GeeTeeJ

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • @Jorma L2 kirjoitti: Vähän ihmettelen, ettei pikkuakku lataudu auton omilla systeemeillä jos pikkuakussa on 0,3 kWh ja isossa 60+. Lataus on aina päällä kun auto on ajossa. Ilmeisesti kaikki sähköautot eivät osaa ladata 12V akkua auton ol…
  • @tracktest kirjoitti: Kovat pakkaset tuottavat kaikille käyttövoimille mitä ihmeellisempiä vaivoja. Akut hyytyvät koska pakkanen puolittaa virtalähteet tehokkaasti. 12V akut hyytyvät sähköautoissa ja polttomoottoriautoissa aivan samoista …
  • @Lukija31722 kirjoitti: "Saako naapuri tulla käynnistämään hyytyneen akun vanhan liiton tapaan kaapeleilla? ”Ei missään nimessä! Jos sen meinaa tehdä, pikkuakun pitäisi olla irti autosta.” " Mikähän peruste tälle on? Veikkaan ne…
  • @tracktest kirjoitti: Kuten tiedetään kovilla pakkasilla sähköauton toimintamatka lyhenee, mutta kukaan ei ole vielä täällä kertonut sen puolittuvan. Eikö? https://keskustelu.tekniikanmaailma.fi/discussion/comment/964998/#Comment_964998
  • @Late1969 kirjoitti: Yksi polttiksen valintaperusteista pitäisi olla venttiilien leikkaus mäntien kanssa. Useissa moottoreissa männät lyövät venttiilit kiinni hihnan tai ketjun pettäessä ja siitä seuraa ainakin kansiongelmia. Ja sellaisessa ei us…
  • @Tiko kirjoitti: Välykset on myös sähkömoottorin laakereissa, ja öljyäkin löytyy vaihteistoista/vetopyörastöistä, akseleissa on stefat ja alustassa iskunvaimentimet, joten älä riko autoasi kovassa pakkasessa - maltti on valttia. Jotenkin en ymmär…
  • @GeeTeeJ kirjoitti: Ne voi summata lyhyesti jo etukäteen: sähköautot ovat lähteneet ongelmitta käyntiin (jos 12V akku on ollut kunnossa), lämmenneet nopeasti, olleet heti valmiina moottoritielle kiihdytykseen ja toimintamatka on ollut n. puolet k…
  • @Lukija31722 kirjoitti: Nyt, kun sääennuste lupailee pitkästä aikaa koko Suomeen oikeaa pakkasta, meillekin kireimmillään jopa 36 astetta ensi torstaiaamulle, niin olisi kiva kuulla viikon jälkeen sähköautokokemuksia. Ne voi summata lyhye…
  • @Late1969 kirjoitti: GeeTeeJii kirjoitti, että ässän akussa on liki 8000 kennoa. Onko niissä kaikissa tosiaan mittaus? Eiköhän ne ole niputettu rinnan kytkettyinä isommiksi moduuleiksi, joilla sitten voi olla mittaus.
  • @Markku207 kirjoitti: Emme tietenkään tarkkaan tiedä koska akuston vaihto tulee eteen, mutta se on edessä jollakin auton omistajalla, niin että hän joutuu arvioimaan uusitanko 15000€ hintaisen akuston autoon,jonka markkina-arvo on sama kuin akust…
  • @Late1969 kirjoitti: Laita vaikka linkki nykyaikaiseen akkutekniikkaan. Eikö akut enää koostukaan sadoista kennoista? Vai onko jokainen kenno kytketty erikseen, ei yhtään kiinteää sarjaan- tai rinnankytkentää? Sarjaan kytkettyjä erillisiä…
  • Juuri tilatun auton manuaali on omaa mielilukemistani ja auton saadessani olen tyypillisesti varsin hyvin perillä auton ominaisuuksista ja niiden käytöstä. Erinäisiä käyttäjäryhmiä ja foorumeja seuraamalla käy pian selväksi, että taidan olla poikkeu…
  • Liikenteen ääni on aina melua ja nastarenkaat aiheuttavat oleellisesti enemmän ääntä kuin nastattomat. Ei tämä sen vaikeampaa ole.
  • Ulkoisesti uusi 5-sarjalainen osuu minunkin silmääni paremmin kuin EQE. Sen sijaan molemmissa kojelaudan ja näyttöjen suunnittelu on mielestäni pahasti metsässä. BMW:n näyttöjen kuvakkeet ovat kuin toistakymmentä vuotta vanhasta Android-puhelimesta …
  • EPA-standardin mukaan ilmoitettu kilometrimäärä tuntuu yleisesti ottaen olevan paljon lähempänä totuutta kuin WLTP, joka tietysti näyttää mainoksissa paremmalta.
  • @[ZeiMZei] kirjoitti: Sitä en heti keksi mihin cybertruck tuota käyttää. Arvaan, että sähköiseen nelipyöräohjausjärjestelmäänsä. Siinä voisi 12V järjestelmä vaatia turhan kovia virtoja.
  • @HybridRules kirjoitti: Sanot pitäväsi sitä vanhentuneena, koska haluat puhua Teslasta vain negatiivisesti. Tuo ei pidä alkuunkaan paikkaansa, arvostan Teslaa suuresti sähköautoilun tienraivaajana ja suunnannäyttäjänä. En kuitenkaan osaa …
  • @Late1969 kirjoitti: Mitä uutta Cybertruckissa on? Ulkonäkö, jonka uutuudesta voidaan olla montaa mieltä. Cybertruck nimittäin näyttää juuri siltä, miltä autojen 80-luvun alussa kuviteltiin näyttävän näinä aikoina. Henk.koht. pidän muotoi…
  • @Late1969 kirjoitti: Onkohan sama sekasotku sähkisten latausluukuissa? Niitä taitaa olla edessä ja kaikissa lokasuojissa mallista riippuen, mutta takana ei varmaan yhtään. Latausluukkujen seka- ja hajasijoittelu on vallitseva käytäntö, mi…
  • @HybridRules kirjoitti: Autossa voi olla lämmitys päällä lataamisen aikana ja toisekseen auton voi jättää latautumaan ja pistäytyä sillä aikaa jossain. Diesel-Sepot ovat löytäneet valtavan määrän sähköautoilijoita suosivia epäreiluuksia, …
  • @Late1969 kirjoitti: Jokainen risteys on aina arvoitus, jos niihin kokeilemalla ajaa. 50 m ennen risteystä voi olla täysi kitka, risteyksessä nollakitka kokeilijoiden ja muiden luistattelijoiden takia. Vetopyöriä luistattamaton liikkeelle…
  • @740 GLE kirjoitti: Ei tämä maailman isoin ongelma ole, mutta uteliaisuuteni heräsi koska olemme käsittääkseni havainneet saman (pienen) ongelman tai oikeastaan vaatimuksen kuljettajalle hidastaa tarkasti ettei tuhlaa energiaa eikä vahingossa sut…
  • @HybridRules kirjoitti: @GeeTeeJ kirjoitti: Elmon todellisuusvääristymäkenttä tai jokin muu mystinen efekti saa osan asiakaskunnasta suorastaan ylistämään kaikkia Teslan ratkaisuja, myös niitä huonoja. * Yoken hyvä…
  • @HybridRules kirjoitti: Sanoisitko, mikä on outo käyttöliittymävalinta Teslassa? Ja mikä niistä on vastoin asiantuntijamielipidettä ja ketkä lasket asiantuntijoiksi Teslan käyttöliittymän suhteen? Esimerkkejä: -Yoke: cool, koska rata-a…
  • @740 GLE kirjoitti: Minusta kuulostaa siltä, että olet paniikinomaisesti puolustamassa Teslan tekemiä käyttöliittymävalintoja. Sinun mielipiteesi Teslastasi ei riitä, vaan KENENKÄÄN MUUNKAAN mielestä siitä ei voi puuttua mitään. Olen muis…
  • @HybridRules kirjoitti: Juttelit aikaisemmin, että Whisper-moodissa Mustang rullaa hämmästyttävän kevyesti. Samaa mieltä siitä ja tuli mieleen, että johtuukohan sähkärin vapaan rullauksen ominaisuus siitä, että akku tekee autossa normipolt…
  • @HybridRules kirjoitti: Tuumasta toimeen. Kävin tunnin verran ajelemassa nelivetoista sähkö-Mustangia. Ensimmäinen huomio kuskin paikalle istuessani oli, että autossa on kummallinen ohjauslaite, sellainen pyöreä kehä? 🙂 En ala kirjo…
  • @HybridRules kirjoitti: Miksi sanot "voimakkaan regeneroinnin takia"? Eihän regenerointi ole sen voimakkaampi kuin kuski haluaa vaikka sitä ei jostain asetuksista tarvitsekaan säätää. No siksi, että moni sähköautoilija tuntuu kuvittelevan…
  • @pnieminen74 kirjoitti: pesurit on edelleen pakolliset Pesurit ovat pakolliset vain autoissa, joiden valaisinten valovirta on yli 2000 lumenia. Hassu määräys, koska voisi kuvitella pesureiden olevan sitä tarpeellisemmat, mitä heikompi val…
  • @HybridRules kirjoitti: Teslalla voi ajaa vapaasti rullaamalla pitämällä kaasupedaalin neutraalissa asennossa. Mikä on kohtalaisen hankala tapa verrattuna pedaalin nostamiseen kokonaan. Mutta yhtä kaikki: kuulostaa siltä, että Teslan ajam…
Default Avatar
Jäsen 05.12.2014 alkaen
1 aloitettu keskustelu
140 viestiä
0 ×   116 ×