@pnieminen74 kirjoitti:
@Herbert kirjoitti:
Tekniikan Maailmalle pohdittavaksi autojen kestävyyden vertailu. Volkkarikeskustelussa jo tätä sivusinkin.
Poloa markkinoidaan kaupunkiautoksi, mutta minusta sen ajettavuus riittää hi…
@Lukija31722 kirjoitti:
@740 GLE kirjoitti:
Jos alemman keskiluokan auto on valittava enkä luotettavuutta korostettaessa uskalla valita C-sarjan 4Maticia enkä Audi quattroa, lukitsen vastaukseni Lexus IS. Joku muu saa sitten tuoda p…
@740 GLE kirjoitti:
@Herbert kirjoitti:
Kustannustehokkuutta.
Nythän tämä menikin helpoksi. Halvin tehtävänsä hoitava on paras. Käytetyn ostoon siis!
Kyse oli siitä, miten eri kokoluokan autojen kestävyys eroaa…
@Jorma L2 kirjoitti:
@Herbert kirjoitti:
Korkeaviritteinen moottori on kiinnostava sikäli, että 300 hv ei tarvita. Jos moottori on mitoitettu tuollaiselle teholle ja sillä ajetaan kuten liikenteessä kuuluu eli käytössä in enintään l…
Korkeaviritteinen moottori on kiinnostava sikäli, että 300 hv ei tarvita. Jos moottori on mitoitettu tuollaiselle teholle ja sillä ajetaan kuten liikenteessä kuuluu eli käytössä in enintään luokkaa 1/3 tai satunnaisestikin vain 1/2 maksimista, onkoh…
@740 GLE kirjoitti:
@Herbert kirjoitti:
Alemman keskiluokan auto on minulle tiloiltaan ja ominaisuuksiltaan riittävä. Isolla koneella toivon sen olevan myös käyttöä kestävä, joten en koe tarvetta maksaa lisää saadakseni isomman auto…
Aihe on laaja, jotta voisi tuottaa tietoa, eikä disinformaatiota. Edes viranomaisilla ei ole käsitystä kriteereistä, miten toimittaja löytäisi raporteista totuuden. Firmoissa joukko ihmisiä taistelee raportointien kanssa. Osa miettii, miten homma pi…
Alemman keskiluokan auto on minulle tiloiltaan ja ominaisuuksiltaan riittävä. Isolla koneella toivon sen olevan myös käyttöä kestävä, joten en koe tarvetta maksaa lisää saadakseni isomman auton tai kalliimman merkin. Ensimmäiset 200 tkm ovat olleet …
Puolet omistajista ajaa puoli miljoonaa nopeammin kuin 33 vuodessa. Keskiarvo on siksi typerä lähtökohta.
Edellisestä autostani luovuin hiukan alle 400 tkm ajamisen jälkeen, nyt mittarissa on 210 tkm.
Jos ajaa vuodessa vähän ja ajomatkat ovat …
@tracktest kirjoitti:
Volyymimerkkien parissa on aina tämä toisinajattelijoiden joukko, harvoin kansanautojen joukosta löytyy teknistä edelläkävijää ja täydellisesti varusteltua mallia.
Onko 32 000 euron 1-sarjan bemari tällainen?
P…
Näköjään. Kun Bemarista otetaan premium-lisät pois, jäljelle tuskin jää ainakaan tavanomaista kalliimpia rakenteita. Eli malli tuskin on iso auto pienoiskoossa, vaan halvennusprojektin tuloksena kasattu alemman keskiluokan bemari.
Todennäköisesti…
Minä en Bemaria ja Miniä niin tarkasti tunne, että voisin detaljeista keskustella. Todennäköisesti molemmat ovat niin kalliita, ettei Corolla/Golf-linjaan tottuneena nämä ole kiinnostavia vaihtoehtoja.
Pikkubemarista vielä. Onko tietoa, että sen rakenteet ovat yhtä kestävät kuin isommissa malleissa vai onko auto mitoitettu kevyempään käyttöön?
Etuvetomallit ovat kai sukua Minille, joka taas ei ongelmattomuùdestaan ole kuuluisa. Toki siinäkin sy…
Hämmästyttävää, jos takajarrun korjaus kestää noin kauan. Joko järjestelmän vaihtaminenkin kestää ammattilaiselta tunnin, minulta pari tuntia. Toki hydraulijarrujen ilmausta en ole opetellut.
@740 GLE kirjoitti:
@FARwd kirjoitti:
Etuvetoisista pikkumersuista tai bemareistakaan ei ole ajokokemuksia, mutta oikein päin asennetuilla moottoreilla varustetuilla BMW:n 1- ja 2-sarjalaisilla olen päässyt ajamaan sekä autobahnoill…
Minusta videossa ei ole mitään kyseenalaista. Vasenta kaistaa saapunut teki äkkijarrutuksen, kun huomasi lapsen. Se ei ole hallittua ajamista.
Ehkä kortin kuivattamisaikana ehtii miettiä havaintojen tekemistä liikenteessä.
En nyt jaksa muistella kaikkia vuosien mittaan kuuluneita tarinoita, mutta tulipahan kokoelmiin yksi lisää. Ketju ei mahdu paikalleen pääsee kyllä ihan kärkikahinoihin vitsikkyydessään. Vanhoja ovat ainakin väärät öljyt, väärä öljynvaihtoväli, liian…
@Late1969 kirjoitti:
Tehtaalla oli laitettu viallinen eli liian vanhoin työkaluin valmistettu nokkaketju koneisiin.
Volkkarin ketjuepisodi on siitä hauska, että tapahtumista on lukematon määrä versioita liikkeellä.
Kulutusten vertailu eri kokoluokkien kesken kertoo juuri pisteytyksen vaikeudesta. Minusta on turha puhua siitä, mikä on oikea tapa. Jokaisella on luvut edessään ja jokainen päättelee asian merkityksen niistä omalla tavallaan.