Jaakkoe

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Jaakkoe: Jep, vähän. Niin, vähän. Ja vastapainona huonoja puolia. Joo, tarkalleen ottaen BMW:n x20i:tä 10 hevosvoimaa tehokkaammassa Audin verrokkimoottorissa 110 newtonia enemmän, yli puolet Bemarin kokonaisväännöstä. Ja huomatta…
  • Jaakkoe: Bemarin uuden x16i-mallit ovat matalaviritteisiä kaksilitraisia. Ennen olivat sillä 1,6l koneella. Teho säilynyt ainakin bensapuolella samana, tarjoaa 122 hv mutta vääntö on kasvanut lukuun 185 nm. Ok, siinä tapauksessa uskon, et…
  • Pikku testi: Fakta: VAG:n bensiinimoottorit luokassa alle 200 hv ovat kiistatta käyttöominaisuuksiltaan BMW:n vastaavia parempia. Jaa mitäkö testaan? Kerron piakkoin. Eivät ole. Tiedän että VAG:in matalapaineturboissa on vähän Je…
  • Tiedätkö itsekään mistä tällä kertaa valitat, haukuttavaa kun missään mainitsemissasi koneissa ei ole! Kuka on haukkunut ja missä? Taidat noine ylipitkine "etitsekään uskonaurettavaapelleilyätaidatitseollasäälittävääselittelyä" -viesteinesi ko…
  • simppa: Niin, erä nimeltämainitsematon kirjoittajahan täällä suu vaahdossa kirjoitti, että bemarin pienimpiä kuusisylinterisiä ei korvata turbonelikoilla. Miten kävikään? Jo 123d on ihan selvä kuusisylinterisen korvaava kone. Toisaalta jänn…
  • andertz: Trendi näyttää olevan se että autonvalmistajat käyttävät tulevaisuudessa vain muutamaa alustaa automallejaan varten. Esimerkiksi BMW:llä on vain kaksi alustaa tulevaisuudessa, yksi etuvetoisia ja yksi takavetoisia varten. Jotenkin aika y…
  • NHB: Herbert:Loggiikkani ei pettänyt. Ainoastaan se, että aiemmin olet kertonut lähtösi syistä aivan eri tavalla. Sijoittuuko nykyinen asuinpaikkasi listan kärkipäähän? Sekoile mitä haluat ja maksa maailman parasta autoveroa tutkitusti h…
  • Taas uusi premium-käsitteen määrittely -thread, todellako?
  • Posliinisauberi: Ajattelija2013:nessu123:Tuli tänään sitten käytyä katsomassa uutta C sarjaa hyvältä vaikutti. Työnjälki oli hyvää laadukas tunnelma, vähän samaa fiilistä kuin nykyisessä autossani (520 BMW F11). Auto vaihto on kesällä edessä k…
  • Putput: Eli miksi ihmettelet että porukka on täysin kyllästynyt sinun valehteluusi, itse keksittyihin sepustuksiin ja jatkuviin tyhjää/väärää tietoa/valheita täynnä oleviin vastaan inttämisiin ja muiden TIEDON kiistämisiin? Tulee mieleen hiekka…
  • NHB: Kun olet noin hyvin perillä noista argumentointivirheistä, niin mitä mieltä olet tuosta vanhojen mallien ongelmien yhdistämisestä nykyisiin tuotteisiin? Tuossahan ei tosin ole mitään uutta. Karkeimmillaan tällä palstalla on pidetty jakoket…
  • NHB: Jaakkoe:Kestokulutushyödykkeenä auto on mitä suurimmassa määrin fiilisasia, eikä esimerkiksi ajatus MQB-pohjaisesta Alfasta sytytä pienimmässäkään määrin. Eivätkä syynä edes ole VW:n moottori- ja vaihteisto-ongelmat. Irrationaalista, mutta t…
  • NHB: Jaakkoe: Au contraire. Henkilökohtaisuuksiin menemistä olisi se, että hyökkäisin henkilökohtaisia ominaisuuksiasi kohtaan, johon minulla ei luonnollisestikaan ole mahdollisuutta saatikka sitten syytä. Kirjoituksestasi sen sijaan sanoin se…
  • NHB: Jaakkoe: Pitäisiköhän VW-groupiin kuulumattomien merkkien jättää kokonaisuudessaan tavis-automarkkinat, kun Passatkin kerran nostaa rimaa entisestään vaikka ei vielä ole ollut perusteellisessa testissä tietääkseni missään? Huonosti verhoil…
  • NHB: Ainakin mittasuhteet muuttuvat selvästi. Vaikka uusi malli on karvan verran edeltäjäänsä lyhyempi, niin akseliväli on kasvanut kahdeksan senttiä. Perusasiat kuten tilat, taloudellisuus ja suorituskyky ovat luonnollisesti parantuneet, mutta i…
  • Ajattelija2013: -Z-:Nelivetovertailun paras neliveto - Opel. Ja edullisimpaan hintaan vielä suurin kori ja parhaat varusteet. Lisäksi valehtelematta, EuroNCAP:n testeissä on käyty ja huippuarvosanoin. Ei DSG tai TSI tai muita tuskia. Helppo valin…
  • no-kia: En ole katsastaja tai edes autoalalla töissä, joten en pääse katsomaan autojen pohjarakenteita suuressa mittakaavassa, mutta sen mitä parkkipaikoilla olen autojen yleisilmettä seurannut, niin helmoista kukkivat 2000-luvun autot ovat Mazda…
  • NHB: Kannattaa katsoa laajempaa kuvaa. Pienten valmistajien elintila on kutistunut jo pitkään. Nykyisin eletään jo maailmassa, jossa ei Spyker-Saabin lisäksi ole muita kuin miljoonakerholaisissa. Joka on tietysti erittäin valitettavaa, jo…
  • Uusi Saab:han on ilmoitanut, että pyrkivät jossain määrin ns. virtuaalivalmistajaksi. Jos tutkailee esim. nykyisten merkittävien alihankkijoiden tai etenkin sellaiseksi pyrkivien määrää ja niiden mallistojen laajuutta ja innovatiivisuutta, voi …
  • NHB: Jaakkoe: Viimeisenä mainitsemaasi "parannusta" pitäisin hieman kyseenalaisena. En tiedä, miten voimakkaasti vanhemmalla 8HP:lla varustetut autot ryömivät (riippunee autosta ja valitun muuntimen stallista ko. auton moottorin takana), mutta…
  • NHB: jaakkon78: Tuo 8-vaihteinen ZF:n tomaatti on hiljan uusiutunut. Se on kuulemma nyt vieläkin paremmaksi hiottu kuin edeltäjänsä. Valmistajan mukaan se vaihtaa vieläkin nopeammin ja huomaamattomammin. Se on myös tehty kestämään vielä nykyis…
  • NHB: -Z-:Suomen myyntiluvut on mitä on. Maailmalla myy paremmin. Missä maassa myynti on sitten parempaa? Saksassa Insignia näkyy olleen heinäkuussa sijalla 34, joka on toki paljon parempi kuin edeltävän vuoden heinäkuun sija 57, mutta vielä …
  • Ajattelija2013: Jaakkoe, kaikkea voi aina selitellä, mutta totuus on, että suuret Volvot ovat nykyään samanhintaisia kilpailijoitaan huonompia. En selitellyt, vaan tarjosin yhden näkökulman asiaan, kun kerta Volvon ostajan ajatusmaail…
  • NHB: Eipä tule heti mieleen sellaista faceliftiä, jolla olisi saatu nostettua ominaisuuksia tuntuvasti. En nyt hirveän montaa sekuntia asian miettimiseen uhrannut, kun tuon kirjoitin, mutta 2000-luvun alkupuolelta tuli heti muutama ma…
  • Ajattelija2013: Ajattelija2013: XC90 on ikivanha malli, samoin V70 ja S80 alkavat olla todella vanhoja, eikä XC60:kään enää mikään tuore tapaus ole. Experience: Tämä on asiaa, mallisto ei ole tuore ja se verottaa raskaasti myyntiä. Tuo…
  • Autotohtori-71: …Elikkä kannattaa ensin tarkastaa, että autossa on 6 vaihdetta, ennen kuin alkaa ajella noita tieliikenteemme suurimpia sallittuja nopeuksia! Autotohtorina varmaan tiedät, että vaihteiden lukumäärä ei millään merkittävä…
  • NHB: Mielenkiintoinen haiteistohan tuo on. vähänhän se lmomentimuunnin lisää monimutkaisuutta, mutta toisaalta edutkin ovat potentiaalisesti merkittävät. Juu. Periaatteessa lienee ihan mahdollista modata nykyisiin DCT-vaihteistoihin mel…
  • AkiK: Jaakkoe: Nooh, vaatimattomuus tietysti tiettyyn rajaan saakka kaunistaa, mutta luokitellaan Helsinki kuitenkin yleensä kaupunkivertailuissa ns. Beta-luokan maailmankaupungiksi. Millä perusteella? Minusta Helsinki on pieni kaupun…
  • Suomessahan joka tapauksessa hybridejä suosivat liikenneolosuhteet ovat hyvin vähissä. Meillä ei ole yhtään isoa kaupunkia edes. Jälkimmäisestä olen sama mieltä, Nooh, vaatimattomuus tietysti tiettyyn rajaan saakka kaunistaa, mutta luo…
  • juster: Matti-:Bensojahan on turboahdettu jo 3 vuosikymmentä, mutta niissä hyötysuhde ei siitä kasva samoin kuin se dieselissä tekee. Eli nimenomaan tämä mainittu downsizing on niissä se takaa ajatus, jolloin hyötysuhde kasvaa muista kohteista ku…
Default Avatar
Jäsen 05.12.2014 alkaen
4 aloitettua keskustelua
156 viestiä
0 ×   0 ×