Lainaus:14.03.2007 klo 22:05 Rampe2 kirjoitti
Tuntuma keliin on paljon tarkempi kitkoilla, koska nastanrahinat sekoittavat monet uskomaan, että pito on oletettua parempi! Välillä olen ajanut kitkoilla ja välillä nastoilla ja todellista merkittämää …
Lainaus:14.03.2007 klo 11:19 MMS kirjoitti
Se että autoilijat joutuisivat muuttamaan ajotapojaan enemmän ennakoiviksi ja myös laskemaan nopeuksiaan renkaiden heikentyneiden ominaisuuksien takia. En pidä tätä mielekkäänä vaihtoehtona.
Samoil…
Lainaus:13.03.2007 klo 15:58 Kitkakalle kirjoitti
Sanohan mulle, miksi Japanissa onnettomuuden vähenivät ajan myötä kitkarenkaisiin siirtymisen jälkeen. Miksi nastoilla menetettiin enemmän henkiä? Ei tajua yhtälöä millään.
Saisinko edes jot…
Lainaus:13.03.2007 klo 14:59 MatLog kirjoitti
Kyllä niitä tarvitsisi raskas liikennekin - eniten ihmishenkiä vieneet onnettomuudet ovat viime vuosina tapahtuneet kun raskaan liikenteen kalustoa on ollut ainakin toisena osapuolena; lisäksi liukkaall…
"Juttelin Japanissa paikallistan kanssa. Kun nastat kiellettiin Hokkaidolla, lisääntyivät onnettomuuden aivan ensi alkuun. Tuon jälkeen ne kuitenkin laskivat alemmalle tasolle, kuin nastojen aikana. Ihmiset oppivat ajamaan kelin mukaan! Kukaan ei en…
Itse taas muistaisin lukeneeni (varmaan iltasanomat tai -lehti), että Japanissa on aika paljon ongelmia talviautoilijoilla, kun siellä on lailla kielletty nastarenkaiden käyttö. Peltikolareita on paljon ja myöskin ulosajoja. Jos nyt olet siellä ollu…
Lainaus:18.02.2007 klo 17:46 Tommy L kirjoitti
Tie oli liukas ja se vaimensi törmäystä
Anteeksi pilkun viilaaminen, mutta en oikein ymmärtänyt tuota lausetta?
Lainaus:26.02.2007 klo 22:32 Opelixi kirjoitti
ps. melko jyrkkä mäki pitää olla, että renkaat lukossa vauhti kasvaa 50km/h...
Niin, tai pirun pitkä ja liukas
Lainaus:26.02.2007 klo 18:51 husky kirjoitti
NO joo. vanhempia abseja rassanneena vetonivelen kehän nopeutta seuraa sähköanturi joka on kiinni etutolpassa. Uusiin ei mielenkiinto riitä.
Niin, mutta pointti tässä olikin, että jos auto on…
Lainaus:15.02.2007 klo 22:59 Thorne kirjoitti
Joten jos auto lähtisi kuvaamallasi tavalla valumaan niin pyörät vain olisivat lukossa, ja jos vauhti vaan kasvaisi niin jossain vaiheessa abs alkaisi myös toimimaan. Tämä on minun käsityksen, joku enem…
Lainaus:24.02.2007 klo 17:02 ORi kirjoitti
Suomessa 140 km/h kyllä riittäisi mainiosti, mutta mitä mieltä rajoittimessä tuossakaan nopeudessa, ei se estäisi ajamasta kaupunkialueella kovaa ylinopeutta kumminkaan. Bemarin tai Audin muuntamista tuoho…
Lainaus:23.02.2007 klo 19:02 Työläinen kirjoitti
On noita autoja tehty paljonkin joiden huiput on pienempi kuin 140km/h, esim. Toyota Yaris, Renault Clio, Vw Polo.
Äkkiseltään kun googletin, niin:
Toyota Yariksen 1.0 huiput näkyisi olevan…
Lainaus:06.12.2006 klo 16:11 Kellis kirjoitti
- Kyllä on poikia viety kuin litran mittaa!!! Milloin dieselin vääntöalue on ollut laajempi kuin bensaturbon???
Siis alunperin ystäväni väittelivät vapaasti hengittävän bensakoneen ja turbodies…
Lainaus:06.12.2006 klo 13:22 General Lee kirjoitti
Tämä on asiasta hieman ohi, mutta olen aina ihmetellyt miksi sanotaan turbodiesel ja sitten sanotaan bensaturbo eikä turbobensa.
No mietin tuota kirjoittaessani, että kirjoitanko turbobensa …
Lainaus:13.03.2007 klo 19:04 Kumppani kirjoitti
Kumitarzanin lista Saabin varusteista oli muuten ihan OK, mutta
"Suorituskyky uutena
Huippunopeus 215 km/h
Kiihtyvyys (0-100) 8.5 s"
Voiko vähempää olla merkitystä moisilla asioilla, ihan vilpittöm…
Lainaus:21.02.2007 klo 22:51 Petrrr kirjoitti
Eli haussa olisi mielellään alle 15000e maksava uudehko (vm 2003->) suomen oloihin sopiva auto. Vaatimuksista tärkeimpinä 5-ovinen (mieluiten ehkä hatchback) ja luotettava, kohtuullisilla huoltokusta…
Lainaus:07.03.2007 klo 15:27 Mannni kirjoitti
Fiat Punto. Vuosimalli 2001. Turvallinen ja kestävä. Runsaasti tarjontaa.
Tarjonnan määrästä voi vetää omat johtopäätökset
Yliarvostettuja on ferrarit, porscet, lamborghinit yms. superautot. Ei niillä tavallinen ihminen pystyisi edes käytännön asioita hoitamaan: pienet sisätilat --> ei mahdu perhe kyytiin
olematon tavaratila ---> ei voi käydä kaupassa
mieletön teh…
Onko muuten pahaa sanottavaa Mazda automaattivaihteista? Yksi tuollainen 2.0 automaatti sedan olisi houkuttelevan hintainen, eikä ajettukkaan kuin 80tkm Vai pitäisikö tyytyä käsin hämmennettävään...
Juu kyllä nyt on aikalailla tehty vakaa päätös, että Mazda6 on seuraava auto. Olen myös lukenut tuosta ruostesuojauksen puutteesta. Minkähän hintainen prosessi on ruostesuojata auto? Jos on jo hieman pintaruostetta, että se tarvitsisi hioa jne?