XC60:n tosiaan koeajoin nopeasti ihan vain 15min lenkillä sen taannoisen TM:n testivoiton jälkeen, ja yritettiin vääntää kauppaakin siitä, mutta jotenkin se jäi sitten kesken kun mielestäni en saanut riittävän hyvää vaihtotarjousta ja mietin omani y…
Siksi tästä hieman mainitsinkin, että näyttääpä mainokselta
Mutta uusi X3 on siltä osin tuttu, että kävin ajamassa sitä. Taskussa voi pitää avaimenkin nykyään, sitä ainakaan koeajoautossa ei työnnetty minnekään reikään ja sitten painettu start…
Tama nyt ehka ei tahan liity mutta 105 heppainen 1,2tsi on ylllattavan pirtea perusautoksi alle 120km/h nopeuksissa 1-2 ihmisen kuormalla, mutta turboviive on ihan mahdoton. Olen ajellut dsg-laatikolla mm. jyrkkaan ylamakeen parkkihallista niin on a…
Mikähän pikkuauto (maksimissaan golf/auris -koko) voisikaan sitten olla hiljaisimmasta päästä?
Olen ajellut nyt jonkin verran myös uusimmalla Golfilla (1,2TSI DSG).
Golf on mukavan näppärä pienen kääntösäteensä sekä sisätilojensa johdosta…
Heh juu, juurikin Classic läpyskä ja hyvät varusteet juuri kun on malli väistymässä..
Bmw:ltä muuten tuli postia, 300-sarjaa myydään harvinaisen edukkaasti nyt hyvillä varusteilla, lieneekö Classic tilanne sielläkin
http://www.bmw.fi/fi/fi/
Jep, totta. Koetin tuossa vaan sanoa, että iso musta maasturi on yhdenlainen statussymboli siellä tässä kulttuurievoluution vaiheessa. Kakkosena varmaan joku Mersu langena kuskilla. Siellä se kalusto pääosin on kirjavaa ja äärilaitoja esiintyy. Haus…
Venäjällä automainoksissa monesti näkee toitotettavan, että mitä isompi ja massiivisempi auto, sitä haluttavampi olet vastakkaisen sukupuolen mielestä. Kunnon machoilua. Nyt kapitalismissa mies voi kerrankin taas olla mies ja puhkua testosteronia. M…
XC90 3,2L edut:
-Korkealla; näkyvyys
-Korkealla; selkävikainen ei tarvitse nousta ja laskeutua, voi suorastaan vaan hypähtää penkille.
-Hiljainen, vertailukohta BMW 520dA jossa matalilla nopeuksilla nelipyttyinen diesel raksuttaa. Täs…
F-150 raptor esiteltiin suurinpiirtein silloin kun tulin suomeen takaisin. Hurja peli. Sitähän nyttemmin ilmeisesti näkyy jo paljon katukuvassakin siellä, jopa trendikkäänä heh. Aikamoista.
XC90:n yksi heikko puoli on sen laaja kääntösäde. Mutt…
Jep, XC90 oli edukas väistyvänä mallina, sekä minulle tärkeä valinta näihin keleihin, palatakseni siis takaisin alkuperäiseen aiheeseen jopa välillä
Vaihdan aika usein autoja, sillä pidän autoista, miltei kaikenlaisista. Nyt uutta minulle pid…
Tämä on niin tuttua helsingissä..aamulla palaveriin auraamattomille pikkukaduille, ja jos löytyy paikka, ei uskalla perusautolla oikein parkata, ja jos parkkaa, lähtee iltapäivällä niin lumiaura on vetäissyt tällaisen:
http://www.flickr.com/pho…
NHB:
Eli kuinka monta kertaa jäi Bimmeri kiinni.
Heh, oletan että olet kyllä siinä hieman oikeilla jäljillä jos tulkitsen sinua oikein, ettet usko jääneen kiinni kovinkaan montaa kertaa.
Jos rehellisesti sanotaan, niin 3 kertaa ain…
Itsekin vaihdoin takavetoisen BMW 520dA sedanin uudenkarheaan Volvo XC90:een. Se on 3,2L bensa-kutoskoneellinen, korkeamaavarainen nelivetopeli kaikilla herkuilla..ei ole kaduttanut varsinkaan näillä keleillä yhtään ja saa möyrittyä todella syvässä …
Tuo Infinitin äänimaailma bensana on todella nautinnollinen, ja ihan omanlaisensa. Mielenkiintoista siinä on se, että ne Infinitin pienet coupet ja katumaasturit on viritetty selkeästi ihan samoihin ääniin. Amerikassa kun ajelee, ja yhtäkkiä ohi aja…
Näyttäisi itsellänikin 3,2L kutosella olevan jonninmoisen verran korkeampi kulutus kun on poltellut useita tankkeja viinaa ja siirtynyt takaisin vähäviinaisempaan..
Kiitos mhj.. Mutta tuo koko juttu haiskahtaa hieman kyllä oudolta ja riittämättömältä siihen mitä tavoitellaan, etenkin jos pidetään mielessä se, että missä ja miten etanolia tuotetaan enenevissä määrin. Mutta tässä pari:
http://www.e10bensiini…
En ihan käsitä tätä juttua kyllä, että mikä järki tässä on päästöjen kannalta.
Olen siis ymmärtänyt, että tätä uutta etanolilitkua kuluu enemmän joka tapauksessa, joten lopputulos olisi sama päästöjen suhteen, vai onko? Vai onko se jotenkin ni…
Onpa todella mielenkiintoista. Ihme ettei tuosta päästöjen radikaalista laskusta ei ole sen kummemmin metelöity, tai sitten ehkä on. Aikoinaan mietin, että jos uutta autoa ostaisin, nii flexifuel voisi olla kova sana. Muistan, että nesteen kulutus a…
Juu vai silleen. Vaikuttaa hieman kylla oudolta se crv, ettei se esim jarruta niita renkaita jotka alkaa sutimaan, jotta vetoa menisi muille renkaille, juuri kuten moni muu citymaasturi tekee.
(Silloin kun tekniikan maailmassa oli pitka arvost…
Herbert, et tarkentanut, että oliko sinullakin siis pakituksesta kyse?
Ajelin itse Haldex 2 -tyyppisellä (kytkeytyvä volvo xc90:lläni pari vkoa sitten aika hyvään ylämäkeen paksussa lumipöperössä uusimman CR-V:n takana. Meni se Honda yl…
Kyllä Bimmeriinkin tosiaan saa ilmajousitusta, mutta en ihan tarkalleen tiedä saako alustan siltikään "amerikkalaisen pehmeäksi". Viisasta olisi sitten kovemmilla nopeuksilla automaagisesti jämäköittää alustaa lennossa niinsanotusti.
Olipas kerrassaan muhevia äänimaailmoja, oikein laveasti tulvahteli tajuntaa kutitellen! Hauska huomata, että täälläkin on ihmisiä jotka ymmärtävät kunnon äänimaailman päälle heh.
Mutta ihan jo joku pienehkö 2,5 litrainen suora kutonen on myös …
Penteles: On kyllä suomi-auto juu. En tiedä miten kauan noita bensakoneellisia vielä suomeen tuotiin. Pitäisi tarkistaa.
Mallistosta nykyään saa vielä tosiaan ihan saman pitkäikäisen korimallin uutenakin, mutta ainoastaan kiisselinä.
Bens…
Nyt kuulkaas kävikin sillä tavalla, että BMW 520dA:n suht kovahko alusta vaihtui erittäin vähän ajetun Volvo XC90:n erittäin pehmeään alustaan. Auto on varustettu 3,2L kutosella ja kaiken maailman herkuilla nahoista lähtien, ja toki neliveto (Haldex…
No tässähän pitää käydä siis kokeilemassa mukavan pehmeäalustaista C5:sta selvästikin sitten! Kiitos tiedoista. Ehkäpä jo tulevana, tai sitä seuraavana viikonloppuna. Tietty, onhan se BMW-miähelle tosin arka pala, mutta en ole niin brändiuskovainen,…