@[ZeiMZei] kirjoitti:
@Jorma L2 kirjoitti:
Minulle jäi epäselväksi, jos moottoria edes joskus käytetään niin luulisi venttiilikopan sisäpuolisten osien olevan melko öljyisiä eikä mikään sitä öljykalvoa huuhtele pois. Miten kosteus p…
@[ZeiMZei] kirjoitti:
Eikös tuossa Teemun Mini tapauksessa nimenomaan mainittu, ettei edes kotilatausmahdollisuutta ole, eli akku on käytännössä aina tyhjä. Nämä lataushybridithän lataavat tyhjää akustoa aina käynnistyksen jälkeen polttomoottoril…
@tracktest kirjoitti:
Pysytään asiassa. Öljykanavat tukkeutuvat öljynvaihtovälien pituuden takia, mitä enemmän öljyillä ajetaan sitä enemmän öljyn joukossa on likaa. Öljynsuodattimet eivät ole kehittyneet vuosien saatossa, joten ajetuilla kilomet…
@tracktest kirjoitti:
@Late1969 kirjoitti:
@tracktest kirjoitti:
Jokainen tietää ilmiön autoa pestessään, jarrulevyt ovat kosteuden jälkeen pinnalta ruosteessa. Ajon jälkeen pinnat ovat taas pelkkää kiiltoa, kun …
@tracktest kirjoitti:
Jokainen tietää ilmiön autoa pestessään, jarrulevyt ovat kosteuden jälkeen pinnalta ruosteessa. Ajon jälkeen pinnat ovat taas pelkkää kiiltoa, kun jarruja on painettu kertaalleen. Nokka-akselin pinnalla käyttämättömyys näkyy…
@Lukija31722 kirjoitti:
Ai, että ensin mennään 45 kilsaa sähköllä ja viimeiset 5 kilsaa polttomoottorilla, jona aikana sen kulutus on 72 l/100km?
Periaatteessa noin, mutta akku ei taida kylmällä noin pitkälle kantaa eikä moottori noin…
@tracktest kirjoitti:
Edelleen täytyy ihmetellä teidän kommentteja. Moottori lehti nostaa tikunnokkaan yhden merkin, vaikka autoalan asiantuntijat puhuvat yleisellä tasolla lataushybrideistä. Miksi moottorilehti nostaa tikunnokkaan vain yhden…
@koreileva kirjoitti:
@tracktest kirjoitti:
Omalta kohdalta muistelen 80-lukua, kun BMW oli aika harvinainen näky liikenteessä. Nyt niitä näkee paljon, aika yleinen merkki kuten MB.
Eivät ne kovin harvinaisia ainakaan …
@tracktest kirjoitti:
Tässähän on kyse poikkeuksista, tämä ei päde yleisellä tasolla. Ongelmiin on selvä syy polttomoottorin käyttämättömyys. Ongelmia ei synny jos polttomoottoria käytetään normaaliin tapaan. Koreileva lähti trollaamaan kuten tro…
@M880 kirjoitti:
@Late1969 kirjoitti:
Tuossahan voi miettiä onko tahallinen, rikollinen räjäytys toivotuin syy.
Elon Musk on tilannut räjäytyksen eliminoidakseen kilpailua. Vai miksi luulette että @HybridRules on pitän…
@Quu kirjoitti:
@740 GLE kirjoitti:
Ja kuten jutustakin nähdään, suurjänniteakussa ei ole ongelmaa, eikä myöskään sen latauksessa. Jotain muuta auton sisällä on räjähtänyt ja sen räjähdyksen jälkeenkin ajoakku on ehjä.
…
@koreileva kirjoitti:
@Late1969 kirjoitti:
Viro on julkaissut postimerkin Suomen NATO-jäsenyyden kunniaksi. Siinä Suomi makaa selällään NATOn kompassiruusun alla. Jos siinä ei ole mitään poliittista viestiä, kyseessä on harvoin näht…
@Herbert kirjoitti:
Tässä on hyvä pysähtyä ja taivastelun sijaan miettiä syytä käytökseen.
Ihminen tekee 90% päätöksistään alitajunnan ohjaamana. Ajoneuvoa ajaessaan päätöksiin, alitajuisiin tai tiedostettuihin, vaikuttaa ajoneuvosta ja ym…
@PJH66 kirjoitti:
@Quu kirjoitti:
@Late1969 kirjoitti:
@tracktest kirjoitti:
BMW on miellyttävä niin takavetona kuin nelivetona. Ajajan auto takaa ajamisen ilon.
…
@pnieminen74 kirjoitti:
@[ZeiMZei] kirjoitti:
@pnieminen74 kirjoitti:
egr ei tukkeudu kuin liian heikosta öljystä todellakin, joka huohottuu siivilän läpi 'shellimäisesti' ruskeana kurana takaisin kiertoon, saatt…
@Quu kirjoitti:
Sitähän voisi ostaa lämmitä ilmaa, samalla kun niitä päästöjä ostetaan, Saksalaisethan on jo oppineet että meitä hölmöjä voidaan vedättää myymällä ilmaa.
Eivät saksalaiset niin hölmöjä olleet, että ilmaa olisivat myyneet. …
Tavallista säätä ja normikeliä, voihan käsivarressa tulla lunta juhannukseen asti. Ja korkeuslisääkin on laitettu, kun mittauspiste on ympäröivää maaseutua korkeammalla. Rukallakin oli puoli rinnettä vaaleana, alempana tuli vettä.
Kumma, että mit…
@tracktest kirjoitti:
Trolli Topi veti yhden merkin tikun nokkaan, mutta tämä ilmiö on huomattavasti laajempi. Koskien kaikkia vastaavia hybridejä, merkistä riippumatta. Uskokaa tai älkää, mutta sähkömoottoreihinkin kerääntyy lämmetessään ja jääh…
Nyt tiedetään minne Mersun pellit menevät, niistä tehdään polttomoottoreita hybrideihin.
Heittäisin jutun neuvoon vastakkaisen näkemyksen: ongelmana on moottorin lämpeneminen liian lyhyeksi aikaa. Moottorin pitäisi pysyä kunnolla kylmänä tai käyd…
@Lukija31722 kirjoitti:
@pnieminen74 kirjoitti:
@PJH66 kirjoitti:
Mihin ihmeeseen niitä tarvitaan ?
Varsinkaan tässä maassa ..
SAE/DIN yksikkö historiasta voi kertoa jotain
Si…
Sliksit antavat parhaan huippupidon, mutta lähtevät yllättäen alta. Liikenteessä liene parempi olla tasainen, riittävä ja kestävä pito. Radalla taas sileä rengas on paras kelistä riippuen.
@Lukija31722 kirjoitti:
(Aikanaan myös Aurista myytiin "Corollana" vaikka sen akseliväli oli 10 cm pienempi kuin Corollan)
Taitaa olla ihan normaalia, että akseliväli vaihtelee korimallin mukaan, vaikka sama mallinimi on viistop…
@FARwd kirjoitti:
@Late1969 kirjoitti:
Ylimääräinen teho johtaa nykyäänkin ylimitoitukseen ja suurempaan kulutukseen aina.
Kosla Pladin (1020 hv) kulutus ei taida paljon poiketa miedommista versioista normaali ajossa?
…
@Karrette kirjoitti:
Mahtoiko aloittaja tarkoittaa että kilowatit on oikea yksikkö? Että jalat ja tuumat on nekin mittoja, mutta niiden käyttö on vaikeampaa, tai tulisi olla vaikeampaa. Toki amerikkalaiset niitä käyttää.
Jos taas mietitään…
@Lukija31722 kirjoitti:
@Late1969 kirjoitti:
@Lukija31722 kirjoitti:
Mitkä on turhia hevosvoimia? Nekö, jotka jää käyttämättä? Mulla ei siinä tapauksessa ole ollut ikinä yhdessäkään laitteessa turhia hevosvoimia.…
@Lukija31722 kirjoitti:
Mitkä on turhia hevosvoimia? Nekö, jotka jää käyttämättä? Mulla ei siinä tapauksessa ole ollut ikinä yhdessäkään laitteessa turhia hevosvoimia.
Kerropa siis paljonko hevosvoimia laitteesi eri tilanteissa käyttävät.