilla annetaan kirjoittaa nimimerkillä - täälläkin. Hyvä esimerkki korkeatasoisesta nettifoorumista on FSNordic.n…
  • Tällä erää vielä kerran vastaus Hybridille: En ole nostamassa jakeluliikenteen nopeuksia. Kuorma-autoille ja rekoille 80 on ihan sopiva ja eräät tekniset vaatimukset täyttäville busseille 100 on ok. Eli Hybridin ensimmäinen väite jakeluliikenteen…
  • Herbertille ja muillekin: Jos autovero olisi nolla tästä eteenpäin, ja yli 10 vuotialle autoille olisi asetettu isompi käyttömaksu kuin uusille, olisi Herbertinkin helpompi ostaa uusi ja mahdollisimman turvallinen auto välittömästi eikä vasta "muuta…
  • Yllä kirjoitin jo useita vaihtoehtoja autoveron poiston kompensoimiseksi. Jokainen voi valita niistä mieleisensä. Olennaista on saada autovero heti pois jotta autokanta Suomessa todella uudistuu ja nopeasti. Maksaisin mielelläni suuremman arvonli…
  • Perusehdotukseni autoveron poiston kompensoimiseksi on se, että valtio säästää kuluissaan toimintaansa tehostamalla ja byrokratiaa purkamalla autoveron tuottoa vastaavan summan. Tämän olen kirjoittanut tänne jo monta kertaa, ettekö muista? Ellei …
  • Onpa Hybridillä todella kova halu rajoittaa nimen omaan autoa ajavien IHMISTEN vapauksia! On ihan eri asia määrätä yli 10- vuotiaille autoille isompi vuosittainen käyttömaksu autoveron poiston osittaiseksi kompensoimiseksi, kuin rajoittaa vanhemp…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
8 aloitettua keskustelua
192 viestiä
0 ×   0 ×