EsaSairio

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • @Ruuhkamies kirjoitti: @Kumppani kirjoitti: Keski-Euroopassa ollaan, kuten muuallakin maailmassa yleensä kait oltu laskemassa nopeuksia ja Suomessa on hyvin vertailukelpoiset nopeusrajoitukset. Todettakoon heti alkuun,…
  • @Kumppani kirjoitti: @EsaSairio Henkilöauto on nyt korona-aikana ehdottomasti turvallisin liikenneväline muihin moottoreilla kulkeviin liikennevälineisiin verrattuna. Peruspopulistinen tapa edistää omaa agendaa. Koulukir…
  • @Kumppani kirjoitti: Muistetaan siis ohje: laskelma tulee tehdä puolueettomasti ja niin että laskemisen suorittaa ihminen, jolla on hyvät matemaattiset taidot. Käytettävissä tulee olla liikenneviranomaisten julkiset tiedot Suomen ajosuoritteesta …
  • @Kumppani kirjoitti: Muistetaan siis ohje: laskelma tulee tehdä puolueettomasti ja niin että laskemisen suorittaa ihminen, jolla on hyvät matemaattiset taidot. Käytettävissä tulee olla liikenneviranomaisten julkiset tiedot Suomen ajosuoritteesta …
  • @Kumppani kirjoitti: Muistetaan siis ohje: laskelma tulee tehdä puolueettomasti ja niin että laskemisen suorittaa ihminen, jolla on hyvät matemaattiset taidot. Käytettävissä tulee olla liikenneviranomaisten julkiset tiedot Suomen ajosuoritteesta …
  • Uudet moottoritiet ja muut tiet sekä teiden parannus pitää maksaa valtion budjetista. Nykyään tieliikenteestä saadaan verotuloja Suomessa yli 8 miljardia vuodessa ja väylästön hyväksi siitä palautuu vain alle 2 miljardia. Tämän summan tuplaaminen au…
  • Suomen kokonaistieliikennesuorite on vuodessa noin 50 miljardia kilometriä. Jos tuo määrä ajetaan esimerkiksi 80 km/h keskinopeudella, kuluu siihen aikaa 625 miljoonaa tuntia. Tuo aika vastaa suomalaisen keskipalkalla 20 euroa tunnissa 12.500 mil…
  • @_Quu kirjoitti: En minäkään käytä jukista kuin pakosta esim. silmälääkärillä käynnit, viimeksi taksilla. Jos taas tieverkkoon riittää budjettia, on vielä hurjasti öljysora ja hiekkateitä, mitä pitäisi nykyaikaistaa. Nopeusrajoitusten löysä…
  • Ei aika ole ollenkaan ajanut ohi moottoriteistä ja niiden liittymäratkaisuista. Viittaan juttuun Helsingin Sanomien nettisivuilla 13.4.2020. Otetaan esimerkiksi liikenneturvallisuus. Moottoritiet ovat ylivoimaisia liikenneturvallisuuden suhteen. …
  • @EsaSairio kirjoitti: @Ruuhkamies kirjoitti: Täytyy kyllä nostaa hattua Esalle, että jatkaa painaa sydäntään lähellä olevan asian puolesta. Yksityisautoilusta pitävänä on ihan hyvä, että pahimmille viherpiipertäjille on vastavoimia,…
  • @Ruuhkamies kirjoitti: Täytyy kyllä nostaa hattua Esalle, että jatkaa painaa sydäntään lähellä olevan asian puolesta. Yksityisautoilusta pitävänä on ihan hyvä, että pahimmille viherpiipertäjille on vastavoimia, ettei autoilu muutu Suomessa ihan m…
  • Lopetan tällä erää kirjoittelun tälle palstalle, kuten tein myös vuosia sitten. Saatan joskus tänne kirjoittaakin jotain, mutta edellytyksenä on, että Tekniikan Maailma ensin määrää pakolliseksi omalla nimellä kirjoittamisen ja tiettyjen perusyht…
  • Lopetan tällä erää kirjoittelun tälle palstalle, kuten tein myös vuosia sitten. Saatan joskus tänne kirjoittaakin jotain, mutta edellytyksenä on, että Tekniikan Maailma ensin määrää pakolliseksi omalla nimellä kirjoittamisen ja tiettyjen perusyht…
  • Lopetan tällä erää kirjoittelun tälle palstalle, kuten tein myös vuosia sitten. Saatan joskus tänne kirjoittaakin jotain, mutta edellytyksenä on, että Tekniikan Maailma ensin määrää pakolliseksi omalla nimellä kirjoittamisen ja tiettyjen perusyht…
  • Lopetan tällä erää kirjoittelun tälle palstalle, kuten tein myös vuosia sitten. Saatan joskus tänne kirjoittaakin jotain, mutta edellytyksenä on, että Tekniikan Maailma ensin määrää pakolliseksi omalla nimellä kirjoittamisen ja tiettyjen perusyht…
  • @Eki. kirjoitti: @EsaSairio kirjoitti: Puuttellista tietoa tuossa linkissä. Alla täsmälliset tiedot Ruotsin rajoituksista. Antamasi tiedot ovat sinänsä oikeat. Siinä ei kuitenkaan näy miten viime vuosina rajoitu…
  • Liikenteen osalta on toteutumassa yksi hyvä asia, nimittäin tiemäärärahojen 300 miljoonan euron vuosittainen lisäys. Tosin tämäkin asia on kaikkien puolueitten yhdessä sopima eikä ole siten yksin hallituksen ansiota. Huonona asiana pidän sitä, et…
  • @_Quu kirjoitti: @EsaSairio kirjoitti: Miksi ihmeessä nimimerkki Quu haluaa säilyttää autoveron Suomessa? Samasta syystä kuin suomen hallitus, se ohjaa hankintaa vähäpäästöisiin. Eihän…
  • @Karrette kirjoitti: @_Quu kirjoitti: @Karrette kirjoitti: Kyllä. Paitsi että miksi poistaisit autoveron vain käytetyiltä tuontiautoilta? Niin autovero koskee kaikkia suomeen rekisterö…
  • @_Quu kirjoitti: @EsaSairio kirjoitti: Ei autokannan tarvitsekaan kasvaa Suomessa, koska väkiluku junnaa paikallaan. Olennaista on se että vanhat saastuttavat autot korvaantuvat uusilla ja uudemmilla. Autokanta k…
  • @_Quu kirjoitti: Miten autokannan kasvu edistää liikenneturvallisuutta, ja pienentää päästöjä merkittävästi?? Nykyinen autovero kannustaa hankintaa vähäpäästöiseen suuntaan, autoveron poisto romuttaisi tavoitteet päästöjen vähentämiseksi. …
  • @_Quu kirjoitti: Uudet henkilöautot 2018 / 120 499 kpl Romutustodistukset ha 2018 / 81 578 kpl 2019 Ensirekisteröinnit 114 199 kpl 2019 Romutustodistukset ha 71 424 kpl Ei näytä hyvälle päästötavoitteiden kannalta, luvut pitäisi …
  • @M880 kirjoitti: No @EsaSairio , miten se aika muuttuu rahaksi? Kannattaa tutustua huolellisesti oheiseen Väylän julkaisuun. Nimimerkki varmaan ymmärtää julkaisun luettuaan, mitä aikasäästön raha-arvolla oikein tarkoitetaan ja miten sitä …
  • @Karrette kirjoitti: @M880 kirjoitti: Kuten Quu sanoo, valtiontalous on kokonaisuus. Itse en usko sen olevan nollasummapeliä jossa veronalennus jossain vaatii suoraan veronkorotuksen tai leikkauksia toisaalla. En myöskään ymmärrä au…
  • @_Quu kirjoitti: @EsaSairio kirjoitti: Kerran vielä: Valtio voi säästää vaikka koko autoveron tuoton verran, jos niin haluaa. Säästökohteita löytyy mm. Kokoomuksen vaihtoehtobudjetista. Osan saamatta jääneestä autoverotuotosta…
  • @M880 kirjoitti: Laskin ihan itse äsken. Oletetaan että kulutus kasvaa prosentin. Se tekee 2,7 miljoonalla autolla, 15tkm/vuosi ja 7,5l keskikulutuksella 30 miljoonaa litraa tai 45meur jossa toki veron osuus on merkittävä. Oletetaan…
  • @_Quu kirjoitti: Liikenteestä kerätyt tulot on budjetissa kokonaisuus, jos autoverotulo jäisi pois, velanottoa pitää lisätä. Olen jo monessa kohdin kirjoittanut, kuinka autoverotulo kompensoidaan. Eikö nimimerkki ole lukenut tai tajunnut …
  • @_Quu kirjoitti: Liikenteestä kerätyt tulot on budjetissa kokonaisuus, jos autoverotulo jäisi pois, kulutuksen verotusta pitäisi korottaa, mikä taas ei sovi perussuomalaisten lupauksiin alentaa harvaan asutussa suomessa yksityisautolla liikkumist…
  • @M880 kirjoitti: Jaa niin, piti vielä sanomani että jos lasketaan nopeuksien nostamisen nettovaikutusta pitää huomioida myös polttoaineenkulutuksen kasvaminen. Mitähän se 4% nopeuden nosto sitten litroissa ikinä tekeekään. Neljän prosenti…
  • @_Quu kirjoitti: @EsaSairio kirjoitti: Yllä esitetty tieto Ruotsin nopeusrajoituksista on sekä puutteellinen että tahallaan harhaanjohtava. Ruotsin nopeusrajoitukset maanteillä, mukaan lukien moottoritiet, ovat seuraavat: …
Default Avatar
Jäsen 26.02.2020 alkaen
7 aloitettua keskustelua
73 viestiä
0 ×   13 ×