Samoja ajatuksia, ei ne säännöt yksistään riitä.
Mutta niiden tietoinen rikkominen eli asenne, että "ei tää mulle kuulu kun oon niin hyvä/perehtynyt/asiantuntija", on se mikä nostaa niskakarvat pystyyn. Jos asenne on toi, niin ei tunnisteta/tiedo…
S02001:
Nimimerkki LiTun pikainen laskutoimitus hieman ihmetyttää, koska se on ilmeisesti tehty tietämättä reitin varrella olevia nopeusrajoituksia, jotka vaihtelevat neljästä kympistä sataseen.
Nopeampi vauhti lyhentää matka-aikaa. Tätä matema…
S02001: "Omalla 80 kilometrin vakioreitilläni säästän ylinopeudella aikaa noin 15 minuuttia siihen verrattuna, mitä matkaan kuuluisi mennä, jos noudattaisin nopeusrajoituksia."
pikaisen laskutoimituksen perusteella ajat 80 km/h alueella 80 km ma…
Quu:Kuljettajan tilaan liittyvä taustariski, kuten alkoholi, sairaus, väsymys tai mielenti- laan liittyvä tekijä oli mukana 69 %:ssa onnettomuuksista. Ajonopeuteen liittyviä taustariskejä (esim. ylinopeus, liian suuri nopeus olosuhteisiin, taitoon t…
FARwd:
Jarmo:
”Monissa tutkimuksissa on selvästi osoitettu varsin pienen keskinopeuden aleneman ( muutama km/h) vaikuttaneen selvästi onnettomuuksien määrää alentavasti.”
En ole yhdessäkään tutkimuksessa nähnyt pienen keskinopeuden alenemisen v…
Herbert: SO2001:n tytär ajoi pyörällä vastoin sääntöjä, mikä johti kolariin sekä henkilö- ja omaisuusvahinkoon. Tytär koki tuon seurauksena pyöräilyn liian vaarallisena, mutta minusta päätelmä on väärä.
Yllä oleva sekä aiemmat postaukseni toimii …
TeeCee: Minun tietääkseni on tutkimuksin osoitettu, että liikenteen turvallisuus ja sujuminen ovat sitä huonompia, mitä yleisempää liikennevirrassa on liikennesääntöjen rikkominen. Minun mielestäni on loogista olettaa, että liikennevirrassa rikotaan…
Tässäpä aihe, joka innoitti rekisteröitymään ja osallistumaan ajatusten vaihtoon. Muutama poiminta puolen vuoden takaa;
S02001: Mutta jos liikkumisen tarkoitus on paikasta toiseen siirtyminen, silloin hyvä suoritus on sellainen, jossa siirtyminen…