Lainaus:31.05.2004 klo 15:56 Tuomas Kärpijoki kirjoitti
Varsinais-Suomessa tarkemmin katsottuna Vakka-Suomessa (varmasti suurimmalle osalle tuntematon nimitys) (Vakka-Suomeen kuuluu Kustavi, Uusikaupunki, Mynämäki, Taivassalo, Vehmaa jne.)
Poliisi …
Tämä ongelma on huomattu ja siihen on puututtu jopa ajokoulutuksessa. Nykyisin esim Young Driversin koulutusohjelmaan kuuluu perusopintojen lisäksi mm. hätätilanneharjoitukset: nokkakolarin välttäminen, pientareelle putoaminen ja paluu tielle, perää…
Missä oikein oleskelet A-S? Japanissa vai?
Ihan turha selittää, että vielä pärjää. Kysy niiltä niin monilta, jotka ovat jo kesänakeilla autonsa tänä talvena romuttaneet. Miten voisi pärjätä kesänakeilla, kun talvirenkaillakin saa paikoitellen ajell…
Mieti Tuomas taas jo ennen kuin kirjoitat, miten aiot kirjoittaa, kommentit ovat osittain turhia, älä kirjoita, jos ei ole mitään, mistä kirjoittaa
Tällaiset "auto ajoi 500 kilometriä tunnissa tutkaan, tai ainakin luulen näin, tai oikeastaan en …
HUOKAUS. Miksi ihmisten täytyy ottaa AINA kaikki niin vakavasti? Mielestäni ko. elokuva on hyvää viihdettä, samoin kakkososa. Jos sitä lähtee järkevästi miettimään ja tutkailemaan, oliko kaikki nyt ihan fysiikan lakien mukaista, niin eihän leffasta …
harvinaisen viisasta tekstiä ja hyviä ajatuksia! Tuolla kun sanoin, ettei aina ole väistämisen mahdollisuutta, on esim. tilanteet kaupunkien 60 km/h rajoitusalueilla ja varsinkin ruuhka aikaan. Vaikka sinä pystyisitkin pysähtymään jalankulkijan vuok…
Etelässä varsin tyypillistä tämä jalankulkijoiden huomioon ottaminen. Sodankylässä ollessani JOKAINEN auto antoi jalankulkijalle tilaa, kun tämä halusi ylittää suojatien. Autojonot pysähtyivät kuin seinään jalankulkijoiden vuoksi.. Soisi tietty ylei…
Tervetuloa Turkuun tankkaamaan! Edullisimmillaan polttoaine maksaa täällä 1.135eur ja keskihinta noin. 1.16 Aika kallista on näköjään pääkaupunkiseudulla..
Ei mielestäni Saksalaisten ajotavoissa kovin pahoja puutteita ole. Baanojen liikenne on huomattavasti meikäläisten moottoriteitä sujuvampaa. Porukka antaa tietä, eikä tarvitse käyttää Suomessa niin tuttuja kilometrin kiihdytyskaistoja jotta pääsisi …
Kyllä ainakin mulle on useampaan otteeseen vilkutettu ja hetken ajamisen jälkeen olen huomannut, että kappas vaan. Partiohan se tuossa pysäyttelee ylinopeutta ajavia autoja..
Ehkä käytäntö on vähentynyt, mutta ei lainkaan poistunut. Toinen hyväksi …
jokseenkin totta. Suunnittelu tehdään Suomessa ja työntekijät ympäri Suomen toimistoja sitten testaa prototyyppejä työsuhdepuheliminaan ennen kuin ne pääsee tehotuotantoon ja markkinoille.
Salossa valmistuu kaikki komut, sekä tämän lisäksi muistaak…
Ei Nokian tuotanto täysin ole Aasiaan lähtenyt. Salon tehdasta laajennettiin hiljattain ja sinne on palkattu paljon uutta väkeä. Linjoilta valmistuu mm. Nokian Communicatorit... ja tämä on totta. Nokian työntekijänä olen sen itse nähnyt ja hyvä ystä…
Lainaus:06.05.2004 klo 09:54 Byrokraatti kirjoitti
En ole missään nimessä tien päällystämisen asiantuntija, mutta pientä ihmistä ja korkean autoveron maksajaa ihmetyttää onko päällystettä tosiaan niin vaikea saada samaan tasoon kaivonkansien kanssa…
Onhan näitä. Mainitsemiesi lisäksi ok on suomalaisista
http://www.ajovalo.net
Ulkolaisista mm. www.topgear.com on ok.. www.parkers.co.uk on myös katsomisen arvoinen
Näitä on vaikka kuinka paljon, mutta tähän hätään en kaikkien osoitteita edes mui…
Mielipideasioitahan nämä ovat, V50 kelpaisi minullekin, mutta tällä hetkellä on varaa vain nykyisen auton pitämiseen... Persaukisuus on toisaalta vain asennekysymys. Itse olen osa-aikaisessa työsuhteessa pienellä palkalla, enkä silti ajele vanhalla …
Kyllä, miellyttävän näköisiä autoja minunkin mielestäni! Ei liian näyttävä, muttei kuitenkaan millään muotoa vanhentuneen näköinen.
Naapurissa on niitä kaksin kappalein ja kyllä minulle kelpaisi mikä tahansa S-sarjalainen, mutta 40:stä katseltaessa…
Nykyinen auto on Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark -98
Edellinen auto oli Skoda Fabia 1.9 SDI Comfort -2000
Sitä edellinen ato: Opel Vectra B 2.0 Ecotec CD Automatic -96
Alfa on -ja tulee jäämään mieleen AUTONA. Skoda oli luotettava, mutta ei kovin n…
Eipä tuota mielestäni kovin paljon kannata tässä vaiheessa murehtia.
Voihan siinä käydä niinkin, että Daewoosta tulee varsinainen keräilyharvinaisuus kun merkki vaihtuu Chevroletiksi
Lainaus:26.09.2004 klo 15:30 V6-A6 kirjoitti
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta oman kokemukseni mukaan japsiautojen korjaaminen, sikäli kun rikkoutuvat tai kuluvat, on varsin edullista - siis suhteessa muihin vastaaviin.
Pitää enimmäkseen p…
Lainaus:20.09.2004 klo 14:03 Tuomas kirjoitti
Kuulostaa osin suomalaiselta peruskäsitykseltä autoista.
Miksi monet japanilaiset sitten keikkuvat myyntitilastojen kärjessä?
Ylläolevaan voin jokseenkin yhtyä...
Anders on Saabin osalta jokseenkin oikeassa. GM on pumpannut merkkiin niin monta miljardia -turhaan. Lupaukset on kyllä olleet kovia, mutta tulos on aivan samalla tavalla pakkasen puolella kuin vuosia aikaisemmi…
Lainaus:16.09.2004 klo 15:01 Kantis kirjoitti
Tässä vähän mallia TODELLA kauniista autosta:
http://www.italiaspeed.com/proto_brera_4.html
Näin on (tuo on tosin jo vanha kuin taivas)
Jos Brerasta pitää (kuka nyt ei noin kauniista autosta…
Lamborghini on Audi, Maybach on Mersu, Alfa on fiat, Saab on Opel... tätähän voisi jatkaa loputtomiin
[Niki Kari muokkasi tätä viestiä 13.09.2004 klo 01:42]
Onhan tämä erittäin surullinen uutinen... Maineikkaan Roverin mallistosta 75 oli niitä malleja, jollaisen olisin itsekin tahtonut. Enää ei kannata välttämättä ostaa... Suomeenkin maahantuontia rakennettiin uudelleen, mutta siitä projektista ei ole …
Lainaus:26.10.2004 klo 15:33 HäRVeli kirjoitti
No mitäs vikaa tuulipuvussa sitten on
Mieluummin meikä tuulipuvun valitsee näihin pohjolan vaihtuviin olosuhteisiin kuin ranskalaisen pikkutakin ja korkokengät
Ja kyllä ne ajo-ominaisuudet ranski…
Lainaus:12.09.2004 klo 00:20 Anders-Simo kirjoitti
Ei sen alustaa olla lehdissä haukuttu, päinvastoin! Luin että siinä on pehmeä ja mukava (=hyvä) alusta sekä kevyt (=hyvä) ohjaus. Mukava peli siis ja vielä komeakin. AutoBildin mukaan Kia on kestäv…
Kyllä tuon konsernin autoissa on laatueroja ollutkin, on silti ihme, että toinen auto toimii loistavasti ja toisessa on sitten se tunne "jatkuvasti jotain pientä". Jos olit Citroeniin tyytyväinen, miksi vaihdoit Peugeotiin?
Toisin päin, jos et oll…