Ajattelija2013:
Lefa:Ajattelija2013. Aiemmin tässä samassa keskustelussa puolustit laajaa mallivalikoimaa, mutta moottoreista puhuttaessa tilanne onkin eri. Eikö laajan valinnanvaran pitänyt olla hyvä asia?
Yleensä kyllä. Mutta selitin myös …
Ajattelija2013. Aiemmin tässä samassa keskustelussa puolustit laajaa mallivalikoimaa, mutta moottoreista puhuttaessa tilanne onkin eri. Eikö laajan valinnanvaran pitänyt olla hyvä asia?
catmirri:
Pidän suorastaan ihmeenä jos Tesla ei kisaa voita, onhan se putsannut pöydät jo monessa muussa raadissa.
Minä taas en pitäisi ollenkaan ihmeenä, jos Tesla ei voittaisi. Sillä on nimittäin yksi selkeä heikkous tässä kisassa: se e…
Vuoden autoksi on valittu muunmuassa hybridi (2005), sähköauto (2011) ja pistokehybridi (2012), tai mikä tuo Ampera sitten tarkkaan ottaen onkaan. Mikä A-utoilijan mielestä on sitten "oikeasti edistyksellistä tekniikkaa" jos nämä eivät sitä ole?
Tesla on amerikkalainen ja Mazda japanilainen, joten niiden mahdollisuudet voittoon ovat vähäiset. Uskoisin voittajan tulevan joko BMW:n tai Mercedeksen leiristä. Peugeot 308 pärjää varmasti myös hyvin.
esis:
Poistetaan autovero kokonaan ja kompensoidaan se polttoaineveron korotuksella.
Tämähän olisi selkeä asia jatkossa ostettavien uusien autojen kohdalla, mutta entä jo olemassa oleva autokanta, josta autovero on maksettu?
Ilmeisesti Tracktest on niin palvomansa tuotemerkin lumoissa, ettei tosiaan tajua mitä täällä tapahtuu. Yksi kirjoittaja suorastaan kiusaa tiettyjä nimimerkkejä esiintyen lukuisilla eri nimimerkeillä, joita kaikkia yhdistää huono kieliasu, sekä se, …
Herbert:
Kerrohan Lefa, miksi sinun mielestäsi gps-pohjaiseen kulunvalvontaan verottajan pitäisi siirtyä?
Mistä tuo nyt tuli? Minähän nimenomaan kirjoitin suhtautuvani siihen epäilevästi. En ole juurikaan aiheeseen perehtynyt, mutta aina…
En ole itsekään kovin vakuuttunut GPS-seurantaan perustuvan verotusjärjestelmän hyödyllisyydestä, mutta autojen seurannan kiihkeä vastustaminen tuntuu hieman lapselliselta. Ihmisiähän on pystytty seuraamaan erilaisilla sähköisillä järjestelmillä muu…
Octavia RS tarjoaa tosiaan sellaisen tila-suorituskyky-hinta -kombinaation, että sille ei pahemmin kilpailijoita löydy ainakaan konsernin ulkopuolelta (VAG-lyhenne ei muuten ole ollut virallisessa käytössä ainakaan kymmeneen vuoteen). Esimerkiksi Al…
tracktest:
Turpiin tulee tarkoittaa sitä miten selvästi tämä pitää sinulle ilmaista että menee kerrasta jakeluun.
No vähän selvemmin kyllä. En tajunnut tuosta mitään.
tracktest:
Itsehän aloit hyökkäilyn minua päin. Lopetetaan tähän ettei tarvi torilla tavata. Ymmärrät varmaan vinkin joten parempi olla sovinnolla.
Väkivallalla uhkailu onkin juuri jotain sellaista kuin kaltaiseltasi juntilta sopi odot…
Ajattelija2013:
Tracktest, olen kanssasi samaa mieltä, että BMWnostetaan merkkinä esiin kaikissa onnettomuuksissa. Muille merkeille näin ei tehdä. Siitäkin olen samaa mieltä, että Bemareiden onnettomuudet johtunevat pääosin "teinibemareista", joi…
tracktest:
Tuosta lefan tyyliä keskusteluun.
https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t7363,300#m159847
Seison joka sanan takana, tuo oli osaltani aivan asiallinen keskustelu. Päädyin lopulta kysymään, mikä motivoi Kumppania kirjoittelema…
Olet ladannut samankaltaisen vuodatuksen vuorollaan varmaan puolelle tämän palstan nimimerkeistä. Vaikea sinua on ottaa vakavasti, mutta toisaalta, miksi pitäisikään.
tracktest:
Säväreitä Priuksesta saavalle tuo otsikko lehdessä on kuin sitä kuuluisaa päänpaijausta mutta tulee kyllä helvetin paljon halvemmaksi. Onko käynyt mielessä kun tuon otsikon alla kommentoidaan ketkä siellä purkaa paineitaan siinä se j…
tracktest:
Tarvitaanhan kolariin aina se vastapuoli myös. Olisi oikeudenmukaista syyttelyn sijaan tutkia kolareita joissa BMW on osallisena hieman syvällisemmin, että onko se BMW-kuljettaja se syyllinen vai ei.
Aivan. Useinhan vastapuole…
tracktest:
Onnettomuusherkin automerkki on BMW, tämä on hyvin lehtiä myyvä etusivun otsikko.
No ei todellakaan ole, hiljaisen päivän täytettä korkeintaan. Myyvä otsikko kertoo kouluampumisesta tai perhesurmasta.
Kumppani:
Heh, niin... "Yksinpuheluna" tämä ei olisi voinut ns. toimia, edes kestoltaan, mitenkään - ymmärtänet varmaan?
Aika yksin olet kuitenkin mielipiteinesi ollut.
Kumppani:
Eikö sinua ihmetytä, että listan autoista voitaisiin kirjoittaa kuin olisivat yhtä puuta, vaikka hintahaarukka alkaa 20-jotakin-tuhannesta ja loppuu 6-7 numeroisiin summiin, eikä mikään muu automerkki voisi koskettaa mitenkään sitä pyhy…
Ajattelija2013:
Otetaanpa kumppani se tärkein uusiksi:
Minä olen jo monta kertaa kirjoittanut, että älä käytä premium-määritelmää, jos se on noin vaikeaa. Mutta me muut käytämme sitä, autolehtien toimittajat käyttävät sitä, autoalan ammattilais…
Ryne:
Ei kannata hirveesti panostaa siihen myymälän ovien rasvaukseen. Tuon kopin myyntimäärät suomessa tulee olemaan maksimissaan 50-100 autoa vuodessa.
Mihin ihmeeseen tämä arvio perustuu? Esimerkiksi Mercedes B-sarjaa myytiin vuonna 201…
Minun näkökulmasta viimeinen oikea Bemari oli takavetoinen vapaastihengittävällä rivikuutosella varustettu auto. Niiden jälkeen tehdas on vain tehnyt kulkuneuvoja.
tracktest:
Etuvetoinen BMW on pian etuvetoisten autojen nimeen vannovien huulilla kirjaimellisesti. Uskoisin BMW Series 2 Active Tourerin saavuttavan suosion myös BMW:hen tähän asti kielteisesti suhtautuvien joukossa pienen sulattelun jälkeen. Su…
A-utoilija:
Laitapa vaikka Audi - ja BMW -kuski samalle taukopaikalle, niin siinä harvemmin autoja vertaillaan hyvässä kaverihengessä. Noinhan tapahtuu harvemmin tälläkään palstalla.
Minulla on paljon positiivisempi ihmiskäsitys. Kyll…
[quote="Ajattelija2013.
Kai Auris ja Prius ovat sentään saman valmistajan tekemiä?
Ryne varmaan tarkoitti, ettei Prius ole kovin järkevä hankinta, kun saman tekniikan saa Auriksessa halvemmalla. Tosin Aurista ei saa ladattavana versiona…