Ihan hyvältä vaikuttaa, mikäli autossa on välitykset kunnossa. Joissain automerkerkeissä hieno ja taloudellinen moottori on pilattu aivan naurettavan lyhyillä välityksillä, joka todellisuudessa nostaa paperilla hyvän kulutuksen huomattavan korkeaksi…
Ajattelija2013:
...että Octavia ei voi olla niin surkea ajettavuudeltaan, kuin Fabio väittää.
Luitko viestini? Tähän tuskin tarvitsisi puuttua, mutta en missään vaiheessa sanonut, että Octavia on varsinaisesti huono ajaa. Auto kulkee …
mecanica:
Siis Fabio sinulla on ollut käytössäsi kaikkein halvin karvalakki mallin Octavia ja tuossa autossa kaikki tähtää taloudellisuuteen ja siinä oli onnistuttu niin kuin kerroitkin.
Tästä mallista on karsittu kaikki vähänkin ylimääräinen he…
Ajattelija2013:
Fabio, aina kun luen jonkun tuollaisen vuodatuksen mistä automerkistä tahansa, tulee mieleeni, että kyseessä on pakostakin provo. Jos sinä sen jo koeajossa huomasit ja auto todella on noin surkea, niin miksi ihmeessä ostit Octavia…
Toivottavasti uuteen Octaviaan saadaan korjattua edellisen version luokaton alusta, joka oli epämukavuudessaan vertaansa vailla. Erityisesti poikittaissaumat ja töyssyt kolisivat alustassa siihen malliin, että huonoselkäiselle autoa ei voi suositell…
KAP1936:
Fabiolle vihjeenä ruotsalainen kuluttajaystävällinen autolehti ViBilägare, joka julkaisi eräässä syksyn numerossa tilastotiedot kaikista testitallinsa (långteststallet) autoista 20 vuoden ajalta. Se on todella synkkää tilastoa viimei…
En epäile, ettetkö olisi voinut omistaa autoa, jossa ajotietokone näytti kohdilleen jo 10 vuotta sitten, mutta kyllä se oli enemmän sääntö kuin poikkeus, että ajotietokone näytti reilusti sivuun todellisesta kulutuksesta. Eroa saattoi olla satunnais…
Ajotietokone toimii melko tarkasti nykyisin. Edellisessä autossa (vm 2011) ajotietokone näytti aina samaa kuin mitä mittasin tankilta. Nykyisellä autollaa, joka on eri merkkiä kuin edellinen (myös vm 2011) olen ajanut pari tankillista, ja toisella k…
Penteles:
Katsopa >>tästä << toistaiseksi hiljaisimman auton rengastusta.
Näinhän se näkyy olevan kuten sanoin. Listallasi ei ole yhtään toista autoa 35-profiilin renkailla. Lisäksi kun otetaan huomioon, että alla on Potenzat …
On mitattuja arvoja, mutta johtunee renkaista. Edessä on 235/40 R 19 renkaat ja takana 265/35 R 19 kumit. profiilin 35 renkaat kun yhdistetään suomalaiseen uraiseen asfalttiin, niin tietää kyllä mitä saa, vaikka olisi kuinka hieno auto. Eli kun otta…
Hiilipäästö:
Ja sitten taas muistetaan, että bensiiniä ja dieseliä ei ole mieltä verrata litra litralta. Jos verrataan päästöjä, niin bensiinin kulutukseksi muutettuna testiryhmän autojen kulutus on ollut välillä 5,8 - 6,9 maantiellä ja kaupu…
Stivax:
Vaan yllättävän perso bensalle maantieajossa tuo uusi Prius+...TM-testissä moottoritiellä 6,4 litraa...maantiellä 5,0 litraa...ei pärjää nykydieseleille millään...näköjään Hybridin edut tulee vain taajamassa...ja vähällä ne menee dieselit…
Itse en kyllä epäile hetkeäkään Skodan suoritusta. Nimimerkillä 1.6 tdi skodalla yli 30 kilometriä ajanut. Tämä tosin on ollut farmari eikä greenline tai edes green tec versio. Tuolla autolla päästelee vakionopeuden säädin 126/127 asennossa helsinki…
Skoda Octavia Greenline teki hyvän tuloksen uusimman TM:n kulutustestissä. 5,0l/100km 120km/h vauhdissa. Taitaa olla paras tulos tällä hetkellä myynnissä olevista malleista.
Olin kalastajatorpalla pari viikkoa sitten kun auto esiteltiin, eli kylmiä tyyppejä olen Avensiksesta ottanut. Auto ei ole luonnossa sen kummempi kuin kuvissakaan. Mitään ahaa elämystä ei todellakaan syntynyt, mutta toisaalta yleinen laatuvaikutelma…
Lainaus:13.02.2005 klo 22:53 AkiK kirjoitti
Käsittääkseeni tätä ei ole edes koskaan esim. USA:ssa edes yritetty. Pikemminkin päinvastoin. Suomessa hankaluutena on vähäinen väestömäärä, mutta muualla ei ole tätä ongelmaa. Joukkoliikenne on suurkaup…
Lainaus:10.02.2005 klo 09:52 AkiK kirjoitti
Täyttä potaskaa. Noissa olosuhteissa joukkoliikenneväline on täysin ylivoimainen! Ja se voi toimia vaikka biokaasulla, kuten jo aika monessa metropolissa tekeekin.
Lapsellista olettaa, että joukk…
Niissä olosuhteissa, joita varten hybridi on kehitetty, ei mikään järjestelmä tällä hetkellä pärjää sille. Jos joku teistä on käynyt vaikka New Yorkissa ja matkustanut noin 15 kilometrin matkan ja käyttänyt siihen kaksi tuntia aikaa(kuten minä), nii…
Eivät paineet tietenkään vakiot ole, mutta joka tapauksessa alhaisemmilla kierrosluvuilla päästään selvästi pumppusuutintekniikkaa korkeammille paineille. Huippupaineissa pumppusuuttimet ovat tällä hetkellä yhteispaine tekniikkaa edellä. Muistaaksen…
Kyllähän pumppusuutintekniikassa on noi mainitsemasi hyvät puolet, mutta kun haittoja kysyttiin, niin vastasin sitten siihen. Itse näkisin yhteispaineruiskutuksen kuitenkin enemmän tulevaisuuden juttuna, edellä, koska edut tulevat esiin nimenomaan p…
Lainaus:06.02.2005 klo 22:23 vakawanha kirjoitti
Haluaisin ehdottomasti tietää mitä ongelmia VW:n pumppusuutintekniikasta aiheutuu? Mieluiten perusteltuna.
Pumppusuutin tekniikalla ei ole mahdollisuutta toteuttaa ruiskutusta yhtä tarkasti k…
Lainaus:01.02.2005 klo 15:36 Anders-Simo kirjoitti
Lopultakaan ei ole väliä sillä, kumpi väittelyn lopulta voittaa; vahinko on jo tapahtunut ja suurelle yleisölle saattaa jäädä mielikuva, että Toyotan dieselit olisivat jotenkin kehnoja. Tähän parja…
Lainaus:29.01.2005 klo 22:10 SixPack kirjoitti
Ja mistä Toyota osti nykydieseltekniikan?
Tuskin ainakaan volkswagenilta, sikäli kun näihin tarinoihin viittaat. Ruiskutusjärjestelmä ja ahtaminenhan ovat dieselmoottorin sydän(yhdessä ohjausel…
Uudistunut Ford Focus farkku mahtuu hyvin tuohon hintarajaan joko 1,8 tai 2,0 tdci:nä. Kokeilin 1,8 farkkua, ja suorituskyky oli riittävä, ja tilat hyvät. Selvästi hiljaisempikin se on kuin esim. Golf-farmari ja paremman näköinen. Miinus verrattuna …
Aika samaa mieltä voi olla suurimmasta osasta asioista ajovalo.netin toimittajan kanssa. Tosin mielestäni etupilarit häiritsivät paljon vähemmän kuin useimmissa kilpailijoissa, ja toisin kuin kirjoituksessa väitetään, ratissa on radionsäätimet säätö…
Varusteet tuossa autossa houkuttavatikin ainakin tällaista työsuhdeautoilijaa. Vastaavaan varustelutasoon päästäkseen dieseleissä pitää kilpailevilta merkeiltä ottaa pykälää pienempi moottori. Penkit on ehkä vähän miinusta tuossa autossa mitä ei aie…
Tuli käytyä nyt koeajamassa tätä autoa. Alla oli 1,6 hdi 66kw versiona, kun ei muutakaan dieseliä alle saanut. Varustetaso oli premium. Ihan miellyttävän tuntuinen auto oli alla, ja ajoasennon sai säädettyä kohdilleen. Jonkin verran rengaasäänien os…
Pään tilaa oli muistaakseni ihan hyvin. en kiinnittänyt huomiota, joten asia lienee ollut kunnossa. Polvitilaa ei ollut yhtä paljon kuin Kia ceedissä, mutta kuitenkin enemmän kuin octaviassa. A3 Sportbackissa en käynyt takapenkillä, mutta audin laat…
Avensis saavuttaa huipputehon jo 3600 kierroksen kohdalla, kun taas Passat vasta 4200 kierroksella. Jos molemmat saavuttavat huippunopeuden korkeimman tehon kierrosluvulla, on Avensiksessa selvästi pidempi välitys.
[Fabio muokkasi tätä viestiä …