Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Kyllähän raskaassa autossa pitää olla kantavuuden vuoksi kookas rengas. Sähköautoissa on vähän tarjolla myös vastusten suhteen optimoitua suhteellisen kapeaa mutta halkaisijaltaan isoa pyörää.
  • @Jorma L2 kirjoitti: @Ruuhkamies kirjoitti: Kannattaa välillä katsoa uutisia, niin ei tule puhuttua höpöjä. 2035 jälkeen EU-alueella ei enää myydä uusia pöristimiä, vaikka joku sellaisen hankkimista erehtyisi tuolloin vielä harkitse…
  • Nuo roskalehdet ovat kyllä viimeisin julkaisu, mistä kannattaa ottaa auton tekniikkaan liittyviä vinkkejä. Joku tyhjäkäynnillä oöjyjen lämmittäminen on monessakin suhteessa huono idea, eikä turbon kierrokset täydellä teholla toimi perusteena, koska …
  • Jos moottori on hajonniy 30 000 km ajettuna, niim tuskinpa syynä on ollut moottorin koko. Netissä on paljon spekulointia mutta vähän faktaa spekulaation tueksi.
  • @Josef kirjoitti: Jos saisin päättää, niin antaa muiden ensin ryntäillä tuon vedyn kanssa ja katsellaan me sitä sivusta. Sitten kun näyttää siltä , että siitä vedystä tulee jotain, niin hypätään kelkkaan mukaan. Siinä ei isoa tappiota tule,…
  • @Ruuhkamies kirjoitti: Jep. Muistaakseni viimeisen 10 vuoden aikana akkujen hinnat ovat tippuneet noin 80%. Onhan 50 pinnaakin tietysti ihan ok. Joo oikea suuntahan se on, mutta 50 prosenttia tuskin tuo mitään kilpailuetua.
  • Toisia muutos vain pelottaa ja mielensä luo kaikenlaisia uhkakuvia muutoksesta jatkuvalla syötöllä, koska kokemus aiheesta on nolla. Onhan se väsynyttä luettavaa, mutta minkäpä kukaan luenteelleen voi. Onhan näitä nähty tällä palstalla muitakin.
  • @M880 kirjoitti: Luin saman tiedotteen kuin NHB, erinomainen parannus. Mutta kyllä noiden vanhempienkin versioiden sähköteho riittää aivan mainiosti normaaliin ajoon, vaikka ne paperilla huonolta näyttävätkin. Tietty ajoihan jengi aikoina…
  • Volvo on päivittänyt tuntuvasti hybriditekniikkaansa. Akkua on kasvatettu ja auto on saanut sähkömoottorin molemmille akseleille. Takamoottorin tehoa on nostettu. Kabiinin lämmityksessä polttoainetoiminen lämmitin on saanut tehdä tilaa riittävän teh…
  • Ainakaan kunnianhimosta ei Toyotaa voi suyttää. Tuo nyt on itsestään selvä evolutionäärisen kehityksen tulos, jota voisi pitää korkeintaan minimivaatinuksena.
  • @Ruuhkamies kirjoitti: Olen vähän pettynyt, ettei tuohon ruoriin ole saatu mahdutettua edes viittäkymmentä erillistä painiketta. Onneksi vaihdekepin vieressä on rutkasti lisää, mutta ehkäpä rivistöä olisi voinut jatkaa laajemmallekin? http…
  • @740 GLE kirjoitti: Ainakaan niille asiakkaille, jotka ostivat S213 farkun koska eivät kokeneet W212 ja W213 sedanien tiloja riittäväksi, EQEn 430 litran peräkontti ja lyhyemmän akselivälin vuoksi jo takamatkustajan kohdalla madaltuva kattope…
  • @M880 kirjoitti: @NHB kirjoitti: @M880 kirjoitti: Muotoilulla erottaudutaan, kun tekniikka tulee olemaan kaikilla pitkälti samanlaista. Sähkömoottori on bulkkituote polttiksiin nähden. …
  • @M880 kirjoitti: Muotoilulla erottaudutaan, kun tekniikka tulee olemaan kaikilla pitkälti samanlaista. Sähkömoottori on bulkkituote polttiksiin nähden. Oletettavasti ensi vuonna Uudessakaupungissa alkaa napamoottorisen auton tuotanto.…
  • @HybridRules kirjoitti: @NHB kirjoitti: @Josef kirjoitti: Koska huippunopeus ei ole tärkeä, niin sitä kautta viimeinen aerodynaaminen silaus on myös aika lailla tarpeeton. Koska polttisten CO2…
  • @Josef kirjoitti: Koska huippunopeus ei ole tärkeä, niin sitä kautta viimeinen aerodynaaminen silaus on myös aika lailla tarpeeton. Koska polttisten CO2-päästöt ja sähkisten maantie-moottoritieajon range ovay hyvin tärkeitä, niin autojen …
  • @Lukija31722 kirjoitti: Periaatteessa kulutusmittarien tarkkuus on parantunut takavuosilta mutta kyllä niissä silti voi olla pahastikkin heittoa. Epätarkasta kulutusmittarista hyvänä esimerkkinä käy hyvin itse ajamani 2015 TDI-DSG:n mittari, joss…
  • @Jorma L2 kirjoitti: @740 GLE kirjoitti: @Jorma L2 kirjoitti: En tiedä millä futuureilla sähkönmyyjät tarjoavat 5c/kWh kahden vuoden sopimuksilla, tänäänkin on yli 12 h pörssisähköä jossa hinta on enemmän kuin 11…
  • Yksikkövirhe. Fingrid ilmoittaa esim. 31. elokuuta sähkön tuotannon keskiarvoksi 6429 MWh/h eli tuo on keskimääräinen teho, jolla sähköä tuotetaan. Saman voisi ilmoittaa myös muodossa 6429 MW. Päivittäisen tuotannon tuosta saat, kun kerrot sen 24 tu…
  • @Jorma L2 kirjoitti: @M880 kirjoitti: @Peterstar kirjoitti: Keskinopeudet ja ajoprofiilit kiinnostaisivat aiheeseen liittyen, pelkkä keskikulutuslukema ei paljoa anna vielä. Koitin katsoa ajop…
  • Passat meni ilman ulkopuolista sähköä noin viiden litran kulutuksella maantiellä ja kaupungissa. Moottoritiellä bensaa paloi vähän enemmän.
  • @740 GLE kirjoitti: @NHB kirjoitti: ”Vähintään yhtä mielenkiintoinen on vuonna 2025 ensimmäisessä mallissa esiteltävä, vanhan nimen tunteva, BMW:n uusi perusrakenne Neue Klasse. Tuo perusrakenne on suunniteltu sähköiseksi, mutta voi…
  • @NHB kirjoitti: Jaa Mercedes-AMG GLA 45 S 4Matic+ olisi välitetty niin, että ensimmäisellä vaihteella olisi nopeus 3,4 ja viimeisellä 29,5 km/h @1000 rpm. Ei vaikuta hirveän uskottavalta. Toimitukselle nuo luvut näyttävät kelpaavan edelle…
  • Erikoinen ratkaisu tuo myöhään tuleva sähköauton pohjalevy, johon voi asentaa myös polttomoottorin. Millainenhan mahtaa olla sähköautoksi suunniteltu auto polttomoottorilla varustettuna? Vaikuttaa vähän siltä, että Bemari ei vieläkään uskalla panost…
  • @Jorma L2 kirjoitti: @Topi27 kirjoitti: Autotoday testasi: Peugeot e-Traveller Allure 75 kWh — ison perheen sähköauto Julkaisija CLAS VON BELL 21.8.2021 0 Perinteisesti sähköautot ovat olleet pääasiassa viid…
  • Erilaiset turvajärjestelmät ovat kiistatta vähentäneet auton hallinnan menetyksiä hyvin merkittävästi.
  • @Jorma L2 kirjoitti: @NHB kirjoitti: @Jorma L2 kirjoitti: Suomen päättäjät vetävät vähän ristiin tavoitteissaan. Toisaalta halutaan vähentää CO2 päästöjä, mutta veroissa diesel-hybridit maksavat täydet verot, jot…
  • EQS 450+ Preis Euro 106.374,10 inkl. MwSt. 89.390,00 exkl. MwSt.
  • @Jorma L2 kirjoitti: Suomen päättäjät vetävät vähän ristiin tavoitteissaan. Toisaalta halutaan vähentää CO2 päästöjä, mutta veroissa diesel-hybridit maksavat täydet verot, joten taloudellisempaa on valita vaikka Porsche Panamera 4 E-Hybrid, …
  • @Topi27 kirjoitti: @NHB kirjoitti: Laivatkin muuttuu LNG:tä on itämerellä jo liikenteessä ja lisää tulee. LNG:n co2 päästöt on yli 50% pienempiä. Ehdottomasti autoja kannattaisi ladata laivoilla. Nopeuttaisi auto…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
31 aloitettua keskustelua
8378 viestiä
0 ×   499 ×