Ihan hiilenä:
... jatkakaa hyvin alkanutta riitaa ...
Kiitos luvasta mutta en ole kokenut riiteleväni, tämähän on TM:n keskustelupalsta. Keskustelua vain. Toyota on tunnustanut laadun unohtuneen kasvupyrkimysten puristuksessa. Toyotan p…
Aivan, Toyota on hyvä autonvalmistaja, muttei moitteeton. Samoin ovat ne Corollat, Avensikset ja Priukset. Prius on tekniikan eturintamalla. Lexukset ovat poikkeuksetta hienoja pelejä.
MUTTA kuitenkin Toyotakin kärsii osin samoista/eri ongelmis…
Toyotan maailmanlaajuiset ongelmat tuntuvat pahalta. Tojon laadun nimeen on voinut aina vannoa. Onpa suosittu ohje apua pyytävälle täällä TMnetissäkin ollut napakka: "Osta Toyota".
Ajatus japanilaisesta laadusta, joka on halvempaa kuin huonomp…
Toyota kutsuu Kiinassa korjaamoille vuorostaan RAV4-kaupunkimaastureita (yli 75 000). Miten lie sitten Euroopassa myydyt RAV4:t eroavat kiinalaisista - voisi kuvitella ainakin alihankkijoiden olevan toisia.
Maailmanlaajuisestihan yhtiö on kuts…
Tapahtui näinä ankeiksi arvioituina aikoina: Toyotan pääjohtaja Akio Toyoda puolusti yhtiönsä mainetta eilen Yhdysvaltain kongressissa. Hän tunnusti nopean kasvun saaneen Toyotan unohtamaan perinteiset arvonsa: "Ensin turvallisuus, toiseksi laatu, k…
Peri Arvo:
" Tuon jäätävän analyysin taisit keksia ihan itse,ajattelevana ihmisenä kysyn: mistä ihmeestä päädyit tuommoiseen johtopäätökseen? Jotain tolkkua vaikkei Tojosta pidäkään. "
Oho, Peri Arvo aka Ari Pervo oikein innostui teksti…
Mukavaa on huomata Toyotakuskien (A Tapio & kumppanit) lojaalius Japanilaiselle autojätille. Jos he vielä pystyisivät tunnustamaan, että Toyota on AUTO siinä missä muutkin, olisi se vielä hauskempaa.
Ihmisten (& heidän suunnittelemien …
ddr5:
"No jos auto tehdään eri valmistajan osista kuin mitä Japanissa käytetään niin voisin kuvitella sen jollakin tavalla vaikuttavan myöskin laatuun. Jos saisit valita, kuka sinulle pakkaa laskuvarjon niin valitsisitko 1) japanilaisen 2) tur…
Ongelmia on muillakin, tämän kuun alussa Honda kutsui (maailmanlaajuisesti) 646000 autoa korjattavaksi. Ikkunan sähkökytkinvika saattaa sytyttää auton tuleen (just playing Jazz).
Vähän aiemmin (täällä TM-marttakerhossa) takaisinkutsukampanjoita…
Putput:
Vaikka on tietenkin huono juttu jos Toyota on ollut toimimatta pitkään ja jos on ollut tietoinen ongelman vakavuudesta, niin väitän että Saksalaisista merkeista suurin osa ainakin on syyllistynyt vähintään yhtä pahaan toimintaan. Ja va…
Saabilla muinoin kilpaillut tuttu kertoi ajotyyliksi sen, että perä heitettiin ojan pohjalle ja vedettiin kurvi kaasulla eturenkaita sudittaen.
Eräs tuttu nainen taas kertoi Toytansa opettavan häntä ajonvakaussysteemillään. Sitten kun se alkaa…
Saabilla muinoin kilpaillut tuttu kertoi ajotyyliksi sen, että perä heitettiin ojan pohjalle ja vedettiin kurvi kaasulla eturenkaita sudittaen.
Eräs tuttu nainen taas kertoi Toytansa opettavan häntä ajonvakaussysteemillään. Sitten kun se alkaa…
Herbert
riittävä ajotaito, jos turvallisuutta halutaan parantaa? Minusta ei ole, koska ongelmatilanteet vaikuttaisi syntyvän pääosin muusta syystä kuin ylinopeuden takia.
Joko-tai vai sekä-että? Joko nopeusrajoitusten sitovuus tai mu…
Tapaturmien ehkäisyyn tarvitaan yhteiskunnan eri sektorit, elinkeinoelämä, kansalaisjärjestöt ja kansalaiset. Kuinkas ollakaan, noita onnettomuuksien interruptus-asioita ajavat kansanterveyslaitos ja sisäasiainministeriö. Näillekin asioille siis pyr…
Herbert
Jos et ole huomannut, olen kertonut mielipiteenäni, ettei pieniin ylityksiin tarvitsisi puuttua. Ei se ole ristiriidassa aiemman kommenttini kanssa. Hiukan olen näinä vuosina loiventanut suhtautumistani pieniin ylityksiin, koska muutaman t…
Googlasin vähän menneisyyteen ja törmäsin tähän. Vaikka vanhojen muistelijaa haluttaisiin pistää tikulla silmään, heitän tähän siteerauksen vuoden 2006 Herbertin tekstistä, täältä TMnetistä.
20.10.06
Herbert
Tietylle tieosuudelle määrät…
slowgear
Vauriot vähenevät vastaavasti autojen kehittyessä. Eikös tuon perusteella voisi yhtä hyvin vaatia nopeusrajoitusten nostamista nykyisen jatkuvan laskemisen sijaan?
Estä ja varjele! Elämmekö atsteekki-kulttuurissa, jossa ihmisuh…
Ehdotus yksi.
Muutetaan nopeuden yksikköä. Kuten maili on 1.6 km ja nopeus vastaavasti 1mph = 1,6 km/h. Uusi yksikkö olkoon z. Ja z = 0.8 km/h. Autojen mittaristot muutetaan z-pykäläiseksi.
Simzala bim, ajamme 100:n z-nopeutta ja km/h-asteiko…
Herbert
Voitko siis varmistaa mikä on sinun mielipiteesi asiasta?
En haluaisi toleranssin kiristämistä. Mutta siihen on kai pakko mennä, jos mitään muuta konstia ei keksitä. Vedän vielä sen konserttianalogian tähän: Ison orkesterin pitää p…
Herbert
Miten itse olet sinut sellaisen asian kanssa, että tietoisesti rikot nopeusrajoituksia, mutta silti kaipaat tiukempaa toleranssia valvontaan? Sehän on pahasti ristiriidassa oman toimintasi kanssa?
Vähän aikaisemmin kirjoitin,…
Herbert
Mikä saa sinut hyvissä olosuhteissa ajamaan suurinta sallittua? Voisithan ajaa vaikka 10-15 km/h alle.
Ohituksessa annan palaa. Ihan tietoisesti ajan ohituksen aikana ylinopeutta, jos on tarpeen, ja yleensä on. Mitä lyhyempi aika …
Herbert: Mikä on sinusta sopiva toleranssi (puuttumiskynnys) ylinopeuden kohdalla?
Ihan nykyinen tai jopa korkeampi puuttumiskynnys kelpaisi. Mutta ensin pitäisi saada kitkettyä jollakin keinolla pois tämä toleranssin ylärajan mukaan ajam…
Herbert
Lievät ylinopeudet koskevat sitä suurta joukkoa liikenteestä, joka siellä päivittäin periaatteessa ihan kunnollisesti pyrkivät käyttäytymään ja turvallisesti liikkumaan paikasta toiseen eikä siis aiheuta mitään erityistä ongelmaa liikentee…
Tuolla vähän ylempänä haastoi
Herbert
Ei tässä lakeja ollakaan muuttamassa tai säätämässä omia lakeja. Olen ainoastaan kertonut mielipiteeni valvontaperusteista. Minun mielestäni ne saisi säilyttää nopeuden osalta ennallaan eli jättää hieman…
Herbert
Kyse on siitä, mihin kaikkeen on tarve puuttua.
Kehäpäätelmien pyörteeseen johdattaa ajatus puuttumiskynnyksestä. Milloin ylinopeus on pientä, hyväksyttävää, tahatonta, tahallista, vaarallista, vaaratonta, laitonta, perusteetonta…
Ylinopeus, ajaminen autolla paikallista nopeusrajoitusta kovempaa ja mitä siitä seuraa, on täällä aiheena. Sosiologiassa ja psykologiassa on tutkittu yksilöiden ja yhteisön toimintaa. Kvasitieteellisiä huuhaa-tutkimuksia vai tieteellisen tiedon tu…
Merkille pantavaa, että nämä ns. rattimiehet vihaavat ajamista: ylinopeus perustellaan sillä, että tien päältä päästään pikemmin pois, elämään sitä varsinaista elämää. Minusta taas elämä on matka ja automatkakin pieni osa sitä elämää.
Kumppani
Näissä maissa, joissa avuttomat ja suojattomat huomioidaan hyvin, on kuitenkin voimakas machokulttuuri esimerkiksi Suomeen verrattuna. Se ei estä olemasta korrekti ja kohtelias, toisin kuin täällä Suomessa. Machoilu ja egoismi/itsekeskeis…
Ihan näännyttävän pitkää dialogia (vai onko tämä jo oktalogi?) tai kommentointia yritän välttää. Mutta muutamaan kohtaan nyt yritän vastata jotain perusteltua. Vielä tarkennus: tahattomille vahingoille ja arviointivirheille liikenteessä on vaikea te…