Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Ajelin pari vuotta sitten viikon muistaakseni 1,5-litraisella dieselillä varustettua Qashqaita. Tuolla moottorilla auto oli TODELLA laiska ajettava. Jyrkkää parkkiluolan ramppia noustessa meinasi veto loppua ykkösvaihteella(!), vaikka kyydissä oli v…
  • AkiK: simppa:Ainakaan poliiseille Insignia ei kelpaa: http://www.hs.fi/ulkomaat/Saksassa+poliisit+eiv%C3%A4t+mahdu+uusiin+autoihinsa/a1305560193830 Insignia ei ole tilaihme. Takapenkki varsinkin on rajallinen. Tosin tulee mieleen, ett…
  • Muotoilu on mielestäni varsin onnistunut. Komein Volvo tällä hetkellä.
  • Hybridi: Tuo oma "ruuhi" painaa yli 2-tonnia ja vastaava bensa laite vie runsaasti enemmän bensaa ja on suoritusarvoiltaan vaatimattomampi laite . Omallakohdallani ei tarvinut miettiä kumpi on valintani , hybridi vai pelkkä bensa. Toki kummallak…
  • AkiK: IsoE: Höpö höpö. LS600h: 327 kW, 9,3 l/100km A8 4,2 FSI: 273 kW, 9,5 l/100km Lexus on myös huomattavasti painavampi kiitos biljoonan mukavuus-hilavitkuttimen, jotka kiesiin on tungettu. Mainitsisitko jotain olennaisia mukavuu…
  • NHB: Böpi: Lexus 0,31(arvio vanhasta mallista) Tuo kuulostaa kyllä karkeasti yläkanttiin olevalta arvolta isolle sedanille. Bemarilla toki nykyisin tehdään tuota luokkaa olevia autoja, mutta muut ovat pari askelta parempia. Aerod…
  • NHB: IsoE: Kyllä. Ainakin UK:n Audin (en löytänyt suorituskykylukemia suomalaisilta sivuilta) sivujen mukaan A8 4.2 FSI:n kiihdytys 0-100 km/h kestää 5,7 sek. LS:llä vastaava vie 5,5 sek. Mistä lähteestä LS: 5,5 sekuntia on otettu? Itse ole…
  • NHB: IsoE: Höpö höpö. LS600h: 327 kW, 9,3 l/100km A8 4,2 FSI: 273 kW, 9,5 l/100km Lexus on myös huomattavasti painavampi kiitos biljoonan mukavuus-hilavitkuttimen, jotka kiesiin on tungettu. Esitinkö jotain vääriä väittämiä? Jos olet…
  • NHB: Bemarin Activehybrid 7 ja Lexuksen LS 600h ovat taasen juuri sellaisia autoja, joissa ajatus on hukassa. Pelkkä tekniikan "järeyskään" ei näytä vievän kovin pitkälle. Esimerkiksi 600h on kulutukseltaan tasoissa A8 4.2 FSI:n kanssa vaikka Aud…
  • Kannattaa muistaa, että eipä se (1. gen) Priuskaan mitenkään kovin edullinen kiesi ollut tehoihinsa nähden, mutta silti niitä on mennyt kaupaksi melkoinen määrä. Ehkäpä hybridi-tekniikkaan haksahtavilla on muitakin prioriteetteja kuin teho/hinta -su…
  • Argumentaation tasosta päätellen tuo 63 ei viittaa syntymävuoteen, vaan pikemminkin älykkyysosamäärään. EDIT: CT 200h:n ensiesiintyminen Geneva Motor Show:ssa. http://www.lexus.co.uk/about/news-and-events/2010/ct200h.aspx?WT.ac=spotlight…
  • Havoc78: Jotenkin järkevämpi vaihtoehto olisi ehkä ollut siirtää toi tekniikka IS:n koppaan, mutta mitäpä minä näistä tiedän. HS 250H (http://www.lexus.com/models/HSh/) täyttää tällä hetkellä tuon "kolon".
  • Anders-Simo: Pikku-Lexus olisi voinut menestyä, mikäli se olisi täyttänyt kaksi ehtoa: 1. Poikkeuksellisen hyvä, nuorekas ja menevä ulkonäkö 2. Suhteellisen edullinen hinta Näinhän se on. Voidaan kuitenkin pohtia, tarvitseeko Lexuksen k…
  • AkiK valitteli nelivetomallien puutetta. Hieman ihmetyttää moinen väite, kun neliveto löytyy niin IS, GS, kuin LS mallistostakin. Ja (katu)maasturimalleissa luonnollisesti kaikissa myöskin. Ajatus Lexuksen farkkumallista tuntuu henkilökohtaises…
  • Uuden GS 450h:n Suomihinnat julkaistu. http://www.lexus.fi/Images/Uusi%20GS450h%20-hinnasto%202_12_tcm610-815255.pdf Hinnat lähtee GS 450h Hybrid A Comfort -mallin 76440,46 eurosta. Kalleimpana Premier-malli, joka maksaa suolaiset 106170,73 e…
  • Ainakin Euroopan markkinoille on tyrkyllä myös GS 250. http://www.autocar.co.uk/CarReviews/FirstDrives/Lexus-GS-250-%28Autocar%29/258318/
  • Harms: IsoE: "Pointtinani on ollut se, että mielestäni kaikkien merkkien ei tarvitse tehdä mallistoonsa perhefarkkuja ja muita massatuotteita." (lihavointi minun) Miksi Lexus ei tee farkkumallia GS:stä? Siksi koska Euroopan myynti ei riitä …
  • NHB: No miten se pienempi kulutus ilmenee ajossa? Kulutuslukemien vertailu onnistuu paremmin jahka uuden GS:n todelliset speksit tulevat julki. Itse en ainakaan ole vielä nähnyt moisia.
  • NHB: IsoE:Mitkä nämä erot mielestäsi ovat ja miten ne ilmenevät? Suurimman eron uskon olevan paloprosessin hallinnassa osakuormilla (laihaseo+monikipin&#228. Mersun kone käyttää pelkkää laihaseosta ja yhdistettyä laiha-homogeenista laa…
  • NHB: Itse usko, että noiden voimalinjojen suurimmat erot löytyvät hyötysuhteesta ja vaihteiston toiminnasta Mersun hyväksi. Mitkä nämä erot mielestäsi ovat ja miten ne ilmenevät?
  • kello68: Noista vertailtavista autoista kiinnostaisi enempi se miten ne käytännössä kiihtyy. Tuleeko vaihteen arpomista vai alkaako kiihtyvyys välittömästi kaasun painamisesta kaikilla kaasun asennoilla. Tällaiset tiedot löysin: Vanh…
  • Harms: Isolle Eemelille: Suorastaan naurettava on väite, että autonvalmistaja huåraa jos se valmistaa laajempaa tuotevalikoimaa. Niin on. Tuo kirjoittamasi onkin olkinukke. Ja sinullekin tiedoksi, etten aio jatkaa ko aiheen puintia tässä ket…
  • individual: [http://img268.imageshack.us/img268/1549/47641441.jpg] Jep. Kuljettajan vasemman polven kohdalla oleva luukku näyttäisi säilyneen. Saas nähdä onko tuolla takana painikkeita nykyiseen tapaan, vai onko tuo esim "kolikkokotelo".
  • Kattava kokoelma kuvia uudesta GS 350 -mallista: http://www.clublexus.com/forums/gs-fourth-generation/597143-gs350-in-excs-motor-show-saudi-arabia.html Muotoilusta löytyy sukunäköä, vaikka aika paljon onkin pistetty uusiksi. Kojelauta onki…
  • simppa: Pisti silmään yksi kohta vanhemmista viesteistäsi: Vakavasti puhuen, toivon hartaasti, että Lexus ei lähde tuolle huårauslinjalle, joka on kahmaissut esim Jaguarin kouriinsa. Mihin ihmeeseen tällä nyt viitataan? Viittasin tuol…
  • simppa: Ehkä "kaamea" oli vähän turhan rajusti sanottu. Kuitenkin kaikki edellisen GS:n yksityiskohdat nyt eivät ihan vakuuttaneet sen hintaisessa autossa. Lisäksi sisusta tuntui ainakin sillä värivalikoimalla aika tyylittömältä jos nyt niin voi …
  • Mielenkiintoista. Uuden GS450h:n kulutuksen väitetään laskeneen 30% aiemmasta mallista erinomaisen suorituskyvyn pysyessä samana. Myös tavaratilaa on kasvatettu, mikä on mielestäni ehkä suurin puute aiemmassa mallissa. http://www.caranddriver.c…
  • simppa: No kuinka paljon kilpailijoilla on noita pieniä säästöpossuja. Esimerkiksi bemarilla? 116d ja 316d? 318d ja 118d ovat jo suorituskyvyltään kovempia laitteita kuin IS200d, eikä varmaan 116d kauaksi jää. Mainittakoon yksityiskohtana, että A…
  • NHB: IsoE:Pointti oli se, että kyllä niitä Leksoja kaupaksi menee. Onko sijoitus US-markkinoilla 1. vai vaikkapa 4. on sivuseikka. Tuolla on aika olennainen merkitys sen suhteen, että voidaanko puhua Lexuksen jatkavan luokkansa myyntijohtaja…
  • Pointti oli se, että kyllä niitä Leksoja kaupaksi menee. Onko sijoitus US-markkinoilla 1. vai vaikkapa 4. on sivuseikka. Tällä hetkellä kärkipaikka on karannut paremmin myyville kilpailijoille. Eiköhän tämä jo riitä tästä kinaamisesta? Aika ka…
Default Avatar
Jäsen 05.12.2014 alkaen
1 aloitettu keskustelu
91 viestiä
0 ×   0 ×