@Late1969 kirjoitti:
Nykylisäpitkät ovat ongelmallisia ja vaarallisia, ne häikäisevät vastaantulijaa aivan liian kaukaa.
Kuinka läheltä niiden pitäisi häikäistä?
Ja varsinkin siihen ruksitut varusteet (suomalaiselle) ensiostajalle!
Laskin aikoinaan nykyisen autoni lisävarusteiden hinnan olleen n. 30 k€ suomalaisen maahantuojan konfiguraattorin mukaan. Suomeen tuotuna vajaan parin vuoden ikäisen auton muka…
Hybris kirjoittaa toistuvasti puuta heinää tarkoituksella ja yrittää väittää sitä totuudeksi. Mitäs väärää siinä olisi? Samoinhan tekee mm. Putler. Ammattitrolleja molemmat!
@nikkra kirjoitti:
@Late1969 kirjoitti:
Rinnekadulla Tampereella on mielenkiintoinen pysäköintiohje: https://goo.gl/maps/dJ7DYQg1zuD5nbvY8
Yleensä ohjemerkin valkoinen viiva tarkoittaa rotvallia, mutta tuolla kadulla ei. …
Omaa plugaria olen käyttänyt siinä mielessä samalla tavalla, kuin edellisiä dieselmoottorisia, että sen jälkeen kun polttomoottori on käynnistynyt, olen ajanut moottoriöljyt aina kunnolla lämpimäksi ennen kuin olen antanut moottorin sammua. Kyllä be…
@Late1969 kirjoitti:
Ylimääräinen teho johtaa nykyäänkin ylimitoitukseen ja suurempaan kulutukseen aina.
Kosla Pladin (1020 hv) kulutus ei taida paljon poiketa miedommista versioista normaali ajossa?
Hyvä nyrkkisääntö kiristysmomentiksi (Nm) on 10 x pultin paksuus (mm) eli
10 mm pultti: 100 Nm
12 mm pultti: 120 Nm
14 mm pultti: 140 Nm jne.
Autokohtaisia eroja voi toki jonkin verran olla.
@Markku207 kirjoitti:
@Vital kirjoitti:
Älkää ostako sähköautoa vielä. Jos kuitenkin ajat paljon osta se heti, saat (kenties järkyttävän) hyvän ja edullisen kulkineen. Sillä pääsee sutjakkaasti sinne sun tänne, ihan vaan niillä par…
@[ZeiMZei] kirjoitti:
@Lukija31722 kirjoitti:
Tai sitten kuski on vain kääntänyt (ja unohtanut) valoviiksen automaatilta huomiovalo-asentoon, jonka jälkeen automatiikka ei enää tee mitään - paitsi sammuttaa valot kun virran kääntää …
Mullakin oli aikoinaan Camarossa alkuperäiset Kanadassa valmistetut renkaat M+S -merkinnällä, mutta ei olisi tullut mieleenkään ajella niillä talviliikenteessä.
Navin ajo-ohjeet on helpointa ja turvallisinta katsoa HUDista. Ei tarvi käännellä katsetta tiestä eikä lääppiä sormenjälkiruutuja.
Oikeasti pitkistä matkoista puheenollen minä ainakin valitsisin mieluummin pitkän rangen (yli 1000 km) polttisauto…
Mun kaupunkilaisjärki sanoo, että keskisaarekkeella paikallaan seisova jalankulkija on aikeissa ylittää myös suojatien jälkimmäisenkin osan. En ole vielä nähnyt kenenkään leiriytyvän keskisaarekkeelle, jollei sellaiseksi lasketa saksalaisen moottori…
@740 GLE kirjoitti:
Adaptiivisista vakionopeussäätimistä puuttuu aika usein hyvin tarpeellinen mahdollisuus, jolla kuljettaja voisi pyytää älykästä ei-vakionopeussäädintä käyttäytymään vanhanaikaisen vakionopeussäätimen tavoin. Sille olisi se…
Kuplasta muistan mittaristossa olevan "vesiliirtovaroituksen", eli kun sateella nopeusmittarin neula kiertyi vauhdissa nollaan, tiesi etupyörien olevan vesiliirrossa, jolloin oli syytä nostaa pikku hiljaa kaasujalkaa. Vastaavaa ilmiötä en kyllä muis…