KAP1936

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Bugracer: NHB'n asenne on niin läpinäkyvä, että se ei sarkastisen sävyn alle piiloudu. Esim Volvon paras taloudellisuus johtuu vain välityksistä, mutta sen vaikutuksesta sitkeyteen NHB ei mainitse mitään. Tämä on ollut NHB'n Volkkari paras, V…
  • tracktest: KAP1936: Ohjeena Tracktestille: Älä ihmeessä ota vastuullesi sellaista, jotka Daimler-Benz itse asiaa tutkittuaan tunnustaa ilman verukkeita hätävalhekierroksen jälkeen. Ole huoleti, en ota vastuulleni mitään esittämääsi. Pro…
  • tracktest: A-sarjan tuli tuotantoon 1997 loppuvuodesta (syyskuu) ja oli etuvetoinen alusta alkaen. Ruotsalaisten hirvenväistö kokeessa kippaama auto sai huomiota osakseen mutta täytyy todeta, että kyseisessä testissä olisi mennyt korkeita autoja …
  • simppa: KAP1936:simppa:Kuinkakohan tässä nyt uskaltaa ajaa, kun on kaksi hurrrrjan henken vaarallista takavetoa tallissa. Ja kertoisitko arvon KAP1936, miten tuota omaa mersuani joutuu pikkuohjailemaan kokoajan? En ole moista ominaisuutta hava…
  • simppa: Kuinkakohan tässä nyt uskaltaa ajaa, kun on kaksi hurrrrjan henken vaarallista takavetoa tallissa. Ja kertoisitko arvon KAP1936, miten tuota omaa mersuani joutuu pikkuohjailemaan kokoajan? En ole moista ominaisuutta havainnut, toisin k…
  • Bugracer: KAP1936:Bugracer:Samalla logiikalla Mersu ja BMW ovat turvattomampia kuin etuvetoiset. MItä dataa sinulla on tuon tukemiseksi? Kun Bugracerilla ja eräillä muillakin on tekstistä päätellen kovin valikoiva tapa lukea autotestejä tai lu…
  • Bugracer: Samalla logiikalla Mersu ja BMW ovat turvattomampia kuin etuvetoiset. MItä dataa sinulla on tuon tukemiseksi? Aivan niin! Ja BMW:n alkuasennusrenkaat tyyppiä räjähtämättömät ovat yleinen arvostelun kohde, koska uraisille teille n…
  • Bugracer: Samalla logiikalla Mersu ja BMW ovat turvattomampia kuin etuvetoiset. MItä dataa sinulla on tuon tukemiseksi? Kun Bugracerilla ja eräillä muillakin on tekstistä päätellen kovin valikoiva tapa lukea autotestejä tai lukea oikeastaan v…
  • Ajattelija2011: Autoja en ole ajanut, mutta useiden lukemieni testien perusteellahan Audi ja Volvo ovat selvät ykköset, riippuen hieman omasta mausta. Omaan silmääni Volvo on parhaimman näköinen ja saksalaiset alkavatkin olla jo liiankin konserva…
  • Bugracer: Keskustelun taso on ikävästi liukumassa kohti Suomi24 palstan provoilua ja toisten loukkaamista. Minusta autopalstalle sopii sekä tekninen että mutu pohjainen keskustelu. Ensisijaisena syyllisenä provoiluun pidän nimimerkki …
  • NHB: Volkkarin mustamaalauskampanja taas käynnissä. Tälläkin kertaa liikkeellä olet vain joko vajavaisella ymmärryksellä tai valheita levittelemässä. Kun tahtotila on oikea, ei tarinoiden tueksi totuutta tarvita. Volkkarin ja muidenkin valmist…
  • NHB: juster: Toinen asia on luotettavuus. TSI moottorit ja DSG vaihteistot eivät ole olleet luotettavuuden synonyymeja. Samoin maahantuojan suhtautuminen on suomalaisenkin mittapuun mukaan ylimielistä. Täytyy osoittaa todellista siviili rohkeutt…
  • NHB: Kas kun et alkanut änkyttämään jotain yhtä typerää myös hevoskauppiaista. Väännetäänpä vielä kerran rautalangasta, kun näyttää olevan kovin vaikeata ymmärtää edes perusteita. Näissä MQB:n moottoreissa ei ole nokkaketjua. Ilman ketjua ei …
  • NHB: juster: Toinen asia on luotettavuus. TSI moottorit ja DSG vaihteistot eivät ole olleet luotettavuuden synonyymeja. Samoin maahantuojan suhtautuminen on suomalaisenkin mittapuun mukaan ylimielistä. Täytyy osoittaa todellista siviili rohkeutt…
  • Sokea-Reetta: NHB:Sokea-Reetta:Saakohan VW puristettua Golffin autoverotonta hintaa alas, kun ottivat käyttöön sen yhteisen pohjalevyn uusine, vähentyneine materiaaleineen? Jossain puhuttiin jopa 20% alentuneista tuotantokustannuksista. Tu…
  • nimim Erkki: juster: Maineen voi menettää kerralla, takaisin hankkimiseen menee vuosia. Näin kävi aikoinaan esim. Opelille. Niin, Opelin maine lokaantui nopeasti 90-luvun puolivälin jälkeen eikä ole puhdistunut vieläkään vaikka laatuongelma…
  • AkiK: Nunchaku:Kaksi ankaraa Suomen talvea F10 530d:llä Nokian RF renkailla ajaneena sanoisin auto on täysin tunnoton urille ja sivutuulelle. Kyllä ainakin minun ajamani F10 urat on tuntenut. Ehkä vieläkin häiritsevämpää on kuitenkin se, e…
  • Fabio: Ajotietokone toimii melko tarkasti nykyisin. Edellisessä autossa (vm 2011) ajotietokone näytti aina samaa kuin mitä mittasin tankilta. Nykyisellä autollaa, joka on eri merkkiä kuin edellinen (myös vm 2011) olen ajanut pari tankillista, ja …
  • LMJ: Bugracer:Eikö dieselin pitäisi olla vähiten herkkä lämpötilan muutoksille ja siten kulutuslisään? Tämä on ihan esson baarin uskomus ja en näin väitä. On vain kansanuskomus tiukassa. Tuo pitää kyllä paikkansa, mutta vain hyvin lyhyellä a…
  • kello68: Mistä sinä tiedät, onko mainonta virheellistä Euroopassa? Ruotsalaisen autolehden ViBilägare'n testitallin, (långteststallet) autoista Hyundai i40 on juuri nyt rohmuin verrattuna ilmoitettuista lukemista poikkeavasti 44 prosenti…
  • kello68: Mistä sinä tiedät, onko mainonta virheellistä Euroopassa? Jos Kello68 tutustuisi muihinkin kuin suomalaisiin "objektiivisesti" kirjoittaviin lähteisiin netissä tai kirjastoissa - mikäli ei halua ostaa niitä, niin taustaa autoteh…
  • no-kia: Näinhä se minullakin on mennyt, jokainen uusi (tai vähän käytetty) auto ollut selvästi edellistä tehokkaampi, mutta myös painavampi ollen silti selvästi ripeämpi kiihtymään. Polttoaineen kulutus on myös noussut reippaasti, ehkä seuraavaks…
  • FARwd: HS: Saksassa myytävien uusien henkilöautojen keskimääräinen moottoriteho on yli kaksinkertaistunut neljän vuosikymmenen aikana. Tänä vuonna Saksassa myytyjen uusien henkilöautojen moottoriteho on ollut keskimäärin 134 hevosvoimaa eli …
  • kello68: KAP1936: Priuksen akun lataus purkautuu nopeasti, kun sillä lämmität sisätiloja ja sittenpä käytätkin liikkumiseen bensajuoppoa polttomoottoria ja ympäristöystävällinen Prius muuttuu ihan muuksi. Prius ei käytä akkusähköä lämmittä…
  • Böpi: On se vaan niin jumalattoman mukava hypätä aamulla lämpimään autoon reilussa 20 pakkasasteessa ilman pitkiä kalsareita, hanskoja sekä pipoa ja ajaa parikymmentä kilometriä töihin. Hanskat ja pipo toki taskussa iltapäivää varten. Kun rakenne…
  • pjg: KAP1936:Böpi:Tosi harvoissa uusissa on vajaan kW:n lohkis. Ei ole enää lohkoissa sellaisia vesiprikkoja, joihin lohkiksen saisi iskettyä. Meilläkin on Priuksessa sellainen koneen kylkeen liimalla ja ruuveilla kiinnitetty metallinpalanen. N…
  • Böpi: Tosi harvoissa uusissa on vajaan kW:n lohkis. Ei ole enää lohkoissa sellaisia vesiprikkoja, joihin lohkiksen saisi iskettyä. Meilläkin on Priuksessa sellainen koneen kylkeen liimalla ja ruuveilla kiinnitetty metallinpalanen. Niitä pitäisi…
  • Herbert: juster:Kahdessa testin autossa oli vakiokokoa isommat renkaat. Ihmeellisen hankalaa näyttää olevan saada autoja alkuperäiskokoisilla renkailla yleensä mihinkään testiin tai puhumattakaan vertailuun. Renkailla ja niiden koolla on kuitenki…
  • 740 GLE: Hyvä veto TM:ltä, kiitokset tästä! Muista lähteistä kuulunut valitus ettei normilukemaa saavuteta jollain määrätyllä normista poikkeavalla ajotavalla on aika ponnetonta. Mittausympäristö pitää mittauksen toistettavuuden vuoksi ja m…
  • simppa: KAP1936: Niin, itse asiassa esim. mäkimaastossa on laitonta kuljettaa autoa tyhjäkäynnillä yksinkertaisesti siksi, että äkillisessä vaaratilanteessa täytyy ensin valittava vaihde. Moottorijarrutuksen tarkoituksena on säästää jarruja; …
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
2 aloitettua keskustelua
80 viestiä
0 ×   0 ×