Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • ...ikävä kyllä. Paras keino "vaarallisiksi todettujen" ylinopeuksien vähentämiseksi mielestäni olisi kuitenkin pyöristää maanteillä niitä nopeusrajoituksia 10 tai 20 kilometriä tunnissa ylöspäin. Luulisinpa sen olevan tehokkain ja halvin keino …
  • http://yle.fi/uutiset/kasijarru_koetuksella_ja_muita_viikon_uutiskuvia/7175717 Tässä on hyvä kuva, minkälaisissa nousuissa ja laskuissa autojen on toimittava vuoristoisissa maissa. Onneksi yleiset tiet siellä ovat asfalttipintaisia. Tuollaisiss…
  • Penteles: LMJ:Todellisuudessa tarkinta tietoa autojen kulutuksesta saanee juuri autolehtien testeistä. Yksittäisten ihmisten ajoprofiilit, polttoaineen kulutuksen laskutaidot ja ilmoitustarkkuusprofiilit* vaihtelevat niin ratkaisevan paljon, ette…
  • MINKÄ OSTAIS ?: Kirjoituksessani kyllä mainitsin että ajettu maantiepainotteisesti ja kun tarkistin ajopäiväkirjasta niin tuo maantieajon osuus on aika tarkka 90 %. Esim. viime viikon lopulla Kuopiossa työmatkalla käydessäni keskinopus oli 76 k…
  • MINKÄ OSTAIS ?: LMJ:3,4 l/100km ympärivuotisessa sekalaisessa ajossa on kyllä sellaista skeidaa, jota ei usko kukaan. Tuollaisiin lukemiin päästään vain taloudellisuusajokilpailuissa, jota ei millään voi verrata normaaliin arkikäyttöön. TM:n k…
  • 3,4 l/100km ympärivuotisessa sekalaisessa ajossa on kyllä sellaista skeidaa, jota ei usko kukaan. Tuollaisiin lukemiin päästään vain taloudellisuusajokilpailuissa, jota ei millään voi verrata normaaliin arkikäyttöön. TM:n koeajon viralliset luk…
  • Ajelin tammikuussa viikon tuolla vanhemman mallisella vuokra-Auris hybridillä hyvin vuoristoisissa olosuhteissa. Keskitytään seuraavassa Priuksen kanssa yhteisiin osiin, niin ei mennä sivuun aiheesta. (Vanhempi Auris ei autona innosta, ei sitten yht…
  • Luulen, että Suomen olosuhteet eivät olisi vaatineet mitään muutoksia vaan muutosten tarve on tullut tuolta em. vuoristosta ja lämpimistä maista. Voimansiirtotavan vuoksi ainakin peruuttamiseen on tarjolla vähemmän voimaa kuin eteenpäin mennes…
  • En minäkään siitä ensimmäisestä hybridi-Auriksesta innostunut yhtään. Tähän uusimpaan malliin vain on saatu vähän uutta tyyliä ja innostavanpaa ajettavuutta, farmari ja peräkärryn vetomahdollisuus.
  • Tuopa onkin dieseli - se antaa kaiken tehonsa jo jollain 3500-4000 minuuttikierroksella ja reilusti tehoa alle 3000 kierroksellakin, eikä vielä silloin pidä pahaa meteliä. Voisin arvata, että tuosta saa saman 99 heppaa 2000 kierroksella, minkä Priuk…
  • Itselläni ainakin perstuntuma tekee vuoristoteillä usein tepposet. Joskus tuntuu, että mennään alamäkeen vaikka todellisuudessa mennään ylämäkeen ja päinvastoin. Ympäröivä maisema usein aiheuttaa perstuntumaan harhan. Yhtä kaikki, vuoristoisilla seu…
  • Mukavaa lukea oikeita kokemuksia asiallisesti kirjoitettuna Priuksista. Yleensähän kirjoitukset netissä Priuksesta ja muista hybrideistä ovat täyttä puutaheinää jossa "asiantuntiat" kertovat kuinka 10000€ akku on 5 vuotiaana loppu ja kulutus 10 l sa…
  • 192 senttisenä etuistuin piti laittaa takaistuimeen kiinni ja hiukset olivat katossa kiinni, mutta silti ajoasento oli hyvä ja tilat riittävät. Tunnelmaa voisi verrata mukavaan kädenmyötäiseen hansikkaaseen, kun joku muu auto on rukkanen.
  • Liikkeessä tuota tuli koeistuttua, mutta en käynyt ajamassa, kun ei ole aikomusta hankkia sellaista. Toki mieli olisi tehnyt, mutta joku kohtuus pitänee koeajoissakin pitää (Tosin ei tuota luultavasti olisi edes vielä saanut koeajoon). Auto on …
  • no-kia: Tuollainen 13 tonnia ajettu Bemu mitään korjauksia tarvitse. Ostin vuosi takaperin 5-sarjalaisen mittarissa 200tkm ja vuoden aikana korjattu kaksi alustan niveltä, jotka kustanti yhteensä vajaa 200 euroa. Että niin huonoja nää baijerilai…
  • http://yle.fi/uutiset/tiemaksuryhma_nakee_kilometriveron_nykyveroa_hyodyllisempana/6809874 Suomalainen perusauto kulkee ikänsä aikana lienee noin 500 000 km ennen romutusta. Vero olisi siis 0,06 €/km x 500 000 km = 30 000 €! Että sillä tav…
  • Kyllä minulla nyt olevista autoista juuri Toyota on säilyttänyt niin huonosti arvonsa, että en näe mitään järkeä vaihtaa sitä mihinkään uuteen autoon. Välirahalle ei saa millään riittävää katetta, joten auto pysyy minulla hamaan tulevaisuuteen.
  • Ainakin minulle "premiumit" ja "tavikset" ovat toistensa kilpailijoita. Typerää olisi jättää toinen luokka katsastamatta, kun autonvaihto on ajankohtainen.
  • Nuorena miehenä tällaisen näkeminen ja varsinkin kuuleminen kyllä teki vaikutuksen: https://www.youtube.com/watch?v=4fERCyYdSbo Muutoin yhdyn slowgearin näkemykseen.
  • Eikös noiden pitänyt olla niitä premiumautoja eikä sentään luksusautoja?
  • Asia on nyt vain niin, että kaikilla ei ole raha niin tiukassa että pitäisi aina valita se hinta/laatusuhteeltaan paras. Jos Audi miellyttää enemmän kuin Skoda tai Aston Martin enemmän kuin Toyota niin voi valita mieleisensä, vaikka perusta olisi sa…
  • Minä käytän koukkuja, tila-autossa, mutta vain silloin kuin toinen takimmaisista istuimista on käytössä ja toisella puolella on isoja matkalaukkuja. Silloin hyvät koukut ja hyvä kiristyshihna on tarpeen.
  • Onko tuo Skodan tavaratilan välipohja lisävaruste? Koeajolta ei ainakaan jäänyt mitään muistikuvaa sellaisesta. Se jäi kyllä mieleen, että myyjäkin oli hämmästynyt portaasta "Eikös tämä ollutkaan tasainen?" Auriksessa taasen pohja oli korkealla…
  • AkiK: LMJ: Noistahan käyristä voi lukea sen, että Hondaa ajetaan koko ajan kaksinkertaisilla kierroksilla BMW:hen nähden. Jos kummankaan moottorin ääni ei kuuluisi matkustamoon, niitä voisi pitää käyttöominaisuuksiltaan lähes vastaavina. Ä…
  • FARwd: simppa: Ainakin tuo oman autoni kone tarjoaa joustavuutta, josta tee-se-itse TDI-mies voi vain haaveilla. Samaa joustavuutta tarjosi edellisen autoni remmiahdettu bensa. Ja ilman kalinoita. Mitään viri-vehkeitä on ihan turha verrata v…
  • Samppa1300: LMJ:Kylmänä se ei kyllä mene hetkeäkään pelkästään sähköllä vaan käynnistyy jo paikallaan ollessaan muutaman sekunnin päästä "käynnistämisestä" Tuosta kylmästä moottorista täytyy sanoa sen verran että kun moottorin lämpömittari…
  • Samppa1300: Auris HSD lämpenee maantieajossa yhtä nopeasti kuin perinteinen bensiiniautokin mutta kaupunkiajossa auto ei saavuta normaalilämpöä tietenkään niin nopeasti kuin perinteinen kun välillä mennään myös sähköllä. Kulutus ollut nyt marr…
  • NHB: Tuulilasissa vertailtiin ainoastaan autojen kulutusta, päästöjä ja suorituskykyä. Jos en aivan väärin muista, niin kulutus arvioitiin hiilidioksipäästönä. Litroissa mitattuna hybridi kulutti jonkin verran vähemmän kaupungissa ja diesel kulut…
  • Böpi: lmj: Opelixi: Böpi: Kytkimetön voimansiirto on nykyaikaa, jos joutuu paljon ajelemaan kaupungissa aamu- ja iltapäiväruuhkassa. Siksikään V50 ei sovi joukkoon. Otettakoon siitä automaatti ja sen jälkeen mennään …
  • Jorma L: LMJ:Tähän tyhmään vääntö/teho -keskusteluun en malta olla heittämättä, että polkupyöräni keskiöltä mitatun vääntömomentin huippuarvo on yli 200 Nm kierrosluvulla 0 r/min. Se voittaa lähes kaikki moottoripyörät, mutta silti en kuvittele, …
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
50 aloitettua keskustelua
296 viestiä
0 ×   0 ×